表紙:カテゴリー管理ソフトウェアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
市場調査レポート
商品コード
1342904

カテゴリー管理ソフトウェアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測

Global Category Management Software Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 225 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
カテゴリー管理ソフトウェアの世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年の予測
出版日: 2023年08月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 225 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

カテゴリー管理ソフトウェア市場の世界需要は、調査期間2023年~2030年のCAGR12.1%で、2022年の19億2,000万米ドルから2030年には47億9,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定されます。

カテゴリー管理ソフトウェアは、商品を分類するプロセスを自動化するソフトウェアです。小売業者や卸売業者が在庫商品を特定し、適切なカテゴリーに分類するのに役立ちます。こうすることで、特定のカテゴリーに関連する商品をウェブサイトに自動的に表示することができます。このタイプのソフトウェアは、製品カタログ、製品リスト管理、製品分類、マーチャンダイジングシステムとしても知られています。小売店、食料品店、倉庫、衣料品店などのビジネスで応用されています。

市場力学:

消費者支出の増加、世界化による小売業者数の増加、小売業界における新技術のイントロダクションなどが、この市場の需要を促進する要因となっています。さらに、このソフトウェアを使用することで、メーカーは市場の新しい動向を把握しやすくなり、在庫の変動にも即座にアクセスできるようになります。これは、より効率的な購買に役立ち、多額の費用を節約し、それによってこの市場の需要を押し上げます。しかし、高コスト、熟練した人材の不足など、市場成長に影響を与える市場抑制要因も存在します。

調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールはカテゴリー管理ソフトウェアの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。カテゴリー管理ソフトウェア産業の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるカテゴリー管理ソフトウェア市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、このレポートでは、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

ご要望がございましたら、弊社までご連絡ください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズしたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 カテゴリー管理ソフトウェア-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

5 COVID-19発生の影響分析

第6章 カテゴリー管理ソフトウェアの世界市場分析:ソリューション別

  • ソリューション別概要
  • 実績データと予測データ
  • ソリューション別分析
  • プラノグラムソフトウェア
  • フロアプランニングソフトウェア
  • アソートメント・プランニング
  • その他

第7章 カテゴリー管理ソフトウェアの世界市場分析:サービス別

  • サービス別概要
  • 実績データと予測データ
  • サービス別分析
  • マネージドサービス
  • プロフェッショナルサービス

第8章 カテゴリー管理ソフトウェアの世界市場分析:展開別

  • 展開別概要
  • 実績データと予測データ
  • 展開別分析
  • クラウドベース
  • オンプレミス

第9章 カテゴリー管理ソフトウェアの世界市場分析:企業規模別

  • 企業規模別概要
  • 実績データと予測データ
  • 企業規模別分析
  • 大企業
  • 中小企業

第10章 カテゴリー管理ソフトウェアの世界市場分析:用途別

  • 概要:用途別
  • 実績データと予測データ
  • 分析:用途別
  • 小売
  • 流通
  • 消費者向けパッケージ商品

第11章 カテゴリー管理ソフトウェアの世界市場分析:地域別

  • 上位企業シェア分析
  • イントロダクション
  • 北米売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋売上分析
    • 概要、実績と予測
    • アジア太平洋:セグメント別
    • アジア太平洋:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績と予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第12章 カテゴリー管理ソフトウェア企業の競合情勢

  • カテゴリー管理ソフトウェア市場の競合
  • 提携/協力/合意
  • 合併・買収
  • 新製品の発売
  • その他の開発

第13章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Oracle Corp.
  • Aptos LLC
  • Board International S.A.
  • Interactive Edge
  • 42 Technologies Inc.
  • Epicor Software Corp.
  • Softvision
  • GEP
  • JAGGAER
  • DotActiv(Pty)Ltd.
図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Solution (USD MN)
  • Planogram Software Market Sales by Geography (USD MN)
  • Floor Planning Software Market Sales by Geography (USD MN)
  • Assortment Planning Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Service (USD MN)
  • Managed Services Market Sales by Geography (USD MN)
  • Professional Services Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Deployment (USD MN)
  • Cloud-based Market Sales by Geography (USD MN)
  • On-premise Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Enterprise Size (USD MN)
  • Large Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Small & Medium Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by Application (USD MN)
  • Retail Market Sales by Geography (USD MN)
  • Distribution Market Sales by Geography (USD MN)
  • Consumer Packaged Goods Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Category Management Software Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Category Management Software Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Category Management Software Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Solution
  • Market Attractiveness Analysis by Service
  • Market Attractiveness Analysis by Deployment
  • Market Attractiveness Analysis by Enterprise Size
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Solution (USD MN)
  • Planogram Software Market Sales by Geography (USD MN)
  • Floor Planning Software Market Sales by Geography (USD MN)
  • Assortment Planning Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Service (USD MN)
  • Managed Services Market Sales by Geography (USD MN)
  • Professional Services Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Deployment (USD MN)
  • Cloud-based Market Sales by Geography (USD MN)
  • On-premise Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Enterprise Size (USD MN)
  • Large Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Small & Medium Enterprises Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (USD MN)
  • Retail Market Sales by Geography (USD MN)
  • Distribution Market Sales by Geography (USD MN)
  • Consumer Packaged Goods Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11219350

The global demand for Category Management Software Market is presumed to reach the market size of nearly USD 4.79 BN by 2030 from USD 1.92 BN in 2022 with a CAGR of 12.1% under the study period 2023 - 2030.

Category Management Software is software that automates the process of categorizing products. It helps retailers and wholesalers identify items in their inventory and assign them to the right category. This way, they can automatically show any products related to a certain category on their website. This type of software is also known as product cataloguing, product list management, product classification and merchandising system. It is applied in businesses such as retail stores, grocery stores, warehouses and clothing stores.

MARKET DYNAMICS:

The increase in consumer spending, the increase in the number of retailers due to globalization, along with the introduction of new technologies in the retail industry are some of the factors that drive the demand for this market. Furthermore, with this software, it is easier for manufacturers to keep up with new trends in their market as well as get instant access to any inventory changes. This helps them purchase more efficiently, saving them large amounts of money and thereby pushing the demand of this market. However, there are some restraints too, like high cost, lack of skilled manpower etc., that can affect this market growth.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of category management software. The growth and trends of category management software industry provide a holistic approach to this study.

MARKET SEGMENTATION:

This section of the category management software market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Solution

  • Planogram Software
  • Floor Planning Software
  • Assortment Planning
  • Others

By Service

  • Managed Services
  • Professional Services

By Deployment

  • Cloud-Based
  • On-Premise

By Enterprise Size

  • Large Enterprises
  • Small & Medium Enterprises

By Application

  • Retail
  • Distribution
  • Consumer Packaged Goods

REGIONAL ANALYSIS:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Category Management Software market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the category management software market include Oracle Corp., Aptos LLC, Board International S.A., Interactive Edge, 42 Technologies Inc., Epicor Software Corp., Softvision, GEP, JAGGAER, DotActiv (Pty) Ltd. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . CATEGORY MANAGEMENT SOFTWARE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Solution
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Service
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Deployment
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Enterprise Size
    • 3.7.5 Market Attractiveness Analysis By Application
    • 3.7.6 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL CATEGORY MANAGEMENT SOFTWARE MARKET ANALYSIS BY SOLUTION

  • 6.1 Overview by Solution
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Solution
  • 6.4 Planogram Software Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Floor Planning Software Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Assortment Planning Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL CATEGORY MANAGEMENT SOFTWARE MARKET ANALYSIS BY SERVICE

  • 7.1 Overview by Service
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Service
  • 7.4 Managed Services Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Professional Services Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL CATEGORY MANAGEMENT SOFTWARE MARKET ANALYSIS BY DEPLOYMENT

  • 8.1 Overview by Deployment
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by Deployment
  • 8.4 Cloud-based Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 On-premise Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL CATEGORY MANAGEMENT SOFTWARE MARKET ANALYSIS BY ENTERPRISE SIZE

  • 9.1 Overview by Enterprise Size
  • 9.2 Historical and Forecast Data
  • 9.3 Analysis by Enterprise Size
  • 9.4 Large Enterprises Historic and Forecast Sales by Regions
  • 9.5 Small & Medium Enterprises Historic and Forecast Sales by Regions

10 . GLOBAL CATEGORY MANAGEMENT SOFTWARE MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 10.1 Overview by Application
  • 10.2 Historical and Forecast Data
  • 10.3 Analysis by Application
  • 10.4 Retail Historic and Forecast Sales by Regions
  • 10.5 Distribution Historic and Forecast Sales by Regions
  • 10.6 Consumer Packaged Goods Historic and Forecast Sales by Regions

11 . GLOBAL CATEGORY MANAGEMENT SOFTWARE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 11.1. Top Company Share Analysis
  • 11.2. Introduction
  • 11.3. North America Sales Analysis
    • 11.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 11.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 11.3.4. United State Sales Analysis
    • 11.3.5. Canada Sales Analysis
    • 11.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 11.4. Europe Sales Analysis
    • 11.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 11.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 11.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 11.4.5. France Sales Analysis
    • 11.4.6. Germany Sales Analysis
    • 11.4.7. Italy Sales Analysis
    • 11.4.8. Russia Sales Analysis
    • 11.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 11.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 11.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 11.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 11.5.4. China Sales Analysis
    • 11.5.5. India Sales Analysis
    • 11.5.6. Japan Sales Analysis
    • 11.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 11.5.8. Australia Sales Analysis
    • 11.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 11.6. Latin America Sales Analysis
    • 11.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 11.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 11.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 11.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 11.6.6. Peru Sales Analysis
    • 11.6.7. Chile Sales Analysis
    • 11.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 11.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 11.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 11.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 11.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 11.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 11.7.5. UAE Sales Analysis
    • 11.7.6. Israel Sales Analysis
    • 11.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 11.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

12 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE CATEGORY MANAGEMENT SOFTWARE COMPANIES

  • 12.1. Category Management Software Market Competition
  • 12.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 12.3. Merger And Acquisitions
  • 12.4. New Product Launch
  • 12.5. Other Developments

13 . COMPANY PROFILES OF CATEGORY MANAGEMENT SOFTWARE INDUSTRY

  • 13.1. Company Share Analysis
  • 13.2. Market Concentration Rate
  • 13.3. Oracle Corp.
    • 13.3.1. Company Overview
    • 13.3.2. Company Revenue
    • 13.3.3. Products
    • 13.3.4. Recent Developments
  • 13.4. Aptos LLC
    • 13.4.1. Company Overview
    • 13.4.2. Company Revenue
    • 13.4.3. Products
    • 13.4.4. Recent Developments
  • 13.5. Board International S.A.
    • 13.5.1. Company Overview
    • 13.5.2. Company Revenue
    • 13.5.3. Products
    • 13.5.4. Recent Developments
  • 13.6. Interactive Edge
    • 13.6.1. Company Overview
    • 13.6.2. Company Revenue
    • 13.6.3. Products
    • 13.6.4. Recent Developments
  • 13.7. 42 Technologies Inc.
    • 13.7.1. Company Overview
    • 13.7.2. Company Revenue
    • 13.7.3. Products
    • 13.7.4. Recent Developments
  • 13.8. Epicor Software Corp.
    • 13.8.1. Company Overview
    • 13.8.2. Company Revenue
    • 13.8.3. Products
    • 13.8.4. Recent Developments
  • 13.9. Softvision
    • 13.9.1. Company Overview
    • 13.9.2. Company Revenue
    • 13.9.3. Products
    • 13.9.4. Recent Developments
  • 13.10. GEP
    • 13.10.1. Company Overview
    • 13.10.2. Company Revenue
    • 13.10.3. Products
    • 13.10.4. Recent Developments
  • 13.11. JAGGAER
    • 13.11.1. Company Overview
    • 13.11.2. Company Revenue
    • 13.11.3. Products
    • 13.11.4. Recent Developments
  • 13.12. DotActiv (Pty) Ltd.
    • 13.12.1. Company Overview
    • 13.12.2. Company Revenue
    • 13.12.3. Products
    • 13.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies