![]() |
市場調査レポート
商品コード
1622634
冷凍フィンガーチップス(冷凍フライドポテト)の世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測Global Frozen Finger Chips (Frozen French Fries) Market Size By Product (White Potato Fries, Sweet Potato Fries), By Application (Food Service, Household), By Geographic Scope And Forecast |
||||||
|
冷凍フィンガーチップス(冷凍フライドポテト)の世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測 |
出版日: 2024年10月03日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
|
冷凍フィンガーチップス(冷凍フライドポテト)市場規模は、2024年に215億3,000万米ドルと評価され、2024年から2031年にかけてCAGR 4%で成長し、2031年には294億6,000万米ドルに達すると予測されます。市場を大きく牽引しているのは、若者の間で洋食人気が高まっていることです。世界の若者人口の増加が、世界中で西洋文化を後押ししています。また、ファスト・フード・レストラン・チェーンの拡大、ライフスタイルの変化、所得の増加、都市化の進展も市場の成長を促進すると思われます。この調査レポートは、冷凍フィンガーチップス(冷凍フライドポテト)市場の全体的な評価を提供しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
世界の冷凍フィンガーチップス(冷凍フライドポテト)市場の定義
一般に冷凍フライドポテトと呼ばれる冷凍フィンガーチップスは、薄くて中程度のポテトストリップで、揚げるか焼いて食べる。切りたてのポテトは、便利で安定した品質と味を提供する冷凍フィンガーチップスに取って代わられました。様々な形、大きさ、味のものがあり、最も入手しやすい食品です。これらは、スイートポテトのフライドポテトか白イモのフライドポテトから作られています。生産者は、主に市場で人気の動向として、認定オーガニックとスイートポテトの品種を提供しています。スイートポテトのフライドポテトが主に好まれ、最大の市場シェアを占めています。
冷凍フライドポテトは、生ポテトよりも調理が簡単で、短時間で調理でき、同じ味と品質を保ちながら提供できるため、使い勝手が良いです。また、調理に必要な手間も最小限で済み、保存期間も長く、植物油の吸収量も少ないです。さらに、保存のしやすさも、世界中の消費者の間で嗜好が高まっている要因となっています。一般家庭や外食産業で利用されています。ファストフード・レストラン・チェーンや小売業の成長により、外食産業での消費が拡大しています。
冷凍フィンガーチップス(冷凍フライドポテト)の世界市場概要
市場を牽引しているのは、若者の間で洋食人気が高まっていることなどの要因です。世界の若者人口の増加は、世界中で西洋文化を後押ししています。このため、ファストフード・レストラン・チェーンやジャンクフードの消費が盛んになっています。ライフスタイルの変化、所得の増加、都市化は、家庭や外食産業への応用とともに、フライドポテトの需要を押し上げています。より多くの消費は、成長するファストフード・レストラン・チェーンと小売部門によって、フードサービス部門によって促進されます。これらのファストフード・チェーンは、レストランよりも比較的安価であるため、これらの店の成長を後押しし、それによって冷凍フィンガーチップの売上高は世界的に増加しています。さらに、新しい味、形、種類、風味が消費者の需要を促進しています。
さらに、調理が簡単で短時間で提供でき、時間をかけずに同じ味と品質を維持できるなどの利点が、世界の冷凍フィンガーチップス(冷凍フライドポテト)市場全体の成長を促進する潜在的要因となっています。健康関連の問題など、市場全体の成長を阻害する要因や課題もあります。フライドポテトの消費量が増えると、肥満、高血圧、糖尿病などの慢性疾患のリスクが高まり、これらは心血管疾患の強力な危険因子でもあります。超高温で揚げたフライドポテトにはトランス脂肪酸が含まれている可能性が高く、早死にのリスクが高まる。週に2回以上フライドポテトを食べる人ほど危険率が高いです。これらの要因は、世界の冷凍フィンガーチップス(冷凍フライドポテト)市場全体を妨げる潜在的な抑制要因です。
Frozen Finger Chips (Frozen French Fries) Market size was valued at USD 21.53 Billion in 2024 and is projected to reach USD 29.46 Billion by 2031, growing at a CAGR of 4% from 2024 to 2031. The market is largely driven by the rising popularity of western-style cuisine amongst youngsters. The growing youth population worldwide is boosting western culture across the globe. Also, expanding fast food restaurant chains, changing lifestyles, increasing incomes and growing urbanization will foster market growth. The Global Frozen Finger Chips (Frozen French Fries) Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Frozen Finger Chips (Frozen French Fries) Market Definition
The frozen finger chips generally called frozen French fries, are thin and medium potato strips that are either fried or baked for consumption. The freshly cut potatoes were majorly replaced by frozen finger chips as they were convenient and proposed consistent quality and taste. These are some of the most readily available foods in various shapes, sizes, and flavors. These are either made from sweet potato fries or white potato fries. The producers mainly offer certified organic and sweet potato varieties as they are popular trends in the market. Sweet potato fries are majorly preferred and hold the largest market share.
They are more convenient to use than their fresh counterparts as they are much easy and quick to cook and serve while maintaining the same taste and quality by taking less time. They also require minimum effort to prepare, showcase a longer shelf life and absorb a lesser amount of vegetable oil. Additionally, ease of storage is another benefit contributing to their growing preference among consumers across the globe. They find applications in households and food service segments. More consumption is fostered by the foodservice sector by growing fast food restaurant chains and the retail sector.
Our reports include actionable data and forward-looking analysis that help you craft pitches, create business plans, build presentations and write proposals.
Global Frozen Finger Chips (Frozen French Fries) Market Overview
The market is driven by factors such as the rising popularity of western-style cuisine amongst youngsters. The growing youth population worldwide is boosting western culture across the globe. This has flourished fast food restaurant chains, and junk food consumption among people. The changing lifestyles, increasing incomes, and urbanization along with application in households and food service segments are boosting the French fries demand. More consumption is fostered by the foodservice sector by growing fast food restaurant chains and the retail sector. These fast-food chains are comparatively cheaper than restaurants thus bolstering the growth of these joints, thereby multiplying the sales of frozen finger chips globally. Moreover, new tastes, shapes, varieties, and flavors drive the demand in the consumer.
Furthermore, the benefits such as being easy and quick to cook and serve while maintaining the same taste and quality by taking less time are the potential factors propelling the overall market growth of the Global Frozen Finger Chips (Frozen French Fries) Market. There are certain restraints and challenges faced which will hinder the overall market growth such as health-related issues. The higher consumption of fried potatoes increases the risk of chronic diseases, such as obesity, hypertension, and diabetes, which are also powerful risk factors for cardiovascular diseases. The French fries fried at extremely high temperatures are likely to contain trans fats which leads to an increased risk of premature death. A higher risk percentage was noted among those who consumed French fries more than twice a week. These factors are the potential restraints hampering the overall Global Frozen Finger Chips (Frozen French Fries) Market.
The Global Frozen Finger Chips (Frozen French Fries) Market is segmented on the basis of Product, Application, And Geography.
Based on Product, The market is bifurcated into White Potato Fries and Sweet Potato Fries. The Sweet Potato Fries segment holds the largest market share. The factors can be attributed to easy availability, high nutritious values, and a rich source of fiber, vitamins, and minerals along with cancer-fighting properties that have fostered the acceptance of the Sweet Potato Fries segment.
Based on Application, The market is bifurcated into Food Service and Household. The Food Service segment holds the largest market share. The factors can be attributed to the expansion of fast-food chains across the globe, increased hectic lifestyles, and inflating purchasing power of the working population along with the growing popularity of western cuisines have fostered the acceptance of this segment.