表紙:緊急医療センターの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1267338

緊急医療センターの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Urgent Care Centers Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 135 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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緊急医療センターの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 135 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

緊急医療センター市場の世界需要は、2022年~2028年の調査期間中、CAGR5.5%で2021年の4,250万米ドルから2028年には6,182万米ドル近くの市場規模に達すると推定されています。

緊急医療センターは、緊急事態に即座に医療支援を提供することでサービスを促進します。病院のベッド、治療、投薬、相談などの緊急支援サービスを提供しています。緊急医療センターは、事前の予約を必要とせず、ウォークインベースで医療サービスを提供します。緊急医療センターは、緊急治療室やプライマリケア施設に代わるものとして、一般の人々がオンデマンドで医療を受けられるようにするものです。

市場力学:

緊急医療センターは、低コストの緊急医療施設を提供し、医療支援のための時間のかかるプロセスを排除することで、市場の成長を促進すると予想されます。また、人口の増加率も、緊急医療センターの市場成長の主な促進要因となっています。また、緊急医療施設に関する一般市民の意識の高まりが、緊急医療センターの市場成長を後押ししています。事故や慢性疾患、突発的な発作の増加も、緊急医療センターの市場成長を後押しする理由となっています。さらに、緊急医療支援をサポートするための政府やヘルスケア団体のイニシアティブの高まりや、医療施設に対する支出の増加は、緊急医療センター市場を後押しすると予測されています。また、技術進歩やインフラ整備への支出の増加も、緊急医療センター市場の成長を後押しすると予想されます。さらに、急増する医療保険は、緊急医療センターの市場成長を促進します。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、緊急治療センターの世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。緊急医療センター業界の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

本セクションでは、国別・地域別の詳細なセグメントデータを提供し、各製品・サービスのターゲット層と今後のビジネスチャンスを特定するための支援を行っています。

サービスタイプ別

  • 病気について
  • インジュリー
  • 物理的
  • ワクチン接種
  • ダイアグノスティック
  • スクリーニング

所有者別

  • 企業所有の緊急医療センター
  • 医師が経営する緊急医療センター
  • 病院直営の緊急医療センター
  • その他の緊急医療センター

地域別分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおける緊急医療センター市場の現在および将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測にも焦点をあてています。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。緊急医療センター市場の主要企業は、Concentra Inc.、MedExpress、American Family Care、NextCare、FastMed Urgent Care、GoHealth Urgent Care、PatientFirst、CRH Healthcare、Adventist Healthcare、Urgent Care Groupなどです。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

目次

第1章 序文

  • レポート内容
    • 目的
    • 対象読者
    • USP(ユニーク・セリング・プロポジション)と提供するもの
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査の流れ
    • 市場調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 緊急医療センター- 産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界の動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • サービスタイプ別市場魅力度分析
    • 所有者別市場魅力度分析
    • 市場魅力度分析:地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バイヤー候補のリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • 市場開拓の動向

第5章 COVID-19の発生による影響分析

第6章 緊急医療センターの世界市場分析:サービスタイプ別

  • サービスタイプ別概要
  • 過去と未来のデータ
  • サービスタイプ別分析
  • 病気について
  • インジュリー
  • 物理的
  • ワクチン接種
  • ダイアグノスティック
  • スクリーニング

第7章 緊急医療センターの世界市場分析:所有権別

  • 所有者別概要
  • 過去と未来のデータ
  • 所有者別分析
  • 企業所有の緊急医療センター
  • 医師が経営する緊急医療センター
  • 病院直営の緊急医療センター
  • その他の緊急医療センター

第8章 緊急治療センターの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米の売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • 北米セグメント別売上分析
    • 北米国別売上分析
    • 米国販売分析
    • カナダの売上分析
    • メキシコの売上分析
  • 欧州の売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • 欧州のセグメント別売上分析
    • 欧州の国別売上分析
    • 英国の売上分析
    • フランスの売上分析
    • ドイツの売上分析
    • イタリアの売上分析
    • ロシア売上高分析
    • その他欧州の売上分析
  • アジア太平洋地域の売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • アジア太平洋地域のセグメント別売上分析
    • アジア太平洋地域国別売上分析
    • 中国売上高分析
    • インド売上高分析
    • 日本の売上分析
    • 韓国の売上分析
    • オーストラリア売上高分析
    • その他アジア太平洋地域売上分析
  • ラテンアメリカの売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • ラテンアメリカのセグメント別売上分析
    • ラテンアメリカの国別売上分析
    • ブラジル売上高分析
    • アルゼンチン売上高分析
    • ペルー売上高分析
    • チリの売上分析
    • その他ラテンアメリカの売上分析
  • 中東・アフリカの売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • 中東・アフリカのセグメント別売上分析
    • 中東・アフリカ国別売上分析
    • サウジアラビアの売上分析
    • UAE販売分析
    • イスラエル売上高分析
    • 南アフリカ共和国の売上分析
    • その他中東とアフリカの売上分析

第9章 緊急治療センター企業の競合情勢

  • 緊急医療センター市場競争
  • パートナーシップ/コラボレーション/アグリーメント
  • M&A(合併・買収
  • 新商品発表会
  • その他の展開

第10章 企業プロファイル

  • トップ企業の市場シェア分析
  • 市場集中度
  • Concentra Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • MedExpress
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • American Family Care
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • NextCare
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • FastMed Urgent Care
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • GoHealth Urgent Care
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • PatientFirst
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • CRH Healthcare
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Adventist Healthcare
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Urgent Care Group
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向

注)企業プロファイルにおいて、財務内容や最近の開発状況は、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Service Type (USD MN)
  • Illness Market Sales by Geography (USD MN)
  • Injury Market Sales by Geography (USD MN)
  • Physical Market Sales by Geography (USD MN)
  • Vaccination Market Sales by Geography (USD MN)
  • Diagnostic Market Sales by Geography (USD MN)
  • Screening Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Ownership (USD MN)
  • Corporate-Owned Urgent Care Centers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Physician-Owned Urgent Care Centers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Hospital-Owned Urgent Care Centers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Other Urgent Care Centers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Urgent Care Centers Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Urgent Care Centers Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Urgent Care Centers Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Service Type
  • Market Attractiveness Analysis by Ownership
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Service Type (USD MN)
  • Illness Market Sales by Geography (USD MN)
  • Injury Market Sales by Geography (USD MN)
  • Physical Market Sales by Geography (USD MN)
  • Vaccination Market Sales by Geography (USD MN)
  • Diagnostic Market Sales by Geography (USD MN)
  • Screening Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Ownership (USD MN)
  • Corporate-Owned Urgent Care Centers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Physician-Owned Urgent Care Centers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Hospital-Owned Urgent Care Centers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Other Urgent Care Centers Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Companies Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110138

The global demand for Urgent Care Centers Market is presumed to reach the market size of nearly USD 61.82 MN by 2028 from USD 42.5 MN in 2021 with a CAGR of 5.5% under the study period 2022 - 2028.

Urgent care centers facilitate services for emergency cases by providing immediate medical assistance. They offer emergency aids like hospital beds, treatments, medication, consultation, etc. Urgent care centers require no advance appointments and provide medical services on a walk-in basis. The urgent care centers serve as an alternative to emergency rooms and primary care facilities, giving the public access to on-demand medical care.

Market Dynamics:

Urgent care centers provide low-cost emergency medical facilities, eliminating the time-consuming process for medical assistance, which is anticipated to drive market growth. The increasing rate of population is also a major driving factor for the market growth of urgent care centers. Also, the rising public awareness about immediate care facilities is fuelling urgent care centers' market growth. The growing incidences of accidents, chronic diseases, and sudden attacks are also a reason for boosting the market growth of urgent care centers. Moreover, growing government and healthcare organization initiatives for supporting emergency medical assistance and increasing expenditure on healthcare facilities are projected to fuel the urgent care center market. The increasing spending on technological advancement and infrastructure improvement is also expected to boost the urgent care center market growth. Additionally, the rapidly increasing health insurance propels urgent care centers' market growth.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of urgent care centers. The growth and trends of urgent care centers industry provide a holistic approach to this study.

Market Segmentation:

This section of the urgent care centers market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Service Type

  • Illness
  • Injury
  • Physical
  • Vaccination
  • Diagnostic
  • Screening

By Ownership

  • Corporate-Owned Urgent Care Centers
  • Physician-Owned Urgent Care Centers
  • Hospital-Owned Urgent Care Centers
  • Other Urgent Care Centers

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Urgent Care Centers market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the urgent care centers market include Concentra Inc., MedExpress, American Family Care, NextCare, FastMed Urgent Care, GoHealth Urgent Care, PatientFirst, CRH Healthcare, Adventist Healthcare, Urgent Care Group. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . URGENT CARE CENTERS - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Service Type
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Ownership
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL URGENT CARE CENTERS MARKET ANALYSIS BY SERVICE TYPE

  • 6.1 Overview by Service Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Service Type
  • 6.4 Illness Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Injury Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Physical Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.7 Vaccination Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.8 Diagnostic Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.9 Screening Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL URGENT CARE CENTERS MARKET ANALYSIS BY OWNERSHIP

  • 7.1 Overview by Ownership
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Ownership
  • 7.4 Corporate-Owned Urgent Care Centers Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Physician-Owned Urgent Care Centers Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Hospital-Owned Urgent Care Centers Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.7 Other Urgent Care Centers Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL URGENT CARE CENTERS MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America Sales Analysis
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 8.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 8.3.4. United State Sales Analysis
    • 8.3.5. Canada Sales Analysis
    • 8.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 8.4. Europe Sales Analysis
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 8.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 8.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 8.4.5. France Sales Analysis
    • 8.4.6. Germany Sales Analysis
    • 8.4.7. Italy Sales Analysis
    • 8.4.8. Russia Sales Analysis
    • 8.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 8.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 8.5.4. China Sales Analysis
    • 8.5.5. India Sales Analysis
    • 8.5.6. Japan Sales Analysis
    • 8.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 8.5.8. Australia Sales Analysis
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 8.6. Latin America Sales Analysis
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 8.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 8.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 8.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 8.6.6. Peru Sales Analysis
    • 8.6.7. Chile Sales Analysis
    • 8.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 8.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 8.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 8.7.5. UAE Sales Analysis
    • 8.7.6. Israel Sales Analysis
    • 8.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE URGENT CARE CENTERS COMPANIES

  • 9.1. Urgent Care Centers Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF URGENT CARE CENTERS INDUSTRY

  • 10.1. Top Companies Market Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Concentra Inc.
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Company Revenue
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. MedExpress
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Company Revenue
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. American Family Care
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Company Revenue
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. NextCare
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Company Revenue
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. FastMed Urgent Care
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Company Revenue
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. GoHealth Urgent Care
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Company Revenue
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. PatientFirst
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Company Revenue
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. CRH Healthcare
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Company Revenue
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Adventist Healthcare
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Company Revenue
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Urgent Care Group
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Company Revenue
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies