![]() |
市場調査レポート
商品コード
1634632
自転車アクセサリー市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)Bicycle Accessories Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032) |
||||||
カスタマイズ可能
|
自転車アクセサリー市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年) |
出版日: 2024年12月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
|
自転車アクセサリー市場は予測期間内に7.49%の安定した成長率を示しています。移動手段やレクリエーションとしてのサイクリングの増加、eコマース売上の増加、環境意識の高まりなどが自転車アクセサリー市場の成長に寄与しています。自転車アクセサリー製品のE-Sellerは、サイクリストの安全性、利便性、快適性のために、ヘルメット、ライト、ロック、バッグなどのアイテムの重要性を認識しています。サイクリストの安全志向の高まりにより、高品質のヘルメットや反射ギアが求められています。メーカーは先進素材を活用し、快適性を高めながら保護への負担を減らしています。業界の需要は、需要を満たすために大手メーカーの生産能力拡大につながります。例えば、台湾の大手自転車メーカー、ジャイアント・グループは2024年4月、ベトナムのビンズン省に1億2,000万米ドルを追加投資します。6,000万米ドルの初期投資で成功を収めたジャイアントは現在、ベトナム・シンガポール工業団地(VSIP)II-Aに工場を構え、年間100万台の自転車生産能力を誇っています。今回の投資は、VSIP IIIにさらなる生産施設を建設するための資金となり、ジャイアントは同地域での生産能力を拡大することができます。オンライン・ショッピングへの移行により、自転車の部品やアクセサリーも消費者が入手できるようになりました。このため小売業者は、増加し続けるオンライン市場を開拓するため、改良されたユーザーフレンドリーなサイトデザインと物流にさらなる投資を行うことになります。
自転車アクセサリー市場は、製品別にアパレルとコンポーネントに区分されます。2023年時点では、コンポーネント分野が自転車アクセサリー市場で最大であり、今後の予測期間においても同様です。コンポーネントは、自転車の性能向上や耐久性向上において独自の用途を持つだけでなく、広く入手可能で費用対効果も高いです。サドル、ペダル、ハンドルバーなどのコンポーネントは、ライダーの快適性と効率性において非常に重要です。2022年、シマノは前年に登場したDi2(電子式)エレメントに加え、オプションとして機械式変速を搭載した12速105 R7100グループセットを再発売しました。新しいシマノ105 R7100メカニカル12速グループセットは油圧ディスクブレーキにしか対応しないが、その電子制御の分身のコストをはるかに下回るため、コスト面でのメリットは非常に明確です。さらに、道路を走るE-BIKEが増加しているため、電動ドライブトレイン、モーター、バッテリー、耐久性の高いタイヤなど、電動用に特化した高品質のコンポーネントへの需要が高まっています。特殊なコンポーネントは、都市部の通勤やレクリエーション・ハイキングに最も好まれるE-BIKEの機能性を維持し、長持ちさせるために重要です。
自転車の種類によって、市場はマウンテンバイク、プロ用自転車、ハイブリッド自転車、ロードバイク、その他に区分されます。2023年の市場セグメンテーションでは、ロードバイク分野が市場を独占しており、予測期間中も支配的であると予想されます。フィットネスと持続可能な移動手段への需要が高まるにつれ、最も速く、最も効率的で、多用途な都市移動手段としてロードバイクを受け入れる人が増えています。そのため、軽量ホイール、空気力学に基づいたハンドルバー、最先端のドライブトレインシステムなど、ロードバイクに関連するアクセサリーの需要が高まっています。例えば、2024年5月、Factor Bikesは、OSTRO VAM、O2 VAM、O2、LS、OSTRO Gravelなどの主要モデルに、新たにアップグレードされたSRAM Red AXS eTapグループセットを装備することを明らかにしました。このコラボレーションは、SRAMの高度なワイヤレス変速テクノロジーにより、エアロダイナミクスと人間工学に基づいたデザインの自転車とともに、そのパフォーマンスを補うことを意図しています。洗練されたエルゴノミクス、改良されたギア比、統合されたパワーメーターで構成され、ライダーにより効率的で応答性の高いサイクリング体験を提供します。道路はよりインテリジェントになりつつあります。GPS対応の拡張型サイクリング・コンピューター、パワーメーター、さらには複雑な照明システムなどはその一例です。例えば、2023年8月、高品質のサイクリングアクセサリーを提供する最も信頼できるメーカーの一つであるLezyneが、最先端のLED製品ラインを発表しました。同社が提供するこの最新製品は、サイクリストに最高のライティング体験を提供できるよう、すべて社内で考案・設計されています。この最新の製品は、前例のない駆動時間、高度な放熱性、斬新な光学レンズデザイン、防水USB-C充電ポートを備え、最高の性能、耐久性、スタイルを備えています。これらのライトは、最も要求の厳しいライダーをも唸らせるに違いありません。
タイプ別に見ると、市場はOEMとアフターマーケットに区分されます。アフターマーケットは2023年の自転車アクセサリー市場の主要セグメントであり、予測期間中も主要セグメントであり続けます。アフターマーケットは、レクリエーションから競合まで幅広い自転車ユーザーの自転車の強化や修理・交換の要件を満たすため、自転車アクセサリー業界で最大のシェアを占めています。より多くのサイクリストが、高品質で長持ちし、技術的に革新的なパーツを使用して自転車を改良する方法を探しているため、このセグメントは依然として最も成功しています。エクササイズとしてのサイクリング、E-バイシクルの販売と利用の拡大、マウンテンバイクやロードバイクの競技の向上など、その他の影響もアフターマーケット・パーツの売上を後押ししています。しかし、販売時に装着される部品のみを扱うOEMセグメントとは異なり、アフターマーケットには、GPS対応コンピュータのようなスマートデバイス、パワーメーター、高度なドライブトレインシステム、専用タイヤなど、消費者が移動距離や遭遇する地形の種類に応じて自転車を改造するために必要な幅広い製品があります。また、持続可能性と効率性を求めて、チェーン、ブレーキパッド、サドルの交換を常に注文するサイクリング修理文化も生まれています。
販売チャネルに基づき、自転車アクセサリー市場はオンラインとオフラインに区分されます。2023年には、オンラインセグメントが最も速い成長グレードを示し、予測期間中も同様の動きをすると予想されます。成長の主な要因は、インターネットの普及とデジタル化の進展、幅広い商品バリエーションと容易な比較、その他です。インターネットが容易に利用できるようになり、消費者の行動はますますデジタル化されています。最近では、本格的なサイクリストからリラックスしたサイクリストまで、ほとんどのサイクリストがオンラインショップで買い物をするようになり、自宅にいながら商品を探しています。オンラインシステムは、コンポーネント、アパレル、スマートデバイスを含む自転車アクセサリーの膨大なカタログを運営しています。そのため、消費者はブランド、機能、価格を手間なく比較することができます。もちろん、従来の店舗で買い物をする方がはるかに好ましいと思われます。宅配ならいつでも買えます。消費者にとっては時間の節約になります。24時間いつでもアクセスできたり、商品レビューが見れたり、非常に詳しい説明があったりと、オンライン・プラットフォームは忙しい人にとってより魅力的なものとなっています。eコマース・ウェブサイトを訪れる顧客は、より良い価格、季節の割引、バンドルに気づきます。消費者は、ロイヤルティプログラムやエキサイティングな割引によって、オンラインショッピングを選択するように影響されます。
自転車アクセサリー市場をより深く理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、スペイン、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、オーストラリア、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。アジア太平洋地域の自転車アクセサリー市場は、予測期間において優位を占めると予想されます。市場成長の主な要因は、都市化の進展と、持続可能で手頃な価格の交通手段に対する市民の意識の高まりです。道路交通や大気汚染に対する圧倒的な懸念が、特に中国、インド、日本などの国々で、環境に優しい代替手段として自転車を普及させています。消費者は常に安全性と利便性を求めるため、自転車利用の増加は、ヘルメット、ライト、ロック、修理キットなどのアクセサリー需要に直接拍車をかけると思われます。さらに、この大陸の一部には自転車とアクセサリーの製造拠点があり、競争上の優位性をもたらしています。世界最大の自転車メーカーのいくつかはアジア太平洋に生産拠点を置いており、その中には中国や台湾のメーカーも含まれています。したがって、製造コストの安さとサプライチェーンの効率性が相まって、上記市場の競争力を高めています。また、国内外のブランドは、消費者基盤に向けた製品やeコマース・チャネルの革新に多大な投資を行っています。さらに、政府がサイクリング・インフラと安全性を推進していることも市場を強化しています。例えば、アジアの主要都市の多くで自転車専用レーンやシェアリング・システムが開発されており、これが普及をさらに促進し、ひいてはアクセサリー・セグメンテーションにも拍車をかけています。
同市場で事業を展開する主要企業には、アクセル・グループ、エイボン、SHIMANO INC.、Garmin Ltd.、Giant Bicycles India、Trek Bicycle Corporation、MERIDA BIKES、Specialized Bicycle Components, Inc.、DT Swiss、Endura Limitedなどがあります。
The Bicycle Accessories Market is witnessing a steady growth rate of 7.49% within the forecast period. Increased cycling for transport and recreation as well as higher e-commerce sales combined with more environmental awareness have all contributed to the growth of the bicycle accessories market. E-sellers of bicycle accessories products recognize the importance of items such as helmets, lights, locks, and bags for safety, convenience, and comfort for cyclists. The growing tendency and focus on safety as regards cyclists is increasing the demand for quality helmets and reflective gear. Manufacturers are leveraging advanced materials to reduce the burden on protection while enhancing comfort. Industry demand leads to capacity expansion from major manufacturers to fulfill the demand. For instance, in April 2024, Giant Group, a leading Taiwanese bicycle manufacturer, will invest an additional USD 120 million in Vietnam's Binh Duong province. Following an initial and successful investment of USD 60 million, Giant now has a factory located in the Vietnam-Singapore Industrial Park (VSIP) II-A, boasting an annual production capacity of one million bicycles. The newer investment will fund the construction of a further production facility in VSIP III to enable Giant to expand its production capacity in the region. The shift towards online shopping has equally made bicycle parts and accessories available to consumers. This will see retailers investing further in improved and user-friendly site designs and logistics to tap the ever-increasing online market.
Based on the product, the bicycle accessories market is segmented into apparel and components. In 2023, the component segment was the largest in the market and would remain the same even in the forthcoming forecast period. As components are widely available and cost-effective, besides having applications of their own in the performance enhancement and durability of bicycles. Components such as saddle, pedal, and handlebar are critical in rider comfort and efficiency. In 2022, Shimano relaunched the 12-speed 105 R7100 group set with mechanical shifting as an option in addition to the Di2 (electronic) elements that came out the year before. The cost benefits come very clearly as the new Shimano 105 R7100 Mechanical 12-speed groupset is compatible with only hydraulic disc brakes, but it is way below the cost of its electronic alter ego. Moreover, because of the increasing number of e-bikes on the road, the demand for higher quality components that are specific for use in electric including electric drivetrains, motors, batteries, and very durable tires-has increased specialized components are important for the upheld functionality and longevity of these e-bikes most preferred for urban commuting and recreational hiking.
Based on bicycle type, the market is segmented into mountain bikes, professional bikes, hybrid bikes, road bikes, and others. The road bike segment dominated the bicycle accessories market in 2023 and is expected to dominate in the forecast period. As the demands for fitness and sustainable transport grow, more people have embraced road biking as the quickest, most efficient, and versatile way of urban travel. This, in turn, has stimulated the specific demand for accessories associated with road bikes, including lightweight wheels, aerodynamic handlebars, and state-of-the-art drivetrain systems. For instance, in May 2024, Factor Bikes revealed the outfitting of its leading models, including the OSTRO VAM, O2 VAM, O2, LS, and OSTRO Gravel, with the newly upgraded SRAM Red AXS eTap groupset. The collaboration intends to supplement their performance alongside the aerodynamic and ergonomic designs of their bicycles with advanced wireless shifting technology from SRAM. It consists of refined ergonomics, improved gear ratios, and integrated power meters that deliver a more efficient and responsive cycling experience for its riders. Roads are becoming more intelligent. GPS-enabled augmented cycling computers, power meters, and even complex lighting systems are just a few examples. For instance, in August 2023, Lezyne, one of the most reliable manufacturers and providers of high-quality cycling accessories revealed its new state-of-the-art LED product line. This newest offering from the house is entirely conceived and engineered in-house for the best experience that could be provided to cyclists in lighting. The latest offering has unprecedented run times, advanced heat dissipation, a novel optical lens design, and a waterproof USB-C charging port, which makes it provisioned with the best performance, durability, and style. These lights are sure to behold even the most demanding riders.
Based on type, the market is segmented into OEM and Aftermarket. The aftermarket is the major segment in the bicycle accessories market in 2023 and remains the leading segment during the forecast period. Aftermarket accounted for the largest share in the bicycle accessories industry as it meets the requirements of bike enhancement and repair/replacement across bicycle users ranging from recreational to competitive ones. This segment remains the most successful because more cyclists are looking for ways to improve their bicycles using high-quality, long-lasting, and technologically innovative parts. Other influences, including cycling as exercise, the growth of e-bicycle sales and usage, and improved mountain and road bicycle competitions, have also fueled aftermarket parts sales. However, unlike the OEM segment that involves only those components installed at the point of sale, the aftermarket has a wide range of offerings such as smart devices like GPS-enabled computers, power meters, advanced drivetrain systems, specialized tires, and many more that the consumers need to modify the bikes according to the distance they need to travel and the type of terrain they are going to encounter. Also, cycling repair culture has emerged, because charging for sustainability and efficiency, constantly orders replacement number one chains, number two brake pads, and number three saddles.
Based on sales channel, the bicycle accessories market is segmented into online and offline. In 2023, the online segment shows the fastest growth grade and is expected to behave the same in the forecast period. The major factors contributing to the growth are the increased internet penetration and digitalization, wide product variety & easy comparison, and others. The internet is more readily available, and the behavior of consumers is more and more digitalized; therefore, online shopping has become easier and more convenient. These days, most cyclists-from the serious ones to the relaxed ones-are going to do their shopping via online stores, looking for products in the comfort of their own homes. Online systems run an enormous catalog of bicycle accessories that include components, apparel, and smart devices. This gives consumers the chance to compare brands, features, and prices without hassle. Of course, it will be much preferable to shop in a conventional store. There is buying power anytime with home delivery. There is a time saving for consumers. Features such as accessing it 24 hours a day, product reviews, and very detailed descriptions make online platforms almost more attractive for busy people. They are packed with benefits, customers who visit e-commerce websites find themselves with better prices, seasonal discounts, and bundling. Consumers are influenced into choosing online shopping by loyalty programs and exciting discounts.
For a better understanding of the market of the bicycle accessories market, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (The US, Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, The UK, France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Australia, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The Asia Pacific bicycle accessories market is expected to dominate in the forecast period. The major factors contributing to the growth of the market are the growing urbanization and rising consciousness towards the sustainable and affordable means of transport among citizens. Such overwhelming concerns about road traffic and air pollution have popularized bicycles as a green alternative, especially in countries like China, India, and Japan. Increased bicycle use would, therefore, directly spur the demand for accessories such as helmets, lights, locks, and repair kits, since consumers always seek safety and convenience. Additionally, the manufacturing base for bicycles and accessories in this part of the continent presents a competitive advantage. Several of the largest bicycle manufacturers in the world have production units in the Asia Pacific; among them are manufacturers in China and Taiwan. Thus, a cheaper manufacturing cost coupled with supply chain efficiency boosts the competitive standing of the above markets. Local and international brands have also invested hugely in innovation into products and e-commerce channels to their consumer base. Further government promotion of cycling infrastructures and safety enhances the market. For example, dedicated bike lanes and sharing systems have been developed in many of the major cities in Asia, which further spur adoption and, by extension, accessory segmentation.
Some of the major players operating in the market include Accell Group, Avon, SHIMANO INC., Garmin Ltd., Giant Bicycles India, Trek Bicycle Corporation, MERIDA BIKES, Specialized Bicycle Components, Inc., DT Swiss, and Endura Limited.