表紙:デジタルマップの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1264231

デジタルマップの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Digital Map Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 114 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=159.45円
デジタルマップの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 114 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

デジタルマップ市場の世界需要は、2023年~2030年の調査期間中、CAGR17.22%で2022年の234億2,000万米ドルから2030年にはほぼ834億8,000万米ドルの市場規模に達すると推測されています。

デジタルマップは、電子データの形で割り当てられた一連のグラフィック要素に基づいて操作される電子地図です。デジタルマップは、自然界から得られたデータをデジタルマップデータに変換したものです。デジタルマップソリューションは、インフラのライフサイクルのあらゆる要素をサポートするため、建設・エンジニアリング業界では非常に重要な役割を担っています。ネットワークの安全性とメンテナンスコストは、いずれもデジタルマッピングによって改善することができます。デジタルマッピングは、データを収集し、組み立てて、仮想画像を作成することです。収集された情報は、主要な河川や道路、病院や空港などの重要なランドマークなど、特定の地理的エリアや特徴を正確に反映したデジタルマップを作成するために使用されます。また、デジタルマッピングテクノロジーにより、場所間の距離も計算することができます。

市場力学:

デジタルマップ市場は、インターネット利用者の急増や、スマートフォンなどの携帯端末を使ったインターネット利用により、急成長を遂げています。世界のデジタルマップ市場は、3Dプラットフォームの利用増加や、測量やデジタルマップ作成のための技術向上により、拡大しています。リアルタイムのデジタルマップ導入の急増は、デジタルマップ市場に大きなチャンスを与えています。地理空間データ、スマートフォン、インターネットユーザーの増加、様々な垂直分野でのデジタルマップの使用は、すべて主要な市場成長要因です。予測期間中、デジタルマップ産業は、パーソナルナビゲーションデバイスからスマートフォンや消費者中心のアプリケーションへの継続的な移行により、成長すると予想されます。さらに、多くのソフトウェアプロバイダーが、特定の業界に焦点を当て、現在のデータセットを拡張する斬新な方法を採用することで、今後数年間、業界の成長を支えていくと思われます。しかし、クラウドソーシングによる無料デジタルマップの利用が増加し、厳しい制限や法的課題が市場の拡大を妨げています。

この調査レポートは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について解説しています。これらのツールは、業界構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力度を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、デジタルマップの世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。デジタルマップ産業の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供します。

市場セグメンテーション:

本セクションでは、国別・地域別の詳細なセグメントデータを提供し、製品・サービスのターゲット層と今後のビジネスチャンスを特定するための支援を行っています。

用途別

  • 屋内用
  • 屋外用アプリケーション

機能別

  • コンピュータ化
  • サイエンティフィック
  • GPSナビゲーション

地域別分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカにおけるデジタルマップ市場の現在および将来の需要について、地域別の展望を説明します。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測にも焦点をあてています。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競合情勢の詳細な見解もカバーしています。デジタルマップ市場の主要企業は、Apple Inc.、Google Inc.、HERE、Micello, Inc.、TomTom International BV、MiTAC International Corporation、ARC Aerial Imaging Limited、Esri、Nearmap Ltd.、MAPQUESTです。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品の開発、新製品の発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

カスタム要件がある場合、私たちに書いてください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズされたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

  • レポート内容
    • 目的
    • 対象読者
    • USP(ユニーク・セリング・プロポジション)と提供するもの
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査の流れ
    • 市場調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 デジタルマップ-産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界の動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • 使用方法
    • 機能別
    • 地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料一覧
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • バイヤー候補のリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • 市場開拓の動向

第5章 COVID-19の発生による影響分析

第6章 デジタルマップの世界市場分析:用途別

  • 使用用途別概要
  • 過去と未来のデータ
  • 使用用途別の分析
  • インドアアプリケーション市場:地域別
  • 屋外用アプリケーション市場:地域別

第7章 デジタルマップの世界市場分析:機能別

  • 機能別概要
  • 過去と未来のデータ
  • 機能別分析
  • コンピュータ化市場:地域別
  • サイエンティフィック市場:地域別
  • GPSナビゲーション市場:地域別

第8章 デジタルマップの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米
    • 概要、実績データ、予測データ
    • 北米セグメンテーション別
    • 北米:国別一覧
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 概要、実績データ、予測データ
    • セグメント別欧州
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 概要、実績データ、予測データ
    • アジア太平洋地域セグメント別情報
    • アジア太平洋:国別情報
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • 概要、実績データ、予測データ
    • ラテンアメリカのセグメント別内訳
    • ラテンアメリカ:国別一覧
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ地域
    • 概要、実績データ、予測データ
    • 中東・アフリカのセグメント別情報
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • UAE
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 デジタルマップ企業の競合情勢

  • デジタルマップ市場競争
  • パートナーシップ/コラボレーション/アグリーメント
  • M&A(合併・買収
  • 新商品発表会
  • その他の展開

第10章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Apple Inc.
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Google Inc
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • HERE
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Micello Inc.
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • TomTom International BV
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • MiTAC International Corporation
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • ARC Aerial Imaging Limited
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Esri
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Nearmap Ltd.
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • MAPQUEST
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向

注)企業プロファイルにおいて、財務内容や最近の開発状況などは、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • Pre V/S Post COVID-19
  • Estimated Impact Of The Coronavirus (Covid-19) Epidemic
  • COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis
  • Analysis by Usage (USD MN)
  • Indoor Applications Market by Geography (USD MN)
  • Outdoor Applications Market by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Functionality (USD MN)
  • Computerized Market by Geography (USD MN)
  • Scientific Market by Geography (USD MN)
  • GPS Navigation Market by Geography (USD MN)
  • Global Digital Map Market by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisiton

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Digital Map Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Digital Map Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Usage
  • Market Attractiveness Analysis by Functionality
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Usage (USD MN)
  • Indoor Applications Market by Geography (USD MN)
  • Outdoor Applications Market by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Functionality (USD MN)
  • Computerized Market by Geography (USD MN)
  • Scientific Market by Geography (USD MN)
  • GPS Navigation Market by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11217075

The global demand for Digital Map Market is presumed to reach the market size of nearly USD 83.48 BN by 2030 from USD 23.42 BN in 2022 with a CAGR of 17.22% under the study period 2023 - 2030.

A digital map is an electronic map whose operation is based on a set of graphic elements that have been assigned to it in the form of electronic data. It is based on data that has been obtained naturally and converted into digital cartographic data. Digital map solutions are crucial in the construction and engineering industries because they assist all elements of the infrastructure life cycle. Network safety and maintenance costs can both be improved with digital mapping. Digital mapping is collecting and assembling data to produce a virtual image. The gathered information is used to create digital maps that accurately reflect a specific geographical area or feature, such as major rivers, roads, and vital landmarks like hospitals and airports. Distances between locations can also be calculated using digital mapping technologies.

Market Dynamics:

The digital map market is observing a surge due to the rapidly growing number of internet consumers and internet usage via smartphones and other portable devices. The global digital map market is increasing due to the increased use of 3D platforms and improved technology for surveying and creating digital maps. The surge in real-time digital map adoption gives the digital map market a considerable opportunity. The increased use of geospatial data, smartphones, and internet users and digital maps in various verticals are all key market growth drivers. Over the projected period, the digital map industry is expected to grow because of the continuous transition from personal navigation devices to smartphones and consumer-centric applications. Moreover, many software providers will likely support industry growth in the coming years, focusing on specific industries and employing novel ways to expand on current data sets. However, an increase in the usage of free crowdsourcing digital maps and strict restrictions and legal challenges are impeding the market's expansion

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of digital map. The growth and trends of digital map industry provide a holistic approach to this study.

Market Segmentation:

This section of the digital map market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Usage

  • Indoor Applications
  • Outdoor Applications

By Functionality

  • Computerized
  • Scientific
  • GPS Navigation

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Digital Map market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the digital map market include Apple Inc., Google Inc, HERE, Micello, Inc., TomTom International BV, MiTAC International Corporation, ARC Aerial Imaging Limited, Esri, Nearmap Ltd. and MAPQUEST. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . DIGITAL MAP - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 By Usage
    • 3.7.2 By Functionality
    • 3.7.3 By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL DIGITAL MAP MARKET ANALYSIS BY USAGE

  • 6.1 Overview by Usage
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Usage
  • 6.4 Indoor Applications Market by Regions
  • 6.6 Outdoor Applications Market by Regions

7 . GLOBAL DIGITAL MAP MARKET ANALYSIS BY FUNCTIONALITY

  • 7.1 Overview by Functionality
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Functionality
  • 7.4 Computerized Market by Regions
  • 7.5 Scientific Market by Regions
  • 7.6 GPS Navigation Market by Regions

8 . GLOBAL DIGITAL MAP MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.3.2. North America By Segment
    • 8.3.3. North America By Country
    • 8.3.4. United State
    • 8.3.5. Canada
    • 8.3.6. Mexico
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.4.2. Europe by Segment
    • 8.4.3. Europe by Country
    • 8.4.4. United Kingdom
    • 8.4.5. France
    • 8.4.6. Germany
    • 8.4.7. Italy
    • 8.4.8. Russia
    • 8.4.9. Rest Of Europe
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country
    • 8.5.4. China
    • 8.5.5. India
    • 8.5.6. Japan
    • 8.5.7. South Korea
    • 8.5.8. Australia
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific
  • 8.6. Latin America
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.6.2. Latin America by Segment
    • 8.6.3. Latin America by Country
    • 8.6.4. Brazil
    • 8.6.5. Argentina
    • 8.6.6. Peru
    • 8.6.7. Chile
    • 8.6.8. Rest of Latin America
  • 8.7. Middle East & Africa
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country
    • 8.7.4. Saudi Arabia
    • 8.7.5. UAE
    • 8.7.6. Israel
    • 8.7.7. South Africa
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE DIGITAL MAP COMPANIES

  • 9.1. Digital Map Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF DIGITAL MAP INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Apple Inc.
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Financials
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Google Inc
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Financials
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. HERE
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Financials
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Micello Inc.
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Financials
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. TomTom International BV
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Financials
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. MiTAC International Corporation
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Financials
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. ARC Aerial Imaging Limited
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Financials
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Esri
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Financials
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Nearmap Ltd.
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Financials
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. MAPQUEST
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Financials
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies