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市場調査レポート
商品コード
1616381
アプリ内広告の世界市場規模:タイプ別、プラットフォーム別、用途別、地域別、範囲および予測Global In-App Advertising Market Size By Type, By Platform, By Application, By Geographic Scope And Forecast |
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アプリ内広告の世界市場規模:タイプ別、プラットフォーム別、用途別、地域別、範囲および予測 |
出版日: 2024年06月26日
発行: Verified Market Research
ページ情報: 英文 202 Pages
納期: 2~3営業日
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アプリ内広告の市場規模は、2024年に3億4,815万米ドルと評価され、2024年から2031年にかけてCAGR 19.96%で成長し、2031年には14億9,299万米ドルに達すると予測されます。アプリ内広告とは、スマートフォンやタブレット、その他のポータブルデバイス上のモバイルアプリケーション(アプリ)内に広告を表示する手法です。これらの広告には、ネイティブ広告、動画コマーシャル、インタースティシャル広告、バナー広告などの形態があります。アプリ上で活動している消費者とつながり、交流することがアプリ内広告の主な目的です。アプリのコンテキストとユーザーとのインタラクションをうまく利用し、広告主はアプリ内プレースメントを活用して商品、サービス、ブランドを販売します。これにより、関連性の高いマーケティングメッセージでユーザーをターゲティングし、エンゲージすることができます。
モバイル環境で企業がターゲットとするユーザーと対話するためのプラットフォームを提供することで、アプリ内広告はモバイル広告エコシステムの不可欠な要素であり、アプリ開発者にとって重要な収益源となっています。
モバイルユーザー基盤の拡大、ユーザーのエンゲージメントとアテンションは、アプリ内広告市場の成長を急上昇させる重要な側面の一部です。世界のスマートフォンの普及は、効率的なブランドコミュニケーションのための完璧な環境を作り出し、アプリ内広告は、広告主に大規模で熱心な視聴者を提供する完璧なソリューションです。
アプリ内広告市場を形成している主な市場力学
モバイルアプリの大量導入と成長:
AI、5G、クラウドコンピューティング、ハイエンドハードウェアなどの先端技術の統合により、スマートフォンの利用が増加しています。特に、様々なeコマース、ゲーム、ソーシャルメディア・アプリケーションの常時利用により、このようなスマートフォンの需要は増加すると予測されます。ショッピングやエンターテインメントなど、日々の活動にスマートフォンを利用する動向が、アプリ内広告市場の普及を後押ししています。
ターゲットオーディエンスとのインタラクションとパーソナライゼーションへの注力:
位置情報、アプリのアクティビティデータ、ユーザー生成コンテンツなど、ユーザープロファイルを強化し、より正確なターゲティングを可能にする豊富なデータが、この市場の原動力となっています。さらに、AIや機械学習アルゴリズムの統合は、ダイナミックな広告のパーソナライゼーション、没入感のあるインタラクティブな体験、ユーザーデータを分析して嗜好や行動を予測することによる最適化を可能にするため、非常に重要な役割を果たすと思われます。
多様で魅力的な広告フォーマット:
広告プラットフォームは、ゲーミフィケーションやAR(拡張現実)コマーシャルなど、ユーザーを引き付け、インタラクションを促進する革新的で魅力的な広告フォーマットを次々と打ち出しています。このような継続的な創造的革新により、アプリ内広告市場の新たな道が開かれると期待されています。さらに、プラットフォームや開発者はユーザー体験を注視しており、スムーズで邪魔にならないユーザー体験を保証するために、アプリのデザインにスムーズに溶け込む広告フォーマットを最優先しています。
プログラマティック売買の自動化:
アドエクスチェンジとリアルタイム入札の出現は、広告在庫の動的入札を容易にする自動化の統合を開始し、それによってキャンペーンパフォーマンスをシームレスに最適化します。さらに、洗練された最適化ツールの導入によるアプリ内広告の使いやすさと手頃な価格の改善は、リアルタイムのパフォーマンスデータに基づいて計画を調整するためのデータ駆動型の洞察を広告主に提供します。技術革新と統合により、アプリ内広告市場は今後数年間、好調に推移すると予想されます。
主な課題
アドフラウドの増加:
ボットが人間のユーザーになりすまし、広告の表示回数やクリック数を人為的に水増しすることに関する世界の懸念は、マーケティング担当者の広告費損失を招き、市場の信用を低下させています。不正行為者が広告費から利益を得ようとする動機と、信頼できる検証手順の不在が、オンラインプラットフォーム全体でのアプリ内広告の採用を制限しています。
データ関連のプライバシー懸念の高まり:
データプライバシーやターゲット広告のための個人データ収集に対する警戒心や知識の高まりが、厳格なデータ管理関連の規制やソフトウェアに対する需要を高めています。それにより、オンラインプラットフォーム上でのアプリ内広告の受け入れに大きな障壁を作り出しています。データの追跡やターゲティングの可能性を制限するカリフォルニア州消費者プライバシー法(CCPA)や一般データ保護規則(GDPR)のような厳格な法律は、この傾向を反映しており、広告キャンペーンの効果に悪影響を及ぼしています。
広告ブロッキングとバイパス防止:
広告ブロッカーとプライバシー重視のソリューションは、広告主の広告配信と露出を妨げ、キャンペーンの中断とアプリ開発者の収益損失を引き起こします。プライベートでシームレスなオンライン体験を得るために広告ブロック技術を広く利用する消費者の増加が、市場の成長を抑制する可能性が高いです。同様に、ユーザーにとって迷惑な要因として作用する邪魔で無関係な広告の増加は、アプリ内広告ソリューションの大規模な採用をさらに抑制すると思われます。
限られた測定とアトリビューション:
データ管理に関連する標準化の欠如、複雑に分散したアプリのエコシステム、モバイルデバイスのアトリビューション技術の限界を取り巻く課題は、アプリ内広告キャンペーンや特定の広告フォーマットへのコンバージョンにとって困難な要因となっています。.これらの要因は、ROIの評価やキャンペーンの最適化において広告主が直面する困難の一因となっています。
主な動向
プライバシー重視のソリューション:
ユーザーの懸念に対応するため、プライバシー規制に準拠した広告フォーマットやターゲティング手法への注目が高まっている背景には、ユーザーデータのプライバシーに対する意識の高まりや、アップルのATT(App Tracking Transparency)フレームワークなど、より厳格な規制の導入があります。このようなデータセキュリティのためのプライバシー中心技術への注目の高まりは、アプリ内広告市場に新たな成長の道を提供すると予測されます。
コンテクスチュアル・ターゲティング:
この戦略では、広告主はアプリ内でのアクティビティ、関連キーワード、アプリのカテゴリに応じてオーディエンスをターゲティングします。この手法では、個々のユーザー情報よりもコンテキストを優先することで、デジタル世界においてカスタマイズされた広告メッセージを配信する、よりコンプライアンスとプライバシーに配慮した方法を保証します。これにより、この市場が成長するための肥沃な土壌となる可能性があります。
インタラクティブで魅力的な広告フォーマット:
ユーザーを惹きつけ、広告を想起させ、シームレスなコンバージョンを提供する必要性が高まるにつれ、静的なバナーから、ユーザーとのインタラクションやエンゲージメントを促進する広告フォーマットへの嗜好が変化しています。この変化は、ゲーミフィケーション広告、拡張現実(AR)体験、ショッパブル動画広告などの革新的なアプローチを取り入れることで可能になり、アプリ内広告市場を牽引しています。
アプリ内広告市場の詳細な地域分析
北米:
Verified Market Research社によると、北米が予測期間中に優位を占めると予測されています。データプライバシー関連の規制に準拠したプログラマティックバイイングと高度なターゲティングへの注目の高まりは、北米のアプリ内広告市場の成長における主要促進要因の1つです。
現在、Google AdMobとFacebook Audience Networkは、高度なターゲティングとプログラマティック購買を重視するために北米で設計され、広く使用されている2つのプラットフォームです。これらのプラットフォームの利用増加は、モバイルアプリケーション内のデジタル広告の風景に影響を与える上で重要な側面である広範なターゲティングの選択肢とリアルタイムの入札を提供すると予測されます。
この地域におけるデジタル化の拡大は、強力なデジタルインフラ、強化された接続性、クラウドコンピューティングなどの先進技術の統合により、技術に精通した文化に共鳴しています。これらはすべて、北米のアプリ内広告市場を後押しする利点です。加えて、日常生活におけるスマートフォンの利用が増加していることも、同市場の成長を助長する雰囲気を作り出していると予測されます。
シリコンバレーの存在は、デジタルマーケティング分野における進化の開始を可能にし、アプリ内広告市場に革新をもたらすと予測されます。また、この地域には一流の広告代理店やハイテク企業が存在することも、アプリ内広告業界にとって利点となっています。
欧州:
強力なデジタルインフラと高いスマートフォン普及率により、同地域はアプリ内広告に十分なユーザー基盤を提供しています。また、モバイルデバイスの普及とインターネット接続の拡大により、マーケティング担当者が幅広い消費者とコミュニケーションを取るための理想的な環境が整っています。
欧州の人々の間で高まっているハイテク志向は、携帯電話のアクティブユーザー数に拍車をかけています。そのため、ユーザーのエンゲージメント数の増加は、同地域におけるアプリ内広告の需要を高める可能性が高いです。広告主は、さまざまな広告フォーマットを通じてターゲットとなる市場とコミュニケーションをとることを目標としているため、市場の拡大につながる可能性があります。
上記の要因に加えて、インターネット利用の増加による大量のデータ生成の増加は、ユーザーのプライバシーを重視する厳しい規制環境をもたらしました。そのため、欧州の広告主は、データプライバシー手続きの遵守を維持することで、ユーザーの信頼を構築することに注力しています。欧州のアプリ内広告市場が予測期間中に急成長する可能性が高いことは明らかです。
アジア太平洋:
欧州に続き、アジア太平洋地域も予測期間中に大きな成長が見込まれます。アジア太平洋地域では急速なデジタル化が進み、スマートフォンユーザーの普及が進んでいます。このようなモバイルユーザーの増加は、主に電子商取引、ソーシャルメディア利用、コンテンツ作成、その他の進歩の増加によるものです。アジア太平洋地域は、今後数年間、アプリ内広告市場にとって好機となると予測されています。
これに加えて、中国、日本、韓国などの新興経済諸国は、技術革新とモバイルユーザー数の増加で有名です。このような技術インフラの助けを借りて、アプリ内広告はスムーズに配信され、優れたユーザー体験を保証し、広告主は洗練されたターゲティングと分析機能を利用できます。
現地では、データ・プライバシーや金銭的盗難に関連する脅威が増加しているため、この地域ではモバイル決済システムやeコマースの導入が進んでいます。顧客がアプリを通じて買い物をしている間にリーチすることは、顧客の意思決定に影響を与える上で非常に効果的であり、アプリ内広告を通じてeコマースの拡大を推進することができます。
In-app Advertising Market size was valued at USD 348.15 Million in 2024 and is projected to reach USD 1492.99 Million by 2031, growing at a CAGR of 19.96% from 2024 to 2031. In-app advertising is the method of presenting advertisements within mobile applications (apps) on smartphones, tablets, and other portable devices. These ads can be in the form of native ads, video commercials, interstitial ads, banner ads, and more. Connecting and interacting with consumers when active on the app is the main objective of in-app advertising. Using the context of the app and user interaction to their advantage, advertisers utilize in-app placements to sell goods, services, or brands. This allows them to target and engage users with relevant marketing messages.
By providing a platform for businesses to interact with their target audiences in a mobile environment, in-app advertising is an essential element of the mobile advertising ecosystem and a significant revenue generator for app developers.
Expanding Mobile User Base and User Engagement and Attention are some of the key aspects skyrocketing the growth of In-App Advertising Market. The increased use of smartphones worldwide has created a perfect setting for efficient brand communication, and in-app advertising is a perfect solution providing advertisers with a large and engaged audience.
The key market dynamics that are shaping the In-App Advertising Market include:
Massive and Growing Mobile App Adoption:
Integration of advanced technologies such as AI, 5G, cloud computing, and hi-end hardware are increasing the use of smartphones. This demand for smartphones is projected to increase due to the constant use of various e-commerce, gaming, and social media applications, among others. The trend of using smartphone in our day-to-day activities, like shopping, entertainment, others is driving the adoption of In-App Advertising Market.
Focus on Interaction and Personalization With Targeted Audiences:
The abundance of data, like as location data, app activity data, and user-generated content, which enhance user profiles and allow for more precise targeting, is the driving force behind this. Furthermore, the integration of AI and machine learning algorithms is likely to act crucial because they enable dynamic ad personalization, immersive cum interactive experience, and optimization by analyzing user data to predict preferences and actions.
Diverse and Engaging Ad Formats:
Advertising platforms are continuously coming up with innovative and captivating ad formats, such as gamified or augmented reality commercials, to draw in users and encourage interaction. This continual creative innovation is expected to unblock new avenues for In-App Advertising Market. Additionally, platforms and developers keep a close eye on the user experience, giving top priority to ad formats that blend in smoothly with the app design to guarantee a smooth and unobtrusive user experience.
Programmatic Buying and Selling Automation:
The emergence of ad exchanges and real-time bidding has initiated the integration of automation making dynamic bidding on ad inventory easier, thereby seamlessly optimizing campaign performance. Furthermore, improving the usability and affordability of in-app advertising through the incorporation of sophisticated optimization tools will provide advertisers with data-driven insights to adjust their plans based on real-time performance data. The technological innovation and integration are anticipated to help the In-App Advertising Market fare well in the coming years.
Key Challenges:
Growing Incidences of Ad Fraud:
Worldwide concern regarding bots impersonating human users and artificially inflating ad views and clicks is resulting in lost ad spend for marketers, thereby eroding market trust. The motivation for dishonest actors to profit from advertising spending and the absence of reliable verification procedures are limiting the adoption of in-app advertising across online platform.
Rising Data-related Privacy Concerns:
Rising caution and knowledge regarding the data privacy and collection of personal data for targeted advertising is bolstering the demand for stringent data management related regulations and software. Thereby, creating a major barrier for the acceptance of in-app advertising on the online platform. Stricter laws like the California Consumer Privacy Act (CCPA) and General Data Protection Regulation (GDPR), which restrict data tracking and targeting possibilities, reflect this trend and have a negative impact on the efficacy of advertising campaigns.
Ad Blocking and Bypass Prevention:
Ad blockers and privacy-focused solutions impede ad delivery and exposure for advertisers, causing campaign disruptions and revenue losses for app developers. Increase in consumers embracing broad availability of ad-blocking technology for acquiring private and seamless online experience is likely to restrain the market growth. Similarly, the increasing number of obtrusive and irrelevant adverts acting as an annoying factor for the users will further restrain the wide scale adoption of in-app advertising solution.
Limited Measurement and Attribution:
Issues surrounding the lack of standardization related to data management, complexly distributed app ecosystem, and limitations in mobile device attribution technologies are factors proving challenging for the in-app advertising campaigns and conversions to specific ad formats. . These factors are contributing to the difficulty faced by advertisers in assessing ROI and optimizing campaigns.
Key Trends:
Privacy-centric solutions:
Growing focus on ad formats and targeting methods that comply with privacy regulations for addressing user concerns is driven by the rising awareness of user data privacy and the implementation of stricter regulations, for instance Apple's App Tracking Transparency (ATT) framework. This growing focus on privacy-centric technologies for data security is projected to offer new avenues of growth to the In-App Advertising Market.
Contextual targeting:
With this strategy, advertisers are targeting audiences according to their activity within the app, relevant keywords, and the category of the app. This technique ensures a more compliant and privacy-conscious way to deliver customized advertising messages in the digital world by giving context a higher priority than individual user information. Thereby, posing potentially a fertile ground for growth of this market.
Interactive and engaging ad formats:
The rising need to attract users, improve ad recall, and offer seamless conversions are shifting the preference from static banners, fostering user interaction and engagement to ad formats. This change is possible through the incorporation of innovative approaches such as gamified ads, augmented reality (AR) experiences, and shoppable video ads, driving the In-App Advertising Market.
Our reports include actionable data and forward-looking analysis that help you craft pitches, create business plans, build presentations and write proposals.
Here is a more detailed regional analysis of the In-App Advertising Market:
North America:
According to Verified Market Research, North America is estimated to dominate during the forecast period. Increasing focus on programmatic buying and advanced targeting in compliance with data privacy related regulations is one of the primary drivers in the growth of the In-App Advertising Market in North America.
At present, Google AdMob and Facebook Audience Network are two platforms designed and widely used in North America to emphasize on advanced targeting and programmatic purchase. Increasing use of these platforms is projected to offer extensive targeting choices and real-time bidding, which are aspects crucial in influencing the landscape of digital advertising within mobile applications.
Growing digitalization in this region is resonating to the tech-savvy culture due to the integration of advanced technologies such as strong digital infrastructure, enhanced connectivity, and cloud computing. These are all the advantages boosting the In-App Advertising Market in North America. In addition this, increasing use of smartphones in day-to-day activities is projected to create an atmosphere that is conducive to the growth of teh this market.
The presence of Silicon Valley is projected to enable initiation of evolution in the digital marketing arena, bringing about innovation in In-App Advertising Market. Also, the presence of top-notch advertising agencies and tech businesses in the region is an added advantage for the for in-app advertising industry.
Europe:
Due to its strong digital infrastructure and high smartphone adoption rate, the region offers a sizable user base for in-app advertising. Also, the extensive use of mobile devices and the expansion of internet connectivity is creating an ideal environment for marketers to communicate with a wide range of consumers.
Growing tech-savviness among European population is spurring the number of active mobile phone users. Thus, the increase in number of user engagement is likely to bolster the demand for in-app advertising in the region. The goal of advertisers to communicate with targeted market through different ad formats might probably result in the expansion of the market.
Besides abovementioned factors, increasing generation of large volumes of data due to rising use of the internet has brought to effect stringent regulatory environment emphasizing on user privacy. Thus, the need for support in expanding the in-app advertising industry the European advertisers are focusing on building user trust by maintaining compliance with data privacy procedures. It is clear that In-App Advertising Market in Europe is likely to grow at a rapid pace over the forecast period.
Asia Pacific:
Following Europe, Asia Pacific is also estimated to exhibit strong growth potential over the forecast period. Emergence of rapid digitalization in Asia Pacific has resulted in the widescale adoption of smartphone users. This increase in mobile user base is primarily as a result of increasing e-commercialization, social media usage, content creation, and other advancements. Asia Pacific is projected to prove opportunistic for In-App Advertising Market in the coming years.
In addition to this, developing economies, such as China, Japan, and South Korea, are renowned for their technological innovations and growing mobile user base. With the help of this technological infrastructure, in-app ads can be delivered smoothly, guaranteeing a good user experience and giving advertisers access to sophisticated targeting and analytics capabilities.
Increasing threats associated with data privacy and financial theft on the ground has resulted in the adoption of mobile payment systems and e-commerce operations the region. Reaching customers while they're shopping through apps can be extremely effective at influencing their decisions-makingand propelling the expansion of e-commerce through in-app advertising.
The Global In-App Advertising Market is segmented based on Type, Platform, Application, And Geography.
Based on Type, the market is segmented into Banner Ads, Interstitial Ads, Rich Media Ads, Video Ads, and Native Ads. The Interstitial Ads segment is estimated to dominate the In-app Advertising Market. Full-screen commercials known as interstitials are displayed in between sections of content or at appropriate app transition points. They frequently give users an immersive and interesting experience. This ability of interstitial adverts to strike a balance between user experience and advertising impact is accounting for its success.
Based on Platform, the market is segmented into Android, IOS, and Others. The Android segment is estimated to dominate the market over the forecast period due to the open-source operating system. High flexibility, affordability, and diversity in app ecosystem are beneficial aspects increasing the user base for android app, Thus, an upsurge in inclination toward Android operating system driven mobile devices is expected to create favorable environment for the expansion of In-App Advertising Market.
Based on Application, the market is segmented into Messaging, Entertainment, Gaming, Online Shopping, Payment and Ticketing, and Others. The rise in trend of video gaming across all age groups is projected to enable the gaming segment to retain its dominant position across the global platform. Also, the need for an immersive and interactive environment by the users when gaming to gain real-time and realistic environment is offering significant value to this market. Similarly, the growing popularity of in-game in-app activities will supplement the overall economic growth of this In-App Advertising Market.
Our market analysis also entails a section solely dedicated to such major players wherein our analysts provide an insight into the financial statements of all the major players, along with its product benchmarking and SWOT analysis. The competitive landscape section also includes key development strategies, market share, and market ranking analysis of the above-mentioned players globally.