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市場調査レポート
商品コード
1616849

非革製品の世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測

Global Non-Leather Products Market Size By Product, By Application, By Geographic Scope And Forecast


出版日
ページ情報
英文 202 Pages
納期
2~3営業日
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=143.57円
非革製品の世界市場規模:製品別、用途別、地域別、範囲および予測
出版日: 2024年07月19日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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概要

非革製品の市場規模と予測

非革製品市場の市場規模は、2023年に2,860億3,000万米ドルと評価され、2031年には4,177億9,000万米ドルに達すると予測され、予測期間2024年から2031年にかけてCAGR 5.35%で成長すると予測されます。

非革製品市場の世界市場促進要因

非革製品市場の市場促進要因は、様々な要因の影響を受ける可能性があります。

環境に優しい製品に対する顧客の関心と関心の高まり:

皮革生産が環境に与える影響(汚染、水使用、森林伐採など)は、消費者にますます明らかになりつつあります。環境にやさしく、持続可能な代替品への需要は、このような意識に後押しされています。

動物福祉と倫理に関する懸念:

多くの消費者は、動物の福祉に配慮し、残酷な扱いを受けない選択肢を探しています。このような市場には、合成素材や植物由来の素材など、非革製品が適しています。

技術の開発:

材料科学の開発のおかげで、外観も質感も本革によく似た高級代用素材が生まれました。品質を犠牲にしたくない顧客は、このような進歩の結果、非革製品をより魅力的に感じるでしょう。

規制と法律による支援:

法律やインセンティブにより、政府や規制機関は持続可能な行動をますます促進しています。危険物質の制限。環境に優しい素材を支持する政府の法律は、生産者に革以外の代替品を使用するよう圧力をかけています。

拡張性と費用対効果:

伝統的なレザーの生産と比較すると、合成レザーや植物ベースのレザーの生産はより手頃な価格でスケーラブルです。非革製品は、このような経済的な利点があるため、メーカーにとっても顧客にとっても魅力的です。

ファッション業界の動向:

エシカルでエコロジカルな動向に沿って、デザイナーやブランドが非革素材を使用する大きな原動力のひとつは、ファッション業界です。これらの代替素材は、有名なファッション業界との提携や推薦のおかげで、よりよく知られるようになった。

リサイクル素材と植物由来素材の革新:

リサイクル・プラスチックに加え、リンゴ、パイナップル、キノコなどの植物から作られた新素材の出現により、皮革以外の製品の種類が増えました。多くの場合、これらの素材は独特の品質や質感を持っており、環境に配慮する顧客を惹きつけています。

市場の多様化:

ファッション業界だけでなく、家具、自動車、家電の分野でも非革製品が使用されることが多くなり、市場が拡大し、成長に拍車をかけています。

安全性と健康問題:

ノンレザー素材は、従来の皮革なめし工程で使用される危険な化学物質を避けることが多いため、化学物質への暴露を心配し、より健康的な選択肢を求める顧客にとってより魅力的です。

企業の社会的責任(CSR)への取り組み:

多くの企業が、倫理的で持続可能な事業運営を優先するCSR方針を導入しています。非革製品を提供することで、企業はこうしたキャンペーンを支援し、社会的関心の高い顧客を獲得することができます。

非革製品の世界市場抑制要因

非革製品市場には、いくつかの要因が抑制要因や課題として作用する可能性があります。これらには以下が含まれる:

原材料コストの上昇:

合成素材は高度な機械や手順を必要とすることが多いため、コストが高くなる可能性があります。コスト意識の高い顧客は、過剰な生産費によって最終製品の価格が上昇するため、敬遠する可能性があります。

限られた頑丈さと性能の問題:

非革製の代替品は、必ずしも本革ほどの強度、快適性、機能性を備えているとは限りません。高品質で長持ちする製品を求める人は、伝統的なレザーを選ぶことができます。

環境問題:

非革製品はより環境に優しいと宣伝されているが、PVCやPUのような合成の代用品は石油をベースとしており、自然に分解することができず、製造や廃棄の際に有害な汚染物質を放出する可能性があるため、環境問題を引き起こします。

消費者の認識と嗜好:

皮革は、常に高級、贅沢、そして強靭さを連想させる。消費者の嗜好を従来のレザーからレザー以外の代替品にシフトさせるには、時間と多大なマーケティング努力が必要です。

規制上の障害:

合成皮革の製造における特定の化学物質の使用を規制する厳格な法律により、コンプライアンス・コストが上昇し、生産量が制限される可能性があります。さらに、地域によって法律が異なるため、新市場への参入や国際的な事業展開が難しくなる可能性があります。

技術的障害:

優れた非革素材は、最先端技術を駆使して開発する必要があります。これらの技術がなければ、企業は市場で競争することが難しくなる可能性があります。

市場の分断:

非常に細分化された非革製品分野には、多くの中小企業が存在します。この細分化がもたらす熾烈な競争により、個々の企業の市場シェアと収益性が制限される可能性があります。

サプライチェーンの問題:

サプライチェーンの脆弱性は、特定のサプライヤーや原材料への依存から生じる可能性があります。遅延や不足といったサプライチェーンの混乱は、生産に影響を与え、経費を増加させる可能性があります。

財務的要素:

景気後退は消費者の購買力に影響を及ぼし、高級品や非皮革製品、またファッションのような非必需品に対する需要を低下させる可能性があります。

社会的・文化的要素:

皮革で作られた製品は、いくつかの文明において社会習慣や伝統の基本的な部分です。非革製の代替品は、革が高い文化的価値を持つ市場で反対に遭う可能性があります。

目次

第1章 イントロダクション

  • 市場の定義
  • 市場セグメンテーション
  • 調査手法

第2章 エグゼクティブサマリー

  • 主な調査結果
  • 市場概要
  • 市場ハイライト

第3章 市場概要

  • 市場規模と成長の可能性
  • 市場動向
  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • ポーターのファイブフォース分析

第4章 非革製品市場:製品別

  • フットウェア
  • 椅子張り
  • ラゲージバッグ
  • ハンドバッグと財布
  • ベルト
  • その他の製品

第5章 非革製品市場:用途別

  • アパレル
  • アクセサリー
  • 家具
  • 自動車
  • フットウェア

第6章 地域分析

  • 北米
  • 米国
  • カナダ
  • メキシコ
  • 欧州
  • 英国
  • ドイツ
  • フランス
  • イタリア
  • アジア太平洋
  • 中国
  • 日本
  • インド
  • オーストラリア
  • ラテンアメリカ
  • ブラジル
  • アルゼンチン
  • チリ
  • 中東・アフリカ
  • 南アフリカ
  • サウジアラビア
  • アラブ首長国連邦

第7章 市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場抑制要因
  • 市場機会
  • COVID-19の市場への影響

第8章 競合情勢

  • 主要企業
  • 市場シェア分析

第9章 企業プロファイル

  • Pou Chen Corporation
  • Nike, Inc.
  • PUMA SE
  • Adidas AG
  • ASICS Corporation
  • Samsonite International S.A.
  • The LVMH Group
  • VF Corporation
  • VIP Industries Ltd
  • Gabriel A/S and Inditex Group
  • Inditex Group

第10章 市場の展望と機会

  • 新興技術
  • 今後の市場動向
  • 投資機会

第11章 市場展望付録

  • 略語リスト
  • 出典と参考文献
目次
Product Code: 7967

Non-Leather Products Market Size And Forecast

Non-Leather Products Market size was valued at USD 286.03 Billion in 2023 and is projected to reach USD 417.79 Billion by 2031 , growing at a CAGR of 5.35% during the forecast period 2024-2031. Global Non-Leather Products Market Drivers The market drivers for the Non-Leather Products Market can be influenced by various factors. These may include: Growing Customer Concern And Interest In Eco-Friendly Products:

The effects of leather production on the environment, including as pollution, water usage, and deforestation, are becoming more and more apparent to consumers. Demand for environmentally friendly, sustainable substitutes is fueled by this awareness.

Concerns About Animal Welfare And Ethics :

Many customers are searching for cruelty-free options because they care about the welfare of animals. This market is served by non-leather goods such those derived from synthetic or plant-based materials.

Developments In Technology :

Thanks to developments in material science, premium substitute materials that closely resemble real leather in both appearance and texture have been created. Customers who do not want to sacrifice quality will find non-leather products more tempting as a result of these advancements.

Assistance With Regulation And Law :

With laws and incentives, governments and regulatory agencies are promoting sustainable behaviours more and more. Limitations on dangerous substances. Government laws supporting environmentally friendly materials are pressuring producers to use substitutes other than leather.

Scalability And Cost Effectiveness :

When compared to the production of traditional leather, the production of synthetic and plant-based leathers can be more affordable and scalable. Non-leather items are appealing to manufacturers and customers alike because of this financial benefit.

Trends In The Fashion Industry :

One major force behind the use of non-leather materials by designers and brands in line with ethical and ecological trends is the fashion industry. These substitutes become more well-known thanks to well-known fashion industry partnerships and endorsements.

Innovation In Recycled And Plant-Based Materials :

The variety of non-leather products has increased due to the emergence of novel materials made from apples, pineapples, mushrooms, and other plants in addition to recycled plastics. Many times, these materials have distinctive qualities and textures that draw in customers that care about the environment.

Diversification Of The Market :

Beyond the fashion industry, non-leather items are being used more and more in the furniture, automobile, and consumer electronics sectors, which is expanding their market and spurring growth.

Safety And Health Issues :

Non-leather materials are more appealing to customers who are worried about chemical exposure and are looking for healthier options because they frequently eschew the dangerous chemicals used in conventional leather tanning processes.

Initiatives For Corporate Social Responsibility (CSR) :

A lot of businesses are implementing CSR policies that prioritise ethical and sustainable business operations. Providing non-leather goods enables businesses to support these campaigns and win over socially concerned customers.

Global Non-Leather Products Market Restraints

Several factors can act as restraints or challenges for the Non-Leather Products Market. These may include:

Elevated Cost Of Raw Materials:

Synthetic materials can be costly since they frequently call for sophisticated machinery and procedures. Cost-conscious customers may be turned off by excessive production expenses because they raise the final product's price.

Limited Sturdiness And Problems With Performance:

Alternatives made of non-leather can not always be as strong, cosy, or functional as real leather. Those who want high-quality, long-lasting products may choose traditional leather.

Environmental Issues:

Although non-leather goods are promoted as being more environmentally friendly, some synthetic substitutes, like as PVC and PU, are petroleum-based and raise issues with the environment because they cannot decompose naturally and may release hazardous pollutants when produced and disposed of.

Consumer Perception And Preferences:

Leather has always been associated with rank, luxury, and toughness. It will take time and substantial marketing efforts to shift customer preferences from traditional leather to non-leather alternatives.

Regulatory Obstacles:

Strict laws governing the use of specific chemicals in the manufacture of synthetic leather may raise compliance costs and restrict the amount that may be produced. Furthermore, different regional laws might make entering new markets and conducting business internationally more difficult.

Technological Obstacles:

Superior non-leather materials need to be developed using cutting edge technological advancements. Without these technology, businesses could find it difficult to compete in the market.

Division Of The Market:

There are many small and medium-sized companies in the highly fragmented non-leather products sector. Due to fierce rivalry brought on by this fragmentation, individual companies' market share and profitability may be restricted.

Problems With The Supply Chain:

Vulnerabilities in the supply chain might arise from reliance on particular suppliers and raw materials. Supply chain disruptions, such delays or shortages, can affect output and raise expenses.

Financial Elements:

Economic downturns can have an impact on consumer purchasing power, which can lower demand for luxury and non-leather products as well as non-essential commodities like fashion.

Social And Cultural Factors:

Products made of leather are a fundamental part of social customs and traditions in several civilizations. Alternatives made of non-leather could encounter opposition in markets where leather has a high cultural value.

Global Non-Leather Products Market Segmentation Analysis

The Global Non-Leather Products Market is Segmented on the basis of Product, Application, And Geography.

Non-Leather Products Market, By Product

  • Footwear:
  • The largest segment, encompassing various shoe styles like sneakers, sandals, boots, and formal footwear. Non-leather materials are gaining traction due to affordability, style, and ethical concerns.
  • Upholstery:
  • Non-leather materials used for furniture like sofas, chairs, and car seats.
  • Luggage Bags:
  • Suitcases, backpacks, duffel bags, and other travel bags made from non-leather materials.
  • Handbags & Wallets:
  • Purses, clutches, wallets, and other personal accessories made from non-leather materials.
  • Belts:
  • A significant application of non-leather materials.
  • Other Products:
  • Apparel (jackets, pants), watch bands, phone cases, sporting goods, and other miscellaneous items.

Non-Leather Products Market, By Application

  • Apparel:
  • Non-leather materials are used in various clothing items like jackets, pants, skirts, and even activewear.
  • Accessories:
  • This includes handbags, wallets, belts, hats, gloves, and other fashion accessories.
  • Furniture:
  • Non-leather materials are used for upholstery in sofas, chairs, ottomans, and other furniture pieces.
  • Automotive:
  • Car seats, headrests, dashboards, and other interior components can be made from non-leather materials.
  • Footwear:
  • As mentioned earlier, this is the dominant application, encompassing all types of shoes.

Non-Leather Products Market, By Geography

  • North America:
  • Market conditions and demand in the United States, Canada, and Mexico.
  • Europe:
  • Analysis of the Non-Leather Products Market in European countries.
  • Asia-Pacific:
  • Focusing on countries like China, India, Japan, South Korea, and others.
  • Middle East and Africa:
  • Examining market dynamics in the Middle East and African regions.
  • Latin America:
  • Covering market trends and developments in countries across Latin America.

Key Players

  • The major players in the Non-Leather Products Market are:
  • Pou Chen Corporation
  • Nike, Inc.
  • PUMA SE
  • Adidas AG
  • ASICS Corporation
  • Samsonite International S.A.
  • The LVMH Group
  • VF Corporation
  • VIP Industries Ltd
  • Gabriel A/S and Inditex Group
  • Inditex Group

TABLE OF CONTENTS

1. Introduction

  • Market Definition
  • Market Segmentation
  • Research Methodology

2. Executive Summary

  • Key Findings
  • Market Overview
  • Market Highlights

3. Market Overview

  • Market Size and Growth Potential
  • Market Trends
  • Market Drivers
  • Market Restraints
  • Market Opportunities
  • Porter's Five Forces Analysis

4. Non-Leather Products Market, By Product

  • Footwear
  • Upholstery
  • Luggage Bags
  • Handbags & Wallets
  • Belts
  • Other Products

5. Non-Leather Products Market, By Application

  • Apparel
  • Accessories
  • Furniture
  • Automotive
  • Footwear

6. Regional Analysis

  • North America
  • United States
  • Canada
  • Mexico
  • Europe
  • United Kingdom
  • Germany
  • France
  • Italy
  • Asia-Pacific
  • China
  • Japan
  • India
  • Australia
  • Latin America
  • Brazil
  • Argentina
  • Chile
  • Middle East and Africa
  • South Africa
  • Saudi Arabia
  • UAE

7. Market Dynamics

  • Market Drivers
  • Market Restraints
  • Market Opportunities
  • Impact of COVID-19 on the Market

8. Competitive Landscape

  • Key Players
  • Market Share Analysis

9. Company Profiles

  • Pou Chen Corporation
  • Nike, Inc.
  • PUMA SE
  • Adidas AG
  • ASICS Corporation
  • Samsonite International S.A.
  • The LVMH Group
  • VF Corporation
  • VIP Industries Ltd
  • Gabriel A/S and Inditex Group
  • Inditex Group

10. Market Outlook and Opportunities

  • Emerging Technologies
  • Future Market Trends
  • Investment Opportunities

11. Appendix

  • List of Abbreviations
  • Sources and References