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市場調査レポート
商品コード
1624977

フレグランスオイルの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域別、範囲および予測

Global Fragrance Oil Market Size By Type, By Application, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円
フレグランスオイルの世界市場規模:タイプ別、用途別、地域別、範囲および予測
出版日: 2024年09月24日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

フレグランスオイルの市場規模と予測

フレグランスオイルの市場規模は2024年に879万米ドルと評価され、2031年には1,192万米ドルに達すると予測され、予測期間2024年~2031年のCAGRは4.49%で成長すると予測されます。スキンケア、化粧品、噴霧器、香水、その他複数の家庭用品など、さまざまな業界でフレグランスオイルを使用した新製品の開発が、市場の成長を促進すると予想されます。フレグランスオイルの世界市場レポートは、市場の全体的な評価を提供します。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で大きな役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。

フレグランスオイルの世界市場定義

フレグランスオイルは、植物油、プロピレングリコール、ミネラルオイルなどのキャリアで希釈された、合成的に作られたアロマオイルまたは天然エッセンシャルオイルです。アロマオイル、アロマオイル、フレーバーオイルとも呼ばれます。フレグランスオイルは、石鹸、シャワージェル、洗剤、香水、化粧品など、さまざまな日用品に添加物として使用されます。フレグランスオイルは、アロマキャンドル、家庭用クリーナー、芳香剤、気化器、石鹸、香水などの製品に添加され、快感や独特の香りを与えます。主に天然と合成に分類されます。天然成分も合成成分も、パーソナルケア製品には全く安全です。

フレグランスオイルの世界市場概要

フレグランスオイルは主に気分を高揚させ、リラックスさせるために使用されます。これを念頭に置いて、メーカーはローズ、ラベンダー、ジャスミン、バニラ、サンダル、オレンジなど様々な香りを使用した新バリエーションを打ち出しています。社会だけでなく、個人レベルでも希望する香りを採用する傾向が強まっています。フレグランスオイルは、雰囲気の向上、装飾目的、贈答用などに使用されています。2019年8月21日、ジボダンは、急成長する地域・地方顧客市場における主導的地位を強化するため、フレグランスオイルを買収したと発表しました。こうしたトップ企業の合併・買収は、市場の成長を後押ししています。

フレグランスオイル市場全体の成長を阻害する要因や課題もあります。天然アロマへの需要の高まり、不安定で変動しやすい原料価格、規制機関による厳しい規制と政策などの要因が、世界のフレグランスオイル市場の成長を制限すると予想されます。

目次

第1章 フレグランスオイルの世界市場イントロダクション

  • 市場概要
  • 調査範囲
  • 前提条件

第2章 エグゼクティブサマリー

第3章 VERIFIED MARKET RESEARCHの調査手法

  • データマイニング
  • バリデーション
  • 一次資料
  • データソース一覧

第4章 フレグランスオイルの世界市場展望

  • 概要
  • 市場力学
    • 促進要因
    • 抑制要因
    • 機会
  • ポーターのファイブフォースモデル
  • バリューチェーン分析

第5章 フレグランスオイルの世界市場:タイプ別

  • 概要
  • 天然
  • 合成

第6章 フレグランスオイルの世界市場:用途別

  • 概要
  • 高級フレグランス
  • 家庭用製品
  • パーソナルケア
  • その他

第7章 フレグランスオイルの世界市場:地域別

  • 概要
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • その他欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域
    • ラテンアメリカ
    • 中東

第8章 フレグランスオイルの世界市場:競合情勢

  • 概要
  • 各社の市場ランキング
  • 主な開発戦略

第9章 企業プロファイル

  • Firmenich Group
  • Givaudan
  • International flavors & fragrances(IFF)
  • Symrise
  • Takasago

第10章 付録

  • 関連調査
目次
Product Code: 25612

Fragrance Oil Market Size And Forecast

Fragrance Oil Market size was valued at USD 8.79 Million in 2024 and is projected to reach USD 11.92 Million by 2031, growing at a CAGR of 4.49% during the forecast period 2024-2031. The development of new products using fragrance oil in different verticals such as skincare, cosmetics, sprayers, perfume, and other multiple household products is expected to drive the growth of the market. The Global Fragrance Oil Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.

Global Fragrance Oil Market Definition

Fragrance oil is a synthetically lab-made aroma or natural essential oil that is diluted with a carrier like vegetable oil, propylene glycol or mineral oil. It is also known as aromatic oil, aroma oil, and flavor oil. Fragrance Oil is majorly used as an additive in different day-to-day products like soaps, shower gel, detergents, perfumes, cosmetics, and others. Fragrance oils are added to the products such as scented candles, household cleaners, air fresheners, vaporizers, soaps, perfumes, and many others to give them pleasure, and distinctive aromas. They are mainly categorized into natural and synthetic. Natural, as well as synthetic ingredients, are completely safe for personal care products.

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Global Fragrance Oil Market Overview

The fragrance oil is primarily used to enhance mood and relaxation. Keeping this in mind, the manufacturers are coming up with new variants by using various fragrances such as rose, lavender, jasmine, vanilla, sandal, and orange to name a few. The trend of adoption of desired fragrances is increasing at an individual level as well as in society. Fragrance Oils are being used for improving ambiance, decorative purposes, gifting, etc. On August 21, 2019, Givaudan announced that it has acquired Fragrance Oils to strengthen its leading position in the fast-growing local and regional customer market. These kinds of mergers and acquisitions of top companies are helping to boost market growth.

There are certain restraints and challenges faced which will hinder the overall Fragrance Oil market growth. Factors such as a rise in demand for natural aroma, volatile and fluctuating raw material prices, and stringent regulations and policies by regulatory bodies are expected to limit the growth of the global fragrance oil market.

Global Fragrance Oil Market Segmentation Analysis

The Global Fragrance Oil Market Segmented On The Basis Of Type, Application And Geography.

Fragrance Oil Market, By Type

  • Natural
  • Synthetic
  • Based on Type, the market is bifurcated into Natural and Synthetic type. The natural and plant-based segment dominated the market in the past owing to the natural ingredients but lately, the less availability of raw materials had made the production and distribution uneven. The synthetic fragrance oils are cost-effective and easily available and are tested safer for usage. Thus the synthetic segment is anticipated to grow at a rapid pace during the forecast period

Fragrance Oil Market, By Application

  • Fine Fragrances
  • Household Products
  • Personal Care
  • Others

Based on Application, the market is bifurcated into Fine Fragrances, Household Products, Personal Care, Others. The trend of adoption of personal-care fragrance oil is increasing at a rapid pace and is anticipated to be the fastest-growing application during the forecast period.

Fragrance Oil Market, By Geography

  • North America
  • Europe
  • Asia Pacific
  • Rest of the world

Based on Geography, the Global Fragrance Oil Market is classified into North America, Europe, Asia Pacific, and Rest of the world. The use of fragrance oil is the highest in North America dominated the market for fragrance Oil and is expected to grow over the forecast period owing to the increased adoption and increasing demand from various segments. the demand for the fragrance oil is increasing in the Asia-Pacific region and it is expected to be the fastest-growing region. These countries traditionally use various types of oil for multiple purposes.

Key Players

  • The "Global Fragrance Oil Market " study report will provide a valuable insight with an emphasis on the global market. The major players in the market are
  • Firmenich Group, Givaudan, International flavors & fragrances (IFF), Symrise and Takasago.

Our market analysis also entails a section solely dedicated for such major players wherein our analysts provide an insight to the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.

  • Global Fragrance Oil Market

TABLE OF CONTENTS

1 INTRODUCTION OF GLOBAL FRAGRANCE OIL MARKET

  • 1.1 Overview of the Market
  • 1.2 Scope of Report
  • 1.3 Assumptions

2 EXECUTIVE SUMMARY

3 RESEARCH METHODOLOGY OF VERIFIED MARKET RESEARCH

  • 3.1 Data Mining
  • 3.2 Validation
  • 3.3 Primary Interviews
  • 3.4 List of Data Sources

4 GLOBAL FRAGRANCE OIL MARKET OUTLOOK

  • 4.1 Overview
  • 4.2 Market Dynamics
    • 4.2.1 Drivers
    • 4.2.2 Restraints
    • 4.2.3 Opportunities
  • 4.3 Porters Five Force Model
  • 4.4 Value Chain Analysis

5 GLOBAL FRAGRANCE OIL MARKET, BY TYPE

  • 5.1 Overview
  • 5.2 Natural
  • 5.3 Synthetic

6 GLOBAL FRAGRANCE OIL MARKET, BY APPLICATION

  • 6.1 Overview
  • 6.2 Fine Fragrances
  • 6.3 Household Products
  • 6.4 Personal Care
  • 6.5 Others

7 GLOBAL FRAGRANCE OIL MARKET, BY GEOGRAPHY

  • 7.1 Overview
  • 7.2 North America
    • 7.2.1 U.S.
    • 7.2.2 Canada
    • 7.2.3 Mexico
  • 7.3 Europe
    • 7.3.1 Germany
    • 7.3.2 U.K.
    • 7.3.3 France
    • 7.3.4 Rest of Europe
  • 7.4 Asia Pacific
    • 7.4.1 China
    • 7.4.2 Japan
    • 7.4.3 India
    • 7.4.4 Rest of Asia Pacific
  • 7.5 Rest of the World
    • 7.5.1 Latin America
    • 7.5.2 Middle East

8 GLOBAL FRAGRANCE OIL MARKET COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 8.1 Overview
  • 8.2 Company Market Ranking
  • 8.3 Key Development Strategies

9 COMPANY PROFILES

  • 9.1 Firmenich Group
    • 9.1.1 Overview
    • 9.1.2 Financial Performance
    • 9.1.3 Product Outlook
    • 9.1.4 Key Developments
  • 9.2 Givaudan
    • 9.2.1 Overview
    • 9.2.2 Financial Performance
    • 9.2.3 Product Outlook
    • 9.2.4 Key Developments
  • 9.3 International flavors & fragrances (IFF)
    • 9.3.1 Overview
    • 9.3.2 Financial Performance
    • 9.3.3 Product Outlook
    • 9.3.4 Key Developments
  • 9.4 Symrise
    • 9.4.1 Overview
    • 9.4.2 Financial Performance
    • 9.4.3 Product Outlook
    • 9.4.4 Key Developments
  • 9.5 Takasago
    • 9.5.1 Overview
    • 9.5.2 Financial Performance
    • 9.5.3 Product Outlook
    • 9.5.4 Key Developments

10 Appendix

  • 10.1 Related Research