![]() |
市場調査レポート
商品コード
1621973
アナログジョイスティックの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測Global Analog Joystick Market Size By Product, By Application, By Geographic Scope And Forecast |
||||||
|
アナログジョイスティックの世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測 |
出版日: 2024年10月14日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
|
アナログジョイスティックの市場規模は、ここ数年かなりの成長率で緩やかなペースで成長しており、市場推計・予測期間(2021年~2028年)には大きく成長すると予測されています。
遠隔操作、医療、実用車、電動プラットフォーム、その他など、様々な産業応用分野でアナログジョイスティックの需要が増加しており、予測期間の市場成長を牽引しています。この調査レポートは、アナログジョイスティックの世界市場を総合的に評価・分析しています。主要セグメント、動向、市場促進要因、抑制要因、競合情勢、市場で重要な役割を果たしている要因などを包括的に分析しています。
アナログジョイスティックの世界市場定義
ジョイスティックは入力デバイスです。アナログジョイスティックはコントロールスティックとも呼ばれます。2次元軸上のポインタの動きを制御するために使用されます。ジョイスティックには2つのポテンショメーターがあり、ユーザーの入力を読み取る。X方向のアナログ出力電圧は1つのポテンショメータで得られ、Y方向のアナログ出力電圧はもう1つのポテンショメータで得られます。
VCCとグランドの間にポテンショメーターが接続されています。これは分圧ネットワークのようなものです。アナログジョイスティックは、デジタルジョイスティックとパドルジョイスティックの原理を組み合わせたもので、デジタルジョイスティックと同じようにゲームをコントロールしますが、パドルジョイスティックと同じようにポテンショメータを使って動きを測定します。
アナログジョイスティックの世界市場概要
遠隔操作、医療、実用車、電動プラットフォーム、その他など、さまざまな産業用途でアナログジョイスティックの需要が増加しており、これが予測期間中の市場成長の原動力となっています。ジョイスティックは非常に汎用性の高い電子部品であり、ゲームや無人航空機の制御にも使用できます。
アナログジョイスティックは、コンソール・ビデオゲームにおける存在感と使用率の両方でDパッドを大きく上回っています。ビデオゲームでは、アナログジョイスティックはゲームオブジェクト(通常はプレイアブルキャラクター)を動かすのに使われるのが一般的です。また、通常はキャラクターを中心にカメラを回転させるのにも使われます。アナログジョイスティックは、ゲームによっては他にもさまざまな機能に使用できます。
現在、多くのアナログジョイスティックは、アナログジョイスティックのフェイスボタンのように押し込むことができ、追加機能を利用できるようになっています。Dパッドで提供されていた8方向以上の方向が必要な3Dゲームで広く使われています。3Dゲームでは、Dパッドを使うと動きが大きく制限されます。しかし、ジョイスティックは特に頑丈ではなく、力を入れすぎると簡単に壊れるため、アナログジョイスティック市場の成長を抑制する可能性があります。
Analog Joystick Market size is growing at a moderate pace with substantial growth rates over the last few years and is estimated that the market will grow significantly in the forecasted period i.e. 2021 to 2028.
Increasing demand for Analog Joystick across various industrial application areas including Remote Control, Medical, Utility Vehicle, Electric Platform, Other, etc., which drive the market growth over the forecast period. The Global Analog Joystick Market report provides a holistic evaluation of the market. The report offers a comprehensive analysis of key segments, trends, drivers, restraints, competitive landscape, and factors that are playing a substantial role in the market.
Global Analog Joystick Market Definition
The joystick is an input device. An Analog joystick is also called a Control Stick. It is used to control the pointer movement on the 2-dimension axis. The joystick has two potentiometers to read the user's input. The analog output voltage for X-Direction movement is obtained using one potentiometer, while the analog output voltage for Y-Direction movement is obtained using the other potentiometer.
Between +VCC and Ground, the potentiometers are connected. They are like a Voltage Divider Network. Analog joysticks combine the principles of digital and paddle joysticks; they control the game in the same way that digital joysticks do, but they also use potentiometers to measure the movements in the same way that paddle joysticks use.
Global Analog Joystick Market Overview
Increasing demand for Analog Joystick across various industrial application areas including Remote Control, Medical, Utility Vehicle, Electric Platform, Other, etc., which drive the market growth over the forecast period. Joysticks are extremely versatile electronic components and can be used in gaming to control unmanned aerial vehicles.
The analog joystick has greatly surpassed the D-pad in both prominence and usage in console video games. In a video game, an analog joystick is commonly used to move some game object, usually the playable character. It can also be used to rotate the camera, usually around the character. The analog joystick can be used for a variety of other functions, depending on the game.
Many analog joysticks can now be pushed in like analog joystick face buttons, allowing for extra functionalities. It's widely used in 3D games where more than 8 directions are required (which is all that was offered on the d-pad). In a 3D game, using a D-pad greatly limits movement. However, joysticks are not particularly robust and can break easily if too much force is used on them which may restrain the Analog Joystick Market growth.
The Global Analog Joystick Market is Segmented on the basis of Product, Application, And Geography.
Based on Product, The market is segmented into Standard Designed, and Custom Designed. The Standard Designed segment is dominating the market with the highest market share and is predicted to grow substantially and dominate the global market during the forecast period.
Based on Application, The market is segmented into Remote Control, Medical, Utility Vehicle, Electric Platform, and Others. The Remote Control segment is witnessing the highest market share with strong market growth during the forecast period in the global Analog Joystick Market.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.