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市場調査レポート
商品コード
1738522

ダイエット食品と飲料の世界市場規模:製品別、販売チャネル別、地域範囲別、予測

Global Diet Food And Beverages Market Size By Product, By Sales Channel, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=147.09円
ダイエット食品と飲料の世界市場規模:製品別、販売チャネル別、地域範囲別、予測
出版日: 2025年05月12日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

ダイエット食品と飲料の市場規模と予測

ダイエット食品と飲料の市場規模は、2024年に2,269億米ドルと評価され、2026~2032年の予測期間中にCAGR 4.0%で成長し、2032年までに3,050億米ドルに達すると予測されます。

健康的なライフスタイルを促進するための政府の取り組みが増加し、消費者の可処分所得が増加していることが、この市場の成長をさらに補足しています。世界のダイエット食品と飲料市場レポートは、市場の全体的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界のダイエット食品と飲料市場の定義

ダイエット食品とは、減量プログラムやダイエットの一環とするために、脂肪、炭水化物、砂糖を減らすようレシピを変更した食品または飲料を指します。減塩、大幅な低カロリー、グルテンフリー、ラクトースフリー、または全般的健康目的に特化したその他の特徴を持つが、医療専門家によって配合されるものではないです。ダイエット食品や飲食品は、体内の余分な脂肪や炭水化物を減らすのを助ける製品です。

ダイエット食品の摂取は、基本的な減量計画の重要な部分です。ダイエット食品と飲料は通常、効果的な減量のために身体運動と組み合わされます。ダイエット食品や飲食品には、低カロリーや減塩の食品があり、全体的な摂取カロリーを減らすために消費する人が増えています。また、世界市場では、通常の食事の代わりとなるミール・リプレイスメントの需要も高まっています。また、体脂肪を燃やして体重を減らすために栄養補助食品を消費する人口も多いです。

世界のダイエット食品と飲料の市場概要

本レポートでは、市場展望のセクションでは、主に市場が直面する促進要因・抑制要因・機会・課題を含む市場の基本的な力学を網羅しています。市場促進要因と抑制要因は内在的要因であり、市場促進要因・課題は外在的要因です。

幼児と高齢者における肥満の著しい増加が、この市場の成長を牽引しています。糖尿病や高血圧などいくつかの疾病が肥満と関連していることが、ダイエット食品や飲食品の消費を加速させています。健康的なライフスタイルを推進する政府の取り組みが増加し、消費者の可処分所得が増加していることも、同市場の成長をさらに後押ししています。しかし、こうした製品の高価格や、食品の生産と取り扱いをモニタリングする厳しい規制が、この産業の成長を鈍らせています。消費者の健康的な生活に関する意識の高まりと新興経済諸国は、市場に多くの成長機会を生み出すと期待されています。

Verified Market Researchは、一次情報を用いて入手可能なデータを絞り込み、データを検証し、本格的な市場調査研究の作成に利用しています。本レポートには、顧客の関心を引く市場要素の定量的・定性的推定が含まれています。世界のダイエット食品と飲料市場」は主にサブセグメントに二分され、市場の最新動向に関する分類データを提供することができます。

目次

第1章 世界のダイエット食品と飲料市場の導入

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 世界のダイエット食品と飲料市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル

第5章 ダイエット食品と飲料の世界市場:製品別

  • 概要
  • ダイエット食品
  • ダイエット飲料
  • 減量と栄養補助食品

第6章 ダイエット食品と飲料の世界市場:流通チャネル別

  • 概要
  • 大型スーパーマーケット
  • 食料品店と百貨店
  • 専門小売店
  • オンライン販売
  • 直接販売

第7章 ダイエット食品と飲料の世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • その他
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界のダイエット食品と飲料市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主要開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Abbott Laboratories
  • PepsiCo, Inc.
  • Kellogg Company
  • General Mills
  • Herbalife Ltd.
  • Medifast, Inc.
  • Nutrisystem, Inc.
  • The Coca Cola Company
  • The Kraft Heinz Company
  • Weight Watchers, Inc

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 59480

Diet Food And Beverages Market Size And Forecast

Diet Food And Beverages Market size was valued at USD 226.9 Billion in 2024 and is projected to reach USD 305 Billion by 2032, growing at a CAGR of 4.0% during the forecast period 2026-2032.

Increasing government initiatives to promote healthy lifestyles, and increasing the disposable income of consumers further supplements the growth of this market. The Global Diet Food And Beverages Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Diet Food And Beverages Market Definition

Diet food refers to any food or beverage whose recipe is altered to reduce fat, carbohydrates, and/or sugar in order to make it part of a weight loss program or diet. They are lower in salt, significantly lower in calories, gluten-free, lactose-free, or have some other characteristic that specializes the food for general health purposes but not prescribed by a medical professional. Diet food and beverages are products that can assist the body in reducing excess fat and carbohydrates.

Consumption of diet food is a crucial part of a basic weight loss regime. Diet food and beverages are usually combined with physical exercises for effective weight loss. Diet food and beverages include low-calorie and low-sodium food products, which are increasingly being consumed by the population to reduce their overall calorie intake. There has also been a growing demand for meal replacements as substitutes for regular meals in the global market. A large population also consumes dietary supplements to help burn body fat and reduce weight.

Global Diet Food And Beverages Market Overview

In the report, the market outlook section mainly encompasses fundamental dynamics of the market which include drivers, restraints, opportunities, and challenges faced by the industry. Drivers and restraints are intrinsic factors whereas opportunities and challenges are extrinsic factors of the market.

There has been a significant increase in obesity in children and the geriatric population, which drives the growth of this market. The association of several diseases such as diabetes, and high blood pressure with obesity has accelerated the consumption of diet food and beverages. Increasing government initiatives to promote healthy lifestyles, and increasing the disposable income of consumers further supplements the growth of this market. However, high prices of these products and strict regulations that monitor the production and handling of food are slowing the growth of this industry. Increasing awareness regarding healthy living among consumers, and developing economies are expected to create numerous growth opportunities in the market.

Verified Market Research narrows down the available data using primary sources to validate the data and use it in compiling a full-fledged market research study. The report contains a quantitative and qualitative estimation of market elements that interests the client. The "Global Diet Food And Beverages Market" is mainly bifurcated into sub-segments which can provide classified data regarding the latest trends in the market.

Global Diet Food And Beverages Market Segmentation Analysis

The Global Diet Food And Beverages Market is Segmented on the basis of Product, Sales Channel, And Geography.

Diet Food And Beverages Market, By Product

  • Diet Food
  • Diet Beverages
  • Weight Loss and Dietary Supplements

Based on Product, the market is segmented into Diet Food, Diet Beverages, and Weight Loss and Dietary Supplements.

Diet Food And Beverages Market, By Sales Channel

  • Large Supermarkets
  • Grocery and Departmental Stores
  • Specialty Retail Stores
  • Online Sales
  • Direct Sales

Based on Sales Channel, the market is segmented into Large Supermarkets, Grocery and Departmental Stores, Specialty Retail Stores, Online Sales, and Direct Sales.

Diet Food And Beverages Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, the Global Diet Food And Beverages Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world.

Key Players

The "Global Diet Food And Beverages Market" study report will provide a valuable insight with an emphasis on the global market including some of the major players such as Abbott Laboratories, PepsiCo, Inc., Kellogg Company, General Mills, Herbalife Ltd., Medifast, Inc., Nutrisystem, Inc., The Coca Cola Company, The Kraft Heinz Company, and Weight Watchers, Inc.

Our market analysis also entails a section solely dedicated for such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL DIET FOOD AND BEVERAGES MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL DIET FOOD AND BEVERAGES MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model

5 GLOBAL DIET FOOD AND BEVERAGES MARKET, BY PRODUCT

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Diet Food
  • 5.3 Diet Beverages
  • 5.4 Weight Loss and Dietary Supplements

6 GLOBAL DIET FOOD AND BEVERAGES MARKET, BY SALES CHANNEL

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Large Supermarkets
  • 6.3 Grocery and Departmental Stores
  • 6.4 Specialty Retail Stores
  • 6.5 Online Sales
  • 6.6 Direct Sales

7 GLOBAL DIET FOOD AND BEVERAGES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 8.5.1 Latin America
    • 8.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL DIET FOOD AND BEVERAGES MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Abbott Laboratories
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 PepsiCo, Inc.
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Kellogg Company
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 General Mills
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Herbalife Ltd.
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Medifast, Inc.
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Nutrisystem, Inc.
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 The Coca Cola Company
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 The Kraft Heinz Company
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Weight Watchers, Inc
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 APPENDIX

  • 10.1 Related Research