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市場調査レポート
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1615115

体験型小売市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)

Experiential Retail Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
ページ情報
英文 150 Pages
納期
即日から翌営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=148.33円
体験型小売市場:現状分析と将来予測 (2024年~2032年)
出版日: 2024年11月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

体験型小売の世界市場のCAGR成長率は14.02%と予測されます。これは、リテールクエストに対するニーズの高まりと、ショッピング施設への新技術の導入によるものです。体験型小売業界は、デジタルと物理的世界の融合を通じて、キュレーションされたショッピング体験を提供することで健全な成長を見せています。現在の理論的アプローチは、大手小売企業がeコマースのライバルに対する競争優位性として、体験型小売ソリューションをどのように利用しているかについて、重要な考察を提供することができます。例えば、ナイキは、個別化されたショッピング体験を提供するために、いくつかの新しいAIとAR技術を適用する新しいHouse of Innovationストアをソウルにオープンしました。店内には、インタラクティブなバーチャルフィッティングやカスタマイズステーションなど様々な設備があり、未来の小売体験を感じさせます。こうして同社は、顧客吸引力を25%向上させ、AEコンポーネントを導入した店舗では40%以上の顧客が購入に至り、これは従来のベニヤとの比較で2倍の数字であることを証明しました。さらに、顧客との親密度と顧客維持は、経験豊かな経済を推進するための重要な成長優先事項となっており、体験型小売ソリューションに対する需要がさらに高まっています。エクスペリエンスの要素を取り入れた店舗に関する小売業界のレポートによると、顧客の滞在時間は平均40%増加し、売上は従来の店舗よりも30%増加しました。

体験の種類別では、市場は店内テクノロジー、多感覚体験、ポップアップ・没入型インスタレーション、ライブイベント・デモンストレーション、その他に区分されます。店内テクノロジー分野は、棚スペースにおけるAR、VR、AIソリューションの導入が増加していることから、2023年に最大の市場シェアを占めました。このようなテクノロジーは、小売業者が素晴らしくパーソナリスティックなショッピング体験を開発するのを支援します。例えば、インドのタタ・グループは、2022年に少なくとも20店舗の「ビューティー・テック」店舗をオープンする可能性があり、そこでは、若い富裕層の顧客を引き付け、高級化粧品を購入させるために、バーチャルメイクアップカウンターとデジタル肌診断を使用する予定です。パーソナライゼーションのためのAIの利用は、今や標準的なものとなっており、ユニクロのような企業は、実店舗でインテリジェント・スタイリング・ツールを使用し、カテゴリー横断的な売上を28%押し上げました。

小売形態別では、市場は百貨店、専門店、ポップアップストア、旗艦店、その他に区分されます。旗艦店は2023年に市場を独占し、予測期間中も主導的地位を維持すると予想されます。旗艦店は多かれ少なかれブランドのショールームとして機能します。例えば、アップルは2023年3月、インドのムンバイに巨大な店舗をオープンしました。この店舗では、Today at Apple、マルチプロダクトの設置、ブランド体験などのゾーンやセッションを設け、新興諸国での体験型小売を強化しています。同ストアによると、オープン1ヶ月で10万人以上の来店者を記録しました。同じように、アディダスはロンドンにある新しい旗艦店を、デジタル、サステナビリティ、インタラクションスペースの特徴を生かしてデザインし、従来の店舗に比べて顧客とのインタラクションを60%向上させました。ポップアップストアと同様に、他の伝統的な小売形態も著しい成長を遂げており、ルイ・ヴィトンやグッチといった高級ブランドは、認知度を高め、新たな市場をテストするために仮設店舗を利用しており、ポップアップストアの売上は平均35%増加しています。

市場は産業別に、アパレル・ファッション、美容・パーソナルケア、家電、高級品、食品・飲料、家庭装飾品、その他に区分されます。アパレル・ファッション分野が2023年に最大の市場シェアを占めたのは、この分野が体験型小売や顧客への付加価値といった新戦略をいち早く導入してきたからです。大手ファッション小売企業は、独自のタッチポイント・イノベーションの実施において積極的なキャンペーンを展開しています。例えば、H&Mは2024年2月、スマートミラー、バーチャル・スタイリスト、ショッピング体験を利用した「スタイル・スタジオ」コンセプトを主要地域にオープンし、顧客満足度指数を40%上昇させました。美容・パーソナルケア分野も急拡大を見せています。lushのような企業は、製品やフレグランスのサンプリングでユニークな店舗体験をデザインしています。例えば、MACコスメティックスの新コンセプト店舗では、バーチャル試着を取り入れ、パーソナライズされたコンサルテーションを行った結果、コンバージョン率が50%上昇しました。

体験型小売の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米 (米国、カナダ、その他北米地域)、欧州 (ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域 (中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他世界の国々における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。2023年には、北米が市場の大半のシェアを占めています。市場成長の主な要因としては、ファッション・アパレル、家電、高級品、食品・飲料、家庭装飾品など、さまざまな業界の大手小売業者の存在感が強いことが挙げられます。これらの業界では、新しい小売体験を取り入れるために店舗内テクノロジーの導入率が高いです。市場の大手企業は、小売店舗のアップグレードに多額の投資を行っており、最終的に体験型小売市場の規模を拡大しています。例えば、2022年3月、Target Corporationは、2022年に事業を拡大し続けるために最大50億米ドルを投資する計画を発表しました。ターゲットは、実店舗、デジタル体験、フルフィルメント能力、サプライチェーン能力に投資し、小売サービスのさらなる差別化を図り、継続的な成長を促進します。さらに、この地域は、AIを活用したパーソナライゼーションやスマートフィッティングルームを特徴とするアマゾンスタイルの店舗など、ここ数年で著しい成長を遂げたテクノロジー主導の最大手企業の本拠地でもあります。そのため、2023年の市場では、北米が大きなシェアを占めています。

市場に参入している主要企業には、ムード・メディア、フランク・メイヤー・アンド・アソシエイツ、UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD、Selfridges &Co.、RetailNext, Inc.、Snap Inc.、Adobe、Salesforce, Inc.、NCR Voyix Corporation、東芝世界コマースソリューションズなどがあります。

目次

第1章 市場概要

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 分析手法または前提条件

  • 分析プロセス
  • 分析手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別の見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要サイド分析
  • 供給サイド分析
    • 企業合併・買収 (M&A)
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:主要スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 価格分析:地域別
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の体験型小売の市場収益 (2022~2032年)

第7章 市場分析:経験の種類別

  • 店内テクノロジー (AR、VR、AI)
  • 多感覚体験 (嗅覚、聴覚、視覚)
  • ポップアップ・没入型インスタレーション
  • ライブイベント・デモンストレーション
  • その他

第8章 市場分析:小売形態別

  • デパート
  • 専門店
  • ポップアップストア
  • 旗艦店
  • その他

第9章 市場分析:産業別

  • アパレル・ファッション
  • 美容・パーソナルケア
  • 家電
  • 高級品
  • 食品・飲料
  • 家庭装飾品
  • その他

第10章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 市場参入企業の一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 企業の市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • Mood Media
    • 企業概要
    • 主な財務指標
    • SWOT分析
    • 製品ポートフォリオ
    • 近年の動向
  • Frank Mayer and Associates, Inc.
  • UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD
  • Selfridges & Co.
  • RetailNext, Inc.
  • Snap Inc.
  • Adobe
  • Salesforce, Inc.
  • NCR Voyix Corporation
  • Toshiba Global Commerce Solutions

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMCG213081

The Global Experiential Retail Market is projected to have 14.02% CAGR growth due to the rising need for retail quest and incorporating new technologies into shopping facilities. The experiential retail industry has shown healthy growth by providing curated shopping experiences through a convergence of digital and physical worlds. Current theoretical approaches can provide significant insights into how major retailers are using experiential retail solutions as a competitive advantage against e-commerce rivals. For example, Nike opened a new House of Innovation store in Seoul that will apply some new AI and AR technologies to provide personalized shopping experiences. The store has various installations such as interactive, virtual fitting and customization stations, which gives one a feeling of the future retail experience. Thus, the company increased customers' attraction by 25% and proved that over 40% of customers in stores containing the AE components made purchases, which is double the figure in relation to traditional veneer. Further, customer intimacy and retention have become key growth priorities to drive an experienced economy, creating even higher demand for experiential retail solutions. The retail industry report on the stores that have incorporated elements of experience shows an average of 40% increase in dwell time for the customers and sales were up by 30% more than in traditional stores.

Based on Type of Experience, the market is segmented into In-Store Technologies, Multi-Sensory Experiences, Pop-Ups & Immersive Installations, Live Events & Demonstrations, and Others. The In-Store Technologies segment held the largest market share in 2023, due to increasing implementation of AR, VR, and AI solutions in the shelf space. Such technologies assist retailers in developing great and personalistic shopping experiences. For example, in 2022, India's Tata Group is likely to open at least 20 "Beauty tech" stores it will use virtual makeup counter and digital skin test to attract young affluent customers to purchase high end cosmetic products. The use of AI for personalization has now become standard with companies such as Uniqlo using an intelligent styling tool in physical stores that boosted cross-category sales by 28%.

Based on Retail Format, the market is segmented into Department Stores, Specialty Stores, Pop-Up Stores, Flagship Stores, and Others. Flagship Stores dominated the market in 2023 and are expected to maintain their leadership position during the forecast period. The consolidated growth is credited largely to the large brand manufacturers, who have undertaken extensive efforts to develop flagship stores, which are more or less oriented to acting as brand showrooms. For instance, in March 2023, Apple had launched its enormous store in Mumbai, India, with zones and sessions such as Today at Apple, multiproduct installations, and brand experiences to enhance experiential retail in developing countries. According to the store, it had recorded more than one hundred thousand visitors in a single month of opening. For the same, Adidas has designed its new flagship store in London with digital, sustainability and interaction space features leading to 60% enhancement in customer interaction compared to traditional stores. Like pop-up stores, other traditional forms of retail have likewise seen tremendous growth with luxury brands such as Louis Vuitton and Gucci, which use temporary structures to build awareness and test new markets, experiencing average upticks in pop-up sales of 35%.

Based on Industry, the market is segmented into Apparel and Fashion, Beauty and Personal Care, Consumer Electronics, Luxury Goods, Food and Beverage, Home Decor, and Others. The Apparel and Fashion segment had the largest market share in 2023 because the sector has been quick to implement new strategies such as experiential retailing and value added to the customers. Large fashion retailers have been waging proactive campaigns in the implementation of unique, touch-point innovations. For example, in February 2024, H&M opened their "Style Studio" concept in key regions, using smart mirrors, virtual stylists and shopping experience, caused customer satisfaction index to rise by 40%. The Beauty and Personal Care segment has also demonstrated fast expansion; companies like lush design their unique in-store experience with product and fragrance sampling. For example, MAC Cosmetics' new concept stores incorporated virtual try-on, and personalized consultation resulted in a 50% increase in the conversion rates.

For a better understanding of the market adoption of experimental retail, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America held the majority share of the market in the year 2023. The major factors contributing to the growth of the market include the strong presence of major retailers of various industries such as fashion and apparel, consumer electronics, luxury goods, food and beverages, and home decor. These industries have a high adoption rate of in-store technologies to embrace new retail experiences. Major players in the market are investing heavy amounts in the upgradation of the retail stores, which ultimately scaling up the experiential retail market. For instance, in March 2022, Target Corporation announced its plan to invest up to USD 5 billion to continue scaling its operations in 2022. Target will invest in its physical stores, digital experiences, fulfillment capabilities and supply chain capacity that further differentiates its retail offering and drive continued growth. Additionally, the region is the home of some of the biggest technology-driven companies which have seen significant growth in the past couple of years, such as Amazon Style stores featuring AI-powered personalization and smart fitting rooms. Therefore, amongst areas, North America held a significant share of the market in the year 2023.

Some of the major players operating in the market include Mood Media, Frank Mayer and Associates, Inc., UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD, Selfridges & Co., RetailNext, Inc., Snap Inc., Adobe, Salesforce, Inc., NCR Voyix Corporation, and Toshiba Global Commerce Solutions.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Experiential Retail Market
  • 2.2. Research Methodology of the Experiential Retail Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL EXPERIENTIAL RETAIL MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY TYPE OF EXPERIENCE

  • 7.1. In-Store Technologies (AR, VR, AI)
  • 7.2. Multi-Sensory Experiences (Scent, Sound, Visual)
  • 7.3. Pop-Ups & Immersive Installations
  • 7.4. Live Events & Demonstrations
  • 7.5. Others

8.MARKET INSIGHTS BY RETAIL FORMAT

  • 8.1. Department Stores
  • 8.2. Specialty Stores
  • 8.3. Pop-Up Stores
  • 8.4. Flagship Stores
  • 8.5. Others

9.MARKET INSIGHTS BY INDUSTRY

  • 9.1. Apparel and Fashion
  • 9.2. Beauty and Personal Care
  • 9.3. Consumer Electronics
  • 9.4. Luxury Goods
  • 9.5. Food and Beverage
  • 9.6. Home Decor
  • 9.7. Others

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. Mood Media
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Frank Mayer and Associates, Inc.
  • 13.3. UNIBAIL-RODAMCO-WESTFIELD
  • 13.4. Selfridges & Co.
  • 13.5. RetailNext, Inc.
  • 13.6. Snap Inc.
  • 13.7. Adobe
  • 13.8. Salesforce, Inc.
  • 13.9. NCR Voyix Corporation
  • 13.10. Toshiba Global Commerce Solutions

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE