デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1578210

メンタルヘルスアプリの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年~2032年の予測

Global Mental Health Apps Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 181 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=150.96円
メンタルヘルスアプリの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年~2032年の予測
出版日: 2024年09月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 181 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

メンタルヘルスアプリ市場の世界需要は、2023年の68億3,000万米ドルから2032年には255億5,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024-2032年のCAGRは15.78%です。

メンタルヘルスアプリは、個人の全体的な健康維持に有益であり、それによってより良いライフスタイルを促進し、ストレスを軽減します。メンタルヘルスアプリは、スマートフォンやモバイルデバイスを介して使用されるように設計されています。メンタルヘルス・アプリは、気分をコントロールし、悪い習慣を断ち切ることで良い習慣を維持し、ポジティブな考え方を身につけることで、ユーザーの自己認識を高める。メンタルヘルス・アプリが対象とする最も一般的な精神疾患には、うつ病などの気分障害、不安障害、人格障害、精神病性障害、摂食障害、トラウマ関連障害、薬物乱用障害などがあります。

市場力学

メンタルヘルスの重要性に対する人々の意識の高まりと、数多くのメンタルヘルス・アプリケーションの発売が、市場成長の原動力となっています。さらに、治療結果やライフスタイルの改善に役立つことからメンタルヘルス・アプリの利用が増加していることも、市場成長を後押しする主な要因となっています。さらに、スマートフォンやインターネットの普及率が高まっていることも、市場の成長を後押ししています。さらに、さまざまなメンタルヘルスアプリを開発するための資金調達機会の増加は、市場の成長機会を意味します。しかし、精神疾患患者における無認知症やデータの違法コピーに関連するリスクは、成長を制限する可能性が高いです。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはメンタルヘルスアプリの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。メンタルヘルスアプリ産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 メンタルヘルスアプリ- 産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 メンタルヘルスアプリの世界市場分析:プラットフォーム別

  • 概要
  • 実績および予測データ分析
  • Android
  • IOS
  • その他

第6章 メンタルヘルスアプリの世界市場分析:アプリケーションタイプ別

  • 概要
  • 実績および予測データ分析
  • うつ病・不安管理
  • 瞑想管理
  • ストレス管理
  • ウェルネス管理
  • その他

第7章 メンタルヘルスアプリの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋地域セグメント別
    • アジア太平洋地域国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 メンタルヘルスアプリ企業の競合情勢

  • メンタルヘルスアプリ市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Mindscape
  • Calm
  • MoodMission Pty Ltd.
  • Sanvello Health
  • Headspace Inc.
  • Youper Inc.
  • Happify
  • Bearable
  • BetterHelp
  • Talkspace
  • MindShift
  • MoodKit
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Platform (USD MN)
  • Android Market Sales By Geography (USD MN)
  • IOS Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Application Type (USD MN)
  • Depression and Anxiety Management Market Sales By Geography (USD MN)
  • Meditation Management Market Sales By Geography (USD MN)
  • Stress Management Market Sales By Geography (USD MN)
  • Wellness Management Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Mental Health Apps Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Mental Health Apps Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Mental Health Apps Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Platform
  • Market Attractiveness Analysis By Application Type
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Platform (USD MN)
  • Android Market Sales By Geography (USD MN)
  • IOS Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Application Type (USD MN)
  • Depression and Anxiety Management Market Sales By Geography (USD MN)
  • Meditation Management Market Sales By Geography (USD MN)
  • Stress Management Market Sales By Geography (USD MN)
  • Wellness Management Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11218468

The global demand for Mental Health Apps Market is presumed to reach the market size of nearly USD 25.55 Billion by 2032 from USD 6.83 Billion in 2023 with a CAGR of 15.78% under the study period 2024-2032.

Mental health apps are beneficial in maintaining an individual's overall health, thereby promoting a better lifestyle and reducing stress. Mental health apps are designed to be used via smartphones or mobile devices. Mental health apps enhance self-awareness among users by controlling their moods, maintaining good habits by breaking bad ones, and developing positive thinking. Some of the most common mental illnesses targeted by mental health applications include mood disorders like depression, anxiety disorders, personality disorders, psychotic disorders, eating disorders, trauma-related disorders, and substance abuse disorders.

MARKET DYNAMICS

The growing awareness among the people about the importance of mental health and the launch of numerous mental wellness applications are driving the market growth. Moreover, the rising utilization of mental health apps due to their benefits in improving treatment outcomes and lifestyle are major factors boosting the market growth. Furthermore, growing smartphone and internet penetration is fueling the market growth. In addition, rising funding opportunities for developing various mental health apps signify growth opportunities for the market. However, anosognosia among people in mental illness cases and the risk associated with data piracy are likely to limit the growth.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Mental Health Apps. The growth and trends of Mental Health Apps industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Mental Health Apps market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Platform

  • Android
  • IOS
  • Others

By Application Type

  • Depression and Anxiety Management
  • Meditation Management
  • Stress Management
  • Wellness Management
  • Others
  • Regional Analysis

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Mental Health Apps market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Mental Health Apps market include Mindscape, Calm, MoodMission Pty Ltd., Sanvello Health, Headspace Inc., Youper Inc., Happify, Bearable, BetterHelp, Talkspace, MindShift, MoodKit. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. MENTAL HEALTH APPS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Platform
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Application Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL MENTAL HEALTH APPS MARKET ANALYSIS BY PLATFORM

  • 5.1. Overview By Platform
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Platform
  • 5.3. Android Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. IOS Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Others Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL MENTAL HEALTH APPS MARKET ANALYSIS BY APPLICATION TYPE

  • 6.1. Overview By Application Type
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Application Type
  • 6.3. Depression and Anxiety Management Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Meditation Management Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Stress Management Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Wellness Management Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Others Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL MENTAL HEALTH APPS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE MENTAL HEALTH APPS COMPANIES

  • 8.1. Mental Health Apps Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF MENTAL HEALTH APPS INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Mindscape
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Calm
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. MoodMission Pty Ltd.
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Sanvello Health
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. Headspace Inc.
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Youper Inc.
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Happify
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Bearable
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. BetterHelp
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. Talkspace
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments
  • 9.13. MindShift
    • 9.13.1 Company Overview
    • 9.13.2 Company Revenue
    • 9.13.3 Products
    • 9.13.4 Recent Developments
  • 9.14. MoodKit
    • 9.14.1 Company Overview
    • 9.14.2 Company Revenue
    • 9.14.3 Products
    • 9.14.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies