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市場調査レポート
商品コード
1547394

洗顔料・クレンジングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Face Wash and Cleanser Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 123 Pages
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即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
洗顔料・クレンジングの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 123 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 図表
  • 目次
概要

洗顔料・クレンジング市場の世界需要は、2023年の364億2,000万米ドルから2032年にはほぼ645億1,000万米ドルの市場規模に達すると推定され、調査期間2024-2032年のCAGRは6.56%です。

洗顔とクレンジングは、毎日のスキンケアに欠かせないものと考えられています。これは皮膚を浄化し、汚れや油分を洗浄します。近年の汚染の増加により、これらのパーソナルケア製品はスキンケアに欠かせないものとなっています。さまざまなタイプの洗顔料やクレンジングがあるため、肌のタイプや悩みに合わせて選ぶことができます。洗顔料やクレンジングは、若者に魅力的な潤いと輝きを与えます。また、色素沈着を減少させ、中高年にアピールするアンチエイジング特性を含む製品も多いです。

市場力学

世界の洗顔料・クレンジング市場は、消費者の肌問題に対する意識の高まりにより、今後数年間で大きく成長すると推定されます。ニキビ、色素沈着、乾燥などの問題を回避したいと考える人が増えているため、これらの製品の年間売上が増加しています。製品の需要は、さまざまな年齢層に属する人々のさまざまな問題に対する懸念のために増加しています。消費者は、有害な紫外線からの保護、保湿、輝きなどのニーズに応える洗顔料を常に求めています。肌のタイプや悩みに応じて、ジェル状、クリーム状、オイル状、泡状など、さまざまな処方を好む傾向が強まっています。さまざまなソーシャルメディア・プラットフォームを通じた有名人の推薦やプロモーションも、こうした製品の市場成長に重要な役割を果たしています。可処分所得を持つ都市部の中間層や、ソーシャルメディア上で常にアクティブな若者の増加も、こうした製品の売上を伸ばしています。しかし、化学物質の過剰使用とその悪影響が市場成長の妨げとなっています。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、洗顔料とクレンジングの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。洗顔料とクレンジング剤産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

本セクションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者がそれぞれの製品やサービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスに役立てることができます。

製品タイプ別

  • 洗顔料(ジェルベース、クリームベース、フォームベース)
  • クレンジング(ジェルベース、クリームベース、オイルベース)

流通チャネル別

  • オンライン
  • ドラッグストア
  • スーパーマーケット&ハイパーマーケット
  • 専門店

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおける洗顔料とクレンジング市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、本レポートでは、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 洗顔料・クレンジング-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 洗顔料・クレンジングの世界市場分析:製品タイプ別

  • 概要:製品タイプ別
  • 過去および予測データ分析:製品タイプ別
  • 洗顔料(ジェルベース、クリームベース、フォームベース)
  • クレンジング(ジェルベース、クリームベース、オイルベース)

第6章 洗顔料・クレンジングの世界市場分析:流通チャネル別

  • 流通チャネル別概要
  • 流通チャネル別過去・予測データ分析
  • オンライン
  • ドラッグストア
  • スーパーマーケット&ハイパーマーケット
  • 専門店

第7章 洗顔料・クレンジングの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋セグメント別
    • アジア太平洋国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 洗顔料・クレンジング企業の競合情勢

  • 洗顔料・クレンジング市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Procter & Gamble
  • Unilever
  • L'Oreal
  • Godrej Consumer Products Ltd.
  • The Himalaya Drug Company
  • Shiseido Co. Ltd.
  • Estee Lauder Company Ltd.
  • Forest Essentials
  • Johnson And Johnson Ltd.
  • The Proactiv Company LLC
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Product Type (USD MN)
  • Face Wash (Gel-based, Cream-based, Foam-based) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Cleanser (Gel-based, Cream-based, Oil-based) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By Distribution Channel (USD MN)
  • Online Market Sales By Geography (USD MN)
  • Drugstore Market Sales By Geography (USD MN)
  • Supermarket & Hypermarket Market Sales By Geography (USD MN)
  • Specialty Stores Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Face Wash and Cleanser Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Face Wash and Cleanser Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Face Wash and Cleanser Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Product Type
  • Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Product Type (USD MN)
  • Face Wash (Gel-based, Cream-based, Foam-based) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Cleanser (Gel-based, Cream-based, Oil-based) Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By Distribution Channel (USD MN)
  • Online Market Sales By Geography (USD MN)
  • Drugstore Market Sales By Geography (USD MN)
  • Supermarket & Hypermarket Market Sales By Geography (USD MN)
  • Specialty Stores Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11215555

The global demand for Face Wash and Cleanser Market is presumed to reach the market size of nearly USD 64.51 Billion by 2032 from USD 36.42 Billion in 2023 with a CAGR of 6.56% under the study period 2024-2032.

Face washes and cleansers are often considered an essential part of the daily skincare routine. It purifies the skin and cleanses dirt and oil. Due to the increase in pollution in recent years, these personal care products have become essential in one's skincare regime. The availability of different types of face washes and cleansers that cater to the different skin types and issues has made such products quite popular among the masses. Face washes and cleansers provide hydration and radiance, which is quite appealing to youngsters. It also decreases pigmentation, and many variants contain anti-aging properties which appeal to middle-aged and older adults.

MARKET DYNAMICS

The global face washes and cleansers market is estimated to grow significantly in the next few years due to awareness about skin issues among consumers. The yearly sales of these products have increased as people want to avoid problems like acne, hyper-pigmentation, dryness, etc. The demand for the product has increased due to concern over different issues from people belonging to different age groups. Consumers are constantly demanding face cleansers that cater to their needs like protection from harmful UV rays, hydration, glow, etc. There are growing preferences for different formulas like gel-based, cream-based, oil-based, or foam-based according to their skin type and concern. Celebrity endorsements and promotions over various social media platforms have also played a significant role in the market growth of such products. An increase in the number of the urban middle class who possess disposable income and youngsters who are constantly active on social media has also increased the sales of these products. However, excessive use of chemicals and its adverse effect is hampering the market growth.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Face Wash and Cleanser. The growth and trends of Face Wash and Cleanser industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Face Wash and Cleanser market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product Type

  • Face Wash (Gel-based, Cream-based, Foam-based)
  • Cleanser (Gel-based, Cream-based, Oil-based)

By Distribution Channel

  • Online
  • Drugstore
  • Supermarket & Hypermarket
  • Specialty Stores

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Face Wash and Cleanser market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Face Wash and Cleanser market include Procter & Gamble, Unilever, L'Oreal, Godrej Consumer Products Ltd., The Himalaya Drug Company, Shiseido Co. Ltd., Estee Lauder Company Ltd., Forest Essentials, Johnson And Johnson Ltd., The Proactiv Company LLC. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. FACE WASH AND CLEANSER - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL FACE WASH AND CLEANSER MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 5.1. Overview By Product Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Product Type
  • 5.3. Face Wash (Gel-based, Cream-based, Foam-based) Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Cleanser (Gel-based, Cream-based, Oil-based) Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL FACE WASH AND CLEANSER MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1. Overview By Distribution Channel
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By Distribution Channel
  • 6.3. Online Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Drugstore Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Supermarket & Hypermarket Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.6. Specialty Stores Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL FACE WASH AND CLEANSER MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE FACE WASH AND CLEANSER COMPANIES

  • 8.1. Face Wash and Cleanser Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF FACE WASH AND CLEANSER INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Procter & Gamble
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Unilever
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. L'Oreal
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Godrej Consumer Products Ltd.
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. The Himalaya Drug Company
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. Shiseido Co. Ltd.
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Estee Lauder Company Ltd.
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Forest Essentials
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. Johnson And Johnson Ltd.
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. The Proactiv Company LLC
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies