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市場調査レポート
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1733064

材料インフォマティクスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年から2033年までの予測

Global Material Informatics Market Research Report- Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2025 to 2033


出版日
ページ情報
英文 132 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.87円
材料インフォマティクスの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2025年から2033年までの予測
出版日: 2025年05月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 132 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

材料インフォマティクスの世界市場規模は、2024年の1,772億6,000万米ドルから2033年には7,121億9,000万米ドルに成長し、2026年から2033年の予測期間中に16.71%の堅調な年間平均成長率(CAGR)を示すと予測されます。

材料インフォマティクス市場は、材料科学と工学におけるデータ駆動型アプローチの価値が業界でますます認識されるにつれて、変革期を迎えています。高度な計算技術と機械学習アルゴリズムを活用することで、企業は新素材の発見と開発を加速し、性能を最適化して市場投入までの時間を短縮することができます。この市場の特徴は、データの統合、分析、可視化に重点が置かれるようになっていることで、研究者やエンジニアが包括的なデータセットに基づいて情報に基づいた意思決定を行えるようになっています。航空宇宙、自動車、エレクトロニクスなどの分野で革新的な材料への需要が高まり続ける中、材料インフォマティクス市場は、技術の進歩を促進する上で極めて重要な役割を果たすと考えられています。

今後数年間で、材料インフォマティクス市場は、研究者、メーカー、学術機関の間で知識の共有とデータ交換を促進する共同プラットフォームが出現すると思われます。これらのプラットフォームは、利害関係者が集中データベースにアクセスして貢献することを可能にし、コラボレーションを促進し、技術革新のペースを加速します。さらに、人工知能と機械学習の進歩により、材料インフォマティクス・ツールの予測能力が強化され、企業は最適な材料組成と加工条件をより高い精度で特定できるようになります。これにより、開発プロセスが合理化されるだけでなく、特定の用途要件を満たすよう特性を調整した材料の創出にもつながります。

さらに、持続可能性と環境責任への注目の高まりが、材料インフォマティクス市場の将来を形作ると思われます。企業は、環境への影響を最小限に抑え、循環型経済原則を推進する材料を開発しようとするため、持続可能な材料開発をサポートするデータ主導型ソリューションへの需要が高まるでしょう。持続可能性に関する規制圧力と消費者の期待が高まり続ける中、材料インフォマティクス市場は、企業が責任を持ってイノベーションを行えるようにする上で極めて重要な役割を果たすことになります。研究開発プロセスへの材料インフォマティクスの統合は、最終的に、性能を向上させるだけでなく、より持続可能な未来に貢献する先端材料の創出につながるでしょう。

当社のレポートは、様々な業界や市場に関する包括的かつ実用的な洞察をお客様に提供するために綿密に作成されています。各レポートは、市場情勢を完全に理解するために、いくつかの重要な要素を含んでいます:

市場概要:市場に関する詳細な紹介として、定義や分類、そして業界の現状についての概要を説明します。

市場促進要因:市場成長に影響を与える主な促進要因・抑制要因・市場促進要因・課題を詳細に分析します。このセクションでは、技術の進歩、規制の変更、新たな動向などの要因を検証します。

セグメンテーション分析:製品タイプ、アプリケーション、エンドユーザー、地理などの基準に基づいて市場を明確なセグメントに分類します。この分析により、各セグメントの業績と将来性を明らかにします。

競合情勢:主要な市場プレーヤーについて、市場シェア、製品ポートフォリオ、戦略的な取り組み、財務実績などを包括的に評価します。主要企業が採用する競合力学と主要戦略に関する考察を提供します。

市場予測:過去のデータと現在の市場状況に基づき、一定期間における市場規模と成長動向を予測します。これには、定量的分析と将来の市場軌跡を示すグラフ表示が含まれます。

地域分析:地域ごとの市場パフォーマンスを評価し、主要市場や地域動向を明らかにします。地域の市場力学とビジネスチャンスを理解するのに役立ちます。

新たな動向と機会:現在の市場動向と新たな市場動向、技術革新、潜在的な投資対象分野を特定します。将来の市場開拓と成長見通しに関する洞察を提供します。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 材料情報学産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 材料インフォマティクスの世界市場分析:材料タイプ別

  • 概要
  • 過去および予測データ分析
  • 元素
  • 化学物質
  • その他

第6章 材料インフォマティクスの世界市場分析:技術別

  • 概要
  • 過去および予測データ分析
  • 機械学習
  • ディープテンソル
  • 統計解析
  • デジタルアニーラー
  • その他

第7章 世界の材料インフォマティクス市場分析:最終用途別

  • 概要
  • 過去および予測データ分析
  • 材料科学
  • 化学・製薬
  • エレクトロニクスと半導体
  • 自動車
  • 航空宇宙・防衛
  • その他

第8章 材料インフォマティクスの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域セグメント別
    • アジア太平洋地域国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 材料インフォマティクス企業の競合情勢

  • 材料インフォマティクス市場の競合
  • 提携・協力・協定
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • ABB
  • Citrine Informatics
  • Dassault SystAツィMes
  • Elsevier
  • Hitachi High-Tech Corporation
  • International Business Machines Corporation
  • Lattice Technology Inc.
  • Microsoft
  • Phaseshift Technologies Inc.
  • Schrodinger Inc
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Material Type (USD MN)
  • Elements Market Sales By Geography (USD MN)
  • Chemicals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Technology (USD MN)
  • Machine Learning Market Sales By Geography (USD MN)
  • Deep Tensor Market Sales By Geography (USD MN)
  • Statistical Analysis Market Sales By Geography (USD MN)
  • Digital Annealer Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By End-use (USD MN)
  • Material Science Market Sales By Geography (USD MN)
  • Chemical and Pharmaceutical Market Sales By Geography (USD MN)
  • Electronics and Semiconductors Market Sales By Geography (USD MN)
  • Automotive Market Sales By Geography (USD MN)
  • Aerospace and Defense Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Material Informatics Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Material Informatics Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Material Informatics Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Material Type
  • Market Attractiveness Analysis By Technology
  • Market Attractiveness Analysis By End-use
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Material Type (USD MN)
  • Elements Market Sales By Geography (USD MN)
  • Chemicals Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Technology (USD MN)
  • Machine Learning Market Sales By Geography (USD MN)
  • Deep Tensor Market Sales By Geography (USD MN)
  • Statistical Analysis Market Sales By Geography (USD MN)
  • Digital Annealer Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By End-use (USD MN)
  • Material Science Market Sales By Geography (USD MN)
  • Chemical and Pharmaceutical Market Sales By Geography (USD MN)
  • Electronics and Semiconductors Market Sales By Geography (USD MN)
  • Automotive Market Sales By Geography (USD MN)
  • Aerospace and Defense Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110742

Global Material Informatics Market size is anticipated to grow from USD 177.26 Billion in 2024 to USD 712.19 Billion by 2033, showcasing a robust Compound Annual Growth Rate (CAGR) of 16.71% during the forecast period of 2026 to 2033.

The material informatics market is experiencing a transformative phase as industries increasingly recognize the value of data-driven approaches in materials science and engineering. By leveraging advanced computational techniques and machine learning algorithms, organizations can accelerate the discovery and development of new materials, optimizing performance and reducing time-to-market. This market is characterized by a growing emphasis on data integration, analysis, and visualization, enabling researchers and engineers to make informed decisions based on comprehensive datasets. As the demand for innovative materials across sectors such as aerospace, automotive, and electronics continues to rise, the material informatics market is set to play a pivotal role in driving technological advancements.

In the coming years, the material informatics market will likely witness the emergence of collaborative platforms that facilitate knowledge sharing and data exchange among researchers, manufacturers, and academic institutions. These platforms will enable stakeholders to access and contribute to centralized databases, fostering collaboration and accelerating the pace of innovation. Additionally, advancements in artificial intelligence and machine learning will enhance the predictive capabilities of material informatics tools, allowing organizations to identify optimal material compositions and processing conditions with greater accuracy. This will not only streamline the development process but also lead to the creation of materials with tailored properties that meet specific application requirements.

Furthermore, the increasing focus on sustainability and environmental responsibility will shape the future of the material informatics market. Organizations will seek to develop materials that minimize environmental impact and promote circular economy principles, driving demand for data-driven solutions that support sustainable materials development. As regulatory pressures and consumer expectations around sustainability continue to rise, the material informatics market will play a crucial role in enabling organizations to innovate responsibly. The integration of material informatics into research and development processes will ultimately lead to the creation of advanced materials that not only enhance performance but also contribute to a more sustainable future.

Our reports are meticulously crafted to provide clients with comprehensive and actionable insights into various industries and markets. Each report encompasses several critical components to ensure a thorough understanding of the market landscape:

Market Overview: A detailed introduction to the market, including definitions, classifications, and an overview of the industry's current state.

Market Dynamics: In-depth analysis of key drivers, restraints, opportunities, and challenges influencing market growth. This section examines factors such as technological advancements, regulatory changes, and emerging trends.

Segmentation Analysis: Breakdown of the market into distinct segments based on criteria like product type, application, end-user, and geography. This analysis highlights the performance and potential of each segment.

Competitive Landscape: Comprehensive assessment of major market players, including their market share, product portfolio, strategic initiatives, and financial performance. This section provides insights into the competitive dynamics and key strategies adopted by leading companies.

Market Forecast: Projections of market size and growth trends over a specified period, based on historical data and current market conditions. This includes quantitative analyses and graphical representations to illustrate future market trajectories.

Regional Analysis: Evaluation of market performance across different geographical regions, identifying key markets and regional trends. This helps in understanding regional market dynamics and opportunities.

Emerging Trends and Opportunities: Identification of current and emerging market trends, technological innovations, and potential areas for investment. This section offers insights into future market developments and growth prospects.

SEGMENTATION COVERED IN THE REPORT

By Material Type

  • Elements
  • Chemicals
  • Others

By Technology

  • Machine Learning
  • Deep Tensor
  • Statistical Analysis
  • Digital Annealer
  • Others

By End-use

  • Material Science
  • Chemical and Pharmaceutical
  • Electronics and Semiconductors
  • Automotive
  • Aerospace and Defense
  • Others
  • COMPANIES PROFILED
  • ABB
  • Citrine Informatics
  • Dassault Systemes
  • Elsevier
  • Hitachi High-Tech Corporation
  • International Business Machines Corporation
  • Lattice Technology Inc.
  • Microsoft
  • Phaseshift Technologies Inc.
  • Schrodinger Inc.
  • The above list can be customized.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. MATERIAL INFORMATICS INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Poerter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Material Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Technology
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By End-use
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL MATERIAL INFORMATICS MARKET ANALYSIS BY MATERIAL TYPE

  • 5.1. Overview By Material Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Material Type
  • 5.3. Elements Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Chemicals Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Others Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL MATERIAL INFORMATICS MARKET ANALYSIS BY TECHNOLOGY

  • 6.1. Overview By Technology
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Technology
  • 6.3. Machine Learning Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Deep Tensor Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Statistical Analysis Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Digital Annealer Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Others Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL MATERIAL INFORMATICS MARKET ANALYSIS BY END-USE

  • 7.1. Overview By End-use
  • 7.2. Historical and Forecast Data Analysis By End-use
  • 7.3. Material Science Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.4. Chemical and Pharmaceutical Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Electronics and Semiconductors Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.6. Automotive Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.7. Aerospace and Defense Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.8. Others Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL MATERIAL INFORMATICS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE MATERIAL INFORMATICS COMPANIES

  • 9.1. Material Informatics Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF MATERIAL INFORMATICS INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. ABB
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Citrine Informatics
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Dassault SystA¨Mes
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Elsevier
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. Hitachi High-Tech Corporation
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. International Business Machines Corporation
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. Lattice Technology Inc.
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. Microsoft
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. Phaseshift Technologies Inc.
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. Schrodinger Inc
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies