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市場調査レポート
商品コード
1736440

有機鶏肉の世界市場規模:製品タイプ別、流通チャネル別、地域範囲別および予測

Global Organic Chicken Market Size By Product Type (Organic eggs, Organic meat), By Distribution Channel (Specialty stores, Online sales, Retail stores), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=144.63円
有機鶏肉の世界市場規模:製品タイプ別、流通チャネル別、地域範囲別および予測
出版日: 2025年05月02日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

有機鶏肉の市場規模と予測

有機鶏肉の市場規模は2024年に70億9,000万米ドルと評価され、2026~2032年の予測期間中にCAGR 5.68%で成長し、2032年には110億3,000万米ドルに達すると予測されます。

合成添加物や農薬に対する消費者の意識の高まりから、化学品を含まない食品への需要が増加していることが、有機鶏肉市場の成長を促進しています。有機鶏肉の世界市場レポートは、市場の全体的な評価を記載しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の有機鶏肉市場の定義

オーガニック食品は、従来型農産物とは異なる方法で生産・加工されます。鶏肉などの食肉には有機飼料が与えられ、屋外に出ることができます。有機鶏はバランスの取れた食事と清潔な住居を得ることができ、病気の偏りを減らすことができます。有機養鶏では、抗生物質や他の動物の部位から作られた飼料は使用されないです。普通の鶏と同じように農場で育つが、農薬や人工添加物を使用しないため、より健康的な生活環境で育つ。

また、有機鶏肉の生活環境は、ストレスが少なく、健康的で、より自然です。有機鶏肉は農薬や合成添加物を含まないです。それは人間により健康的で栄養価の高い利点をもたらします。その消費は食中毒のリスクを減少させ、自然と有機食品の信頼できる種になることができます。有機鶏肉は、タンパク質が豊富で、コレステロールや浸漬脂肪が少なく、健康的な卵を作り、通常の鶏肉よりもおいしいです。

世界の有機鶏肉市場概要

合成添加物や農薬に対する消費者の意識の高まりから、化学品を含まない食品への需要が増加しています。食肉を食べる顧客も、食肉の有機オプションに影響され、有機鶏肉市場を牽引しています。有機として販売される鶏には、植物性タンパク質、果物、穀物、必須ビタミンやミネラルを含む特定の添加物が与えられます。オーガニックと表示された鶏肉のほとんどは、遺伝子組み換え飼料を正確に禁止した飼料を与えられています。有機養鶏農業従事者は、鶏に抗生物質を使用しないです。しかし、成長した鶏が病気にかかり、抗生物質を投与されても、法律上は有機養鶏として販売されます。オーガニック鶏の飼料には、害虫や植物の病気と闘うための化学治療は施されていないです。

有機鶏肉は、農薬や無機肥料に対する脆弱性を最小限に抑えることができるため、食事の生産コストの上昇、したがって有機鶏肉のコストは、顧客の思考に影響を与えなかりました。また、新興諸国における消費者の一人当たり所得の増加は、より純粋な有機食品へのシフトに影響し、市場の成長を増大させています。飲食品産業では、菜食主義者や植物性食品の消費が増加しています。消費者はより健康的で健康的な生活を送るために肉や乳製品を避けており、これが有機鶏肉市場の妨げとなっています。また、いくつかの調査分析によると、有機鶏肉は単なる宣伝であり、利点からすれば通常の鶏肉と同等です。有機鶏肉の世界市場を拡大させるためには、混乱が課題です。

目次

第1章 世界の有機鶏肉市場の導入

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 有機鶏肉の世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 有機鶏肉の世界市場:製品タイプ別

  • 概要
  • 有機卵
  • 有機肉

第6章 有機鶏肉の世界市場:流通チャネル別

  • 概要
  • スーパーマーケット&ハイパーマーケット
  • 専門店
  • オンライン販売
  • 小売店
  • 百貨店
  • その他

第7章 有機鶏肉の世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他のアジア太平洋
  • その他
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界の有機鶏肉市場の競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主要開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Sanderson Farms
  • Foster Farms
  • Bell & Evans
  • Hain Celestial
  • Eversfield Organic
  • Pilgrim's
  • Perdue Farms
  • Plainville Farms LLC
  • Tyson Foods Inc.
  • Plukon Food Group

第10章 主要開発

  • 製品上市/開発
  • 合併と買収
  • 事業拡大
  • パートナーシップと提携

第11章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 36406

Organic Chicken Market Size And Forecast

Organic Chicken Market size was valued at USD 7.09 Billion in 2024 and is projected to reach USD 11.03 Billion by 2032, growing at a CAGR of 5.68% during the forecast period 2026-2032.

Increasing demand for chemical-free food because of growing consumer awareness about synthetic additives and pesticides is driving the market growth of the Organic Chicken Market. The Global Organic Chicken Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Organic Chicken Market Definition

Organic foods are produced and processed differently than traditional agricultural products. Meats, such as chicken, are provided organic feed and equipped with access to the outdoors. Organic chickens obtain a balanced diet and clean housing, It helps reduce the bias of disease. Antibiotics and feed produced from other animal parts are not used in organic chicken farming. They grow to the farm as regular chickens, but it grows up in a much healthier lifestyle, it does not contain pesticides and artificial additives.

Also, organic chickens' living environment is less stressful, healthier, and more natural. Organic chicken contains no pesticides and synthetic additives. It provides healthier or nutritious advantages to humans. Its consumption can decrease the risk of food poisoning and become a trustworthy seed of natural and organic food. Organic chicken is wealthy in protein bases and makes healthier eggs with less cholesterol and less soaking fat and it is tastier than normal chicken.

Global Organic Chicken Market Overview

Increasing demand for chemical-free food because of growing consumer awareness about synthetic additives and pesticides. Customers who eat meat are also influenced by the organic option of meat driving the Organic Chicken Market. Chickens marketed as organic are provided with vegetable proteins, fruits, cereals, and specific additions carrying essential vitamins and minerals. Most chickens marked as organic are nourished diets that precisely disallow genetically altered feed. Organic chicken farmers do not consume antibiotics in the chickens; yet, grown chickens may strike by illnesses, feast with antibiotics, and still be marketed as organic by law. Organic chicken feed is not provided with chemical treatments to fight insect pests or plant diseases.

The increases in the production cost of the meal and, therefore, the cost of organic chicken did not affect the customer's thinking because it helps minimize the vulnerability to pesticides and inorganic fertilizer. Also, consumers' increasing per capita income in developing countries is impacting them to shift towards purer and organic food, increasing market growth. Increasing consumption of vegan and plant-based food is growing in the food and beverages industry. Consumers avoid meat and dairy products to have a healthier and more healthful life, which is hampering the Organic Chicken Market. Some research analyses also found that organic chicken is only a promotion; it is equal to regular chicken based on advantages. It is a challenge to be confounded to increase the Global Organic Chicken Market.

Global Organic Chicken Market: Segmentation Analysis

The Global Organic Chicken Market is segmented on the basis of Product Type, Distribution Channel, And Geography.

Organic Chicken Market, By Product Type

  • Organic eggs
  • Organic meat

Based on Product Type, The market is segmented into Organic eggs and Organic meat. Organic eggs are healthier to eat than conventional eggs because the chickens are provided organic food and are not given any antibiotics unless the chicken is unhealthy. At the same time, Organic meat is healthier than non-organic meat because it contains protein sources.

Organic Chicken Market, By Distribution Channel

  • Supermarket & hypermarket
  • Specialty stores
  • Online sales
  • Retail stores
  • Departmental stores
  • Others

Based on Distribution Channel, The market is segmented into Supermarket & hypermarket, Specialty stores, Online sales, Retail stores, Departmental stores, and Others. The Good hygienic properties of Organic meat make it popular with consumers, increasing the organic poultry market in every distribution channel.

Organic Chicken Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world
  • On the basis of Geography, The Global Organic Chicken Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. The North American region holds a large number of shares in the market because of the increase in organic poultry in the Latin American region. At the same time, the Asia Pacific is the fastest-growing region due to increasing consumer awareness regarding health-conscious, and consuming healthy organic products are the factor boosting the market growth of the Organic Chicken Market.

Key Players

The "Global Organic Chicken Market" study report will provide valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are Sanderson Farms, Foster Farms, Bell & Evans, Hain Celestial, Eversfield Organic, Pilgrim's, Perdue Farms, Plainville Farms LLC, Tyson Foods, Inc., Plukon Food Group.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

Key Developments

  • On June 2018, Tyson Foods Inc., a USA-based poultry producer, acquired Tecumseh Poultry LLC. The acquisition will help Tyson Foods strengthen its organic chicken product line by having organic chicken sausages and organic fresh chicken.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL ORGANIC CHICKEN MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL ORGANIC CHICKEN MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL ORGANIC CHICKEN MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Organic eggs
  • 5.3 Organic meat

6 GLOBAL ORGANIC CHICKEN MARKET, BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Supermarket & hypermarket
  • 6.3 Specialty stores
  • 6.4 Online sales
  • 6.5 Retail stores
  • 6.6 Departmental stores
  • 6.7 Others

7 GLOBAL ORGANIC CHICKEN MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East and Africa

8 GLOBAL ORGANIC CHICKEN MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Sanderson Farms
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Foster Farms
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Bell & Evans
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Hain Celestial
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Eversfield Organic
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Pilgrim's
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Perdue Farms
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Plainville Farms LLC
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 Tyson Foods Inc.
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Plukon Food Group
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 KEY DEVELOPMENTS

  • 10.1 Product Launches/Developments
  • 10.2 Mergers and Acquisitions
  • 10.3 Business Expansions
  • 10.4 Partnerships and Collaborations

11 Appendix

  • 11.1 Related Research