市場調査レポート
商品コード
1321475
アージェントケアセンターソフトウェアの米国市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、用途別、展開モード別、セグメント予測、2023年~2030年U.S. Urgent Care Center Software Market Size, Share & Trends Analysis Report By Type (Integrated, Standalone), By Application (Patient Management, EHR/EMR), By Mode Of Deployment, And Segment Forecasts, 2023 - 2030 |
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アージェントケアセンターソフトウェアの米国市場規模、シェア、動向分析レポート:タイプ別、用途別、展開モード別、セグメント予測、2023年~2030年 |
出版日: 2023年07月10日
発行: Grand View Research
ページ情報: 英文 88 Pages
納期: 2~10営業日
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Grand View Research, Inc.の最新レポートによると、米国のアージェントケアセンターソフトウェア市場規模は2030年までに1億4,150万米ドルに達する見込みです。
予測期間中のCAGRは13.8%と予測されています。同市場の成長は、アージェントケアセンターの効率的で合理化されたワークフローソリューションに対する需要の高まりに起因しています。さらに、アージェントケアセンターの数が絶えず増加していることから、効率を高め、請求業務を改善し、ワークフローを合理化するソフトウェアソリューションの需要が高まると予想されます。Urgent Care Associationによると、2023年6月現在、米国には2019年の9,616センターから14,347センター以上のアージェントケアセンターがあります。したがって、センターの数は絶えず増加しており、市場の成長に寄与しています。
さらに、これらのセンターは、効率を高め、ヘルスケアスタッフの負担を軽減するために、常に革新的なソリューションを採用しています。多くの企業が米国の大手EHRプロバイダーへとシフトしており、地元プレイヤーの革新的でカスタマイズされたソリューションを採用する企業もあります。例えば、2020年1月、FastMedのアージェントケアセンターはEpic SystemのEHRを導入しました。FastMedの患者は、Epicの患者ポータルであるMyChartにアクセスできるようになり、健康情報への24時間アクセス、プロバイダーとの直接コミュニケーション、オンライン請求書支払いサービス、オンライン予約スケジュールなどが提供されます。
COVID-19の大流行により、米国では新規センター開設の減少傾向が報告され、初期段階でのソフトウェア導入は減少しました。人口の間で緊急医療サービス、特にCOVID-19検査に対する需要が高まるにつれ、センターは収益サイクル、業務効率、ケア提供を最適化するシステムの導入にシフトしました。パンデミックの後期には、管理負担や非効率なカルテ作成を軽減するために、こうした技術の採用が急速に増加しました。さらに、予約スケジューリングと患者エンゲージメントのためのソフトウェア・ソリューションに対する需要は、患者の満足度を向上させるためにパンデミック後に増加すると予想されます。
The U.S. urgent care center software market size is expected to reach USD 141.5 million by 2030, according to a new report by Grand View Research, Inc. It is projected to register a CAGR of 13.8% during the forecast period. The growth of the market can be attributed to the rising demand for efficient and streamlined workflow solutions from urgent care centers. Moreover, the constantly growing number of urgent care centers is expected to boost the demand for software solutions to enhance efficiency, improve billing, and streamline workflows. According to the Urgent Care Association, as of June 2023, there are more than 14,347 urgent care centers in the U.S. from 9,616 centers in 2019. Hence, the number of centers is constantly rising and is contributing to the market's growth.
Moreover, these centers are constantly adopting innovative solutions to enhance their efficiency and reduce the burden on the healthcare staff. Many companies are shifting toward the major EHR providers in the U.S., and some are adopting innovative and customized solutions from local players. For instance, in January 2020, FastMed urgent care centers implemented the EHR of Epic System. The patients of the FastMed will gain access to MyChart, the patient portal of Epic, and will provide 24-hour access to health information, direct communication with the provider, online bill pay services, and online appointment scheduling.
The COVID-19 pandemic decreased the adoption of software in the early phase as a declining trend in the launch of new centers was reported in the U.S. With the increasing demand for urgent care services among the population, specifically for COVID-19 testing, the centers have shifted toward adopting systems that optimize revenue cycle, operational efficiencies, and care delivery. The adoption of these technologies rapidly increased during the late phase of the pandemic to reduce administrative burden and inefficient charting. Moreover, the demand for software solutions for appointment scheduling and patient engagement is expected to increase after the pandemic to improve patient satisfaction.