市場調査レポート
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1352929
通信における人工知能の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測Global Artificial Intelligence in Telecommunication Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030 |
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通信における人工知能の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測 |
出版日: 2023年09月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 128 Pages
納期: 即日から翌営業日
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通信における人工知能市場の世界需要は、調査期間2023年~2030年のCAGR39.4%で、2022年の13億2,000万米ドルから2030年にはほぼ262億6,000万米ドルの市場規模に達すると推定されます。
通信における人工知能は、ビッグデータの効果的な管理によって、自動化された顧客サポートシステムを実現し、パーソナライズするのに役立ちます。電気通信業界における人工知能の典型的な例は、バーチャルアシスタントやチャットボットの設備です。これは、コンピューターを通じて人間の知能サービスを模倣するものです。通信業界への応用は多くのメリットをもたらします。高度なアルゴリズムを使用することで、通信業界の膨大なデータ内のパターンを調べ、ネットワークの異常を検出し、同じことを予測します。現在、人工知能は電気通信業界で広く使用されているため、通信サービスプロバイダーは、ネットワークの問題が顧客に迷惑をかける前に、迅速に問題を解決することができます。
予測期間では、通信における人工知能市場は十分な成長を示しています。成長の原動力は、超高速5Gモバイルネットワーク設備の登場と、顧客からの効率的なネットワークサービスへの需要の高まりです。スマートフォンに人工知能が統合され、いくつかの電気通信用途で人工知能が使用されることで、さらに成長に拍車がかかると思われます。最も重要なことは、通信業界は人工知能をアプリケーションに統合することで、運用コストを削減し、顧客サービスの向上を提供できることです。OTTサービスの利用の増加と、それに伴う消費者の高速帯域幅に対する需要も市場を押し上げます。業界は、人的介入を最小限に抑える人工知能サービスを採用することで、この増大する支出を管理し、その結果、保守コストを削減します。次世代技術である5Gは収益性の高い市場機会を生み出す可能性が高く、この業界の主要企業は人工知能サービスへの投資を拡大すると思われます。
調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析を取り上げています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは通信における人工知能の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。通信における人工知能産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。
このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカの通信における人工知能市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、このレポートでは、すべての主要地域における個々の用途セグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。
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The global demand for Artificial Intelligence in Telecommunication Market is presumed to reach the market size of nearly USD 26.26 BN by 2030 from USD 1.32 BN in 2022 with a CAGR of 39.4% under the study period 2023 - 2030.
Artificial Intelligence in Telecommunication helps to enable automated customer support systems and make them personalized by effective management of big data. A typical example of AI in the telecom industry is the facilities of virtual assistants or chatbots. It is the imitation of human intelligence services through computers. Its application in the telecommunication industry provides a lot of benefits. With the use of advanced algorithms, it examines the patterns within the massive data in the telecom industry and detects network irregularities and predicts the same. Since artificial intelligence is widely used in the telecom industry nowadays, it helps the communication service providers quickly resolve problems before the network issue could trouble the customers.
The forecast period shows satisfactory growth in Artificial Intelligence in Telecommunication market. The drivers of growth are the coming of superfast 5G mobile network facilities and increasing demand for an efficient network service from the customers. The integration of artificial intelligence on smartphones and the use of AI in several telecom applications will further add to the growth. Most importantly, the telecom industry can reduce operational costs and offer improved customer service by integrating AI into its applications. The increasing use of OTT services and the subsequent consumer demand for a fast bandwidth also pushes the market uphill. The industry will manage this growing expenditure by employing AI services which will minimize human intervention and thus will reduce the maintenance cost. The next generation technology, 5G, will likely create profitable market opportunities, and the key players in this industry will make growing investments in artificial intelligence services.
The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of artificial intelligence in telecommunication. The growth and trends of artificial intelligence in telecommunication industry provide a holistic approach to this study.
This section of the artificial intelligence in telecommunication market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.
This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Artificial Intelligence in Telecommunication market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.
The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the artificial intelligence in telecommunication market include IBM Corporation, Microsoft, Intel Corporation, Google, AT&T Intellectual Property, Cisco Systems, Nuance Communications Inc., Evolv Technology Solutions Inc., H2O.ai, Infosys Limited, Salesforce.com Inc., and NVIDIA Corporation. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.
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