市場調査レポート
商品コード
1264136

醤油の世界市場調査レポート-産業分析、サイズ、調査、成長、動向、2023年から2030年までの予測

Global Soy Sauce Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2023 to 2030

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 150 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

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醤油の世界市場調査レポート-産業分析、サイズ、調査、成長、動向、2023年から2030年までの予測
出版日: 2023年04月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

醤油市場の世界需要は、2023年~2030年の調査期間において、CAGR10.95%で2022年の433億5,000万米ドルから2030年には995億4,000万米ドル近くの市場規模に達すると推定されています。

醤油は、発酵させた大豆ペースト、トーストした穀物、塩水、Aspergillus oryzaeまたはAspergillus sojaeのカビから作られる中国の調味料です。醤油は、大豆を酸で分解(加水分解)したもので、塩辛く、濃い色の液体調味料です。大豆を酸で分解することにより、糖分やうま味成分が放出され、醤油の特徴である褐色が生まれます。醤油は、牛肉、ベーコン/生肉、パン/ロール、ドライミックス、クッキー/ケーキ、スナック、ドレッシングなど、さまざまな料理の材料として使用されます。食材として使用する場合、Soy Sauceは食事や飲料の柔らかさ、味、風味、色を向上させます。粉末しょうゆは、しょうゆを脱水したものです。この粉末を水に溶かすことで、醤油ペーストや醤油を作ることができます。醤油は、ファーストフード、食事、スナック、その他様々な調理食品に使用されています。醤油は塩分濃度が高いので、健康的な食生活を送りたい人に人気があります。醤油に含まれるミネラルは、リン、鉄、マンガンなどがあり、いずれも人間の健康増進に役立ちます。醤油にはアミノ酸が含まれており、人体のタンパク質生成に不可欠です。また、人間の栄養補給に欠かせないビタミンB3も高濃度に含まれています。

市場力学:

小売食品チェーン、生産者、レストランからの需要の高まりが、世界の醤油市場を牽引しています。醤油は風味の向上や調味料として利用されるため、予測期間中、製品の需要を牽引することになります。幅広い用途に使用されるため、醤油の市場は予測期間中に大幅に増加すると予測されています。醤油は、中国料理、日本料理、インドネシア料理、タイ料理、マレーシア料理、ベトナム料理で重要な要素になりつつあります。醤油を主成分とする国の料理が増加していることから、予測期間中に世界市場の拡大が大幅に加速されるでしょう。人々の健康意識は時代とともに高まっています。栄養価が高く、おいしい食べ物を求めるようになり、醤油はその優れた組み合わせとして、大きく普及すると予測されます。

本調査レポートでは、ポーターのファイブフォースモデル、市場魅力度分析、バリューチェーン分析について説明しています。これらのツールは、業界の構造を明確に把握し、世界レベルでの競合の魅力を評価するのに役立ちます。さらに、これらのツールは、醤油の世界市場における各セグメントを包括的に評価するものでもあります。醤油業界の成長と動向は、本調査に全体的なアプローチを提供しています。

市場セグメンテーション:

本セクションでは、国別・地域別の詳細なセグメントデータを提供し、製品・サービスのターゲット層と今後のビジネスチャンスを特定するための支援を行っています。

タイプ別

  • 醸造
  • ブレンド

アプリケーション別

  • 家庭用
  • 食品産業

地域別分析:

このセクションでは、北米、欧州、アジア太平洋、ラテンアメリカ、中東・アフリカの醤油市場の現在と将来の需要を強調する地域展望をカバーします。さらに、すべての主要地域における個々のアプリケーションセグメントの需要、推定・予測に焦点を当てます。

また、この調査レポートは、市場の主要企業の包括的なプロファイルと、世界の競争情勢の詳細な見解もカバーしています。醤油市場の主要企業は、ハイチアン、キッコーマン株式会社、マサングループ、バーボンバレルフーズ、李錦記、オタフクソース、ヤマサ株式会社、マギー、梅廼家、おこのみです。このセクションは、主要なM&A、将来の能力、パートナーシップ、財務概要、コラボレーション、新製品開発、新製品発売など、さまざまな戦略的発展を含む競合情勢の全体像で構成されています。

カスタム要件がある場合、私たちに書いてください。当社の調査チームは、お客様のニーズに応じてカスタマイズされたレポートを提供することができます。

目次

第1章 序文

  • レポート内容
    • 目的
    • 対象読者
    • USP(ユニーク・セリング・プロポジション)と提供するもの
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査の流れ
    • 市場調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 市場のハイライト
  • 世界市場スナップショット

第3章 醤油- 産業分析

  • イントロダクション- 市場力学
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 機会
  • 業界の動向
  • ポーターのファイブフォース分析
  • 市場の魅力度分析
    • タイプ別
    • 用途別
    • 地域別

第4章 バリューチェーン分析

  • バリューチェーン分析
  • 原材料の分析
    • 原材料一覧
    • 原材料メーカー一覧
    • 主要原材料の価格動向
  • バイヤー候補のリスト
  • マーケティングチャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • インダイレクトマーケティング
    • 市場開拓の動向

第5章 COVID-19の発生による影響分析

第6章 醤油の世界市場分析:タイプ別

  • タイプ別概要
  • 過去と未来のデータ
  • タイプ別分析
  • 醸造市場:地域別
  • ブレンド市場:地域別

第7章 醤油の世界市場分析:用途別

  • 概要:アプリケーション別
  • 過去と未来のデータ
  • 分析:アプリケーション別
  • 家庭用市場:地域別
  • 食品産業市場:地域別

第8章 醤油の世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米
    • 概要、実績データ、予測データ
    • 北米セグメンテーション別
    • 北米:国別一覧
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • 概要、実績データ、予測データ
    • セグメント別欧州
    • 欧州:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • イタリア
    • ロシア
    • その他欧州
  • アジア太平洋地域
    • 概要、実績データ、予測データ
    • アジア太平洋地域セグメント別内訳
    • アジア太平洋:国別情報
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • 概要、実績データ、予測データ
    • ラテンアメリカのセグメント別内訳
    • ラテンアメリカ:国別一覧
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • ペルー
    • チリ
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ地域
    • 概要、実績データ、予測データ
    • 中東・アフリカのセグメント別情報
    • 中東・アフリカ:国別一覧
    • サウジアラビア
    • UAE
    • イスラエル
    • 南アフリカ
    • その他中東とアフリカ

第9章 醤油企業の競合情勢

  • 醤油市場競争
  • パートナーシップ/コラボレーション/アグリーメント
  • M&A(合併・買収
  • 新商品発表会
  • その他の展開

第10章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Haitian
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Kikkoman Corp.
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Masan Group
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Bourbon Barrel Foods
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Lee Kum Kee
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Otafuku Sauce
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Yamasa Corp.
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Maggi
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Meiweixian
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向
  • Okonomi
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の動向

注)企業プロファイルにおいて、財務内容や最近の開発状況などは、入手可能な情報に基づいており、非公開会社の場合、カバーされていない可能性があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Market Snapshot
  • Drivers : Impact Analysis
  • Restraints : Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • Analysis by Type (USD MN)
  • Brewed Market by Geography (USD MN)
  • Blended Market by Geography (USD MN)
  • Analysis Market by Application (USD MN)
  • Household Market by Geography (USD MN)
  • Food Industry Market by Geography (USD MN)
  • Global Soy Sauce Market by Geography (USD MN)
  • North America Market Analysis (USD MN)
  • United State Market Analysis (USD MN)
  • Canada Market Analysis (USD MN)
  • Mexico Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Analysis (USD MN)
  • Europe Market Estimate by Country (USD MN)
  • United Kingdom Market Analysis (USD MN)
  • France Market Analysis (USD MN)
  • Germany Market Analysis (USD MN)
  • Italy Market Analysis (USD MN)
  • Russia Market Analysis (USD MN)
  • Spain Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Europe Market Analysis (USD MN)
  • Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • China Market Analysis (USD MN)
  • Japan Market Analysis (USD MN)
  • India Market Analysis (USD MN)
  • South Korea Market Analysis (USD MN)
  • Australia Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Market Analysis (USD MN)
  • Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Brazil Market Analysis (USD MN)
  • Argentina Market Analysis (USD MN)
  • Peru Market Analysis (USD MN)
  • Chile Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Latin America Market Analysis (USD MN)
  • Middle East & Africa Market Analysis (USD MN)
  • Saudi Arabia Market Analysis (USD MN)
  • UAE Market Analysis (USD MN)
  • Israel Market Analysis (USD MN)
  • South Africa Market Analysis (USD MN)
  • Rest of Middle East and Africa Market Analysis (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisiton

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Soy Sauce Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Soy Sauce Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by Type
  • Market Attractiveness Analysis by Application
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Market Analysis by Type (USD MN)
  • Brewed Market by Geography (USD MN)
  • Blended Market by Geography (USD MN)
  • Global Market Analysis by Application (USD MN)
  • Household Market by Geography (USD MN)
  • Food Industry Market by Geography (USD MN)
  • Global Market by Revenue
  • North America Market by Revenue
  • Europe Market by Revenue
  • Asia Pacific Market by Revenue
  • Latin America Market by Revenue
  • Middle East & Africa Market by Revenue
  • Recent Development in Industry
  • Company Market Share Analysis
  • Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.
目次
Product Code: VMR11216987

The global demand for Soy Sauce Market is presumed to reach the market size of nearly USD 99.54 BN by 2030 from USD 43.35 BN in 2022 with a CAGR of 10.95% under the study period 2023 - 2030.

Soy sauce is a Chinese condiment made from fermented soybean paste, toasted grain, brine, and Aspergillus oryzae or Aspergillus sojae mold. Soy sauce is a salty, dark liquid condiment produced from soybeans that have been broken down with acid (hydrolyzing). This releases sugars and umami components and gives soy sauce its distinctive brown color. Soy sauce is used to create a wide range of meals, including beef, bacon/cured meats, bread & rolls, dry mixes, cookies & cakes, snacks, dressings, and many others. When used as an ingredient, Soy Sauce improves the tenderness, taste, flavor, and color of the meal or beverage. The soy sauce powder is made up of dehydrated soy sauce. By dissolving the powder in water, soy paste or soy sauce can be made. Soy sauce is used in fast food, meals, snacks, and various other prepared foods. Soy sauce has a high salt level and is popular among people who want to eat a healthy diet. Phosphorous, iron, and manganese are some of the minerals found in soy sauce, and they all help improve human health. Soy sauce contains amino acids, essential for the human body's protein production. It also has a high concentration of vitamin B3, which is critical for human nutrition.

Market Dynamics:

The increased demand from retail food chains, producers, and restaurants drives the global soy sauce market. Soy sauce is utilized as a flavor enhancer and seasoning element, which will drive demand for the product over the projection period. Because of the wide range of uses, the market for soy sauce is predicted to increase significantly by the forecast period. Soy sauce is becoming a prominent component in Chinese, Japanese, Indonesian, Thai, Malaysian, and Vietnamese cuisines. The growing number of country cuisines that employ soy sauce as a primary ingredient will accelerate global market expansion by a significant margin by the forecast period. People's health consciousness has risen over time. They now want food that is nutritious and delicious; soy sauce, as a great combination, is projected to expand in popularity significantly.

The research report covers Porter's Five Forces Model, Market Attractiveness Analysis, and Value Chain analysis. These tools help to get a clear picture of the industry's structure and evaluate the competition attractiveness at a global level. Additionally, these tools also give an inclusive assessment of each segment in the global market of soy sauce. The growth and trends of soy sauce industry provide a holistic approach to this study.

Market Segmentation:

This section of the soy sauce market report provides detailed data on the segments at country and regional level, thereby assisting the strategist in identifying the target demographics for the respective product or services with the upcoming opportunities.

By Type

  • Brewed
  • Blended

By Application

  • Household
  • Food Industry

Regional Analysis:

This section covers the regional outlook, which accentuates current and future demand for the Soy Sauce market across North America, Europe, Asia-Pacific, Latin America, and Middle East & Africa. Further, the report focuses on demand, estimation, and forecast for individual application segments across all the prominent regions.

The research report also covers the comprehensive profiles of the key players in the market and an in-depth view of the competitive landscape worldwide. The major players in the soy sauce market include Haitian, Kikkoman Corp., Masan Group, Bourbon Barrel Foods, Lee Kum Kee, Otafuku Sauce, Yamasa Corp., Maggi, Meiweixian, Okonomi. This section consists of a holistic view of the competitive landscape that includes various strategic developments such as key mergers & acquisitions, future capacities, partnerships, financial overviews, collaborations, new product developments, new product launches, and other developments.

In case you have any custom requirements, do write to us. Our research team can offer a customized report as per your need.

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Market
  • 2.2. Global Market Snapshot

3 . SOY SAUCE - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction - Market Dynamics
  • 3.2. Market Drivers
  • 3.3. Market Restraints
  • 3.4. Opportunities
  • 3.5. Industry Trends
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis
  • 3.7. Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 By Type
    • 3.7.2 By Application
    • 3.7.3 By Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Value Chain Analysis
  • 4.2. Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

6 . GLOBAL SOY SAUCE MARKET ANALYSIS BY TYPE

  • 6.1 Overview by Type
  • 6.2 Historical and Forecast Data
  • 6.3 Analysis by Type
  • 6.4 Brewed Market by Regions
  • 6.6 Blended Market by Regions

7 . GLOBAL SOY SAUCE MARKET ANALYSIS BY APPLICATION

  • 7.1 Overview by Application
  • 7.2 Historical and Forecast Data
  • 7.3 Analysis by Application
  • 7.4 Household Market by Regions
  • 7.5 Food Industry Market by Regions

8 . GLOBAL SOY SAUCE MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 8.1. Regional Outlook
  • 8.2. Introduction
  • 8.3. North America
    • 8.3.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.3.2. North America By Segment
    • 8.3.3. North America By Country
    • 8.3.4. United State
    • 8.3.5. Canada
    • 8.3.6. Mexico
  • 8.4. Europe
    • 8.4.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.4.2. Europe by Segment
    • 8.4.3. Europe by Country
    • 8.4.4. United Kingdom
    • 8.4.5. France
    • 8.4.6. Germany
    • 8.4.7. Italy
    • 8.4.8. Russia
    • 8.4.9. Rest Of Europe
  • 8.5. Asia Pacific
    • 8.5.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.5.2. Asia Pacific by Segment
    • 8.5.3. Asia Pacific by Country
    • 8.5.4. China
    • 8.5.5. India
    • 8.5.6. Japan
    • 8.5.7. South Korea
    • 8.5.8. Australia
    • 8.5.9. Rest Of Asia Pacific
  • 8.6. Latin America
    • 8.6.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.6.2. Latin America by Segment
    • 8.6.3. Latin America by Country
    • 8.6.4. Brazil
    • 8.6.5. Argentina
    • 8.6.6. Peru
    • 8.6.7. Chile
    • 8.6.8. Rest of Latin America
  • 8.7. Middle East & Africa
    • 8.7.1. Overview, Historic and Forecast Data
    • 8.7.2. Middle East & Africa by Segment
    • 8.7.3. Middle East & Africa by Country
    • 8.7.4. Saudi Arabia
    • 8.7.5. UAE
    • 8.7.6. Israel
    • 8.7.7. South Africa
    • 8.7.8. Rest Of Middle East And Africa

9 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE SOY SAUCE COMPANIES

  • 9.1. Soy Sauce Market Competition
  • 9.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 9.3. Merger And Acquisitions
  • 9.4. New Product Launch
  • 9.5. Other Developments

10 . COMPANY PROFILES OF SOY SAUCE INDUSTRY

  • 10.1. Company Share Analysis
  • 10.2. Market Concentration Rate
  • 10.3. Haitian
    • 10.3.1. Company Overview
    • 10.3.2. Financials
    • 10.3.3. Products
    • 10.3.4. Recent Developments
  • 10.4. Kikkoman Corp.
    • 10.4.1. Company Overview
    • 10.4.2. Financials
    • 10.4.3. Products
    • 10.4.4. Recent Developments
  • 10.5. Masan Group
    • 10.5.1. Company Overview
    • 10.5.2. Financials
    • 10.5.3. Products
    • 10.5.4. Recent Developments
  • 10.6. Bourbon Barrel Foods
    • 10.6.1. Company Overview
    • 10.6.2. Financials
    • 10.6.3. Products
    • 10.6.4. Recent Developments
  • 10.7. Lee Kum Kee
    • 10.7.1. Company Overview
    • 10.7.2. Financials
    • 10.7.3. Products
    • 10.7.4. Recent Developments
  • 10.8. Otafuku Sauce
    • 10.8.1. Company Overview
    • 10.8.2. Financials
    • 10.8.3. Products
    • 10.8.4. Recent Developments
  • 10.9. Yamasa Corp.
    • 10.9.1. Company Overview
    • 10.9.2. Financials
    • 10.9.3. Products
    • 10.9.4. Recent Developments
  • 10.10. Maggi
    • 10.10.1. Company Overview
    • 10.10.2. Financials
    • 10.10.3. Products
    • 10.10.4. Recent Developments
  • 10.11. Meiweixian
    • 10.11.1. Company Overview
    • 10.11.2. Financials
    • 10.11.3. Products
    • 10.11.4. Recent Developments
  • 10.12. Okonomi
    • 10.12.1. Company Overview
    • 10.12.2. Financials
    • 10.12.3. Products
    • 10.12.4. Recent Developments

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies