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市場調査レポート
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1639441

次世代検索エンジン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)

Next Generation Search Engines - Market Share Analysis, Industry Trends & Statistics, Growth Forecasts (2025 - 2030)


出版日
ページ情報
英文 100 Pages
納期
2~3営業日
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次世代検索エンジン:市場シェア分析、産業動向・統計、成長予測(2025年~2030年)
出版日: 2025年01月05日
発行: Mordor Intelligence
ページ情報: 英文 100 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

次世代検索エンジン市場規模は2025年に429億3,000万米ドルと推定され、予測期間(2025~2030年)のCAGRは14.82%で、2030年には856億8,000万米ドルに達すると予測されます。

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主要ハイライト

  • 次世代検索エンジンは、利用可能なソリューションを評価し、ソフトウェアやデータプロバイダーと対話するために、検索に関する実務知識を得たいと考える意思決定者や科学者に、先進的情報検索モデルを記載しています。ここ数年、音声検索の数は飛躍的に増加しています。また、音声検索は目新しさではなく、新しいスタンダードになりつつあります。そのため、次世代検索エンジンは、音声ベースの検索エンジンを志向しています。
  • ディープニューラル・ネットワークや機械学習など、AI技術の進歩により、次世代検索エンジンも増えています。スマートスピーカーのようなバーチャルアシスタントは、小売、BFSI、医療など、いくつかの最終ユーザー産業にわたる様々な用途に使用されています。消費者向けの主要なアプリケーションの1つは、パーソナルアシスタントです。これは、消費者が複数のタスクを達成するのに役立ちます。例えば、AppleのSiriは、コネクテッドホームや自動車に直感的なインターフェースを提供しています。
  • セルフサービスオプションに対する需要の高まりは、より驚くべきスピードと利便性を求める消費者の需要が急速に伸びていることを示しています。NICEの2022 Digital First Customer Experience Reportによると、消費者の81%が、より多くのセルフサービスオプションを望んでいると回答しています。しかし、提供されたツールに高い満足度を示した消費者はわずか15%にとどまっています。この動向が、次世代検索エンジン市場の需要を牽引しています。
  • プロフェッショナルサービスにおけるカスタマー・エクスペリエンスの向上への注目の高まりが市場を牽引。カスタマー・エクスペリエンスの向上は、豊かな報酬をもたらします。業種を問わず、満足度の高い顧客は消費額が増え、長期にわたってロイヤリティが維持されます。顧客に共感を示し、問題の解決を支援することで、こうした企業は多大な価値の源泉を掘り起こし、新たなビジネス機会を見出し、長期的に事業モデルを転換することができます。
  • ライブ・パーソン・インタラクションへの嗜好の高まりは、市場を抑制する可能性があります。Liveperson Inc.が実施した調査によると、世界中の消費者の87%が、音声やメッセージングを介した対話に柔軟に対応する企業を好んでいます。このような嗜好は、状況や時間帯によっても変化するため、消費者が好きな時に好きな場所で、好きな条件で利用できるようにすることの重要性が示されています。

次世代検索エンジンの市場動向

セルフサービスとパーソナルセグメントが最も高い成長を遂げる

  • 個人向けエンドユーザー向けスマートスピーカーがシェアの大半を占めると予想されます。現在、スマートスピーカーに期待されている機能には、音楽の再生や、あらゆる質問に答える音声アシスタントからなるスマートホーム機器の制御などがあります。
  • 消費者向けアプリケーションの開発における技術的強化は、スマートホームまたはコネクテッドホームの統合をもたらしました。スマートホームの開発により、エンドユーザーはモバイルインターネットと高速ブロードバンド接続を市場全世帯に導入するようになりました。
  • 音声起動スピーカーは、人々の日課の一部となりました。音声スピーカーは、マルチタスクをこなしながら技術を使用する能力を記載しています。パーソナライズされた回答は、音声検索の有名な使用事例のひとつであり、Googleは、ユーザーが次に尋ねるであろう質問を知り、推測することができるため、かなりの程度まで到達しています。一方、AlexaはGoogleのように文脈を理解することができないです。Alexaはカスタムメイドのスキルやプロトコルに頼っているのに対し、Google Assistantは特定のユーザーのリクエストを理解し、さらにパーソナライズした返答をすることができます。
  • 音声ユーザーは、製品調査、価格比較、カートへの追加など、購買ジャーニーに沿った多くのタスクを達成するためにアシスタントを利用します。Adobeの調査によると、消費者はショッピング・ジャーニーを通じて音声を利用しています。上位3つのアクティビティは、商品調査/リサーチ(47%)、買い物リストの作成(43%)、価格比較(32%)でした。
  • スマートスピーカーで最も有名なのは、Amazon EchoとGoogle Nestシリーズだが、アレクサとGoogleアシスタントの両方を内蔵したSonos Oneのようなサードパーティ製スピーカーも数多くあります。
  • 米国は依然として、個人向けセグメント、特に音声アシスタントの普及にとって重要な市場です。eMarketerによると、音声アシスタントの数は過去5年間で1億300万台から1億2,300万台に増加しました。NPRの最新スマートオーディオレポートによると、18歳以上のアメリカ人の24%が少なくとも1台のスマートスピーカーを所有しています。平均的な所有者は複数持っています。アメリカ人の過半数がアレクサを所有しています。Amazonが初めてエコーを発表して以来、米国で人気を博し、トップクラスの競合他社に挑み続けています。

アジア太平洋が最大の市場シェアを占める

  • アジア太平洋は現在、調査対象市場で最大の市場シェアを占めています。新興国を中心とする同地域の製品に対する需要は、今後も高水準で推移すると予想されます。主要企業は主にこの地域に注力し、若者を対象にすると予想されます。
  • 中国、インド、日本、韓国、シンガポールなど、消費者製品ベースの需要がある人口大国は、これらの国々での製品需要が引き続き市場を牽引するため、引き続き対象市場になると予想されます。
  • さらに、中国やインドのような国々ではeコマースが世界中で成長しており、スマートデバイスを販売するオンライン流通チャネルを促進すると予想されます。例えば、IBEFによると、インドのeコマース市場は2026年までに2,000億米ドルに成長すると予想されています。この産業の開発は、インターネットとスマートフォンの普及率の増加が原動力となっています。
  • 最新のマーケティング動向は、企業が音声SEOを実施し、インバウンドの可能性のあるトラフィックを引き付けることです。例えば、中国のiFlytekは、98%の精度を持つ音声認識システムを持っています。このシステムは、英語から北京語、北京語から英語、韓国語、日本語、22の異なる中国語の方言を正確に翻訳します。同社のチームは、3年以内に99%の精度を達成すると予測しています。
  • また、この地域の主要ベンダーは、さまざまな価格セグメントの製品を提供することで、価格に敏感な消費者グループを対象にすると予想されます。そのため、低価格で製品を提供するベンダーにとっては機会となります。高価な製品を持つベンダーは、ノートパソコンやタブレット端末など他の電子製品と連携した包装として製品を提供することで、異なる顧客層を対象にする可能性があります。

次世代検索エンジン産業概要

同市場は、主に技術革新を重要な成長要因として、激しい競合に直面しています。Amazon、Google、Appleといった産業リーダーを中心に、適度な集中度を保っています。最近の動向は注目に値する:

2023年5月、GoogleはAIを統合した検索エンジンの結果ページの計画を発表しました。この革新的な検索エンジンは現在テスト段階にあり、AIが生成したトピックの要約が従来の検索結果の上に表示されます。さらに、ユーザーの検索意図に応じて色が動的に調整される、ハイライトされた背景セクションも含まれます。

2022年9月、Gen ZはTikTokと戦略的提携を結び、新しい検索エンジンを導入しました。この提携は、TikTokの強力なアルゴリズムを活用し、若年ユーザーの嗜好に効果的に合わせたものです。特筆すべきは、この検索エンジンは、匿名のウェブサイトではなく、プラットフォーム上の実在の個人によって合成・配信されたコンテンツを提供することで差別化を図っている点です。

その他の特典

  • エクセル形式の市場予測(ME)シート
  • 3ヶ月間のアナリストサポート

目次

第1章 イントロダクション

  • 調査の前提条件と市場定義
  • 調査範囲

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 市場洞察

  • 市場概要
  • 産業の魅力-ポーターのファイブフォース分析
    • 新規参入業者の脅威
    • 買い手/消費者の交渉力
    • 供給企業の交渉力
    • 代替品の脅威
    • 競争企業間の敵対関係の強さ
  • COVID-19が次世代検索エンジン市場に与える影響

第5章 市場力学

  • 市場力学の採用
  • 市場促進要因
    • プロフェッショナルサービスにおける顧客体験向上への注目の高まり
    • セルフサービスとパーソナルセグメントが最も高い成長を遂げる
  • 市場抑制要因
    • 生身の人間との対話への嗜好の高まり

第6章 市場セグメンテーション

  • 流通チャネル別
    • オンライン
    • オフライン
  • エンドユーザー別
    • 個人
    • 業務用
  • 地域別
    • 北米
    • 欧州
    • アジア
    • オーストラリア・ニュージーランド
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 競合情勢

  • 企業プロファイル
    • Amazon.com Inc.
    • Google LLC(Alphabet Inc.)
    • Alibaba Group
    • Sonos Inc.
    • Harman-Kardon Inc./JBL
    • Apple Inc.
    • Bose Corporation
    • Xiaomi Inc.
    • Baidu Inc.

第8章 投資分析

第9章 市場機会と今後の動向

目次
Product Code: 49815

The Next Generation Search Engines Market size is estimated at USD 42.93 billion in 2025, and is expected to reach USD 85.68 billion by 2030, at a CAGR of 14.82% during the forecast period (2025-2030).

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Key Highlights

  • The next-generation search engine provides an advanced information retrieval model for decision-makers and scientists who wish to gain working knowledge about the search to evaluate available solutions and dialogue with software and data providers. Over the last few years, the number of voice searches has increased exponentially. Also, it is becoming less of a novelty and more like a new standard. Therefore, the next-generation search engines are more oriented toward voice-based search engines.
  • Next-generation search engines are also increasing because of deep neural networks, machine learning, and other advancements in AI technologies. Virtual assistants, such as smart speakers, are used for various applications across several end-user industries, such as retail, BFSI, and healthcare. One primary consumer-facing application is a personal assistant. It helps consumers accomplish multiple tasks. For instance, Apple's Siri offers an intuitive interface for connected homes or cars.
  • Growing demand for Self-service options indicates rapid growth in consumer demand for more incredible speed and convenience. According to NICE's 2022 Digital First Customer Experience Report, 81% of consumers say they want more self-service options. Yet, only 15% of consumers expressed high satisfaction with the tools provided to them. This trend drives the demand for Next next-generation search engine market.
  • Increasing focus on improving Customer Experience across professional services drives the market. Enhancing the customer experience can bring rich rewards. Across industries, satisfied customers spend more and stay more loyal over time. By showing empathy with customers and helping to fix their problems, companies like these can tap into a source of tremendous value, find new business opportunities, and shift their operating model over time.
  • Increasing Preference for Live Person Interaction could restrain the market. According to a survey conducted by Liveperson Inc., 87% of consumers worldwide prefer that the companies provide the flexibility to connect interactions across voice and messaging. Such preferences also shift based on different situations and times of the day, demonstrating the importance of allowing consumers to engage on their terms, when, and where they want.

Next Generation Search Engines Market Trends

Self Service and Personal Segment to Witness the Highest Growth

  • Smart speakers in personal end-user verticals are expected to hold the majority share. The characteristics expected from a smart speaker nowadays include playing music and controlling smart home devices consisting of voice assistants ready to answer every question.
  • The technological enhancements in the development of consumer applications resulted in the integration of smart homes or connected homes. Smart homes' development pushed end users to adopt mobile internet and fast broadband connections across households in the market.
  • Voice-activated speakers have become part of people's routines. They provide the ability to use the technology while multi-tasking, as people speak more quickly than they can type (speed), and the increasingly "human" interfaces. Personalized responses are one of the famous use cases of voice search, which Google has attained to a large extent, as Google can know and guess the next question the users will most likely ask. On the other hand, Alexa cannot understand the context to the same extent as Google. Alexa relies on custom-built skills and protocols, whereas Google Assistant can understand specific user requests and further personalize the response.
  • Voice users turn to their assistants to accomplish many tasks along their buying journeys, such as product research, price comparison, and adding to cart. A study from Adobe announced the consumer's usage of voice throughout their shopping journeys. The top three activities included product search/research (47%), creating shopping lists (43%), and price comparison (32%).
  • The most well-known smart speakers are the Amazon Echo and Google Nest range of products, but there are plenty of third-party speakers, like the Sonos One, which comes with both Alexa and Google Assistant built-in.
  • The United States remains a key market for the personal segment, especially voice assistant adoption. According to eMarketer, The number of voice assistants has risen from 103 million to 123 million over the last five years. According to the latest Smart Audio Report from NPR, 24% of Americans aged 18 years or above own at least one smart speaker. The average owner has more than one. A majority of Americans own Alexa. Since Amazon first introduced the Echo, it has become popular in the United States, and it continues to challenge top competitors.

Asia-Pacific Occupies the Largest Market Share

  • The Asia-Pacific region currently holds the largest market share for the market studied. The demand for the products in the region, which is primarily from emerging economies, is expected to remain high. The major players are expected to focus chiefly on this region, with the youth as the target audience.
  • China, India, Japan, South Korea, Singapore, and other populous nations with consumer product-based demand are expected to remain the target market as product demand in these countries continues to drive the market.
  • Moreover, the growth of e-commerce across the world in countries like China and India is anticipated to drive the online distribution channels for selling smart devices. For instance, according to IBEF, the Indian e-commerce market is expected to grow to USD 200 billion by 2026. The development of the industry is driven by increasing internet and smartphone penetration.
  • The latest marketing trend is companies implementing voice SEO to attract possible inbound traffic. For instance, China's iFlytek has a speech recognition system with an accuracy rate of 98%. The system accurately translates English to Mandarin and Mandarin to English, Korean, Japanese, and 22 different Chinese dialects. Its team predicts that it will achieve 99% accuracy within three years.
  • Also, the major vendors in this region are expected to target the price-sensitive consumer group by offering products in different price segments. Therefore, they create an opportunity for vendors who offer products at a low price. Vendors with expensive products may target a different customer segment by offering products as a package in collaboration with other electronic products, such as notebooks and tablets.

Next Generation Search Engines Industry Overview

The market faces intense competition, primarily driven by technological innovation as a pivotal growth factor. It maintains a moderate level of concentration, featuring industry leaders such as Amazon, Google, and Apple. Several noteworthy developments have recently taken place:

In May 2023, Google Inc. unveiled plans for an AI-integrated search engine results page. This innovative search engine is currently in its testing phase and promises AI-generated topic summaries that will appear above the conventional search results. Additionally, it will include a highlighted background section, with its color dynamically adjusting according to the user's search intent.

In September 2022, Gen Z entered into a strategic partnership with TikTok to introduce a new search engine. This collaboration leverages TikTok's powerful algorithm, effectively tailored to the preferences of younger users. Notably, this search engine differentiates itself by offering content synthesized and delivered by real individuals on the platform rather than anonymous websites.

Additional Benefits:

  • The market estimate (ME) sheet in Excel format
  • 3 months of analyst support

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION

  • 1.1 Study Assumptions and Market Definition
  • 1.2 Scope of the Study

2 RESEARCH METHODOLOGY

3 EXECUTIVE SUMMARY

4 MARKET INSIGHT

  • 4.1 Market Overview
  • 4.2 Industry Attractiveness - Porter's Five Forces Analysis
    • 4.2.1 Threat of New Entrants
    • 4.2.2 Bargaining Power of Buyers/Consumers
    • 4.2.3 Bargaining Power of Suppliers
    • 4.2.4 Threat of Substitute Products
    • 4.2.5 Intensity of Competitive Rivalry
  • 4.3 Impact of COVID-19 on the Next Generation Search Engine Market

5 MARKET DYNAMICS

  • 5.1 Introduction to Market Dynamics
  • 5.2 Market Drivers
    • 5.2.1 Increasing Focus to Improve Customer Experience Across Professional Services
    • 5.2.2 Self Service and Personal Segment to Witness the Highest Growth
  • 5.3 Market Restraints
    • 5.3.1 Increasing Preference for Live Person Interaction

6 MARKET SEGMENTATION

  • 6.1 By Distribution Channel
    • 6.1.1 Online
    • 6.1.2 Offline
  • 6.2 By End-user
    • 6.2.1 Personal
    • 6.2.2 Commercial
  • 6.3 Geography
    • 6.3.1 North America
    • 6.3.2 Europe
    • 6.3.3 Asia
    • 6.3.4 Australia and New Zealand
    • 6.3.5 Latin America
    • 6.3.6 Middle East and Africa

7 COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Company Profiles
    • 7.1.1 Amazon.com Inc.
    • 7.1.2 Google LLC (Alphabet Inc.)
    • 7.1.3 Alibaba Group
    • 7.1.4 Sonos Inc.
    • 7.1.5 Harman-Kardon Inc. /JBL
    • 7.1.6 Apple Inc.
    • 7.1.7 Bose Corporation
    • 7.1.8 Xiaomi Inc.
    • 7.1.9 Baidu Inc.

8 INVESTMENT ANALYSIS

9 MARKET OPPORTUNITIES AND FUTURE TRENDS