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市場調査レポート
商品コード
1755984

障害者用車両市場の2032年までの予測: 車種、運転オプション、エンジンタイプ、技術、販売チャネル、エンドユーザー、地域別の世界分析

Vehicles for Disabled Market Forecasts to 2032 - Global Analysis By Vehicle Type, Driving Option, Engine Type, Technology, Sales Channel, End User and By Geography


出版日
ページ情報
英文 200+ Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=145.80円
障害者用車両市場の2032年までの予測: 車種、運転オプション、エンジンタイプ、技術、販売チャネル、エンドユーザー、地域別の世界分析
出版日: 2025年06月06日
発行: Stratistics Market Research Consulting
ページ情報: 英文 200+ Pages
納期: 2~3営業日
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  • 概要
  • 図表
  • 目次
概要

Stratistics MRCによると、世界の障害者用車両市場は2025年に49億米ドルを占め、2032年には116億米ドルに達すると予測され、予測期間中のCAGRは12.8%です。

障害者用車両は、障害者が単独で、または介助を受けながら移動できるように特別に作られた、または適合された輸送手段です。車いす用スロープやリフト、ハンドコントロール、回転シート、さまざまな移動要件に対応するように設計された自動化システムなどは、すべてこれらの自動車に見られる特徴です。アクセシブルなバスやタクシー、自動車やバンのような自家用車も含まれます。一時的または永続的な移動障害を持つ人々に、安全で実用的なアクセシブルな輸送手段を提供することで、これらの車は移動性、自律性、社会的包摂を向上させ、同時に生活の質も高めています。

高齢者と障害者人口の増加

高齢化により移動に問題が生じるため、アクセシブルな輸送手段に対するニーズが高まっています。障害者の自立と利便のために、専用車の必要性はますます高まっています。このニーズは、モビリティイニシアチブや補助金を通じて政府やヘルスケアシステムによって満たされています。開発メーカーは、この人口動態の変化により、革新的で、使い勝手がよく、適応性の高い自動車技術の開発を奨励されています。一般に、高齢者や障害者の増加により、特殊なモビリティソリューションに対する市場の需要は高まっています。

カスタマイズ車の高コスト

車いす用スロープ、ハンドコントロール、回転シートなど、頻繁に必要とされる特殊な適合により、これらの自動車のコストは大幅に増加します。多くの障害者は、特に低・中所得地域では、こうした費用を支払うことができないです。保険や経済的支援がないため、その苦労はさらに増します。そのため、潜在的な購入者は、そのような車を買うのをためらったり、まったく買わないと決めたりする可能性があります。障害者の大部分にとって、この経済的障壁はアクセシビリティを制限し、市場への浸透を阻害します。

技術の進歩と政府の支援

音声作動システム、アダプティブクルーズコントロール、車椅子対応設計などの技術革新により、ユーザーが利用できる可能性は広がっています。こうした進歩により、より多くのカスタマイズが可能になり、障がい者のさまざまな要望に応えることができるようになりました。また、補助金、減税、移動支援イニシアティブといった形での政府支援も、市場の受け入れに拍車をかけています。メーカー各社は、インクルーシブな輸送手段を求める規制の枠組みによって、研究開発への投資を促されています。障害者用自動車の世界市場は、規制による支援と技術の進歩の組み合わせにより、より急速に拡大しています。

新興国における限られたインフラと認知度の低さ

このような自動車の使い勝手は、未整備の道路や利用しやすい公共施設の少なさによって制限されています。さらに、特殊な輸送ソリューションの開発と利用は、資金調達や支援規制の不足によって制約を受けています。市場の拡大は、障害者用移動補助具に関する一般市民の知識の低さによってさらに妨げられています。多くの人々は、利用可能なさまざまな自動車オプションの利点をまだ知らないです。このため、需要はまだ少なく、この産業への開発や投資が遅れています。

COVID-19の影響

COVID-19の大流行は、障害者用自動車市場にさまざまな影響を与えました。当初、世界のサプライチェーンの混乱、製造の停止、個人消費の減少が市場の成長を妨げました。ロックダウンや社会的距離感が、車両生産とアクセシビリティ関連サービスをさらに遅らせた。しかし、この危機は、障害者を含む社会的弱者のモビリティニーズに対する意識も高めました。政府や団体は、アクセシブルな交通ソリューションへの支援や資金提供を徐々に増やしていりました。規制が緩和されるにつれて、特に個人用の改造車に対する需要が回復したが、これは健康上の懸念がある中で、自立したより安全な移動手段へのシフトを反映しています。

予測期間中、モビリティスクーター部門が最大となる見込み

モビリティスクーターセグメントは、移動に制限のあるユーザーにとって自立性と利便性が向上するため、予測期間中最大の市場シェアを占めると予想されます。これらのスクーターは、ユーザーフレンドリーなデザイン、快適性、手頃な価格により、ますます好まれています。バッテリー寿命の向上、コンパクト設計、スマート制御などの技術的進歩が普及を後押ししています。高齢者の増加と移動補助具に対する意識の高まりが需要をさらに押し上げています。さらに、多くの地域で政府の支援や償還施策がモビリティスクーターの市場浸透を高めています。

障害者セグメントは予測期間中最も高いCAGRが見込まれる

予測期間中、障害者セグメントは、カスタマイズ型モビリティソリューションに対する一貫した需要を生み出し、最も高い成長率を記録すると予測されます。世界の障害者人口の増加に伴い、アクセシブルでユーザーフレンドリーな車両に対するニーズは高まり続けています。意識の高まり、政府の支援策、障害者の権利に関する法律が、さらに採用を加速させています。車両改造の技術的進歩は、障害者ユーザーの快適性と使いやすさを向上させています。このセグメントはまた、メーカーが革新的な製品を提供し、市場全体の成長を後押しします。

最大のシェアを占める地域

予測期間中、アジア太平洋は、中間所得層の拡大と、日本、中国、インドなどの国々における政府の支援策により、最大の市場シェアを占めると予想されます。同市場は、急速な都市化、ヘルスケア・アクセスの改善、手頃な価格のモビリティソリューションの生産増加によって形成されています。技術の進歩と現地生産の増加により、アダプティブビークルはより利用しやすくなっています。しかし、一部の開発途上国では、インフラの制限や保険適用範囲の狭さが、特に農村部での普及の課題となっています。

CAGRが最も高い地域

予測期間中、北米地域は最も高いCAGRを示すと予測されます。これは、移動の権利に関する意識の高まりと、資金援助や規制を通じた政府の強力な支援によるものです。米国は成熟した自動車と福祉技術セクタのため、この地域を支配しています。後付けされた個人所有の自動車に対する需要の増加と高齢者の増加が、市場の拡大をさらに刺激しています。自動車メーカーと福祉機器メーカーの戦略的提携により、製品提供が強化されています。さらに、保険の枠組みが確立されているため、購入しやすい価格となっており、この地域全体で福祉車両の採用が拡大しています。

無料カスタマイズサービス

本レポートをご購読の顧客には、以下の無料カスタマイズオプションのいずれかをご利用いただけます。

  • 企業プロファイル
    • 追加市場参入企業の包括的プロファイリング(3社まで)
    • 主要企業のSWOT分析(3社まで)
  • 地域セグメンテーション
    • 顧客の関心に応じた主要国の市場推定・予測・CAGR(注:フィージビリティチェックによる)
  • 競合ベンチマーキング
    • 製品ポートフォリオ、地理的プレゼンス、戦略的提携による主要企業のベンチマーキング

目次

第1章 エグゼクティブサマリー

第2章 序文

  • 概要
  • ステークホルダー
  • 調査範囲
  • 調査手法
    • データマイニング
    • データ分析
    • データ検証
    • 調査アプローチ
  • 調査資料
    • 一次調査資料
    • 二次調査資料
    • 前提条件

第3章 市場動向分析

  • イントロダクション
  • 促進要因
  • 抑制要因
  • 機会
  • 脅威
  • 技術分析
  • エンドユーザー分析
  • 新興市場
  • COVID-19の影響

第4章 ポーターのファイブフォース分析

  • 供給企業の交渉力
  • 買い手の交渉力
  • 代替品の脅威
  • 新規参入業者の脅威
  • 競争企業間の敵対関係

第5章 世界の障害者用車両市場:車種別

  • イントロダクション
  • 乗用車
  • モビリティスクーター
  • 電動車椅子対応車両
  • SUVとバン
  • 動力車
  • 手動車
  • その他

第6章 世界の障害者用車両市場:運転オプション別

  • イントロダクション
  • 自力運転
  • 運転支援
  • 手動運転
  • 自動運転
  • その他の運転オプション

第7章 世界の障害者用車両市場:エンジンタイプ別

  • イントロダクション
  • 内燃機関(ICE)
  • 電気自動車(EV)
  • ハイブリッド車

第8章 世界の障害者用車両市場:技術別

  • イントロダクション
  • アダプティブドライビングコントロール
  • 車椅子リフトとスロープ
  • ステアリングアシスト
  • ペダルエクステンション
  • 遠隔操作運転システム
  • その他

第9章 世界の障害者用車両市場:販売チャネル別

  • イントロダクション
  • OEM
  • アフターマーケット

第10章 世界の障害者用車両市場:エンドユーザー別

  • イントロダクション
  • 障害者
  • 高齢者
  • 病院とクリニック
  • リハビリテーションセンター
  • NGOと政府機関
  • その他

第11章 世界の障害者用車両市場:地域別

  • イントロダクション
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • イタリア
    • フランス
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 日本
    • 中国
    • インド
    • オーストラリア
    • ニュージーランド
    • 韓国
    • その他のアジア太平洋
  • 南米
    • アルゼンチン
    • ブラジル
    • チリ
    • その他の南米
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • カタール
    • 南アフリカ
    • その他の中東・アフリカ

第12章 主要開発

  • 契約、パートナーシップ、コラボレーション、ジョイントベンチャー
  • 買収と合併
  • 新製品発売
  • 事業拡大
  • その他の主要戦略

第13章 企業プロファイリング

  • Toyota Motor Corporation
  • Volkswagen AG
  • Ford Motor Company
  • General Motors Company
  • Stellantis N.V.
  • Honda Motor Co., Ltd.
  • BraunAbility
  • Vantage Mobility International(VMI)
  • Allied Mobility
  • Revability
  • AMF-Bruns GmbH & Co. KG
  • Freedom Motors USA
  • Automotive Innovations
  • Kersey Mobility
  • MobilityWorks
  • Nissan Motor Co., Ltd.
  • Hyundai Motor Company
  • Rollx Vans
図表

List of Tables

  • Table 1 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Region (2024-2032) ($MN)
  • Table 2 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Vehicle Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 3 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Passenger Cars (2024-2032) ($MN)
  • Table 4 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Mobility Scooters (2024-2032) ($MN)
  • Table 5 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Electric Wheelchair Accessible Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 6 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By SUVs & Vans (2024-2032) ($MN)
  • Table 7 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Motorized/Powered Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 8 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Manual Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 9 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Other Vehicle Types (2024-2032) ($MN)
  • Table 10 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Driving Option (2024-2032) ($MN)
  • Table 11 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Driving on Own (2024-2032) ($MN)
  • Table 12 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Assisted Driving (2024-2032) ($MN)
  • Table 13 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Manual Driving (2024-2032) ($MN)
  • Table 14 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Automatic Driving (2024-2032) ($MN)
  • Table 15 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Other Driving Options (2024-2032) ($MN)
  • Table 16 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Engine Type (2024-2032) ($MN)
  • Table 17 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Internal Combustion Engine (ICE) (2024-2032) ($MN)
  • Table 18 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Electric Vehicles (EV) (2024-2032) ($MN)
  • Table 19 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Hybrid Vehicles (2024-2032) ($MN)
  • Table 20 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Technology (2024-2032) ($MN)
  • Table 21 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Adaptive Driving Controls (2024-2032) ($MN)
  • Table 22 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Wheelchair Lifts & Ramps (2024-2032) ($MN)
  • Table 23 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Steering Aids (2024-2032) ($MN)
  • Table 24 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Pedal Extensions (2024-2032) ($MN)
  • Table 25 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Remote-Controlled Driving Systems (2024-2032) ($MN)
  • Table 26 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Other Technologies (2024-2032) ($MN)
  • Table 27 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Sales Channel (2024-2032) ($MN)
  • Table 28 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Original Equipment Manufacturer (2024-2032) ($MN)
  • Table 29 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Aftermarket (2024-2032) ($MN)
  • Table 30 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By End User (2024-2032) ($MN)
  • Table 31 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Disabled Individuals (2024-2032) ($MN)
  • Table 32 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Elderly Population (2024-2032) ($MN)
  • Table 33 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Hospitals & Clinics (2024-2032) ($MN)
  • Table 34 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Rehabilitation Centers (2024-2032) ($MN)
  • Table 35 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By NGOs & Government Bodies (2024-2032) ($MN)
  • Table 36 Global Vehicles for Disabled Market Outlook, By Other End Users (2024-2032) ($MN)

Note: Tables for North America, Europe, APAC, South America, and Middle East & Africa Regions are also represented in the same manner as above.

目次
Product Code: SMRC29878

According to Stratistics MRC, the Global Vehicles for Disabled Market is accounted for $4.9 billion in 2025 and is expected to reach $11.6 billion by 2032 growing at a CAGR of 12.8% during the forecast period. Vehicles for people with physical limitations are specially made or adapted modes of transportation that allow them to travel either alone or with help. Wheelchair ramps or lifts, hand controls, swivel seats, and automated systems designed to accommodate a range of mobility requirements are all features found in these cars. They include accessible buses and taxis as well as private vehicles like cars and vans. By giving people with temporary or permanent mobility disabilities safe, practical, and accessible transportation, these cars improve mobility, autonomy, and social inclusion while also enhancing quality of life.

Market Dynamics:

Driver:

Rising geriatric and disabled population

The need for accessible transit options is rising as ageing causes mobility issues. Specialised cars are becoming more and more necessary for disabled people to be independent and convenient. This need is being met by governments and healthcare systems through mobility initiatives and subsidies. Manufacturers are encouraged to develop innovative, user-friendly, and adaptable car technologies by this demographic transition. In general, the market demand for specialised mobility solutions is increased by the growing number of elderly and disabled people.

Restraint:

High cost of customized vehicles

The cost of these cars is significantly increased by the specialised adaptations they frequently need, like wheelchair ramps, hand controls, and swivel seats. Many people with disabilities cannot pay these expenditures, particularly in low- and middle-income areas. The hardship is increased by a lack of insurance or financial support. Potential buyers might thereby put off or decide not to buy such cars at all. For a significant portion of the disabled population, this financial barrier limits accessibility and inhibits market penetration.

Opportunity:

Technological advancements and government support

The possibilities available to users have expanded thanks to innovations like voice-activated systems, adaptive cruise control, and wheelchair-accessible designs. More customisation has resulted from these advancements, meeting the various demands of people with disabilities. Market acceptance has also been fuelled by government support in the form of subsidies, tax breaks, and mobility assistance initiatives. Manufacturers have been encouraged to invest in R&D by regulatory frameworks that require inclusive transportation. The global market for cars for the disabled is expanding more quickly thanks to a combination of regulatory assistance and technological advancements.

Threat:

Limited infrastructure and low awareness in emerging economies

The usability of such cars is restricted by poorly built roads and a dearth of accessible public facilities. Furthermore, the development and use of specialised transportation solutions are constrained by the lack of financing and supportive regulations. The expansion of the market is further hampered by low public knowledge of mobility aids for the disabled. Many people are still ignorant of the advantages of the various car options that are available. Because of this, there is still little demand, which delays developments and investments in this industry.

Covid-19 Impact

The Covid-19 pandemic had a mixed impact on the Vehicles for Disabled market. Initially, global supply chain disruptions, manufacturing halts, and reduced consumer spending hindered market growth. Lockdowns and social distancing further delayed vehicle production and accessibility-related services. However, the crisis also heightened awareness about mobility needs for vulnerable populations, including the disabled. Governments and organizations gradually increased support and funding for accessible transportation solutions. As restrictions eased, demand rebounded, especially for personal-use modified vehicles, reflecting a shift toward independent and safer mobility options amid health concerns.

The mobility scooters segment is expected to be the largest during the forecast period

The mobility scooters segment is expected to account for the largest market share during the forecast period, due to enhanced independence and convenience to users with limited mobility. These scooters are increasingly preferred due to their user-friendly design, comfort, and affordability. Technological advancements such as improved battery life, compact designs, and smart controls have boosted their adoption. The growing elderly population and rising awareness of mobility aids further drive demand. Additionally, government support and reimbursement policies in many regions enhance market penetration for mobility scooters.

The disabled individual's segment is expected to have the highest CAGR during the forecast period

Over the forecast period, the disabled individual's segment is predicted to witness the highest growth rateby generating consistent demand for customized mobility solutions. As the global population of people with disabilities grows, the need for accessible and user-friendly vehicles continues to rise. Increased awareness, supportive government initiatives, and disability rights laws further accelerate adoption. Technological advancements in vehicle modification enhance comfort and usability for disabled users. This segment also influences manufacturers to innovate and expand their product offerings, boosting overall market growth.

Region with largest share:

During the forecast period, the Asia Pacific region is expected to hold the largest market share due to expanding middle-class income groups, and supportive government initiatives in countries like Japan, China, and India. The market is being shaped by rapid urbanization, improving healthcare access, and increasing production of affordable mobility solutions. Technological advancements and increased local manufacturing are making adaptive vehicles more accessible. However, infrastructural limitations and limited insurance coverage in some developing nations continue to challenge widespread adoption, especially in rural areas.

Region with highest CAGR:

Over the forecast period, the North America region is anticipated to exhibit the highest CAGR, owing to rising awareness about mobility rights, and strong governmental support through funding and regulation. The U.S. dominates the region due to its mature automotive and assistive technology sectors. Increasing demand for retrofitted personal vehicles and growing geriatric populations further stimulate market expansion. Strategic collaborations among automakers and assistive device companies are enhancing product offerings. Moreover, a well-established insurance framework aids affordability, contributing to the growing adoption of adapted vehicles across the region.

Key players in the market

Some of the key players profiled in the Vehicles for Disabled Market include Toyota Motor Corporation, Volkswagen AG, Ford Motor Company, General Motors Company, Stellantis N.V., Honda Motor Co., Ltd., BraunAbility, Vantage Mobility International (VMI), Allied Mobility, Revability, AMF-Bruns GmbH & Co. KG, Freedom Motors USA, Automotive Innovations, Kersey Mobility, MobilityWorks, Nissan Motor Co., Ltd., Hyundai Motor Company and Rollx Vans.

Key Developments:

In January 2025, Toyota Kirloskar Motor launched TMSS, a fully owned subsidiary based in Bidadi (Bengaluru), targeting the certified pre-owned car market with transparent pricing, 203-point inspections, warranties, and roadside assistance.

In November 2024, Volkswagen Group and Rivian launched a 50:50 JV-Rivian and Volkswagen Group Technologies-backed by up to US $5.8 billion to develop next-gen software/electrical architectures for electric vehicles.

Vehicle Types Covered:

  • Passenger Cars
  • Mobility Scooters
  • Electric Wheelchair Accessible Vehicles
  • SUVs & Vans
  • Motorized/Powered Vehicles
  • Manual Vehicles
  • Other Vehicle Types

Driving Options Covered:

  • Driving on Own
  • Assisted Driving
  • Manual Driving
  • Automatic Driving
  • Other Driving Options

Engine Types Covered:

  • Internal Combustion Engine (ICE)
  • Electric Vehicles (EV)
  • Hybrid Vehicles

Technologies Covered:

  • Adaptive Driving Controls
  • Wheelchair Lifts & Ramps
  • Steering Aids
  • Pedal Extensions
  • Remote-Controlled Driving Systems
  • Other Technologies

Sale Channels Covered:

  • Original Equipment Manufacturer
  • Aftermarket

End Users Covered:

  • Disabled Individuals
  • Elderly Population
  • Hospitals & Clinics
  • Rehabilitation Centers
  • NGOs & Government Bodies
  • Other End Users

Regions Covered:

  • North America
    • US
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • UK
    • Italy
    • France
    • Spain
    • Rest of Europe
  • Asia Pacific
    • Japan
    • China
    • India
    • Australia
    • New Zealand
    • South Korea
    • Rest of Asia Pacific
  • South America
    • Argentina
    • Brazil
    • Chile
    • Rest of South America
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • Qatar
    • South Africa
    • Rest of Middle East & Africa

What our report offers:

  • Market share assessments for the regional and country-level segments
  • Strategic recommendations for the new entrants
  • Covers Market data for the years 2024, 2025, 2026, 2028, and 2032
  • Market Trends (Drivers, Constraints, Opportunities, Threats, Challenges, Investment Opportunities, and recommendations)
  • Strategic recommendations in key business segments based on the market estimations
  • Competitive landscaping mapping the key common trends
  • Company profiling with detailed strategies, financials, and recent developments
  • Supply chain trends mapping the latest technological advancements

Free Customization Offerings:

All the customers of this report will be entitled to receive one of the following free customization options:

  • Company Profiling
    • Comprehensive profiling of additional market players (up to 3)
    • SWOT Analysis of key players (up to 3)
  • Regional Segmentation
    • Market estimations, Forecasts and CAGR of any prominent country as per the client's interest (Note: Depends on feasibility check)
  • Competitive Benchmarking
    • Benchmarking of key players based on product portfolio, geographical presence, and strategic alliances

Table of Contents

1 Executive Summary

2 Preface

  • 2.1 Abstract
  • 2.2 Stake Holders
  • 2.3 Research Scope
  • 2.4 Research Methodology
    • 2.4.1 Data Mining
    • 2.4.2 Data Analysis
    • 2.4.3 Data Validation
    • 2.4.4 Research Approach
  • 2.5 Research Sources
    • 2.5.1 Primary Research Sources
    • 2.5.2 Secondary Research Sources
    • 2.5.3 Assumptions

3 Market Trend Analysis

  • 3.1 Introduction
  • 3.2 Drivers
  • 3.3 Restraints
  • 3.4 Opportunities
  • 3.5 Threats
  • 3.6 Technology Analysis
  • 3.7 End User Analysis
  • 3.8 Emerging Markets
  • 3.9 Impact of Covid-19

4 Porters Five Force Analysis

  • 4.1 Bargaining power of suppliers
  • 4.2 Bargaining power of buyers
  • 4.3 Threat of substitutes
  • 4.4 Threat of new entrants
  • 4.5 Competitive rivalry

5 Global Vehicles for Disabled Market, By Vehicle Type

  • 5.1 Introduction
  • 5.2 Passenger Cars
  • 5.3 Mobility Scooters
  • 5.4 Electric Wheelchair Accessible Vehicles
  • 5.5 SUVs & Vans
  • 5.6 Motorized/Powered Vehicles
  • 5.7 Manual Vehicles
  • 5.8 Other Vehicle Types

6 Global Vehicles for Disabled Market, By Driving Option

  • 6.1 Introduction
  • 6.2 Driving on Own
  • 6.3 Assisted Driving
  • 6.4 Manual Driving
  • 6.5 Automatic Driving
  • 6.6 Other Driving Options

7 Global Vehicles for Disabled Market, By Engine Type

  • 7.1 Introduction
  • 7.2 Internal Combustion Engine (ICE)
  • 7.3 Electric Vehicles (EV)
  • 7.4 Hybrid Vehicles

8 Global Vehicles for Disabled Market, By Technology

  • 8.1 Introduction
  • 8.2 Adaptive Driving Controls
  • 8.3 Wheelchair Lifts & Ramps
  • 8.4 Steering Aids
  • 8.5 Pedal Extensions
  • 8.6 Remote-Controlled Driving Systems
  • 8.7 Other Technologies

9 Global Vehicles for Disabled Market, By Sales Channel

  • 9.1 Introduction
  • 9.2 Original Equipment Manufacturer
  • 9.3 Aftermarket

10 Global Vehicles for Disabled Market, By End User

  • 10.1 Introduction
  • 10.2 Disabled Individuals
  • 10.3 Elderly Population
  • 10.4 Hospitals & Clinics
  • 10.5 Rehabilitation Centers
  • 10.6 NGOs & Government Bodies
  • 10.7 Other End Users

11 Global Vehicles for Disabled Market, By Geography

  • 11.1 Introduction
  • 11.2 North America
    • 11.2.1 US
    • 11.2.2 Canada
    • 11.2.3 Mexico
  • 11.3 Europe
    • 11.3.1 Germany
    • 11.3.2 UK
    • 11.3.3 Italy
    • 11.3.4 France
    • 11.3.5 Spain
    • 11.3.6 Rest of Europe
  • 11.4 Asia Pacific
    • 11.4.1 Japan
    • 11.4.2 China
    • 11.4.3 India
    • 11.4.4 Australia
    • 11.4.5 New Zealand
    • 11.4.6 South Korea
    • 11.4.7 Rest of Asia Pacific
  • 11.5 South America
    • 11.5.1 Argentina
    • 11.5.2 Brazil
    • 11.5.3 Chile
    • 11.5.4 Rest of South America
  • 11.6 Middle East & Africa
    • 11.6.1 Saudi Arabia
    • 11.6.2 UAE
    • 11.6.3 Qatar
    • 11.6.4 South Africa
    • 11.6.5 Rest of Middle East & Africa

12 Key Developments

  • 12.1 Agreements, Partnerships, Collaborations and Joint Ventures
  • 12.2 Acquisitions & Mergers
  • 12.3 New Product Launch
  • 12.4 Expansions
  • 12.5 Other Key Strategies

13 Company Profiling

  • 13.1 Toyota Motor Corporation
  • 13.2 Volkswagen AG
  • 13.3 Ford Motor Company
  • 13.4 General Motors Company
  • 13.5 Stellantis N.V.
  • 13.6 Honda Motor Co., Ltd.
  • 13.7 BraunAbility
  • 13.8 Vantage Mobility International (VMI)
  • 13.9 Allied Mobility
  • 13.10 Revability
  • 13.11 AMF-Bruns GmbH & Co. KG
  • 13.12 Freedom Motors USA
  • 13.13 Automotive Innovations
  • 13.14 Kersey Mobility
  • 13.15 MobilityWorks
  • 13.16 Nissan Motor Co., Ltd.
  • 13.17 Hyundai Motor Company
  • 13.18 Rollx Vans