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市場調査レポート
商品コード
1660079
観光業向けAI市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)AI in Tourism Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
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カスタマイズ可能
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観光業向けAI市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年) |
出版日: 2025年01月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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観光業向けAI (人工知能) 市場は、予測期間中 (2024-2032年) に23.1%の大幅なCAGRで成長する見込みです。観光サービスに導入される人工知能技術は、観光業界全体でより良い意思決定結果を生み出すために、運用リソースを最適化しながら体験の最適化を優先します。旅行・観光ビジネスは、機械学習レコメンデーションエンジン、顧客需要予測プログラム、顔認識ハードウェアと並んで、顧客サービスチャットボットを含むAI搭載アプリケーションを使用しています。旅行会社は、ホテル、航空会社、観光局とともに、自然言語機能を備えた自動化ビッグデータ処理によって、顧客エンゲージメントを高め、小売価格を最適化するとともに、効率を最大化することができます。
2024年2月27日、ファーウェイは交通機関のインテリジェンスを加速する4つのインテリジェント・ソリューションを発表しました。i.0. Intelligent Transportation System 2.0 Solution、Smart Railway-Perimeter Detection Solution、Smart Airport-Fully Connected Fiber Network Solution、Smart Airport-Perimeter Security with Fiber Sensing Solutionです。
市場は種類別に、航空旅行、鉄道旅行、クルーズ旅行に区分されます。このうち、航空旅行は2023年の市場で圧倒的なシェアを占めています。AIを活用した予知保全は、航空会社によって遅延を減らし、航空機の信頼性を最大化するために利用されています。また、AIがセキュリティチェックや搭乗手続きを不要にする顔認証や生体認証の利用が増加しています。さらに、AIは航空会社が顧客の好みや旅行履歴に基づいてパーソナライズされた機内サービスを提供するのに役立っています。例えば、カタール航空は2024年3月6日、革新的な会話型AIを搭載した第2世代のバーチャル・キャビンクルー「Sama 2.0」を発表しました。カタール国のナショナル・キャリアであるカタール航空は、ITBベルリン2024において、ホログラフィック・バーチャル・キャビン・クルー「Sama 2.0」の発表に成功し、新境地を開拓しました。カタール航空は人工知能を搭載したデジタル・ヒューマン・キャビンクルーを開発した世界初の航空会社であり、旅客を支援し、カスタマイズされた旅行体験をデザインします。
市場は展開方式別に、オンプレミスとクラウドベースに区分されます。クラウドベースが2023年の市場で大きなシェアを占めています。クラウドベースのAIソリューションは、リアルタイムのデータ処理、スケーラビリティ、観光分野における完全な顧客インタラクションを支援します。クラウドAIは、旅行代理店、ホテル、航空会社で、ダイナミックプライシング、予測分析、スマート在庫管理に利用されています。また、これらのプラットフォームはクラウドベースであるため、データの共有を効率化することでステークホルダーとのコラボレーションを改善し、より良い意思決定に役立てることができます。同様に、AI主導のクラウド・ソリューションは、管理された取引のサイバーセキュリティや顧客データのデータベース・セキュリティも確保します。さらに、クラウド上のAIは、業務効率と顧客のアクセス性を高めるため、自動化された予約システムを可能にします。例えば、2024年4月9日、世界主要企業の1つであるIHGホテルズ&リゾーツとグーグル・クラウドは、IHGワンリワード・モバイルアプリ内で新たな顧客体験を促進するパートナーシップの拡大を発表しました。グーグル・クラウドの技術を活用し、IHGは2024年後半に開始する一連の新機能で、ゲストが次の休暇をIHG One Rewardsモバイルアプリで直接簡単に計画できる、AIを活用したジェネレーティブな旅行計画機能を立ち上げ、よりダイナミックなデジタルゲスト体験を実現します。
市場はソリューションに基づき、バーチャルアシスタント・チャットボット、価格・収益管理、予約管理システムに区分されます。バーチャルアシスタント・チャットボット太平洋地域は、予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。観光業の顧客とのやり取りは、AIを使用してインスタントサポートや訪問者を案内するための個人的な推奨を提供するバーチャルアシスタントやチャットボットを通じて変化しています。チャットボットは、旅行代理店やホテルが問い合わせや予約に対応し、リアルタイムの支援も提供するために利用されています。また、AIアシスタントは航空会社でフライト状況の更新、手荷物の確認、よりパーソナライズされた旅行のヒントに利用されています。例えば、2024年11月7日、サウジアラビア政府観光局 (STA) は、ブランド大使、旅行コンパニオン、パーソナル・コンシェルジュとしてWelcome to Arabiaを代表するために開発された最先端のAIデジタルヒューマン、SARAを発表しました。
観光業向けAIの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。2024年から2032年までの予測期間を通じて、アジア太平洋は著しいCAGRで成長すると予想されています。人工知能の成長を誘致するために、テーラーメイドの旅行オプションに対するゲストの需要の増加と並んで、デジタル変換速度の用途の上昇。AI技術は、アジア太平洋の技術に精通した消費者市場が発達しているため、旅行代理店や航空会社、ホスピタリティ施設に幅広く採用されています。さらに、スマートシティは観光の持続可能性の成功とともに、観光客の満足度向上につながる最適化された管理機能のためにAIを必要としています。需要予測やルートの最適化に加え、AI技術のオペレーターは大量の観光客を効率的に処理します。さらに、アジアの主要企業は、大規模な提携、パートナーシップ、および立ち上げを行い、即時チャットボット支援を提供し、顧客に合わせた旅行計画とインテリジェントな予約プロセスを提供するための基盤としてAIを使用しています。
2024年12月06日、技術サービス・コンサルティングの主要企業であるウィプロ・リミテッド (NYSE:WIT、BSE:507685、NSE:WIPRO) は、タイにおけるエヌビディア・クラウド・パートナープログラムのメンバーであるSIAM.AIとの協業を発表しました。両社はエヌビディアのアクセラレーション・コンピューティングとソフトウェアを活用し、タイ国政府観光庁向けにAIを搭載したデジタルアシスタントを開発します。このコラボレーションは、タイ国内のインフラ、データ、ネットワークを活用し、タイの主権AI目標を推進します。
同市場で事業を展開する主な企業には、スノーフレーク・インク、エヌビディア・コーポレーション、IBM、マイクロソフト、アマゾンウェブサービス、セールスフォース、HUAWEI Developers、セイバーGLBL、SASインスティテュート、アマデウスホスピタリティなどがあります。
AI application in tourism is seen as the result of the increasing consumer interest in the individual and unique travel that is created by using the machine learning techniques of recommendation systems. Further, AI-chatbots and virtual assistant services increase consumer satisfaction by helping them in real-time, managing bookings, and responding to queries effectively. In addition, applications of dynamic pricing and revenue management include the use of artificial intelligence in assessing market trends, demand variability, and competitor's prices, to help the firm update prices and make the highest possible revenues.
The AI in Tourism Market is expected to grow with a significant CAGR of 23.1% during the forecast period (2024-2032). Artificial intelligence technologies deployed in tourism services prioritize experience optimization while optimizing operational resources to generate better decision outcomes throughout the tourism sector. Travel and tourism businesses use AI-powered applications including customer service chatbots alongside machine learning recommendation engines, customer demand forecasting programs and facial recognition hardware. Travel companies along with hotels airlines and tourism boards can maximize their efficiency alongside increasing customer engagement and retail pricing optimization through automated big data processing with natural language capabilities.
On February 27, 2024, Huawei launched four intelligent solutions to accelerate intelligence in transportation i.e. Intelligent Transportation System 2.0 Solution, Smart Railway - Perimeter Detection Solution, Smart Airport - Fully Connected Fiber Network Solution, Smart Airport - Perimeter Security with Fiber Sensing Solution.
Based on the type, the market is segmented into air travel, rail travel, and cruise travel. Among these, air travel held a dominant share of the market in 2023. AI-powered predictive maintenance is used by airlines to reduce delays and maximize aircraft reliability. Also, the rising use of facial recognition and biometric authentication that AI eliminates security checks and the boarding process. In addition, AI helps airlines to provide personalized in-flight services based on customers' preferences and their travel history. For instance, on March 6, 2024, Qatar Airways presented its second-generation virtual cabin crew, Sama 2.0, powered by innovative conversational AI. The national carrier of the State of Qatar has broken new ground at ITB Berlin 2024 with the successful launch of its holographic virtual cabin crew, Sama 2.0. Qatar Airways is the world's first airline to develop an Artificial Intelligence powered digital human cabin crew to assist its passengers in designing curated travel experiences.
Based on deployment mode, the market is segmented into on-premise and cloud-based. The cloud-based held a significant share of the market in 2023. The cloud-based AI solutions help real-time data processing, scalability, and complete customer interaction in the tourism sector. Cloud AI is used by travel agencies, hotels, and airlines for dynamic pricing, predictive analytics, and smart inventory management. These platforms are also cloud-based, which helps to improve collaboration with stakeholders by making the data sharing efficient to help in making better decisions. Similarly, AI-driven cloud solutions also secure the cybersecurity of managed transactions and database security of the customer's data. In addition, AI in the cloud allows an automated booking system as it gives a boost to operational efficiency and customer accessibility. For instance, on April 9, 2024, IHG Hotels & Resorts, one of the world's leading hotel companies, and Google Cloud, announced an expanded partnership that will fuel new customer experiences within the IHG One Rewards mobile app. With Google Cloud's technologies, IHG will launch a generative AI-powered travel planning capability that can help guests easily plan their next vacation directly in the IHG One Rewards mobile app in a suite of new features that will launch in the second half of 2024, creating a more dynamic digital guest experience.
Based on the solution, the market is segmented into virtual assistant & chatbots, pricing & revenue management, and booking management systems. The virtual assistant & chatbots Pacific is expected to grow with a significant CAGR during the forecast period. The tourism customer interactions are changing through virtual assistants and chatbots that use AI to offer instant support and personal recommendations to guide visitors. Chatbots are used by travel agencies and hotels to handle inquiries, and bookings and also provide real-time assistance. Also, AI assistants are being used by airlines for flight status updates, checking one's baggage, and more personalized travel tips. For instance, on November 7, 2024, The Saudi Tourism Authority (STA) unveiled SARA, a cutting-edge AI digital human developed to represent Welcome to Arabia as a brand ambassador, a travel companion and personal concierge.
For a better understanding of the market adoption of AI in Tourism, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Throughout the forecast period from 2024 to 2032, Asia-Pacific is expected to grow with a significant CAGR. The rising uses of digital transformation speed alongside increasing guest demands for tailored travel options to attract artificial intelligence growth. AI technologies have found broad adoption across travel agencies airlines and hospitality establishments because of Asia-Pacific's well-developed tech-savvy consumer market. Furthermore, smart cities along with tourism sustainability success require AI for optimized management functions which results in better visitor satisfaction. Besides demand forecasting and route optimization, AI technology operators handle large tourist numbers effectively. Moreover, major Asian companies had major collaborations, partnerships, and launches and also use AI as a foundation for delivering instant chatbot assistance and tailoring travel plans and intelligent booking processes to customers.
On December 06, 2024, Wipro Limited (NYSE: WIT, BSE: 507685, NSE: WIPRO), a leading technology services and consulting company, announced a collaboration with SIAM.AI, a member of the NVIDIA Cloud Partner program in Thailand. The companies will leverage NVIDIA accelerated computing and software to develop an AI-powered digital assistant for the Tourism Authority of Thailand. This collaboration will utilize infrastructure, data, and networks within the country, advancing Thailand's sovereign AI objectives.
Some of the major players operating in the market include Snowflake Inc., NVIDIA Corporation, IBM, Microsoft, Amazon Web Services, Inc., Salesforce, Inc., HUAWEI Developers, Sabre GLBL Inc., SAS Institute Inc., Amadeus Hospitality.