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市場調査レポート
商品コード
1736447

レクリエーショナルオフハイウェイ車の世界市場規模:エンジンタイプ別、競合情勢別、地域情勢別、予測

Global Recreational Off-Highway Vehicles Market Size By Engine Type (Gasoline, Diesel, Electric), By Competitive Landscape, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
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レクリエーショナルオフハイウェイ車の世界市場規模:エンジンタイプ別、競合情勢別、地域情勢別、予測
出版日: 2025年05月02日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

レクリエーショナルオフハイウェイ車の市場規模と予測

レクリエーショナルオフハイウェイ車の市場規模は2024年に678億米ドルと評価され、2026~2032年にかけてCAGR 4.95%で成長し、2032年には1,045億米ドルに達すると予測される

可処分所得の増加をもたらす様々な国の人々の一人当たり所得の増加は、レクリエーショナルオフハイウェイ車の市場収益増加の重要な側面であると同時に、自動化とコンピュータ制御の増加が市場成長を促進します。レクリエーショナルオフハイウェイ車の世界市場レポートは、市場の総合的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界のレクリエーショナルオフハイウェイ車市場の定義

レクリエーショナルオフハイウェイ車はROHVとも呼ばれ、特にレクリエーション目的で道路外で使用するために設計されています。レクリエーショナルオフハイウェイ車は、高速道路や舗装道路で使用するために考案されたものではない、車輪の付いた電動車両です。レクリエーショナルオフハイウェイ車は、二輪車、トレイル二輪車、デューンバギー、全地形対応車、スノーモービルなど、さまざまな目的に利用されています。

レクリエーショナルオフハイウェイ車はアウトドア活動に利用されます。4人乗りや2人乗りのレクリエーショナルオフハイウェイ車が市場に出回っています。これらの車両にはハンドル、ロールオーバーケージ、シートベルトが装備されています。レクリエーショナルオフハイウェイ車には、4本以上の低圧タイヤが装着されています。レクリエーショナルオフハイウェイ車は不整地での操縦性に優れ、最低最高速度は時速30マイルです。

レクリエーショナルオフハイウェイ車の世界市場概要

2008年の信用危機以降、レクリエーショナルオフハイウェイ車の売れ行きが大幅に伸びています。可処分所得の増加により、レクリエーションへの支出が向上しました。これがレクリエーショナルオフハイウェイ車市場を促進すると予測されます。若い消費者の増加、ラリーやオフロードレース事業の増加が、これらの車両の需要を促進すると予想されます。

観光とアウトドア活動の急増がレクリエーショナルオフハイウェイ車市場を促進すると予測されます。レクリエーショナルオフハイウェイ車の安全基準の採用と進歩は、消費者の信頼を向上させ、そのため販売に拍車をかけています。米国消費者製品安全委員会はレクリエーショナルオフハイウェイ車に厳しい安全基準を設定しています。

レクリエーショナルオフハイウェイ車が走行する自然のトレイルにおける二酸化炭素排出量の削減に行政当局が力を入れていることから、電動レクリエーショナルオフハイウェイ車の需要は拡大すると予想されます。電気レクリエーショナルオフハイウェイ車は運転コストが低いため、その需要は拡大すると想定されます。新興諸国ではオフハイウェイ・レクリエーショナル・ビークルの需要は限られており、消費支出も少ないため、市場抑制要因となっています。

目次

第1章 レクリエーショナルオフハイウェイ車の世界市場導入

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 レクリエーショナルオフハイウェイ車の世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 レクリエーショナルオフハイウェイ車の世界市場:エンジンタイプ別

  • 概要
  • ガソリン
  • ディーゼル
  • 電気

第6章 レクリエーショナルオフハイウェイ車の世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • その他
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第7章 レクリエーショナルオフハイウェイ車の世界市場競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主要開発戦略

第8章 企業プロファイル

  • John Deere
  • Yamaha Motor Co., Ltd.
  • American Honda Motor Co., Inc.
  • Polaris
  • Kawasaki Motors Corp
  • Bennche, LLC

第9章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 36487

Recreational Off-Highway Vehicles Market Size And Forecast

Recreational Off-Highway Vehicles Market size was valued at USD 67.8 Billion in 2024 and is projected to reach USD 104.5 Billion by 2032, growing at a CAGR of 4.95% from 2026 to 2032

The increase in the per capita income of people across various countries which results in rising in disposable income is the crucial aspect of the rise in the market revenue of Recreational Off-Highway Vehicles as well as a rise in automation and computerized controls will foster market growth. The Global Recreational Off-Highway Vehicles Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Recreational Off-Highway Vehicles Market Definition

The automotive Recreational off Highway Vehicles can be also designated as ROHV and are designed especially for use off the road for recreational purposes. The recreational off-highway vehicle is any wheeled motorized vehicle not devised for use on a highway or paved roads. Recreational off-highway vehicles are utilized for numerous objectives as motorcycles, trail bikes, dune buggies, all-terrain vehicles, snowmobiles, and many more.

Recreational off-highway vehicles are utilized for outdoor activities. Four-seater and two-seater recreational off-highway vehicles are available in the market. These vehicles are provided with a steering wheel, rollover cage, and seatbelts. A recreational off-highway vehicle is provided with four or more low-pressure tires. The recreational off-highway vehicle has great maneuverability on uneven terrains and has a minimum top speed of 30 mph.

Global Recreational Off-Highway Vehicles Market Overview

Sellouts of recreational off-highway vehicles have grown considerably post-credit crisis of 2008. The increase in disposable income has improved expenditure on recreation. This, in turn, is predicted to promote the Recreational Off-Highway Vehicles Market. An uptick in the number of young consumers and growth in the number of rallies and off-road racing ventures are anticipated to drive the demand for these vehicles.

The upsurge in tourism and outdoor activities is foreseen to propel the Recreational Off-Highway Vehicles Market. Adoption of and advancement in safety standards for recreational off-highway vehicles has improved consumer confidence, therefore spurring sales. The U.S. Consumer Product Safety Commission sets stringent safety standards for recreational off-highway vehicles.

Demand for electric recreational off-highway vehicles is anticipated to progress, as governing officials are concentrating on lessening the carbon footprint on natural trails that these vehicles are driven on. Electric off-highway recreational vehicles have low operational costs and hence their demand is assumed to expand. Off-highway recreational vehicles have more limited demand in developing countries with low consumer spending consequently acting as a restraining factor for the market.

Global Recreational Off-Highway Vehicles Market: Segmentation Analysis

The Global Recreational Off-Highway Vehicles Market is Segmented on the basis of Engine Type, and Geography.

Recreational Off-Highway Vehicles Market, By Engine Type

  • Gasoline
  • Diesel
  • Electric

Based on Engine Type, the market is segmented into Gasoline, Diesel, and Electric. Gasoline engines are favored for recreational off-highway vehicles, as these are lightweight and render high-performance. The gasoline-type recreational vehicle is anticipated to dominate the global market as they are less polluting than diesel and allow good pickup speeds.

Recreational Off-Highway Vehicles Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, the Global Recreational Off-Highway Vehicles Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. North America is presumed to dominate the global market owing to a high preference for off-road activities in the U.S.

Key Players

The "Global Recreational Off-Highway Vehicles Market" study report will provide a valuable insight with an emphasis on the global market including some of the major players such as John Deere, Yamaha Motor Co., Ltd., American Honda Motor Co., Inc., Polaris, Bennche, LLC, Kawasaki Motors Corp.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Key Developments

  • Polaris unveiled its updated 2021 lineup in August 2020. Sportsman 450 H.O. was introduced after the manufacturer changed its technologies. ATVs in the 570 and 570 models are suitable for riders of all levels of experience and competence. The RANGER series' latest RZR XP Turbo and Turbo S, GENERAL XP 1000 Pursuit Edition, and the first RANGER XP 1000 Trail Boss are among the vehicles in the 2021 lineup.
  • Polaris Inc. stated in March 2021 that it will release its first full-size off-road electric RANGER UTV with a Zero Motorcycles motor.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL RECREATIONAL OFF-HIGHWAY VEHICLES MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL RECREATIONAL OFF-HIGHWAY VEHICLES MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL RECREATIONAL OFF-HIGHWAY VEHICLES MARKET, BY ENGINE TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Gasoline
  • 5.3 Diesel
  • 5.4 Electric

6 GLOBAL RECREATIONAL OFF-HIGHWAY VEHICLES MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 6.1 Overview
  • 6.2 North America
    • 6.2.1 U.S.
    • 6.2.2 Canada
    • 6.2.3 Mexico
  • 6.3 Europe
    • 6.3.1 Germany
    • 6.3.2 U.K.
    • 6.3.3 France
    • 6.3.4 Rest of Europe
  • 6.4 Asia Pacific
    • 6.4.1 China
    • 6.4.2 Japan
    • 6.4.3 India
    • 6.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 6.5 Rest of the World
    • 6.5.1 Latin America
    • 6.5.2 Middle East & Africa

7 GLOBAL RECREATIONAL OFF-HIGHWAY VEHICLES MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 7.1 Overview
  • 7.2 Company Market Ranking
  • 7.3 Key Development Strategies

8 COMPANY PROFILES

  • 8.1 John Deere
    • 8.1.1 Overview
    • 8.1.2 Financial Performance
    • 8.1.3 Product Outlook
    • 8.1.4 Key Developments
  • 8.2 Yamaha Motor Co., Ltd.
    • 8.2.1 Overview
    • 8.2.2 Financial Performance
    • 8.2.3 Product Outlook
    • 8.2.4 Key Developments
  • 8.3 American Honda Motor Co., Inc.
    • 8.3.1 Overview
    • 8.3.2 Financial Performance
    • 8.3.3 Product Outlook
    • 8.3.4 Key Developments
  • 8.4 Polaris
    • 8.4.1 Overview
    • 8.4.2 Financial Performance
    • 8.4.3 Product Outlook
    • 8.4.4 Key Developments
  • 8.5 Kawasaki Motors Corp
    • 8.5.1 Overview
    • 8.5.2 Financial Performance
    • 8.5.3 Product Outlook
    • 8.5.4 Key Developments
  • 8.6 Bennche, LLC
    • 8.6.1 Overview
    • 8.6.2 Financial Performance
    • 8.6.3 Product Outlook
    • 8.6.4 Key Developments

9 Appendix

  • 9.1 Related Research