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市場調査レポート
商品コード
1732122

3Dアニメーションソフトウェアの世界市場規模:製品タイプ別、用途別、地域別、予測

Global 3D Animation Software Market Size By Product Type (Standard Version, Professional Version), By Application (Construction Field, Animation Field), By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
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3Dアニメーションソフトウェアの世界市場規模:製品タイプ別、用途別、地域別、予測
出版日: 2025年04月29日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

3Dアニメーションソフトウェアの市場規模と予測

3Dアニメーションソフトウェア市場規模は、2024年に260億1,000万米ドルと評価され、2026~2032年の予測期間中に11.80%のCAGRで成長し、2032年までに586億4,000万米ドルに達すると予測されています。

急速な技術進歩、医療・科学研究分野での3Dアニメーションソフトウェア需要の増加、エンターテイメント・ゲーム業界でのアニメーション需要の増加が、予測期間中の市場の牽引役となる見込みです。当レポートでは、3Dアニメーションソフトウェアの世界市場について包括的な評価を行います。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

世界の3Dアニメーションソフトウェア市場の定義

3Dアニメーションソフトウェアは、3Dグラフィックスやアニメーションの設計、開発、制作を可能にするコンピュータグラフィックスソフトウェアの一種と定義されます。このソフトウェアは、3次元の範囲内であらゆるオブジェクト、環境、グラフィック要素の視覚化、設計、制御を可能にします。このソフトウェアには、コンピュータ支援設計(CAD)プログラムやアニメーション・パッケージが含まれます。主に数学的な幾何学の概念に基づいて機能し、設計された各要素は3つの異なる軸(Xは幅、Yは長さ、Zは奥行きを表す)にマッピングされます。

3Dアニメーションソフトウェアは、エンターテインメント&メディア、コンピュータゲーム、アーキテクチャ、ファッション&テキスタイルなど、さまざまな業界で広く採用されています。製品タイプにより、市場はスタンダード版とプロフェッショナル版に分類されます。用途別では、建設分野、アニメーション分野、メディア分野、その他に分類されます。

3Dアニメーションソフトウェアの世界市場概要

急速な技術進歩、エンターテイメント&ゲーム業界におけるアニメーション需要の増加が、予測される数年間にわたり市場を牽引すると予想されます。また、医療・科学研究分野での3Dアニメーションソフトウェアの需要拡大が、今後数年間の市場の押し上げ要因になると予想されます。さらに、エンターテインメント業界では、特殊効果を作成するための3Dアニメーションの広範な採用は、予測期間中に市場を促進すると予想されます。

市場成長を阻害する要因や課題もあります。著作権侵害の懸念やオープンソースソフトウェアへの容易なアクセスといった要因は、市場抑制要因として作用する可能性が高いです。

目次

第1章 3Dアニメーションソフトウェアの世界市場イントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 3Dアニメーションソフトウェアの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析
  • 規制の枠組み

第5章 3Dアニメーションソフトウェアの世界市場:製品タイプ別

  • 概要
  • スタンダード版
  • プロフェッショナル版

第6章 3Dアニメーションソフトウェアの世界市場:用途別

  • 概要
  • 建設分野
  • アニメーション分野
  • メディア分野
  • その他

第7章 3Dアニメーションソフトウェアの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東・アフリカ

第8章 世界の3Dアニメーションソフトウェア市場の競合情勢

  • 概要
  • 企業市場ランキング
  • ベンダー情勢
  • 主な発展戦略

第9章 企業プロファイル

  • Adobe Systems Inc.
  • Autodesk Inc.
  • Smith Micro Software
  • Corel Corporation
  • Maxon Computer
  • Toon Boom Animation Inc
  • Maxon
  • Magix
  • NewTek
  • Smith Micro Software, GmbH

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 30840

3D Animation Software Market Size And Forecast

3D Animation Software Market size was valued at USD 26.01 Billion in 2024 and is projected to reach USD 58.64 Billion by 2032, growing at a CAGR of 11.80% during the forecast period 2026-2032.

Rapid technological advancements, growing demand for 3D animation software in the medical, and scientific research field, and increasing demand for animation in the entertainment & gaming industry are expected to drive the market over the predicted years. The Global 3D Animation Software Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global 3D Animation Software Market Definition

3-D animation software is defined as a type of computer graphics software that enables the design, development, and production of 3-D graphics and animations. It allows visualization, designing, and control of any object, environment, or graphical element within a three-dimensional scope. This software includes computer-aided design (CAD) programs and animation packages. It mainly functions on the mathematical concept of geometry, where each designed element is mapped into three different axes: X for breadth, Y for length, and Z for depth.

3D animation software is widely adopted across various industry verticals such as entertainment & media, computer gaming, architecture, fashion & textile, and many others. Based on the product type, the market is classified into Standard Version and Professional Version. Based on the application, the market is bifurcated into Construction Field, Animation Field, Media Field, and Others.

Global 3D Animation Software Market Overview

Rapid technological advancements and increasing demand for animation in the entertainment & gaming industry are expected to drive the market over the predicted years. The growing demand for 3D animation software in the medical and scientific research field expects a boost to the market in the coming years. Moreover, the broad adoption of 3D animation for creating special effects in the entertainment industry is anticipated to fuel the market during the forecasted period.

There are certain restraints and challenges faced which can hinder market growth. Factors such as piracy concerns and easy access to open-sourced software are likely to act as market restraints.

Global 3D Animation Software Market Segmentation Analysis

The Global 3D Animation Software Market is Segmented on the basis of Product Type, Application, And Geography.

3D Animation Software Market, By Product Type

  • Standard Version
  • Professional Version

Based on the Product Type, the market is bifurcated into Standard Version and Professional Version. The segment is expected to hold the largest market share. Blender, Autodesk Maya, Cinema 4D, Daz Studio, ZBrush are some of the 3D animation software.

3D Animation Software Market, By Application

  • Construction Field
  • Animation Field
  • Media Field
  • Other

Based on the Application, the market is bifurcated into Construction Field, Animation Field, Media Field, and Other. The Media Field is anticipated to have the highest CAGR in the forecasted period. With the introduction of social media and video sharing platforms like YouTube, many stand-alone short movie makers are trying their hands on animated short films.

3D Animation Software Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world

Based on regional analysis, the Global 3D Animation Software Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and the Rest of the world. The largest share in the market will be dominated by North America owing to the presence of multinational studios such as Walt Disney, Fox Studios, Nickelodeon, and Cartoon Network, which majorly employs the 3D animation technology in their production processes.

Key Players

The "Global 3D Animation Software Market" study report will provide a valuable insight with an emphasis on the global market including some of the major players such as Adobe Systems, Corel Corp., Autodesk Inc., Toon Boom Animation Inc., Electric Image, Maxon, Corastar, Magix, NewTek, Smith Micro Software, GmbH and Side Effects Software.

Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL 3D ANIMATION SOFTWARE MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL 3D ANIMATION SOFTWARE MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis
  • 4.5 Regulatory Framework

5 GLOBAL 3D ANIMATION SOFTWARE MARKET, BY PRODUCT TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Standard Version
  • 5.3 Professional Version

6 GLOBAL 3D ANIMATION SOFTWARE MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Construction Field
  • 6.3 Animation Field
  • 6.4 Media Field
  • 6.5 Other

7 GLOBAL 3D ANIMATION SOFTWARE MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East & Africa

8 GLOBAL 3D ANIMATION SOFTWARE MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market ranking
  • 8.3 Vendor Landscape
  • 8.4 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Adobe Systems Inc.
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Autodesk Inc.
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 Smith Micro Software
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Corel Corporation
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Maxon Computer
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments
  • 9.6 Toon Boom Animation Inc
    • 9.6.1 Overview
    • 9.6.2 Financial Performance
    • 9.6.3 Product Outlook
    • 9.6.4 Key Developments
  • 9.7 Maxon
    • 9.7.1 Overview
    • 9.7.2 Financial Performance
    • 9.7.3 Product Outlook
    • 9.7.4 Key Developments
  • 9.8 Magix
    • 9.8.1 Overview
    • 9.8.2 Financial Performance
    • 9.8.3 Product Outlook
    • 9.8.4 Key Developments
  • 9.9 NewTek
    • 9.9.1 Overview
    • 9.9.2 Financial Performance
    • 9.9.3 Product Outlook
    • 9.9.4 Key Developments
  • 9.10 Smith Micro Software, GmbH
    • 9.10.1 Overview
    • 9.10.2 Financial Performance
    • 9.10.3 Product Outlook
    • 9.10.4 Key Developments

10 APPENDIX

  • 10.1 Related Research