デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1288876

シャンパンの世界市場調査レポート- 産業分析、規模、調査、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Champagne Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 141 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=156.76円
シャンパンの世界市場調査レポート- 産業分析、規模、調査、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年05月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 141 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

シャンパンは、シャルドネ、ピノ・ノワール、ピノ・ムニエの3品種をブレンドして造られるスパークリングワインの一種です。シャンパンの製造には、メトード・シャンパンと呼ばれる特定の工程があり、炭酸を発生させるための瓶内二次発酵が含まれます。この工程では、ベースとなるワインに砂糖と酵母の混合物を加え、炭酸ガスを発生させてワインを炭酸化させます。こうして出来上がったワインは、瓶内で最低15ヶ月(ノン・ヴィンテージ・シャンパン)、最長で数年(ヴィンテージ・シャンパン)、味と香りを深めるために熟成されます。シャンパンは、シャンパン地方の気候や土壌、製造工程などの影響を受け、独特の味と香りを持つことで知られています。また、他のスパークリングワインに比べ、泡が小さく、持続性があるのが特徴です。

市場力学:

シャンパンは贅沢や祝祭を連想させることが多く、消費者の所得が上昇するにつれて、シャンパンのような高級品への需要が高まっています。消費者が新しく刺激的な飲み物を求めているため、シャンパンを含むスパークリングワインの世界の需要は増加しています。これが、特に中間層が増加している新興国でのシャンパン市場の成長を牽引しています。eコマースの発展により、消費者はより幅広い種類のシャンパン製品、特に地元の店舗では手に入らないようなシャンパンを容易に手に入れることができるようになりました。消費者のオーガニック製品への嗜好が高まり、オーガニックやビオディナミのシャンパンの需要は拡大しています。これらの製品は、持続可能で環境に優しい方法で生産され、有害な化学物質を含んでいません。シャンパンの生産はフランスのシャンパン地方に集中しているため、サプライチェーン上の課題が生じ、他地域での特定の製品の入手が制限される可能性があります。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、シャンパンの世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。シャンパン業界の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供しています。

地域別分析:

本セクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるシャンパン市場の現在および将来の需要に焦点を当てた地域別展望を取り上げます。さらに、すべての著名な地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。シャンパン市場の主要企業は、Center Vinicole-Champagne Nicolas Feuillatte、LVMH Group(DFS Group Limited)、Lanson-BCC、Laurent-Perrier、Palmer &Co、Pernod Ricard、Piper-Heidsieck、Taittinger、THIENOT BORDEAUX-CHAMPAGNE、Veuve Clicquot Ponsardinがあります。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

  • カスタム要件がある場合、私たちにお問い合わせください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズされたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

  • 当レポートの内容
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査プロセス
    • 市場調査の手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場のスナップショット

第3章 シャンパン- 産業分析

  • イントロダクション-市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • 業界動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力分析
    • 製品別
    • 流通チャネル別
    • 地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料のリスト
    • 原材料メーカーリスト
    • 主要原材料の価格動向
  • 潜在的なバイヤーのリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • マーケティングチャネルの動向

第5章 シャンパンの世界市場分析:製品別

  • 製品別概要
  • 実績と予測データ
  • 製品別分析
  • プレステージ・キュヴェ
  • ブラン・ド・ノワール
  • ブラン・ドゥ・ブラン
  • ロゼシャンパン
  • その他

第6章 シャンパンの世界市場分析:流通チャネル別

  • 流通チャネル別概要
  • 実績と予測データ
  • 流通チャネル別分析
  • オフトレード
  • オントレード

第7章 シャンパンの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • 北米:セグメント別
    • 北米:国別
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州の販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • 欧州:セグメント別
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域の販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • アジア太平洋地域:セグメント別
    • アジア太平洋地域:国別
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカの販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • ラテンアメリカ:セグメント別
    • ラテンアメリカ:国別
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ
  • 中東およびアフリカの販売分析
    • 概要、実績および予測データ
    • 中東およびアフリカ:セグメント別
    • 中東およびアフリカ:国別
    • サウジアラビア
    • UAE
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第8章 シャンパン企業の競合情勢

  • シャンパン市場の競合
  • 提携・協業・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 主要企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Center Vinicole-Champagne Nicolas Feuillatte
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の開発状況
  • LVMH Group(DFS Group Limited)
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Lanson-BCC
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Laurent-Perrier
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Palmer & Co
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Pernod Ricard
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Piper-Heidsieck
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Taittinger
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • THIENOT BORDEAUX-CHAMPAGNE
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Veuve Clicquot Ponsardin.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品情報
    • 最近の動向

注:企業プロファイルの中で、財務の詳細や最近の開発については、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Product (USD MN)
  • Prestige Cuvee Market Sales by Geography (USD MN)
  • Blanc De Noirs Market Sales by Geography (USD MN)
  • Blanc De Blancs Market Sales by Geography (USD MN)
  • Rose Champagne Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Distribution Channel (USD MN)
  • Off-trade Market Sales by Geography (USD MN)
  • On-trade Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Champagne Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Champagne Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Champagne Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Product
  • Market Attractiveness Analysis by Distribution Channel
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Product (USD MN)
  • Prestige Cuvee Market Sales by Geography (USD MN)
  • Blanc De Noirs Market Sales by Geography (USD MN)
  • Blanc De Blancs Market Sales by Geography (USD MN)
  • Rose Champagne Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Distribution Channel (USD MN)
  • Off-trade Market Sales by Geography (USD MN)
  • On-trade Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Sales (USD MN)
  • North America Market Sales (USD MN)
  • Europe Market Sales (USD MN)
  • Asia Pacific Market Sales (USD MN)
  • Latin America Market Sales (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Sales (USD MN)
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110807

Champagne is a type of sparkling wine prepared from a blend of three varieties of grapes Chardonnay, Pinot Noir, and Pinot Meunier. The production of Champagne involves a specific process known as the methode champenoise, which includes a second fermentation in the bottle to create carbonation. This process involves adding a mixture of sugar and yeast to the base wine, which creates carbon dioxide and carbonates the wine. The wine thus, prepared is then aged for a minimum of 15 months (for non-vintage Champagne) and up to several years (for vintage Champagne) in the bottle to allow the flavors and aromas to develop. Champagne is known for its distinctive taste and aroma, which is influenced by the climate and soil of the Champagne region, as well as the production process. It is characterized by its bubbles, which are smaller and more persistent than those in other types of sparkling wine.

Market Dynamics:

Champagne is often associated with luxury and celebrations, and as consumer incomes rise, there is a growing demand for high-end products such as Champagne. The global demand for sparkling wine, including Champagne, is increasing as consumers seek out new and exciting drinks. This is driving the growth of the Champagne market, particularly in emerging markets where there is a growing middle class. The growth of e-commerce has made it easier for consumers to access a wider range of Champagne products, particularly those that are not available in local stores. The demand for organic and biodynamic Champagne is scaling up as consumers' preference for organic products is on the rise. These products are produced using sustainable and environmentally-friendly methods and are free from harmful chemicals. The production of Champagne is heavily concentrated in the Champagne region of France, which can create supply chain challenges and limit the availability of certain products in other regions.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of champagne. The growth and trends of champagne industry provide a holistic approach to this study.

Market Segmentation:

This section of the champagne market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Product

  • Prestige Cuvee
  • Blanc De Noirs
  • Blanc De Blancs
  • Rose Champagne
  • Others

By Distribution Channel

  • Off-trade
  • On-trade

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Champagne market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the champagne market include Center Vinicole - Champagne Nicolas Feuillatte, LVMH Group (DFS Group Limited), Lanson-BCC, Laurent-Perrier, Palmer & Co, Pernod Ricard, Piper-Heidsieck, Taittinger, THIENOT BORDEAUX-CHAMPAGNE, Veuve Clicquot Ponsardin. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

  • In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . CHAMPAGNE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Product
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Distribution Channel
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL CHAMPAGNE MARKET ANALYSIS BY PRODUCT

  • 5.1 Overview by Product
  • 5.2 Historical and Forecast Data
  • 5.3 Analysis by Product
  • 5.4 Prestige Cuvee Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.5 Blanc De Noirs Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.6 Blanc De Blancs Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.7 Rose Champagne Historic and Forecast Sales by Regions
  • 5.8 Others Historic and Forecast Sales by Regions

6 . GLOBAL CHAMPAGNE MARKET ANALYSIS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1 Overview by Distribution Channel
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Distribution Channel
  • 6.4 Off-trade Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 On-trade Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL CHAMPAGNE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America Sales Analysis
    • 7.3.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 7.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 7.3.4. United State Sales Analysis
    • 7.3.5. Canada Sales Analysis
    • 7.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 7.4. Europe Sales Analysis
    • 7.4.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 7.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 7.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 7.4.5. France Sales Analysis
    • 7.4.6. Germany Sales Analysis
    • 7.4.7. Italy Sales Analysis
    • 7.4.8. Russia Sales Analysis
    • 7.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 7.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 7.5.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 7.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 7.5.4. China Sales Analysis
    • 7.5.5. India Sales Analysis
    • 7.5.6. Japan Sales Analysis
    • 7.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 7.5.8. Australia Sales Analysis
    • 7.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 7.6. Latin America Sales Analysis
    • 7.6.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 7.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 7.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 7.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 7.6.6. Peru Sales Analysis
    • 7.6.7. Chile Sales Analysis
    • 7.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 7.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 7.7.1. Overview, Historic and Forecast Data Sales Analysis
    • 7.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 7.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 7.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 7.7.5. UAE Sales Analysis
    • 7.7.6. Israel Sales Analysis
    • 7.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 7.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE CHAMPAGNE COMPANIES

  • 8.1. Champagne Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF CHAMPAGNE INDUSTRY

  • 9.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Center Vinicole - Champagne Nicolas Feuillatte
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Company Revenue
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. LVMH Group (DFS Group Limited)
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Company Revenue
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. Lanson-BCC
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Company Revenue
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Laurent-Perrier
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Company Revenue
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. Palmer & Co
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Company Revenue
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Pernod Ricard
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Company Revenue
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Piper-Heidsieck
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Company Revenue
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. Taittinger
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Company Revenue
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. THIENOT BORDEAUX-CHAMPAGNE
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Company Revenue
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. Veuve Clicquot Ponsardin.
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Company Revenue
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies