表紙:ボードゲームの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2022年から2028年までの予測
市場調査レポート
商品コード
1172079

ボードゲームの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2022年から2028年までの予測

Global Board Games Market Research Report - Industry Analysis, Size, Share, Growth, Trends and Forecast 2022 to 2028

出版日: | 発行: Value Market Research | ページ情報: 英文 265 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
ボードゲームの世界市場調査レポート-産業分析、規模、シェア、成長、動向、2022年から2028年までの予測
出版日: 2022年12月01日
発行: Value Market Research
ページ情報: 英文 265 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Value Market Researchは、世界のボードゲーム市場を深く調査し、今後数年間の業界の大きな成長を予見しています。ボードゲームの世界市場レポートでは、完全な産業分析、市場規模、市場シェア、成長動向、2023年から2028年までの予測などを提供しています。本レポートは、詳細な市場イントロダクションと、レポートの主な成長数値にハイライトを当てたエグゼクティブサマリーから始まります。続く章では、市場のバリューチェーン、ポーターのファイブフォースモデル、市場の魅力度分析について論じています。また、COVID-19の影響分析に関する独自の章を設け、市場がパンデミックにどのように対応してきたかを理解していきます。

本レポートの市場力学のセクションでは、現在の市場の促進要因・抑制要因、課題・リスク、今後の機会について詳しく説明しています。このセクションは、企業の戦略担当者や新製品開発部門にとって高い関心事となりえます。世界のボードゲーム市場の調査では、市場をセグメント化し、収益および/または売上高の観点から市場規模を提供します。このデータは、地域別、後に国別で二分されます。データは、世界中の詳細なプライマリーインタビューや業界の専門家を通じて収集されています。詳細な調査手法は、サンプルレポートでご覧いただけます。これらの市場推定は、このボードゲーム市場に影響を与える現在の市場力学と一緒に、最新の社会的、政治的、経済的な変化にも影響されます。

ボードゲーム市場のレポートの次のセクションでは、市場の競争力を研究し、いくつかの主要な市場のプレーヤー/メーカーのプロファイルを作成します。これらのセクションでは、競合他社の製品ライン、彼らの財務、最近の動向や業界内のトップシェアの所有者を理解するための情報が豊富です。

目次

第1章 序文

  • 当レポートの内容
    • 目的
    • 対象読者
    • ユニークセリング・プロポジション(USP)および提供サービス
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • 市場調査プロセス
    • 市場調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • ボードゲーム市場のハイライト
  • ボードゲームの世界市場スナップショット

第3章 ボードゲーム- 産業分析

  • イントロダクション
  • ボードゲーム市場の市場促進要因
  • ボードゲーム市場の市場抑制要因
  • ボードゲーム市場の機会
  • ボードゲーム市場の動向
  • ボードゲーム市場のポーターズファイブフォース分析
  • ボードゲーム市場の魅力度分析
    • テーマ別市場魅力度分析
    • テーマタイプ別市場魅力度分析
    • 地域別市場魅力度分析

第4章 バリューチェーン分析

  • ボードゲームのバリューチェーン分析
  • ボードゲーム原材料分析
    • 原材料のリスト
    • ボードゲーム原材料の製造元リスト
    • ボードゲーム主要原材料の価格動向
  • 潜在的なバイヤーリスト
  • 販売チャネル
    • ダイレクトマーケティング
    • 間接マーケティング
    • マーケティングチャネルの新興国市場開拓動向

第5章 ボードゲーム世界市場分析:製品タイプ別

  • 製品タイプ別概要
  • ボードゲームの世界市場分析:製品タイプ別
  • 製品タイプ別地域別市場分析
  • テーブルトップゲーム:地域別市場分析
  • カード&ダイスゲーム:地域別市場分析
  • コレクティブルカードゲーム:地域別市場分析
  • ミニチュアゲーム:地域別市場分析
  • RPGゲーム:地域別市場分析

第6章 ボードゲームの世界市場分析:テーマタイプ別

  • テーマタイプ別概要
  • ボードゲームの世界市場:テーマタイプ別分析
  • 戦略・戦争ゲーム:地域別市場分析
  • 教育ゲーム:地域別市場分析
  • ファンタジーゲーム:地域別市場分析
  • スポーツゲーム:地域別市場分析
  • 地域別その他市場分析

第7章 ボードゲームの世界市場分析:地域別

  • 地域別展望
  • イントロダクション
  • 北米
    • 概要
    • 北米のボードゲーム市場推計:市場セグメント別
    • 北米のボードゲーム市場推計:国別
    • 米国
    • その他北米地域
  • 欧州
    • 概要
    • 欧州のボードゲーム市場推計:市場セグメント別
    • 欧州のボードゲーム市場推計:国別
    • 英国
    • フランス
    • ドイツ
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 概要
    • アジア太平洋地域のボードゲーム市場推計:市場セグメント別
    • アジア太平洋地域のボードゲーム市場推計:国別
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • ラテンアメリカ
    • 概要
    • ラテンアメリカのボードゲーム市場推計:市場セグメント別
    • ラテンアメリカのボードゲーム市場推計:国別
    • ブラジル
    • その他ラテンアメリカ地域
  • 中東・アフリカ地域
    • 概要
    • 中東・アフリカのボードゲーム市場推計:市場セグメント別
    • 中東・アフリカのボードゲーム市場推計:国別
    • 中東地域
    • アフリカ

第8章 ボードゲーム企業の競合情勢

  • ボードゲーム市場競争
  • 提携・協力・合意
  • 合併・買収
  • 新製品発売
  • その他の開発

第9章 企業プロファイル

  • 企業シェア分析
  • 市場集中度
  • Asmode Editions
    • 企業概要
    • 製品紹介
    • 最近の開発状況
  • Buffalo Games
    • 会社概要
    • 製品紹介
    • 最近の開発状況
  • CMON
    • 会社概要
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Games Workshop
    • 会社概要
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • IELLO Games
    • 会社概要
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • Mattel
    • 会社概要
    • 製品情報
    • 最近の動向
  • その他
    • 会社概要
    • 製品情報
    • 最近の動向
  • The Grey Fox Games
    • 会社概要
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • The Haywire
    • 会社概要
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • The Walt Disney Co
    • 会社概要
    • 製品情報
    • 最近の開発状況
  • WizKids
    • 会社概要
    • 製品情報
    • 最近の開発状況

第10章 COVID-19の発生による影響分析

  • COVID-19の発生が市場に与える影響分析
    • 生産への直接的な影響
    • サプライチェーンと市場の混乱
    • 企業および金融市場への財務的影響
  • COVID-19の生産、輸入、輸出、需要別の影響分析
  • COVID-19発生前後の市場推移
  • コロナウイルス(COVID-19)流行別2020年市場規模への影響予測(シナリオ別
  • COVID-19:市場に関するミクロおよびマクロ要因の分析

注:企業プロファイルにおいて、財務の詳細や最近の開発は、入手可能な場合、または非公開会社の場合、カバーされていない場合があります。

図表

LIST OF TABLES

  • Global Market Snapshot
  • Drivers of the Global Market Impact Analysis
  • Restraints of the Global Market Impact Analysis
  • List of Raw Material
  • List of Raw Material Manufactures
  • List of Potential Buyers
  • COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • Pre V/S Post COVID-19 Market
  • Estimated Impact Of The Coronavirus (Covid-19) Epidemic On The Market Size In 2020, By Scenario
  • COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis on the Market
  • Global Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Product Type by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Tabletop Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Card & Dice Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Collectible Card Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Miniature Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in RPG Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis by Theme Type (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Strategy & War Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Educational Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Fantasy Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Sport Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Others by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market by Geography (USD MN)
  • North America Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • North America Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • North America Board Games Market Estimate by Country (USD MN)
  • United State Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • United State Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Rest of North America Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Rest of North America Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Europe Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Europe Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • United Kingdom Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • United Kingdom Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • France Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • France Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Germany Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Germany Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Rest of Europe Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Rest of Europe Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Asia Pacific Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Asia Pacific Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Asia Pacific Board Games Market Estimate by Country (USD MN)
  • China Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • China Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Japan Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Japan Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • India Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • India Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Rest of Asia Pacific Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Latin America Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Latin America Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Latin America Board Games Market Estimate by Country (USD MN)
  • Brazil Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Brazil Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Rest of Latin America Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Rest of Latin America Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Middle East & Africa Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Middle East & Africa Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Middle East & Africa Board Games Market Estimate by Country (USD MN)
  • Middle East Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Middle East Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Africa Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Africa Board Games Market Estimate by Theme Type (USD MN)
  • Partnership/Collaboration/Agreement
  • Mergers And Acquisiton
  • New Product Launch
  • Other Developments
  • Company Market Share Analysis

LIST OF FIGURES

  • Research Scope of Board Games Report
  • Market Research Process
  • Market Research Methodology
  • Global Board Games Market Size, by Region (USD MN)
  • Porters Five Forces Analysis
  • Market Attractiveness Analysis by
  • Market Attractiveness Analysis by Theme Type
  • Market Attractiveness Analysis by Region
  • Value Chain Analysis
  • Global Board Games Market Analysis by (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Product Type by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Tabletop Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Card & Dice Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Collectible Card Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Miniature Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in RPG Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis by Theme Type (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Strategy & War Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Educational Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Fantasy Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Sport Games by Geography (USD MN)
  • Global Board Games Market Analysis in Others by Geography (USD MN)
  • Latin America Board Games Market by Revenue
  • Middle East & Africa Board Games Market by Revenue
  • Recent Development in Board Games Industry
  • Company Market Share Analysis

Kindly note that the above listed are the basic tables and figures of the report and are not limited to the TOC.

目次
Product Code: VMR11210332

Value Market Research deeply researched the Global Board Games Market to foresee a significant growth in the industry over the upcoming years. The global board games market report provides a complete industry analysis, market size, market share, growth trends, and forecasts for 2023 to 2028. The report starts with a detailed market introduction and an executive summary that highlights the report's key growth numbers. The subsequent chapters discuss the value chain of the market, Porter's Five Forces Model, and market attractiveness analysis. An exclusive chapter on COVID-19 impact analysis has been added to understand how the market has responded to the pandemic.

The market dynamics section of the report elaborates the current market drivers, restraints along with the challenges/risks and upcoming opportunities. This section can be of high interest for any company's strategists and new product development department. The global board games market study segments the market and provides the market size in terms of revenue and/ or sales. This data is bifurcated by region and later by countries. The data is collected through detailed primary interviews and industry experts across the world. The detailed methodology can be seen in our sample reports. These market estimates are also influenced by the latest social, political and economic changes along with the current market dynamics that are affecting this board games market.

The next sections of the board games market report studies the market competitiveness and profiles some key market players/manufacturers. These sections are knowledgeable for understanding the competitor's product-line, their financials, recent developments and the top market share owners in the industry.

Countries Covered in the report are as below:

  • North America: United States, Canada, and Mexico
  • Europe: United Kingdom, Germany, France, Italy, Russia, Spain & Rest of Europe
  • Asia-Pacific: China, India, Japan, South Korea, Australia & Rest of APAC
  • Latin America: Brazil, Argentina, Peru, Chile & Rest of Latin America
  • Middle East and Africa: Saudi Arabia, UAE, Israel, South Africa

Market Segmentation in the report is as below:

By Product Type

  • Tabletop Games
  • Card & Dice Games
  • Collectible Card Games
  • Miniature Games
  • RPG Games

By Theme Type

  • Strategy & War Games
  • Educational Games
  • Fantasy Games
  • Sport Games
  • Others

By Distribution Channel

  • Retail
  • Specialty Store
  • Mass Market Players
  • Other Stores
  • Online

TABLE OF CONTENTS

1 . PREFACE

  • 1.1. Report Description
    • 1.1.1. Objective
    • 1.1.2. Target Audience
    • 1.1.3. Unique Selling Proposition (USP) & offerings
  • 1.2. Research Scope
  • 1.3. Research Methodology
    • 1.3.1. Market Research Process
    • 1.3.2. Market Research Methodology

2 . EXECUTIVE SUMMARY

  • 2.1. Highlights of Board Games Market
  • 2.2. Global Board Games Market Snapshot

3 . BOARD GAMES - INDUSTRY ANALYSIS

  • 3.1. Introduction
  • 3.2. Market Drivers of Board Games Market
  • 3.3. Market Restraints of Board Games Market
  • 3.4. Opportunities of Board Games Market
  • 3.5. Trends of Board Games Market
  • 3.6. Porter's Five Force Analysis of Board Games Market
  • 3.7. Board Games Market Attractiveness Analysis
    • 3.7.1 Market Attractive Analysis by
    • 3.7.2 Market Attractive Analysis by Theme Type
    • 3.7.3 Market Attractive Analysis by Region

4 . VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 4.1. Board Games Value Chain Analysis
  • 4.2. Board Games Raw Material Analysis
    • 4.2.1. List of Raw Materials
    • 4.2.2. Board Games Raw Material Manufactures List
    • 4.2.3. Price Trend of Board Games Key Raw Materials
  • 4.3. List of Potential Buyers
  • 4.4. Marketing Channel
    • 4.4.1. Direct Marketing
    • 4.4.2. Indirect Marketing
    • 4.4.3. Marketing Channel Development Trend

5 . GLOBAL BOARD GAMES MARKET ANALYSIS BY Product Type

  • 5.1 Overview by
  • 5.2 Global Board Games Market Analysis by
  • 5.3 Market Analysis of Product Type by Regions
  • 5.4 Market Analysis of Tabletop Games by Regions
  • 5.5 Market Analysis of Card & Dice Games by Regions
  • 5.6 Market Analysis of Collectible Card Games by Regions
  • 5.7 Market Analysis of Miniature Games by Regions
  • 5.8 Market Analysis of RPG Games by Regions

6 . GLOBAL BOARD GAMES MARKET ANALYSIS BY THEME TYPE

  • 6.1 Overview by Theme Type
  • 6.2 Global Board Games Market Analysis by Theme Type
  • 6.3 Market Analysis of Strategy & War Games by Regions
  • 6.4 Market Analysis of Educational Games by Regions
  • 6.5 Market Analysis of Fantasy Games by Regions
  • 6.6 Market Analysis of Sport Games by Regions
  • 6.7 Market Analysis of Others by Regions

7 . GLOBAL BOARD GAMES MARKET ANALYSIS BY GEOGRAPHY

  • 7.1. Regional Outlook
  • 7.2. Introduction
  • 7.3. North America
    • 7.3.1. Overview
    • 7.3.2. North America Board Games Market Estimate by Market Segment
    • 7.3.3. North America Board Games Market Estimate by Country
    • 7.3.4. United State
    • 7.3.5. Rest of North America
  • 7.4. Europe
    • 7.4.1. Overview
    • 7.4.2. Europe Board Games Market Estimate by Market Segment
    • 7.4.3. Europe Board Games Market Estimate by Country
    • 7.4.4. United Kingdom
    • 7.4.5. France
    • 7.4.6. Germany
    • 7.4.7 Rest of Europe
  • 7.5. Asia Pacific
    • 7.5.1. Overview
    • 7.5.2. Asia Pacific Board Games Market Estimate by Market Segment
    • 7.5.3. Asia Pacific Board Games Market Estimate by Country
    • 7.5.4. China
    • 7.5.5. Japan
    • 7.5.6. India
    • 7.5.7. Rest of Asia Pacific
  • 7.6. Latin America
    • 7.6.1. Overview
    • 7.6.2. Latin America Board Games Market Estimate by Market Segment
    • 7.6.3. Latin America Board Games Market Estimate by Country
    • 7.6.4. Brazil
    • 7.6.5. Rest of Latin America
  • 7.7. Middle East & Africa
    • 7.7.1. Overview
    • 7.7.2. Middle East & Africa Board Games Market Estimate by Market Segment
    • 7.7.3. Middle East & Africa Board Games Market Estimate by Country
    • 7.7.4. Middle East
    • 7.7.5. Africa

8 . COMPETITIVE LANDSCAPE OF THE BOARD GAMES COMPANIES

  • 8.1. Board Games Market Competition
  • 8.2. Partnership/Collaboration/Agreement
  • 8.3. Merger And Acquisitions
  • 8.4. New Product Launch
  • 8.5. Other Developments

9 . COMPANY PROFILES OF BOARD GAMES INDUSTRY

  • 9.1. Company Share Analysis
  • 9.2. Market Concentration Rate
  • 9.3. Asmode Editions
    • 9.3.1. Company Overview
    • 9.3.2. Financials
    • 9.3.3. Products
    • 9.3.4. Recent Developments
  • 9.4. Buffalo Games
    • 9.4.1. Company Overview
    • 9.4.2. Financials
    • 9.4.3. Products
    • 9.4.4. Recent Developments
  • 9.5. CMON
    • 9.5.1. Company Overview
    • 9.5.2. Financials
    • 9.5.3. Products
    • 9.5.4. Recent Developments
  • 9.6. Games Workshop
    • 9.6.1. Company Overview
    • 9.6.2. Financials
    • 9.6.3. Products
    • 9.6.4. Recent Developments
  • 9.7. IELLO Games
    • 9.7.1. Company Overview
    • 9.7.2. Financials
    • 9.7.3. Products
    • 9.7.4. Recent Developments
  • 9.8. Mattel
    • 9.8.1. Company Overview
    • 9.8.2. Financials
    • 9.8.3. Products
    • 9.8.4. Recent Developments
  • 9.9. Others
    • 9.9.1. Company Overview
    • 9.9.2. Financials
    • 9.9.3. Products
    • 9.9.4. Recent Developments
  • 9.10. The Grey Fox Games
    • 9.10.1. Company Overview
    • 9.10.2. Financials
    • 9.10.3. Products
    • 9.10.4. Recent Developments
  • 9.11. The Haywire
    • 9.11.1. Company Overview
    • 9.11.2. Financials
    • 9.11.3. Products
    • 9.11.4. Recent Developments
  • 9.12. The Walt Disney Co
    • 9.12.1. Company Overview
    • 9.12.2. Financials
    • 9.12.3. Products
    • 9.12.4. Recent Developments
  • 9.13. WizKids
    • 9.13.1. Company Overview
    • 9.13.2. Financials
    • 9.13.3. Products
    • 9.13.4. Recent Developments

10. IMPACT ANALYSIS OF COVID-19 OUTBREAK

  • 10.1. Impact Analysis of Covid-19 Outbreak on the Market
    • 10.1.1. Direct Impact on Production
    • 10.1.2. Supply Chain and Market Disruption
    • 10.1.3. Financial Impact on Firms and Financial Markets
  • 10.2. COVID-19 Impact Analysis by Production, Import, Export and Demand
  • 10.3. Pre V/S Post COVID-19 Market
  • 10.4. Estimated Impact of the Coronavirus (COVID-19) Epidemic on the Market Size in 2020, by Scenario
  • 10.5. COVID-19: Micro and Macro Factor Analysis on the Market

Note - in company profiling, financial details and recent development are subject to availability or might not be covered in case of private companies