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市場調査レポート
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1547359

コンビニエンスストアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Convenience Store Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 117 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
コンビニエンスストアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 117 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 図表
  • 目次
概要

コンビニエンスストア市場の世界需要は、2023年の3兆400億米ドルから2032年には5兆2,000億米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024~2032年のCAGRは6.16%です。

コンビニエンスストアは、顧客にとってアクセスしやすく便利であることに主眼を置いた小売事業であり、通常は居住地の近くに立地しています。これらの店舗には通常、限られた品揃えしかなく、消費者の差し迫ったニーズに応えるように設計されています。これらの店舗では主に、パン、牛乳、パック入りの飲料水、その他既製品やパック入りの食品などを扱っています。これらの店舗は通常、一日を通して十分な数の顧客が来店すれば、24時間365日営業しています。

市場力学

世界のスピードが速くなるにつれ、コンビニエンスストアの需要は各国で高まっています。コンビニエンスストアの人気は驚異的なスピードで高まり、都市部のさまざまな場所に新しい店舗が次々と誕生しています。業界はまた、現在の消費者のニーズを統合するために、コンビニエンスストアを取り巻くいくつかの側面を変えてきました。アクセスのしやすさと顧客サービスはここ数年で大きく改善され、食品の通路に健康的な選択肢を取り入れる試みもなされています。しかし、パンデミック(世界的大流行)の発生により、最近のコンビニエンスストアの人気は若干低下しています。しかし、状況が改善されれば、コンビニエンスストアの需要が高まるため、コンビニエンスストアの年間売上高は増加すると予想されます。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはコンビニエンスストアの世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。コンビニエンスストア業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを記載しています。

市場セグメンテーション

コンビニエンスストア市場レポートのこのセクションでは、国・地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供することで、戦略担当者が今後のビジネス機会とともに、それぞれの製品やサービスの対象層を特定するのに役立ちます。

地域分析

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東アフリカにおけるコンビニエンスストア市場の現在と将来の需要を強調する地域展望を取り上げます。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要・推定・予測にも焦点を当てています。

カスタム要件がある場合は、お問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 コンビニエンスストア-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤー一覧
  • マーケティングチャネル
    • 直接マーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 コンビニエンスストアの世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • タイプ別過去・予測データ分析
  • タバコ
  • フードサービス
  • パッケージ飲料
  • センターストア
  • 低アルコール飲料
  • その他

第6章 コンビニエンスストアの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他の欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他のアジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他のラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第7章 コンビニエンスストア企業の競合情勢

  • コンビニエンスストア市場競争
  • 提携・協力・契約
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第8章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Casey'S General Stores Inc.
  • Alimentation Couche-Tard Inc.
  • Murphy USA Inc.
  • Parkland Corporation
  • 7-Eleven
  • Alibaba Group Holding Limited
  • Amazon.Com Inc.
  • FamilyMart
  • OXXO(FEMSA)
  • Lawson Inc
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Type (USD MN)
  • Cigarettes & Tobacco Market Sales By Geography (USD MN)
  • Foodservice Market Sales By Geography (USD MN)
  • Packaged Beverages Market Sales By Geography (USD MN)
  • Center Store Market Sales By Geography (USD MN)
  • Low Alcoholic Beverages Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Convenience Store Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Convenience Store Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Convenience Store Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Type
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Type (USD MN)
  • Cigarettes & Tobacco Market Sales By Geography (USD MN)
  • Foodservice Market Sales By Geography (USD MN)
  • Packaged Beverages Market Sales By Geography (USD MN)
  • Center Store Market Sales By Geography (USD MN)
  • Low Alcoholic Beverages Market Sales By Geography (USD MN)
  • Others Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11215857

The global demand for Convenience Store Market is presumed to reach the market size of nearly USD 5.2 Trillion by 2032 from USD 3.04 Trillion in 2023 with a CAGR of 6.16% under the study period 2024-2032.

Convenience stores are retail businesses that mainly focus on being accessible and convenient to the customers and are usually located near residence places. These stores typically contain a limited range of products and are designed to serve the consumers' immediate needs. These stores mainly stock items like bread, milk, packaged drinking water, and other foods available in readymade and packaged form. These stores usually operate 24*7 if there are adequate numbers of customers coming in throughout the day.

MARKET DYNAMICS

As the world is getting fast-paced, the demand for convenience stores has increased across different countries. The popularity of these stores has grown at a tremendous rate, and new stores keep popping up in different locations of urban areas. The industry has also changed certain aspects surrounding them to integrate the needs of the current consumers. Accessibility and customer service have improved a lot in the past years, and attempts have been made to incorporate healthy options into the aisles of food items. However, there has been some decline in the popularity of convenience stores in recent times due to the onset of the pandemic. But, as the situation improves, the annual revenue of the convenience stores is expected to increase as there will be a boost in demand for them.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Convenience Store. The growth and trends of Convenience Store industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Convenience Store market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Cigarettes & Tobacco
  • Foodservice
  • Packaged Beverages
  • Center Store
  • Low Alcoholic Beverages
  • Others

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Convenience Store market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Convenience Store market include Casey'S General Stores Inc., Alimentation Couche-Tard Inc., Murphy USA Inc., Parkland Corporation, 7-Eleven, Alibaba Group Holding Limited, Amazon.Com Inc., FamilyMart, OXXO (FEMSA), Lawson Inc. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. CONVENIENCE STORE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL CONVENIENCE STORE MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 5.1. Overview By Type
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Type
  • 5.3. Cigarettes & Tobacco Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Foodservice Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Packaged Beverages Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.6. Center Store Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.7. Low Alcoholic Beverages Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.8. Others Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL CONVENIENCE STORE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 6.1. Regional Outlook
  • 6.2. Introduction
  • 6.3. North America Sales Analysis
    • 6.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 6.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 6.3.4 United States Sales Analysis
    • 6.3.5 Canada Sales Analysis
    • 6.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 6.4. Europe Sales Analysis
    • 6.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 6.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 6.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 6.4.5 France Sales Analysis
    • 6.4.6 Germany Sales Analysis
    • 6.4.7 Italy Sales Analysis
    • 6.4.8 Russia Sales Analysis
    • 6.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 6.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 6.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 6.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 6.5.4 China Sales Analysis
    • 6.5.5 India Sales Analysis
    • 6.5.6 Japan Sales Analysis
    • 6.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 6.5.8 Australia Sales Analysis
    • 6.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 6.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 6.6. Latin America Sales Analysis
    • 6.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 6.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 6.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 6.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 6.6.6 Peru Sales Analysis
    • 6.6.7 Chile Sales Analysis
    • 6.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 6.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 6.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 6.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 6.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 6.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 6.7.5 UAE Sales Analysis
    • 6.7.6 Israel Sales Analysis
    • 6.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 6.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

7. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE CONVENIENCE STORE COMPANIES

  • 7.1. Convenience Store Market Competition
  • 7.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 7.3. Merger And Acquisitions
  • 7.4. New Product Launch
  • 7.5. Other Developments

8. COMPANY PROFILES OF CONVENIENCE STORE INDUSTRY

  • 8.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 8.2. Market Concentration Rate
  • 8.3. Casey'S General Stores Inc.
    • 8.3.1 Company Overview
    • 8.3.2 Company Revenue
    • 8.3.3 Products
    • 8.3.4 Recent Developments
  • 8.4. Alimentation Couche-Tard Inc.
    • 8.4.1 Company Overview
    • 8.4.2 Company Revenue
    • 8.4.3 Products
    • 8.4.4 Recent Developments
  • 8.5. Murphy USA Inc.
    • 8.5.1 Company Overview
    • 8.5.2 Company Revenue
    • 8.5.3 Products
    • 8.5.4 Recent Developments
  • 8.6. Parkland Corporation
    • 8.6.1 Company Overview
    • 8.6.2 Company Revenue
    • 8.6.3 Products
    • 8.6.4 Recent Developments
  • 8.7. 7-Eleven
    • 8.7.1 Company Overview
    • 8.7.2 Company Revenue
    • 8.7.3 Products
    • 8.7.4 Recent Developments
  • 8.8. Alibaba Group Holding Limited
    • 8.8.1 Company Overview
    • 8.8.2 Company Revenue
    • 8.8.3 Products
    • 8.8.4 Recent Developments
  • 8.9. Amazon.Com Inc.
    • 8.9.1 Company Overview
    • 8.9.2 Company Revenue
    • 8.9.3 Products
    • 8.9.4 Recent Developments
  • 8.10. FamilyMart
    • 8.10.1 Company Overview
    • 8.10.2 Company Revenue
    • 8.10.3 Products
    • 8.10.4 Recent Developments
  • 8.11. OXXO (FEMSA)
    • 8.11.1 Company Overview
    • 8.11.2 Company Revenue
    • 8.11.3 Products
    • 8.11.4 Recent Developments
  • 8.12. Lawson Inc
    • 8.12.1 Company Overview
    • 8.12.2 Company Revenue
    • 8.12.3 Products
    • 8.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies