市場調査レポート
商品コード
1267320

アナトーエキスの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Annatto Extract Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 175 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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アナトーエキスの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 175 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

アナトーエキスの世界需要は、2023年~2030年の調査期間においてCAGR 8.62%で、2022年の2,971億2,000万米ドルから2030年には5,757億2,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定されています。

アナトーエキスは、アキノキから抽出される天然由来の色素で、食品の色や風味として使用されます。アナトーエキスは、抗酸化物質、ビタミン、ミネラル、その他の重要な栄養素を含んでいます。果実は外側に毛があり、ハート型の形をしています。そのため、果実が熟してさやが開けば、真紅の種子を収穫することができます。アナトーによって、多くの工業製品は黄色からオレンジ色の色調を持つようになります。アナトーエキスは、粉末やペーストにしたり、油で炒めたりすることができます。アナトーエキスは、最も人気のあるスパイスおよび天然着色料の1つです。

市場力学:

アナトーエキスには数多くの明確な健康効果があり、これが市場拡大の原動力となっています。アナトーエキスは料理でますます人気が高まっており、それがアナトーエキス市場の成長の原因となっています。加工食品に代わる健康的な食品であり、消費者の意識の高まりがアナトーエキス市場の推進力となっています。また、多くのメーカーがアナトーエキスに注目し、その健康上の利点から使用を受け入れており、アナトーエキス市場の燃料となっています。さらに、パーソナルケアや化粧品に使用される天然成分やプラチナ成分に対する需要が大幅に増加しており、これがアナトーエキス市場の成長につながる可能性があります。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、アナトーエキスの世界市場における各セグメントを包括的に評価することもできます。アナトーエキス業界の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

本セクションでは、国別・地域別の詳細なセグメントデータを提供し、製品・サービスのターゲット層と今後のビジネスチャンスを特定するお手伝いをします。

顔料別

  • 美星
  • カロテノイド
  • ノルキシビン

製品タイプ別

  • 油溶性アナトー
  • 水溶性アナトー
  • 乳化アナトー

エンドユーザー別

  • 食品
  • コスメティック
  • テキスタイル
  • その他

地域分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるアナトーエキス市場の現在および将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、このレポートでは、すべての著名な地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てています。

この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。アナトーエキス市場の主要なプレーヤーは、Fiorio Colori、Sensient Technology Corporation、D.D. Williamson &Co.Inc.、Naturex S.A.、Kalsec Inc.、Chr. Hansen Holding A/S、FMC Corporation、Wild Flavorsなどです。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

目次

第1章 序文

  • レポート内容
    • 目的
    • 対象読者
    • USP(ユニーク・セリング・プロポジション)と提供するもの
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査の流れ
    • 市場調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 アナトーエキス-産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界の動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • 顔料別の市場魅力度分析
    • 市場魅力度分析:製品タイプ別
    • エンドユーザー別市場魅力度分析
    • 市場魅力度分析:地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料一覧
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • 購入希望者リスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • 市場開拓の動向

第5章 COVID-19の発生による影響分析

第6章 アナトーエキスの世界市場分析:顔料別

  • 顔料別概要
  • 過去と未来のデータ
  • 顔料別の分析
  • 美星
  • カロテノイド
  • ノルキシビン

第7章 アナトーエキスの世界市場分析:製品タイプ別

  • 概要:製品タイプ別
  • 過去と未来のデータ
  • 分析:製品タイプ別
  • 油溶性アナトー
  • 水溶性アナトー
  • 乳化アナトー

第8章 アナトーエキスの世界市場売上分析:エンドユーザー別

  • エンドユーザー別概要
  • 過去と未来のデータ
  • エンドユーザー別分析
  • 食品
  • コスメティック
  • テキスタイル
  • その他

第9章 アナトーエキスの世界市場売上分析:地域別

  • 地域別展望販売分析
  • イントロダクション販売分析
  • 北米の売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • 北米セグメント別売上分析
    • 北米国別売上分析
    • 米国販売分析
    • カナダの売上分析
    • メキシコの売上分析
  • 欧州の売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • 欧州のセグメント別売上分析
    • 欧州の国別売上分析
    • 英国の売上分析
    • フランスの売上分析
    • ドイツの売上分析
    • イタリアの売上分析
    • ロシア売上高分析
    • その他欧州の売上分析
  • アジア太平洋地域の売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • アジア太平洋地域のセグメント別売上分析
    • アジア太平洋地域国別売上分析
    • 中国売上高分析
    • インド売上高分析
    • 日本の売上分析
    • 韓国の売上分析
    • オーストラリア売上高分析
    • その他アジア太平洋地域売上分析
  • ラテンアメリカの売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • ラテンアメリカのセグメント別売上分析
    • ラテンアメリカの国別売上分析
    • ブラジル売上高分析
    • アルゼンチン売上高分析
    • ペルー売上高分析
    • チリの売上分析
    • その他ラテンアメリカの売上分析
  • 中東・アフリカの売上分析
    • 概要、歴史的および予測的な売上分析
    • 中東・アフリカのセグメント別売上分析
    • 中東・アフリカ国別売上分析
    • サウジアラビアの売上分析
    • UAE販売分析
    • イスラエル売上高分析
    • 南アフリカ共和国の売上分析
    • その他中東とアフリカの売上分析

第10章 アナトーエキス企業の競合情勢

  • アナトーエキス市場競争
  • パートナーシップ/コラボレーション/アグリーメント
  • M&A(合併・買収
  • 新商品発表会
  • その他の展開

第11章 企業プロファイル

  • 上位10社のシェア分析
  • 市場集中度
  • Fiorio Colori
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Sensient Technology Corporation
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • D.D. Williamson & Co. Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Naturex S.A.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Kalsec Inc.
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Chr. Hansen Holding A/S
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • FMC Corporation
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Wild Flavors
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • その他
    • 会社概要
    • 企業収益
    • 製品紹介
    • 最近の動向

注)企業プロファイルにおいて、財務内容や最近の開発状況などは、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Pigment (USD MN)
  • Bixin Market Sales by Geography (USD MN)
  • Carotenoid Market Sales by Geography (USD MN)
  • Norxibin Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Product Type (USD MN)
  • Oil-Soluble Annatto Market Sales by Geography (USD MN)
  • Water-Soluble Annatto Market Sales by Geography (USD MN)
  • Emulsified Annatto Market Sales by Geography (USD MN)
  • Analysis by End User (USD MN)
  • Food Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cosmetic Market Sales by Geography (USD MN)
  • Textile Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Annatto Extract Market Sales by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisition

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Annatto Extract Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Annatto Extract Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Pigment
  • Market Attractiveness Analysis by Product Type
  • Market Attractiveness Analysis by End User
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Pigment (USD MN)
  • Bixin Market Sales by Geography (USD MN)
  • Carotenoid Market Sales by Geography (USD MN)
  • Norxibin Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Product Type (USD MN)
  • Oil-Soluble Annatto Market Sales by Geography (USD MN)
  • Water-Soluble Annatto Market Sales by Geography (USD MN)
  • Emulsified Annatto Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by End User (USD MN)
  • Food Market Sales by Geography (USD MN)
  • Cosmetic Market Sales by Geography (USD MN)
  • Textile Market Sales by Geography (USD MN)
  • Others Market Sales by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Top Company Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR112110038

The global demand for Annatto Extract Market is presumed to reach the market size of nearly USD 575.72 BN by 2030 from USD 297.12 BN in 2022 with a CAGR of 8.62% under the study period 2023 - 2030.

Annatto extract is a naturally occurring pigment used as a food colour and flavour derived from the achiote tree. Annatto extract contains antioxidants, vitamins, minerals, and other vital nutrients. The fruit has hair on its exterior and has a heart-shaped form. Consequently, the crimson seeds can be harvested once the fruit has ripened and the pod has opened. Due to annatto, many industrial items have a yellow to orange colour range. The annatto extract can be made as powder, paste, or fry in the oil. Annatto extract is one of the most popular spices and natural colourings.

Market Dynamics:

Annatto extract has numerous distinct health benefits, which are driving market expansion. Annatto extract is becoming increasingly popular in cooking, which is causing the annatto extract market growth. It is a healthy alternative to processed foods, and rising consumer awareness propels the annatto extract market. Many manufacturers are also turning to annatto extract and accepting it for use due to its health benefits, fueling the annatto extract market. Furthermore, there has been a significant increase in the demand for natural and plat-based components for personal care and cosmetic goods, which may lead to the growth of the annatto extract market.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of annatto extract. The growth and trends of annatto extract industry provide a holistic approach to this study.

Market Segmentation:

This section of the annatto extract market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Pigment

  • Bixin
  • Carotenoid
  • Norxibin

By Product Type

  • Oil-Soluble Annatto
  • Water-Soluble Annatto
  • Emulsified Annatto

By End User

  • Food
  • Cosmetic
  • Textile
  • Others

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Annatto Extract market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the annatto extract market include Fiorio Colori, Sensient Technology Corporation, D.D. Williamson & Co. Inc., Naturex S.A., Kalsec Inc., Chr. Hansen Holding A/S, FMC Corporation, and Wild Flavors, among others. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . ANNATTO EXTRACT - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractiveness Analysis By Pigment
    • 3.7.2 Market Attractiveness Analysis By Product Type
    • 3.7.3 Market Attractiveness Analysis By End User
    • 3.7.4 Market Attractiveness Analysis By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL ANNATTO EXTRACT MARKET ANALYSIS BY PIGMENT

  • 6.1 Overview by Pigment
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Pigment
  • 6.4 Bixin Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.5 Carotenoid Historic and Forecast Sales by Regions
  • 6.6 Norxibin Historic and Forecast Sales by Regions

7 . GLOBAL ANNATTO EXTRACT MARKET ANALYSIS BY PRODUCT TYPE

  • 7.1 Overview by Product Type
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Product Type
  • 7.4 Oil-Soluble Annatto Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.5 Water-Soluble Annatto Historic and Forecast Sales by Regions
  • 7.6 Emulsified Annatto Historic and Forecast Sales by Regions

8 . GLOBAL ANNATTO EXTRACT MARKET SALES ANALYSIS BY END USER

  • 8.1 Overview by End User
  • 8.2 Historical and Forecast Data
  • 8.3 Analysis by End User
  • 8.4 Food Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.5 Cosmetic Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.6 Textile Historic and Forecast Sales by Regions
  • 8.7 Others Historic and Forecast Sales by Regions

9 . GLOBAL ANNATTO EXTRACT MARKET SALES ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 9.1. Regional Outlook Sales Analysis
  • 9.2. Introduction Sales Analysis
  • 9.3. North America Sales Analysis
    • 9.3.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.3.2. North America By Segment Sales Analysis
    • 9.3.3. North America By Country Sales Analysis
    • 9.3.4. United State Sales Analysis
    • 9.3.5. Canada Sales Analysis
    • 9.3.6. Mexico Sales Analysis
  • 9.4. Europe Sales Analysis
    • 9.4.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.4.2. Europe by Segment Sales Analysis
    • 9.4.3. Europe by Country Sales Analysis
    • 9.4.4. United Kingdom Sales Analysis
    • 9.4.5. France Sales Analysis
    • 9.4.6. Germany Sales Analysis
    • 9.4.7. Italy Sales Analysis
    • 9.4.8. Russia Sales Analysis
    • 9.4.9. Rest Of Europe Sales Analysis
  • 9.5. Asia Pacific Sales Analysis
    • 9.5.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.5.2. Asia Pacific by Segment Sales Analysis
    • 9.5.3. Asia Pacific by Country Sales Analysis
    • 9.5.4. China Sales Analysis
    • 9.5.5. India Sales Analysis
    • 9.5.6. Japan Sales Analysis
    • 9.5.7. South Korea Sales Analysis
    • 9.5.8. Australia Sales Analysis
    • 9.5.9. Rest Of Asia Pacific Sales Analysis
  • 9.6. Latin America Sales Analysis
    • 9.6.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.6.2. Latin America by Segment Sales Analysis
    • 9.6.3. Latin America by Country Sales Analysis
    • 9.6.4. Brazil Sales Analysis
    • 9.6.5. Argentina Sales Analysis
    • 9.6.6. Peru Sales Analysis
    • 9.6.7. Chile Sales Analysis
    • 9.6.8. Rest of Latin America Sales Analysis
  • 9.7. Middle East & Africa Sales Analysis
    • 9.7.1. Overview, Historic and Forecast Sales Analysis
    • 9.7.2. Middle East & Africa by Segment Sales Analysis
    • 9.7.3. Middle East & Africa by Country Sales Analysis
    • 9.7.4. Saudi Arabia Sales Analysis
    • 9.7.5. UAE Sales Analysis
    • 9.7.6. Israel Sales Analysis
    • 9.7.7. South Africa Sales Analysis
    • 9.7.8. Rest Of Middle East And Africa Sales Analysis

10 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE ANNATTO EXTRACT COMPANIES

  • 10.1. Annatto Extract Market Competition
  • 10.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 10.3. Merger And Acquisitions
  • 10.4. New Product Launch
  • 10.5. Other Developments

11 . COMPANY PROFILES OF ANNATTO EXTRACT INDUSTRY

  • 11.1. Top 10 Company Share Analysis
  • 11.2. Market Concentration Rate
  • 11.3. Fiorio Colori
    • 11.3.1. Company Overview
    • 11.3.2. Company Revenue
    • 11.3.3. Products
    • 11.3.4. Recent Developments
  • 11.4. Sensient Technology Corporation
    • 11.4.1. Company Overview
    • 11.4.2. Company Revenue
    • 11.4.3. Products
    • 11.4.4. Recent Developments
  • 11.5. D.D. Williamson & Co. Inc.
    • 11.5.1. Company Overview
    • 11.5.2. Company Revenue
    • 11.5.3. Products
    • 11.5.4. Recent Developments
  • 11.6. Naturex S.A.
    • 11.6.1. Company Overview
    • 11.6.2. Company Revenue
    • 11.6.3. Products
    • 11.6.4. Recent Developments
  • 11.7. Kalsec Inc.
    • 11.7.1. Company Overview
    • 11.7.2. Company Revenue
    • 11.7.3. Products
    • 11.7.4. Recent Developments
  • 11.8. Chr. Hansen Holding A/S
    • 11.8.1. Company Overview
    • 11.8.2. Company Revenue
    • 11.8.3. Products
    • 11.8.4. Recent Developments
  • 11.9. FMC Corporation
    • 11.9.1. Company Overview
    • 11.9.2. Company Revenue
    • 11.9.3. Products
    • 11.9.4. Recent Developments
  • 11.10. Wild Flavors
    • 11.10.1. Company Overview
    • 11.10.2. Company Revenue
    • 11.10.3. Products
    • 11.10.4. Recent Developments
  • 11.11. Others
    • 11.11.1. Company Overview
    • 11.11.2. Company Revenue
    • 11.11.3. Products
    • 11.11.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies