表紙:HIV/AIDS診断薬の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年予測
市場調査レポート
商品コード
1305188

HIV/AIDS診断薬の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年予測

Global HIV/AIDS Diagnostics Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
HIV/AIDS診断薬の世界市場調査レポート:産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023~2030年予測
出版日: 2023年06月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

HIV/AIDS診断市場の世界需要は、2022年の62億2,000万米ドルから2030年には137億5,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定され、調査期間2023年~2030年のCAGRは10.42%です。

HIV/AIDS診断とは、ヒト免疫不全ウイルス(HIV)の存在を検出し、後天性免疫不全症候群(AIDS)の進行を監視するために使用される検査や方法を指します。これらの診断薬には、HIV抗体や抗原、ウイルス量、CD4 T細胞数を検出できる様々な実験室検査やポイントオブケア(POC)機器が含まれます。

市場力学:

HIV/AIDSの予防と治療における大きな進展にもかかわらず、この病気は依然として世界の健康上の大きな課題となっています。2019年には世界で推定3,800万人がHIV/AIDSとともに生活している(WHO報告書)。このHIV/AIDSの高い有病率が、病気を正確に検出・監視できる診断薬に対する需要を牽引しています。中低所得国においてヘルスケアシステムが改善され、よりアクセスしやすくなるにつれて、HIV/AIDSの検査を受ける人が増えています。このため、手頃な価格で正確かつ使いやすい診断検査に対する需要が高まっています。最近の診断技術の進歩により、HIV/AIDSに対するより高感度で特異的な検査が開発されています。例えば、新しいPOC装置は、高い精度で迅速な結果をもたらし、早期診断と早期治療を可能にします。HIV/AIDSの自己検査は、特にHIV/AIDSの蔓延率が高い国々で普及しています。自己検査では、ヘルスケア提供者を介さずに、自宅のプライバシーを確保しながら自分で検査することができます。自己検査キットは正確で手ごろな価格であり、使いやすいため、需要が拡大しています。政府や国際機関は、HIV/AIDSの診断と治療を改善するための取り組みに投資しています。これには、新しい診断技術の研究開発への資金提供や、検査や治療へのアクセスを向上させるためのプログラムが含まれます。

この調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析をカバーしています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、HIV/AIDS診断の世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。HIV/AIDS診断業界の成長と動向は、この調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

本セクションでは、国別および地域別のセグメントに関する詳細データを提供することで、各製品・サービスのターゲット層を特定し、今後のビジネスチャンスにつなげます。

製品別

  • キットおよび試薬
  • 検査機器

検査タイプ別

  • 核酸検査
  • 迅速検査(POC)
  • ELISA検査
  • その他

エンドユーザー別

  • 病院
  • 診断研究所
  • 学術研究機関
  • その他

地域別分析

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東&アフリカにおけるHIV/AIDS診断市場の現在および将来の需要を強調する地域展望をカバーしています。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

目次

第1章 序文

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 HIV/AIDS診断-産業分析

  • イントロダクション:市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料分析
    • 原材料リスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的バイヤーリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネル発展動向

第5章 COVID-19の影響分析

第6章 HIV/AIDS診断の世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績データと予測データ
  • 製品別分析
  • キットおよび試薬
  • 検査機器

第7章 HIV/AIDS診断の世界市場分析:検査タイプ別

  • 検査タイプ別概要
  • 実績データと予測データ
  • 検査タイプ別分析
  • 核酸検査
  • 迅速検査(POC)
  • ELISA検査
  • その他

第8章 HIV/AIDS診断の世界市場売上分析:エンドユーザー別

  • エンドユーザー別概要
  • 実績データと予測データ
  • エンドユーザー別分析
  • 病院
  • 診断研究所
  • 学術研究機関
  • その他

第9章 HIV/AIDS診断の世界市場売上分析:地域別

  • 地域別展望売上分析
  • イントロダクション売上分析
  • 北米の売上分析
    • 概要、実績および予測
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州の売上分析
    • 概要、実績および予測
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域売上分析
    • 概要、実績および予測
    • アジア太平洋地域:セグメント別
    • アジア太平洋地域:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ売上分析
    • 概要、実績および予測
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東・アフリカ売上分析
    • 概要、実績および予測
    • 中東・アフリカ:セグメント別
    • 中東・アフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第10章 HIV/AIDS診断企業の競合情勢

  • HIV/AIDS診断市場の競合
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品の上市
  • その他の開発

第11章 企業プロファイル

  • 上位10社のシェア分析
  • 市場集中度
  • Hologic Inc.
  • Abbott
  • Bio-Rad Laboratories Inc.
  • F. Hoffmann-La Roche Ltd.
  • OraSure Technologies Inc.
  • Siemens Healthcare GmbH
  • Chembio Diagnostics Inc.
  • Danaher Corporation
  • Becton
  • Dickinson and Company

*注:企業プロファイルにおいて、財務内容や最近の動向は、非公開会社の場合、入手可能であるか、またはカバーしていない場合があります。

図表

LIST OF TABLES

  •  Market Snapshot
  •  Drivers : Impact Analysis
  •  Restraints : Impact Analysis
  •  List of Raw Material
  •  List of Raw Material Manufactures
  •  List of Potential Buyers
  •  Analysis by Product (USD MN)
  •  Kits And Reagents Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Instruments Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Analysis Market by Test Type (USD MN)
  •  Nucleic Acid Tests Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Rapid Tests (POC) Market Sales by Geography (USD MN)
  •  ELISA Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Others Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Analysis by End-user (USD MN)
  •  Hospitals Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Diagnostic Laboratories Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Academic And Research Institutes Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Others Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Global Hiv/Aids Diagnostics Market Sales by Geography (USD MN)
  •  North America Market Analysis (USD MN)
  •  United State Market Analysis (USD MN)
  •  Canada Market Analysis (USD MN)
  •  Mexico Market Analysis (USD MN)
  •  Europe Market Analysis (USD MN)
  •  Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  •  United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  •  France Market Analysis (USD MN)
  •  Germany Market Analysis (USD MN)
  •  Italy Market Analysis (USD MN)
  •  Russia Market Analysis (USD MN)
  •  Spain Market Analysis (USD MN)
  •  Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  •  Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  •  China Market Analysis (USD MN)
  •  Japan Market Analysis (USD MN)
  •  India Market Analysis (USD MN)
  •  South Korea Market Analysis (USD MN)
  •  Australia Market Analysis (USD MN)
  •  Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  •  Latin America Market Analysis (USD MN)
  •  Brazil Market Analysis (USD MN)
  •  Argentina Market Analysis (USD MN)
  •  Peru Market Analysis (USD MN)
  •  Chile Market Analysis (USD MN)
  •  Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  •  Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  •  Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  •  UAE Market Analysis (USD MN)
  •  Israel Market Analysis (USD MN)
  •  South Africa Market Analysis (USD MN)
  •  Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  •  Partnership/Collaboration/Agreement
  •  Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  •  Research Scope of Hiv/Aids Diagnostics Report
  •  Market Research Process
  •  Market Research Methodology
  •  Global Hiv/Aids Diagnostics Market Size, by Region (USD MN)
  •  Porters Five Forces Analysis
  •  Market Attractiveness Analysis by Product
  •  Market Attractiveness Analysis by Test Type
  •  Market Attractiveness Analysis by End-user
  •  Market Attractiveness Analysis by Region
  •  Value Chain Analysis
  •  Global Market Analysis by Product (USD MN)
  •  Kits And Reagents Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Instruments Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Global Market Analysis by Test Type (USD MN)
  •  Nucleic Acid Tests Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Rapid Tests (POC) Market Sales by Geography (USD MN)
  •  ELISA Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Others Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Global Market Analysis by End-user (USD MN)
  •  Hospitals Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Diagnostic Laboratories Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Academic And Research Institutes Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Others Market Sales by Geography (USD MN)
  •  Global Market by Revenue
  •  North America Market by Revenue
  •  Europe Market by Revenue
  •  Asia Pacific Market by Revenue
  •  Latin America Market by Revenue
  •  Middle East & Africa Market by Revenue
  •  Recent Development in Industry
  •  Top Company Share Analysis

 * Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110619

The global demand for HIV/AIDS Diagnostics Market is presumed to reach the market size of nearly USD 13.75 BN by 2030 from USD 6.22 BN in 2022 with a CAGR of 10.42% under the study period 2023 - 2030.

HIV/AIDS diagnostics refer to the tests and methods used to detect the presence of the human immunodeficiency virus (HIV) and monitor the progression of acquired immunodeficiency syndrome (AIDS). These diagnostics include various laboratory tests and point-of-care (POC) devices that can detect HIV antibodies or antigens, viral load, and CD4 T-cell count.

Market Dynamics:

Despite significant progress in HIV/AIDS prevention and treatment, the disease remains a major global health challenge. There were an estimated 38 million people living with HIV/AIDS worldwide in 2019 (WHO report). This high prevalence of HIV/AIDS is driving the demand for diagnostics that can accurately detect and monitor the disease. As healthcare systems improve and become more accessible in low- and middle-income countries, more people are being tested for HIV/AIDS. This is leading to a greater demand for affordable, accurate, and easy-to-use diagnostic tests. Recent advancements in diagnostic technology have led to the development of more sensitive and specific tests for HIV/AIDS. For example, new POC devices can deliver rapid results with high accuracy, allowing for earlier diagnosis and treatment. Self-testing for HIV/AIDS is becoming more popular, particularly in countries with high HIV/AIDS prevalence. Self-testing allows individuals to test themselves in the privacy of their own home, without the need for a healthcare provider. This has scaled up self-testing kits demand as they are accurate, affordable, and easy to use. Governments and international organizations are investing in initiatives to improve HIV/AIDS diagnosis and treatment. This includes funding for research and development of new diagnostic technologies, as well as programs to increase access to testing and treatment.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of hiv/aids diagnostics. The growth and trends of hiv/aids diagnostics industry provide a holistic approach to this study.

Market Segmentation:

This section of the hiv/aids diagnostics market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Kits And Reagents
  • Instruments

By Test Type

  • Nucleic Acid Tests
  • Rapid Tests (POC)
  • ELISA
  • Others

By End-User

  • Hospitals
  • Diagnostic Laboratories
  • Academic And Research Institutes
  • Others

Regional Analysis

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the HIV/AIDS Diagnostics market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the hiv/aids diagnostics market include Hologic Inc., Abbott, Bio-Rad Laboratories Inc., F. Hoffmann-La Roche Ltd., OraSure Technologies Inc., Siemens Healthcare GmbH, Chembio Diagnostics Inc., Danaher Corporation, Becton, Dickinson and Company. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . HIV/AIDS DIAGNOSTICS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Test Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By End-user
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL HIV/AIDS DIAGNOSTICS MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 6.1 Overview by Product
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Product
  • 6.4 Kits And Reagents Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Instruments Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL HIV/AIDS DIAGNOSTICS MARKET ANALYSIS BY TEST TYPE

  • 7.1 Overview by Test Type
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Test Type
  • 7.4 Nucleic Acid Tests Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Rapid Tests (POC) Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 ELISA Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL HIV/AIDS DIAGNOSTICS MARKET SALES ANALYSIS BY END-USER

  • 8.1 Overview by End-user
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by End-user
  • 8.4 Hospitals Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 Diagnostic Laboratories Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.6 Academic And Research Institutes Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL HIV/AIDS DIAGNOSTICS MARKET SALES ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook Sales Analysis
  • 9.2. Introduction Sales Analysis
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4. United State Sales Analysis
    • 9.3.5. Canada Sales Analysis
    • 9.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 9.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 9.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5. France Sales Analysis
    • 9.4.6. Germany Sales Analysis
    • 9.4.7. Italy Sales Analysis
    • 9.4.8. Russia Sales Analysis
    • 9.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 9.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 9.5.4. China Sales Analysis
    • 9.5.5. India Sales Analysis
    • 9.5.6. Japan Sales Analysis
    • 9.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8. Australia Sales Analysis
    • 9.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 9.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 9.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6. Peru Sales Analysis
    • 9.6.7. Chile Sales Analysis
    • 9.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 9.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 9.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5. UAE Sales Analysis
    • 9.7.6. Israel Sales Analysis
    • 9.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE HIV/AIDS DIAGNOSTICS COMPANIES

  • 10.1. Hiv/Aids Diagnostics Market Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11 . COMPANY PROFILES OF HIV/AIDS DIAGNOSTICS INDUSTRY

  • 11.1. Top 10  Company Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. Hologic Inc.
    • 11.3.1. Company Overview
    • 11.3.2. Company Revenue
    • 11.3.3. Products
    • 11.3.4. Recent Developments
  • 11.4. Abbott
    • 11.4.1. Company Overview
    • 11.4.2. Company Revenue
    • 11.4.3. Products
    • 11.4.4. Recent Developments
  • 11.5. Bio-Rad Laboratories Inc.
    • 11.5.1. Company Overview
    • 11.5.2. Company Revenue
    • 11.5.3. Products
    • 11.5.4. Recent Developments
  • 11.6. F. Hoffmann-La Roche Ltd.
    • 11.6.1. Company Overview
    • 11.6.2. Company Revenue
    • 11.6.3. Products
    • 11.6.4. Recent Developments
  • 11.7. OraSure Technologies Inc.
    • 11.7.1. Company Overview
    • 11.7.2. Company Revenue
    • 11.7.3. Products
    • 11.7.4. Recent Developments
  • 11.8. Siemens Healthcare GmbH
    • 11.8.1. Company Overview
    • 11.8.2. Company Revenue
    • 11.8.3. Products
    • 11.8.4. Recent Developments
  • 11.9. Chembio Diagnostics Inc.
    • 11.9.1. Company Overview
    • 11.9.2. Company Revenue
    • 11.9.3. Products
    • 11.9.4. Recent Developments
  • 11.10. Danaher Corporation
    • 11.10.1. Company Overview
    • 11.10.2. Company Revenue
    • 11.10.3. Products
    • 11.10.4. Recent Developments
  • 11.11. Becton
    • 11.11.1. Company Overview
    • 11.11.2. Company Revenue
    • 11.11.3. Products
    • 11.11.4. Recent Developments
  • 11.12. Dickinson and Company
    • 11.12.1. Company Overview
    • 11.12.2. Company Revenue
    • 11.12.3. Products
    • 11.12.4. Recent Developments

 *Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies