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市場調査レポート
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1547753

エンタープライズサーチの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Enterprise Search Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 177 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.33円
エンタープライズサーチの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 177 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

エンタープライズサーチ市場の世界需要は、2023年の52億3,000万米ドルから2032年には約116億1,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは9.26%です。

エンタープライズサーチは、企業内の非構造化データソースと構造化データソースの両方を検索する組織的な方法を提供する広範な検索システムを指します。エンタープライズサーチによって、大量のデータに効率的かつ迅速にアクセスできるようになります。インデックスが作成され、検索しやすくなっているため、膨大なデータにも簡単にアクセスできます。エンタープライズ検索システムのデータソースは、アプリケーションデータベース、電子メールサーバー、ファイルシステム、コンテンツ管理システム、外部ウェブサイト、イントラネットサイトなど、さまざまなコンテナに格納されたデータで構成されています。

市場力学

時間を節約できるデータ検索システムとソリューションに対する需要の高まりが、エンタープライズ検索市場の主要な成長要因になると予想されます。大企業における様々なゲートウェイから供給されるデータ量の増加は、それを管理・整理するニーズを生み出し、今後数年間の需要を生み出しています。さらに、適切な情報に対するニーズの高まりと、クラウドコンピューティングやSaaS(Software-as-a-Service)などの先進技術の開発が、市場の成長にプラスの影響を与えています。効率的な方法での情報へのアクセス、費用対効果、意思決定の改善、顧客サービスの強化、高い生産性など、エンタープライズサーチシステムの導入に伴う大きなメリットは、予測期間におけるエンタープライズサーチシステムとソリューションの需要を促進する主要要因です。

この調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析を対象としています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、エンタープライズサーチの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。エンタープライズサーチ産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

エンタープライズサーチ市場レポートでは、国別と地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者がそれぞれの製品やサービスの対象層を特定し、今後のビジネス機会に役立てることができます。

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるエンタープライズサーチ市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 エンタープライズサーチ-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 エンタープライズサーチの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • タイプ別分析
  • ローカル検索
  • ホスト型検索
  • 検索アプライアンス

第6章 エンタープライズサーチの世界市場分析:最終用途別

  • 最終用途別概要
  • 実績データと予測データ
  • 最終用途別分析
  • 官公庁・商業オフィス
  • 銀行・金融
  • 医療
  • 小売
  • 製造業
  • その他

第7章 エンタープライズサーチの世界市場分析:企業規模別

  • 企業規模別概要
  • 実績データと予測データ
  • 企業規模別分析
  • 小規模
  • 中規模
  • 大企業

第8章 エンタープライズサーチの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第9章 エンタープライズサーチ企業の競合情勢

  • エンタープライズサーチ市場の競合
  • パートナーシップ/提携/合意
  • 合併と買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第10章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Attivio
  • Coveo Solutions Inc.
  • Dassault Systemes Inc.
  • Dieselpoint Inc.
  • EMC Corporation
  • Expert System Inc.
  • Alphabet Inc.
  • HP Autonomy
  • IBM Corporation
  • Lucidworks Inc.
  • MarkLogic Corporation
  • Oracle Corporation
  • Perceptive Software Inc. PolySpot
  • Recommind Inc.
  • SAP AG
  • Sinequa Inc.
  • Thunderstone Software
  • X1 Technologies
  • ZyLabs
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Type (USD MN)
  • Local Search Market Sales By Geography (USD MN)
  • Hosted Search Market Sales By Geography (USD MN)
  • Search Appliance Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By End-use (USD MN)
  • Government & Commercial Offices Market Sales By Geography (USD MN)
  • Banking & Financial Market Sales By Geography (USD MN)
  • Healthcare Market Sales By Geography (USD MN)
  • Retail Market Sales By Geography (USD MN)
  • Media Market Sales By Geography (USD MN)
  • Manufacturing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Enterprise Size (USD MN)
  • Small Market Sales By Geography (USD MN)
  • Medium Market Sales By Geography (USD MN)
  • Large Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Enterprise Search Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Enterprise Search Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Enterprise Search Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By End-use
  • Market Attractiveness Analysis By Enterprise Size
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • Local Search Market Sales By Geography (USD MN)
  • Hosted Search Market Sales By Geography (USD MN)
  • Search Appliance Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By End-use (USD MN)
  • Government & Commercial Offices Market Sales By Geography (USD MN)
  • Banking & Financial Market Sales By Geography (USD MN)
  • Healthcare Market Sales By Geography (USD MN)
  • Retail Market Sales By Geography (USD MN)
  • Media Market Sales By Geography (USD MN)
  • Manufacturing Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Enterprise Size (USD MN)
  • Small Market Sales By Geography (USD MN)
  • Medium Market Sales By Geography (USD MN)
  • Large Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11213521

The global demand for Enterprise Search Market is presumed to reach the market size of nearly USD 11.61 Billion by 2032 from USD 5.23 Billion in 2023 with a CAGR of 9.26% under the study period 2024-2032.

Enterprise search refers to an extensive search system that provides an organized way to search both unstructured and structured data sources within an enterprise. Enterprise searches let access to a large amount of data efficiently and quickly. It makes it really easy to go through the huge data as it has been indexed and made search-friendly. Data sources in enterprise search systems comprise of data stored in various containers such as application databases, e-mail servers, file systems, content management systems, external web sites and intranet sites.

MARKET DYNAMICS

The rising demand for time-saving data search systems and solutions is expected to be the prime growth factor for the enterprise search market. The rising data volumes sourced from varied gateways in the large enterprises have generated a need for managing and organizing it, which is creating its demand in the coming years. Moreover, the growing need for pertinent information and the development of advanced technologies such as cloud computing and Software as a Service (SAAS) is positively impacting the market growth. The huge benefits associated with enterprise search systems implementation such as accessing information in efficient manner, cost effectiveness, improved decision making, enhanced customer services and high productivity are the major factor driving the demand of enterprise search systems and solutions over the forecast period.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Enterprise Search. The growth and trends of Enterprise Search industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Enterprise Search market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Local Search
  • Hosted Search
  • Search Appliance

By End-use

  • Government & Commercial Offices
  • Banking & Financial
  • Healthcare
  • Retail
  • Media
  • Manufacturing
  • Others

By Enterprise Size

  • Small
  • Medium
  • Large

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Enterprise Search market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Enterprise Search market include Attivio, Coveo Solutions Inc., Dassault Systemes Inc., Dieselpoint Inc., EMC Corporation, Expert System Inc., Alphabet Inc., HP Autonomy, IBM Corporation, Lucidworks Inc., MarkLogic Corporation, Oracle Corporation, Perceptive Software Inc. PolySpot, Recommind Inc., SAP AG, Sinequa Inc., Thunderstone Software, X1 Technologies, ZyLabs. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. ENTERPRISE SEARCH - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By End-use
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Enterprise Size
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL ENTERPRISE SEARCH MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Overview By Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data
  • 5.3. Analysis By Type
  • 5.4. Local Search Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Hosted Search Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Search Appliance Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL ENTERPRISE SEARCH MARKET ANALYSIS BY END-USE

  • 6.1. Overview By End-use
  • 6.2. Historical and Forecast Data
  • 6.3. Analysis By End-use
  • 6.4. Government & Commercial Offices Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Banking & Financial Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Healthcare Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.7. Retail Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.8. Media Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.9. Manufacturing Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.10. Others Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL ENTERPRISE SEARCH MARKET ANALYSIS BY ENTERPRISE SIZE

  • 7.1. Overview By Enterprise Size
  • 7.2. Historical and Forecast Data
  • 7.3. Analysis By Enterprise Size
  • 7.4. Small Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.5. Medium Historic and Forecast Sales By Regions
  • 7.6. Large Historic and Forecast Sales By Regions

8. GLOBAL ENTERPRISE SEARCH MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4 United States Sales Analysis
    • 8.3.5 Canada Sales Analysis
    • 8.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 8.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 8.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5 France Sales Analysis
    • 8.4.6 Germany Sales Analysis
    • 8.4.7 Italy Sales Analysis
    • 8.4.8 Russia Sales Analysis
    • 8.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 8.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 8.5.4 China Sales Analysis
    • 8.5.5 India Sales Analysis
    • 8.5.6 Japan Sales Analysis
    • 8.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8 Australia Sales Analysis
    • 8.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 8.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 8.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 8.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6 Peru Sales Analysis
    • 8.6.7 Chile Sales Analysis
    • 8.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 8.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 8.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 8.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5 UAE Sales Analysis
    • 8.7.6 Israel Sales Analysis
    • 8.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ENTERPRISE SEARCH COMPANIES

  • 9.1. Enterprise Search Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10. COMPANY PROFILES OF ENTERPRISE SEARCH INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Attivio
    • 10.3.1 Company Overview
    • 10.3.2 Company Revenue
    • 10.3.3 Products
    • 10.3.4 Recent Developments
  • 10.4. Coveo Solutions Inc.
    • 10.4.1 Company Overview
    • 10.4.2 Company Revenue
    • 10.4.3 Products
    • 10.4.4 Recent Developments
  • 10.5. Dassault Systemes Inc.
    • 10.5.1 Company Overview
    • 10.5.2 Company Revenue
    • 10.5.3 Products
    • 10.5.4 Recent Developments
  • 10.6. Dieselpoint Inc.
    • 10.6.1 Company Overview
    • 10.6.2 Company Revenue
    • 10.6.3 Products
    • 10.6.4 Recent Developments
  • 10.7. EMC Corporation
    • 10.7.1 Company Overview
    • 10.7.2 Company Revenue
    • 10.7.3 Products
    • 10.7.4 Recent Developments
  • 10.8. Expert System Inc.
    • 10.8.1 Company Overview
    • 10.8.2 Company Revenue
    • 10.8.3 Products
    • 10.8.4 Recent Developments
  • 10.9. Alphabet Inc.
    • 10.9.1 Company Overview
    • 10.9.2 Company Revenue
    • 10.9.3 Products
    • 10.9.4 Recent Developments
  • 10.10. HP Autonomy
    • 10.10.1 Company Overview
    • 10.10.2 Company Revenue
    • 10.10.3 Products
    • 10.10.4 Recent Developments
  • 10.11. IBM Corporation
    • 10.11.1 Company Overview
    • 10.11.2 Company Revenue
    • 10.11.3 Products
    • 10.11.4 Recent Developments
  • 10.12. Lucidworks Inc.
    • 10.12.1 Company Overview
    • 10.12.2 Company Revenue
    • 10.12.3 Products
    • 10.12.4 Recent Developments
  • 10.13. MarkLogic Corporation
    • 10.13.1 Company Overview
    • 10.13.2 Company Revenue
    • 10.13.3 Products
    • 10.13.4 Recent Developments
  • 10.14. Oracle Corporation
    • 10.14.1 Company Overview
    • 10.14.2 Company Revenue
    • 10.14.3 Products
    • 10.14.4 Recent Developments
  • 10.15. Perceptive Software Inc. PolySpot
    • 10.15.1 Company Overview
    • 10.15.2 Company Revenue
    • 10.15.3 Products
    • 10.15.4 Recent Developments
  • 10.16. Recommind Inc.
    • 10.16.1 Company Overview
    • 10.16.2 Company Revenue
    • 10.16.3 Products
    • 10.16.4 Recent Developments
  • 10.17. SAP AG
    • 10.17.1 Company Overview
    • 10.17.2 Company Revenue
    • 10.17.3 Products
    • 10.17.4 Recent Developments
  • 10.18. Sinequa Inc.
    • 10.18.1 Company Overview
    • 10.18.2 Company Revenue
    • 10.18.3 Products
    • 10.18.4 Recent Developments
  • 10.19. Thunderstone Software
    • 10.19.1 Company Overview
    • 10.19.2 Company Revenue
    • 10.19.3 Products
    • 10.19.4 Recent Developments
  • 10.20. X1 Technologies
    • 10.20.1 Company Overview
    • 10.20.2 Company Revenue
    • 10.20.3 Products
    • 10.20.4 Recent Developments
  • 10.21. ZyLabs
    • 10.21.1 Company Overview
    • 10.21.2 Company Revenue
    • 10.21.3 Products
    • 10.21.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies