市場調査レポート
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1570976

福祉車両市場:現状分析と予測(2024-2032年)

Vehicle for Disabled Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


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英文 142 Pages
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福祉車両市場:現状分析と予測(2024-2032年)
出版日: 2024年09月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

福祉車両市場は、予測期間(2024-2032年)中に約7.44%の著しい成長が見込まれています。福祉車両の需要増加の主な要因の1つは、身体障害者が使用できる機能を備えた新時代の車両を開発する自動車企業の数が増加していることです。このような選択肢の増加により、利用可能な選択肢も増加し、福祉車両の堅調な需要につながります。例えば、Toyota Mobilityは2023年、2024年のパリ・オリンピックでインクルーシブ電気自動車を発表しました。トヨタによると、トヨタは包括性を信じており、そのためにラストマイルサービスやアクセシビリティを必要とする人々のための移動手段として設計された車両を使用しています。

障害者の通勤を容易にする車両オプションの需要が急増していることを考えると、福祉車両の需要も今後数年で増加すると思われます。さらに、世界中の多くの政府が福祉車両の導入に力を入れており、さまざまな税制上の優遇措置や補助金などを提供しています。

このような政府の支援などすべての変化を考慮すると、2024年から2032年にかけて福祉車両の需要はさらに高まると予想されます。

車両タイプ別に見ると、福祉車両市場は乗用車、MPV/SUV、ピックアップ、モビリティスクーターに区分されます。このうち、モビリティスクーターは世界中でかなりの市場シェアを占めています。成長の主な要因としては、交通量が多く混雑した地域でのモビリティスクーターの利用が増加していることが挙げられます。また、乗用車やMPV/SUVといった他のセグメントも近年急成長を遂げており、市場の成長を後押ししています。

メーカータイプ別では、OEMとアフターマーケットに分けられます。このうち、OEM分野は2022~2023年に顕著な成長を示しています。障害者の乗降を容易にする設備を備えた自動車を提供することに注力する自動車メーカーが増加する中、各セグメントは著しい成長を示しています。

福祉車両市場の採用をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、英国、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されます。アジア太平洋地域は福祉車両市場で大きなシェアを占めており、予測期間中も安定した成長率を維持すると予測されています。アジア太平洋地域は広大な自動車産業を有しており、自動車の課題とその潜在的な技術的解決策に関する研究開発を包括的に支援することを期待しています。さらに、この地域は、障害者の自動車所有率を高めるために、様々な政策措置を提供することにも注力しています。

同市場で事業を展開する主要企業には、Pride Mobility, Toyota Mobility, Tga Mobility, Hoveround Corporation, Rev Group Mobility, AMS Vans, Mobility Networks (Holdings), Lewis Reed (WAV) Ltd, Vantage Mobility LLC, Electric Mobility Euro Ltd.などがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界の福祉車両市場収益、2022-2032年

第7章 市場洞察:車両タイプ別

  • 乗用車
  • ミニバン/SUV
  • ピックアップ
  • モビリティスクーター

第8章 市場洞察:メーカータイプ別

  • OEM
  • アフターマーケット

第9章 市場洞察:運転オプション別

  • 回転シート
  • 車椅子のまま
  • 普通席に移動

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 限界分析
  • 市場参入企業一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • Pride Mobility
  • Toyota Mobility
  • Tga Mobility
  • Hoveround Corporation
  • Rev Group Mobility
  • AMS Vans
  • Mobility Networks(Holdings)
  • Lewis Reed(WAV)Ltd
  • Vantage Mobility LLC
  • Electric Mobility Euro Ltd

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMAU213023

Global Vehicle for Disabled market has witnessed a stable growth in the historical years. Vehicle for disabled are used for commuting disabled people with certain mobility issue and require specialized equipment which can be accommodated into the vehicles and help it for easy ingress, egress and driving of the vehicles. Additionally, this type of vehicle are more focused towards people with some disability, aging people as well as people suffering from any temporary ailment. Considering the targeted customers the vehicles are integrated with smart technologies which would help easy usage and ease the mobility of the people.

The Vehicle for Disabled Market is expected to grow at a significant rate of around 7.44% during the forecast period (2024-2032). One of the key factors that has attributed to the rising demand for the vehicle for disables is higher number of automotive companies progressing in the domain with their new-age vehicle equipped with the facility to be used by disabled customers. With the growing number of options for the same the available choices would also increase and help build a robust demand for vehicles for disabled. For instance, in 2023, Toyota Mobility announced to launch its inclusive electric vehicle at Paris Olympics 2024. According to Toyota it believes in inclusivity due to which it has used its vehicles designed with last-mile service and transport for the people with accessibility needs.

Considering the upsurge in the demand for vehicle options with ease of commute for people with disability the demand for Vehicle for Disabled would also increase in the forthcoming years. Additionally, many of the governments across the globe has focused on the adoption of vehicles for disabled and provided various tax rebates, subsidies, etc., which would reduce the cost and help the buyers to opt for such vehicles.

Considering all the changes such as the government support is further anticipated to rise further promoting the demand for the Vehicle for Disabled during 2024-2032.

Based on Vehicle Type, the vehicle for disabled market has been segmented into passenger cars, MPV/SUV, Pickup, and Mobility Scooters. Of these mobility scooters have held a sizable market share across the globe. Some of the key factors attributing to the growth are increasing usage of mobility scooters in highly traffic and congested areas where these can offer a good role in mobility. Some other segments such as passenger cars, MPV/SUVs have also exhibited rapid growth in recent years which would help the market to grow.

Based on the manufacturer type, the market is segmented into OEM and Aftermarket. Of these OEM segment has exhibited a remarkable growth during 2022-2023. With the increasing number of automotive manufacturers focusing on providing more cars with facilities easing the ingress and egress of the passengers with disability, the respective segment has shown a remarkable growth.

For a better understanding of the market adoption of the Vehicle for Disabled market, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, France, U.K., Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia Pacific holds a significant share of the Vehicle for Disabled market and is anticipated to maintain a steady growth rate over the forecast period. Asia Pacific has a vast automotive industry, and it is looking forward to comprehensively supporting research & development around automotive challenges and their potential technological solutions. Additionally, the region has also focused on providing various policy measures in order to increase the vehicle ownership among the people with disabilities.

Some of the major players operating in the market include Pride Mobility, Toyota Mobility, Tga Mobility, Hoveround Corporation, Rev Group Mobility, AMS Vans, Mobility Networks (Holdings), Lewis Reed (WAV) Ltd, Vantage Mobility LLC, and Electric Mobility Euro Ltd.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Vehicle for Disabled Market
  • 2.2. Research Methodology of the Vehicle for Disabled Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Investment Scenario
    • 4.7.2. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL VEHICLE FOR DISABLED MARKET REVENUE (USD MN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY VEHICLE TYPE

  • 7.1. Passenger Cars
  • 7.2. MPV/SUV
  • 7.3. Pickup
  • 7.4. Mobility Scooter

8.MARKET INSIGHTS BY MANUFACTURER TYPE

  • 8.1. OEM
  • 8.2. Aftermarket

9.MARKET INSIGHTS BY DRIVING OPTION

  • 9.1. Swivel Seat
  • 9.2. Driving Through Wheelchair
  • 9.3. Driving on Normal Seat

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. Marginal Analysis
  • 11.2. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILED

  • 13.1. Pride Mobility
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Toyota Mobility
  • 13.3. Tga Mobility
  • 13.4. Hoveround Corporation
  • 13.5. Rev Group Mobility
  • 13.6. AMS Vans
  • 13.7. Mobility Networks (Holdings)
  • 13.8. Lewis Reed (WAV) Ltd
  • 13.9. Vantage Mobility LLC
  • 13.10. Electric Mobility Euro Ltd

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE