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市場調査レポート
商品コード
1547312

使い捨てカップの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測

Global Disposable Cups Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2024 to 2032


出版日
ページ情報
英文 128 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.06円
使い捨てカップの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2024年から2032年までの予測
出版日: 2024年07月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

使い捨てカップ市場の世界需要は、2023年の201億5,000万米ドルから2032年には397億7,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2024-2032年のCAGRは7.85%です。

使い捨てカップは、食器や使い捨て食品包装の一形態です。その種類はプラスチックカップ、紙カップ、発泡カップで構成されています。発泡カップはポリスチレンから製造され、プラスチックカップはポリプロピレンから製造されます。使い捨てカップの主な目的は一回限りの使用であり、その後に廃棄されるため、プラスチックや紙ゴミを含む家庭ゴミや消費者ゴミの主な原因となっています。統計によれば、平均的な家庭では毎年70個の使い捨てカップを使用しています。米国だけでも毎年1,080億個のカップが消費されており、英国では25億個の紙カップが消費されています。

市場力学

使い捨てカップは、使いやすく捨てやすい、パーティーや集まりに便利、軽い、どこにでも自分のマグカップを持ち歩く必要性が減る、コスト効率が良い、といった本来の利点から人気があります。しかし、その反面、水質汚染を引き起こし、分解に時間がかかり、森林伐採や生物種の絶滅につながるなど、環境には極めて有害です。ファストフード供給とクイックサービスレストランの継続的な成長は、使い捨てカップ市場に魅力的な機会を生み出すかもしれないです。さらに、クイックフード・デリバリーに対する消費者の嗜好の高まりも、この分野の成長を後押しする基準となっています。衛生と健康に対する消費者の意識の高まりも使い捨てカップ市場を後押しするかもしれないです。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは使い捨てカップの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。使い捨てカップ産業の成長と動向は、この研究に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション

使い捨てカップ市場レポートのこのセクションでは、国や地域レベルのセグメントに関する詳細なデータを提供し、それによって戦略家がそれぞれの製品やサービスのターゲット層と今後の機会を特定するのに役立ちます。

製品別

  • 紙製
  • プラスチック
  • 発泡スチロール

用途別

  • 商業
  • 業務用
  • 家庭用

地域分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおける使い捨てカップ市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測にも焦点を当てています。

ご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 使い捨てカップ-産業分析

  • イントロダクション-市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 使い捨てカップの世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 製品別過去・予測データ分析
  • 紙製
  • プラスチック
  • フォーム

第6章 使い捨てカップの世界市場分析:最終用途別

  • 最終用途別概要
  • 最終用途別過去および予測データ分析
  • 商業用
  • 業務用
  • 家庭用

第7章 使い捨てカップの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州セグメント別
    • 欧州国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋セグメント別
    • アジア太平洋国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • 東南アジア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカセグメント別
    • ラテンアメリカ国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカセグメント別
    • 中東・アフリカ国別一覧
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 使い捨てカップ企業の競合情勢

  • 使い捨てカップ市場競合
  • 提携/協力/合意
  • 合併と買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 上位企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • HuhtamaKi Oyj
  • Dart Container Corporation
  • Berry Global Group Inc.
  • Pactiv LLC
  • DUNI AB
  • WestRock Company
  • Genpak LLC
  • Go-Pak UK Ltd.
  • ConverPack Inc.
  • Benders Paper Cups
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers: Impact Analysis
  • Restraints: Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • Analysis By Product (USD MN)
  • Paper Market Sales By Geography (USD MN)
  • Plastic Market Sales By Geography (USD MN)
  • Foam Market Sales By Geography (USD MN)
  • Analysis By End-use (USD MN)
  • Commercial Market Sales By Geography (USD MN)
  • Institutional Market Sales By Geography (USD MN)
  • Household Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Disposable Cups Market Sales By Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United States Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate By Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • South East Asia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Disposable Cups Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Disposable Cups Market Size, By Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis By Product
  • Market Attractiveness Analysis By End-use
  • Market Attractiveness Analysis By Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis By Product (USD MN)
  • Paper Market Sales By Geography (USD MN)
  • Plastic Market Sales By Geography (USD MN)
  • Foam Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis By End-use (USD MN)
  • Commercial Market Sales By Geography (USD MN)
  • Institutional Market Sales By Geography (USD MN)
  • Household Market Sales By Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11216174

The global demand for Disposable Cups Market is presumed to reach the market size of nearly USD 39.77 Billion by 2032 from USD 20.15 Billion in 2023 with a CAGR of 7.85% under the study period 2024-2032.

A disposable cup refers to a form of tableware and disposable food packaging. Its type consists of plastic cups, paper cups, and foam cups. Foam cups are manufactured through the polystyrene, while plastic cups are made from polypropylene. The primary purpose of disposable cups is of single-use, which is disposed of thereafter which is why they constitute a major source of household and consumer waste, including plastic and paper waste. As per statistics, the average household accounts for using 70 disposable cups each year. In the US alone, 108 billion cups are consumed every year, and in the UK, the estimate goes up to 2.5 billion paper cups.

MARKET DYNAMICS

Disposable cups are popular because of their inherent advantages, such as being easy to use and dispose of, convenient for parties and gatherings, lightweight, decreasing the need to carry one's own mug everywhere, and cost-efficient. However, o the downside, they are also extremely harmful to the environment as they cause water pollution, take a long time to decompose, leading to deforestation and endangerment of species, etc. The continuous growth of fast-food supply and quick-service restaurants might create attractive opportunities for the disposable cup market. Further, the consumer's growing preference towards quick food delivery is also a pushing criterion for growth in the sector. The increase in consumer consciousness towards hygiene and health concerns might also boost the disposable cups market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of Disposable Cups. The growth and trends of Disposable Cups industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION

This section of the Disposable Cups market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Paper
  • Plastic
  • Foam

By End-use

  • Commercial
  • Institutional
  • Household

REGIONAL ANALYSIS

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Disposable Cups market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the Disposable Cups market include HuhtamaKi Oyj, Dart Container Corporation, Berry Global Group Inc., Pactiv LLC, DUNI AB, WestRock Company, Genpak LLC, Go-Pak UK Ltd., ConverPack Inc., Benders Paper Cups. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1. PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1 Objective
    • 1.1.2 Target Audience
    • 1.1.3 Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1 Market Research Process
    • 1.3.2 Market Research Methodology

2. EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3. DISPOSABLE CUPS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By End-use
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4. VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1 List of Raw Materials
    • 4.2.2 Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3 Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1 Direct Marketing
    • 4.4.2 Indirect Marketing
    • 4.4.3 Marketing Channel Development Trend

5. GLOBAL DISPOSABLE CUPS MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 5.1. Overview By Product
  • 5.2. Historical and Forecast Data Analysis By Product
  • 5.3. Paper Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.4. Plastic Historic and Forecast Sales By Regions
  • 5.5. Foam Historic and Forecast Sales By Regions

6. GLOBAL DISPOSABLE CUPS MARKET ANALYSIS BY END-USE

  • 6.1. Overview By End-use
  • 6.2. Historical and Forecast Data Analysis By End-use
  • 6.3. Commercial Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.4. Institutional Historic and Forecast Sales By Regions
  • 6.5. Household Historic and Forecast Sales By Regions

7. GLOBAL DISPOSABLE CUPS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2 North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3 North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4 United States Sales Analysis
    • 7.3.5 Canada Sales Analysis
    • 7.3.6 Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2 Europe By Segment Sales Analysis
    • 7.4.3 Europe By Country Sales Analysis
    • 7.4.4 United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5 France Sales Analysis
    • 7.4.6 Germany Sales Analysis
    • 7.4.7 Italy Sales Analysis
    • 7.4.8 Russia Sales Analysis
    • 7.4.9 Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2 Asia Pacific By Segment Sales Analysis
    • 7.5.3 Asia Pacific By Country Sales Analysis
    • 7.5.4 China Sales Analysis
    • 7.5.5 India Sales Analysis
    • 7.5.6 Japan Sales Analysis
    • 7.5.7 South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8 Australia Sales Analysis
    • 7.5.9 South East Asia Sales Analysis
    • 7.5.10 Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2 Latin America By Segment Sales Analysis
    • 7.6.3 Latin America By Country Sales Analysis
    • 7.6.4 Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5 Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6 Peru Sales Analysis
    • 7.6.7 Chile Sales Analysis
    • 7.6.8 Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1 Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2 Middle East & Africa By Segment Sales Analysis
    • 7.7.3 Middle East & Africa By Country Sales Analysis
    • 7.7.4 Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5 UAE Sales Analysis
    • 7.7.6 Israel Sales Analysis
    • 7.7.7 South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8 Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8. COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE DISPOSABLE CUPS COMPANIES

  • 8.1. Disposable Cups Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9. COMPANY PROFILES OF DISPOSABLE CUPS INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. HuhtamaKi Oyj
    • 9.3.1 Company Overview
    • 9.3.2 Company Revenue
    • 9.3.3 Products
    • 9.3.4 Recent Developments
  • 9.4. Dart Container Corporation
    • 9.4.1 Company Overview
    • 9.4.2 Company Revenue
    • 9.4.3 Products
    • 9.4.4 Recent Developments
  • 9.5. Berry Global Group Inc.
    • 9.5.1 Company Overview
    • 9.5.2 Company Revenue
    • 9.5.3 Products
    • 9.5.4 Recent Developments
  • 9.6. Pactiv LLC
    • 9.6.1 Company Overview
    • 9.6.2 Company Revenue
    • 9.6.3 Products
    • 9.6.4 Recent Developments
  • 9.7. DUNI AB
    • 9.7.1 Company Overview
    • 9.7.2 Company Revenue
    • 9.7.3 Products
    • 9.7.4 Recent Developments
  • 9.8. WestRock Company
    • 9.8.1 Company Overview
    • 9.8.2 Company Revenue
    • 9.8.3 Products
    • 9.8.4 Recent Developments
  • 9.9. Genpak LLC
    • 9.9.1 Company Overview
    • 9.9.2 Company Revenue
    • 9.9.3 Products
    • 9.9.4 Recent Developments
  • 9.10. Go-Pak UK Ltd.
    • 9.10.1 Company Overview
    • 9.10.2 Company Revenue
    • 9.10.3 Products
    • 9.10.4 Recent Developments
  • 9.11. ConverPack Inc.
    • 9.11.1 Company Overview
    • 9.11.2 Company Revenue
    • 9.11.3 Products
    • 9.11.4 Recent Developments
  • 9.12. Benders Paper Cups
    • 9.12.1 Company Overview
    • 9.12.2 Company Revenue
    • 9.12.3 Products
    • 9.12.4 Recent Developments

Note - In company profiling, financial details and recent developments are subject to availability or might not be covered in the case of private companies