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市場調査レポート
商品コード
1681539
ワインツーリズム市場:現状分析と予測(2024年~2032年)Wine Tourism Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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ワインツーリズム市場:現状分析と予測(2024年~2032年) |
出版日: 2025年02月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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ワインツーリズム市場は、予測期間中(2024~2032年)にCAGR 12.8%の著しい成長が見込まれています。生活水準の向上に伴い、観光産業が急増しています。休日の世界化動向の断片化の影響は、観光客をワインツーリズムを提供する国々に誘致しています。グローバリゼーションとデジタル化の結果、人々は自宅にいながらにして、クリックひとつでどんな場所でも、どんな品物の値段でも知ることができるようになりました。これにより、長い行列に並んだり、チケット売り場や旅行代理店の喧騒に煩わされたりすることなく、旅行がより便利で身近なものになりました。さらに、ワインプロバイダーとの提携やコラボレーションもますます一般的になっています。
例えば、2024年1月19日、TUIは、デスティネーションでの体験の提供を拡大することを発表し、TUIの顧客に素晴らしいセレクションのワイン体験を提供する主要パートナーとしてWineTourism.comを選びました。
サービスタイプにより、市場はワインテイスティング・ツアーとワインフェスティバル・イベントに区分されます。2023年には、ワインテイスティング&ツアーが世界市場を独占しました。これは主に、世界的にワインの注目度が高まっているためです。ワイン、旅行、独特の体験の融合は、観光の目的地を劇的に進化させました。ワインの試飲は、西洋化の進展により最近の開発が著しいです。それに加えて、専門家やワイン愛好家の間では、ワインヤードへの旅行が非常に増えています。さらに、多くの企業が名乗りを上げ、提携や買収を行い、この人気観光に貢献しています。
観光客のタイプにより、市場は国内と海外に分けられ、国内セグメントが大きなシェアを占めています。国内のワイン観光客は、快楽的な動機やワインに特化したアクティビティによって行動しています。地域特有のワインとの関わりやワイン知識が観光客を駆り立てます。さらに、国内観光は地元の文化遺産を活性化させます。ワインツーリズムと農業観光、美食観光、文化観光の統合は、観光市場を楽観的に刺激し、経済に影響を与えるかもしれないです。ワインヤードは、国内旅行者により良い外国産品を提供します。WineGB Tourism Report 2024によると、2023年には150万人が英国のワイナリーとブドウ園を訪れ、2022年から55%増加しました。国連観光局(UN Tourism)によると、2022年の国内旅行者数は英国(UK)が29,14,000人と最も多くなりました。
供給業者に基づき、市場は航空会社、ホテル会社、ツアーオペレーターに分けられています。航空会社は予測期間(2024~2032年)に大きなCAGRで成長すると予想されます。ワインツーリズム市場の主要シェアは、ホテル会社、特に寒冷地に位置するリゾートやホテルが占めています。これらのプロバイダーはワインツーリズムを活用して、観光客により良いユニークな体験を提供しています。最近の観光客は、発見する喜び、つながりを作る喜び、ストーリーを語る喜びを融合させた体験を切望しているため、管理されたワインツーリズムサービスに対する需要の増加は、市場を活性化し続けています。
ワインツーリズムの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、予測期間(2024~2032年)に著しいCAGRで成長すると予想されます。新しい場所を探検し、新しくエキゾチックな体験をしたいという志向の高まりが、この市場を確実に牽引しています。これに伴い、アジア太平洋地域の観光は宗教的なものから近代的なものへとシフトしつつあります。これにより、観光客は魅惑的なワインの世界に浸ることができます。インフラ整備が進み、IT・通信への投資が増加していることも、ワインツーリズム市場の成長に寄与しています。アジア太平洋地域の産業における企業や政府の取り組みが改善され、運営コストや輸入関税が削減されれば、ワインツーリズムは理想的な観光地となり、地域経済を活性化する可能性があります。例えば、2024年12月24日、ウッタラーカンド州政府は、新たな物品税政策の下、ワインツーリズムを促進するため、コトドワールに初のワイン生産ユニットを正式に立ち上げました。この新しい施設では、すでに1,000ケースのワインが生産されています。
市場に参入している主要企業には、BK Wine AB、Wine Tourism Global、Wine Paths、Santa Rita、Robert Mondavi Winery(Constellation Brands)、Grape Escapes、Treasury Wine Estates Ltd、Vinoteca Wine.md、Chateau Burgozone、Winetours Moldovaなどがあります。
Wine Tourism, or enotourism, refers to the practice of traveling to wine-producing regions for tasting, consumption, or purchase of wine. It includes visits to vineyards, wineries, and wine estates, engrossing the tourists who are fond of discovering new cultures and admiring the landscape. Wine Tourism offers the sightseer the enigma to get immersed in the history, traditions, culture, redolence, and flavor of viticulture. It also allows travelers to uncover the hidden rural and inland destinations and have discussions and talks with the estate's owners, winemakers, and agronomists. Wine tourism not only promotes the wine industry but also supports the local economies by attracting visitors to rural areas, hence opening ample business opportunities for industries such as hospitality, Food & Beverage, other local businessmen, etc.
The Wine Tourism Market is expected to grow with a significant CAGR of 12.8% during the forecast period (2024-2032). With the rising standard of living, there has been a surge in the tourism industry. The influence of globalization trend fragmentation of holidays is alluring tourists to the countries offering Wine Tourism. As a result of globalization and digitalization, people can now learn about any location and find out the price of any item with a single click from the comfort of their own homes. This has made traveling more convenient and accessible without going in long queues and dealing with the hustle-bustle at the ticket counter and travel agency companies. Moreover, partnerships and collaborations with wine providers are becoming increasingly common.
For instance, on January 19, 2024, TUI announced an expanding its offering of in-destination experiences, and they have selected WineTourism.com as their primary partner to provide TUI customers with a great selection of wine experiences.
Based on the service type, the market is segmented into wine tastings & tours and wine festivals & events. The wine tastings & tours dominated the global market in 2023. This is mainly due to the increasing prominence of wine worldwide. The integration of wine, travel, and distinct experiences has drastically evolved the destinations of tourism. Wine tasting has recently been developed a lot due to increased westernization. Adding to this trip to wine yards have increased a lot among specialists and wine enthusiasts. Further, many companies are coming forward and are making partnerships and acquisitions, contributing to making this popular tourism. For instance, on January 19, 2024, TUI announced an expanding its offering of in-destination experiences, and they have selected WineTourism.com as their primary partner to provide TUI customers with a great selection of wine experiences.
Based on the tourist type, the market has been divided into domestic and international, with the domestic segment holding a significant share. Domestic wine tourists are actuated by hedonistic and wine-specific activities. Wine involvement and wine knowledge in the region-specific areas compels the tourists. Further, domestic tourism whips up the local cultural heritage. The integration of wine tourism with agricultural, gastronomic, and cultural tourism may incentivize the tourism market optimistically, impacting the economy. Wine yards offer better availability of foreign products to domestic travelers. According to WineGB Tourism Report 2024, 1.5 million people visited UK wineries and vineyards in 2023, with a 55% increase from the year 2022. According to United Nations Tourism (UN Tourism), the United Kingdom (UK) had the highest number of domestic tourists at 29,14,000 in 2022.
Based on the suppliers, the market has been divided into airlines, hotel companies, and tour operators. Airlines are expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). The major share of the Wine Tourism market comes from the hotel companies sector, especially the resorts and hotels located in cold climatic places. These providers utilize wine tourism to offer their tourists a better and unique experience. The increase in demand for managed wine tourism services continues to fuel the market since tourists nowadays are craving experiences that blend the delight of discovery, making connections, and storytelling.
For a better understanding of the market adoption of Wine Tourism, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR in the forecast period (2024-2032). The increasing inclination towards exploring new places and feeling new and exotic experiences is certainly driving this market. With this, Asian-Pacific tourism is shifting from religious to modern wine tourism. This allows the tourists to get immersed in the enchanting world of wine. The continuing infrastructural development and the rising investments in IT & telecommunications also contributes to the growth of the Wine Tourism market. It has been observed that as firms and government initiatives in the Asia-Pacific region industry improve, cutting down operating costs and import and customs duties, wine tourism may become an ideal tourism hence boosting the region's economy. For instance, on December 24, 2024, The Uttarakhand government officially launched its first wine production unit in Kotdwar to promote wine tourism under its new excise policy. This initiative has already resulted in the production of 1,000 cases of wine from the new facility.
Some of the major players operating in the market include BK Wine AB, Wine Tourism Global, Wine Paths, Santa Rita, Robert Mondavi Winery (Constellation Brands), Grape Escapes, Treasury Wine Estates Ltd, Vinoteca Wine.md, Chateau Burgozone, Winetours Moldova