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市場調査レポート
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1556162

コミックブック市場:現状分析と予測(2024-2032年)

Comic Book Market: Current Analysis and Forecast (2024-2032)


出版日
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英文 142 Pages
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即日から翌営業日
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コミックブック市場:現状分析と予測(2024-2032年)
出版日: 2024年08月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

コミックブック市場は、コミックブック企業の拡大により、約5.1%の安定した成長率が見込まれています。例えば、2024年7月、出版社Penguin Random Houseの一部門であるRandom House Publishing Groupは、コミックブック、グラフィックノベル、ライセンスストーリーテリングの出版社兼スタジオであるBoom!スタジオを買収しました。さらに、デジタルプラットフォームの台頭、ストーリーテリングにおける多様性と包括性の増加、コミックブックのコンベンションやイベントの増加により、さまざまな経験を求める志向を持つさまざまなグループへのコミックブックの人気が高まっています。

製品タイプによって、市場は物理的コミックとデジタルコミックに二分されます。2023年には、物理的コミックブックセグメントが市場の最大シェアを占めましたが、これはこのセグメントとコレクションの一貫した読者層によるものです。物理的コミックは、物理的なフォーマットと有形製品、限定出版物、紙上でコミックを読むことの余裕に関連するいくつかの利点を持っています。コミック専門店の存在、グラフィックノベルのためのコンベンションの可能性、連載ストーリーやグラフィックノベルの継続的な流通が、物理的コミックが人々の嗜好の中でいまだに強く重要な位置を占めている理由です。この分野は、高額でもコレクターズアイテムやレアアイテムを手に入れたいと願う人々の情熱によって、出版社に人気があり、市場で活発な活動を続けています。

市場はジャンル別では、SF、マンガ、スーパーヒーロー、ホラー、その他に区分されます。コミックブック市場内のマンガ分野は、世界の関心の高まりと異文化交流により、収益性の高い市場開拓の可能性を秘めています。日本で出版されたマンガは、そのプロットの面白さや独特の絵柄から海外でも人気を得ており、そのため海外での売上や読者数は大きく伸びています。また、翻訳マンガやデジタルマンガプラットフォームの出現、主流メディアへのマンガの普及も、この拡大を後押ししています。さらに、マンガはアニメ化の増加によってその影響力を拡大し、世界のコミックブック市場におけるマンガの支配的な地位を高め、マンガとアニメの相互関係を強めるのに役立っています。このように、マンガ分野はジャンルの中でも予測期間中に大きく成長する見込みです。

エンドユーザー別に見ると、市場は子供向けと成人向けに二分されます。コミックブックの成熟と複雑化に伴い、成人の読者を対象としたコミックブックの市場は年々拡大しています。このような高まりは、以前の「単なる」コミックの描写よりも成熟した内容を持ち、成人市場向けであるグラフィックノベルのコミックに顕著に表れています。成熟し、文学の一形態としてコミックに適切な評価が与えられるようになったことは、ポップカルチャーにも貢献し、さらにテクノロジーや独立系出版社は、大衆とのコミュニケーションの新しい方法を切り開きました。この延長線上にあるのは、コミックが興味深く、力強いメディアであり、成人を対象に物語を語りうるものであるという評価が向上していることを示しています。このように、成人向けセグメントはエンドユーザーの間で予測期間中に大きな成長率を示すと予想されます。

コミックブックの市場普及をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における世界の存在に基づいて分析されます。北米のコミック市場は近年着実に成長しており、その一因は、スーパーヒーローが登場する映画や連続テレビドラマがこのカテゴリーを後押ししたことにあります。より多くのマルチメディアが利用できるようになったこと、メインストリーム、ケーブル、衛星、PPVの番組が続々と登場したこと、市場が広がったこと、独特の視点が研ぎ澄まされたこと、インディペンデントやクリエイターへの回帰傾向が新たな読者にアピールしています。加えて、コレクターや限定版印刷物の高い売り上げ、強く成長するコンベンションコミュニティも、健全で変化し続ける市場に貢献しています。例えば、2024年7月には、トム・ハーディのSFコミックブックシリーズ「Arcbound」が米国のDark Horse Comicsから発売され、Arcbound Universeが構築されました。このように、地域別では北米が予測期間中に大きな成長を遂げると予想されています。

同市場に参入している主要企業:MARVEL、Dark Horse Comics LLC、Image Comics, Inc.、DC Entertainment、Archie Comic Publications, Inc.、IDW Publishing、Rebellion、DMG Entertainment Inc.、SHOGAKUKAN ASIA PTE.Ltd.、HAKUSENSHA。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提条件

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 エグゼクティブサマリー

  • 業界要約
  • セグメント別見通し
    • 市場成長の強さ
  • 地域展望

第4章 市場力学

  • 促進要因
  • 機会
  • 抑制要因
  • 動向
  • PESTEL分析
  • 需要側分析
  • 供給側分析
    • 合併と買収
    • 投資シナリオ
    • 業界考察:大手スタートアップ企業とその独自の戦略

第5章 価格分析

  • 地域別価格分析
  • 価格に影響を与える要因

第6章 世界のコミックブック市場収益、2022-2032年

第7章 市場分析:製品タイプ別

  • 物理的コミック
  • デジタルコミック

第8章 市場分析:ジャンル別

  • SF
  • マンガ
  • スーパーヒーロー
  • ホラー
  • その他

第9章 市場分析:エンドユーザー別

  • 子供
  • 成人

第10章 市場分析:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋地域
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 バリューチェーン分析

  • 市場参入企業一覧

第12章 競合情勢

  • 競合ダッシュボード
  • 競合市場ポジショニング分析
  • ポーターのファイブフォース分析

第13章 企業プロファイル

  • MARVEL
  • Dark Horse Comics LLC
  • Image Comics, Inc.
  • DC Entertainment
  • Archie Comic Publications, Inc.
  • IDW Publishing
  • Rebellion
  • DMG Entertainment Inc.
  • SHOGAKUKAN ASIA PTE. LTD.
  • HAKUSENSHA

第14章 頭字語と前提条件

第15章 付録

目次
Product Code: UMME212997

The comic book is an artwork that integrates both pictures and words in specific frames providing the readers with a flowing story-telling technique. The technology of comic books began in the early twentieth century and has grown into a complex media as mass as a production significant to tune in to stories ranging from superheroes' epics to personal histories. They are usually serialized in that people get to continue with certain stories and they can be produced and distributed in many forms which include individual issues, graphic novels, and trade paperbacks. The flexibility of the medium as art and dialogue is something that has continued to create popularity in both the mainstream and independent communities, something that in its relatively short existence continues to provide an outlet for a multitude of cultures, societies contemporary arts, and artists.

The Comic Book Market is expected to grow at a steady rate of around 5.1% owing to the rising comic book company expansions. For instance, in July 2024, the Random House Publishing Group, a division of the trade publisher, Penguin Random House, acquired the comic book, graphic novel, and licensed storytelling publisher and studio, Boom! Studios. Moreover, the rise of digital platforms, increasing diversity and inclusivity in storytelling, and increasing comic book conventions and events have increased the popularity of comic books to different groups of people with an orientation to look for different experiences.

Based on the product type, the market is bifurcated into physical comic and digital comic. The physical comic book segment accounted for the largest share of the market in the year 2023 due to the consistent readership of this and the collections. Physical comics have several advantages associated with the physical format and tangible products, limited-edition publications, and the affordances of reading comics on paper. The existence of specialized shops for comic books, the possibility of conventions for graphic novels, and the continuous circulation of serialized stories and graphic novels are the reasons why physical comics still have a strong and significant place in people's preferences. This segment remains popular among publishers and active in the market due to the passion of people who are eager to have collectible and rare issues even at a high price.

Based on genre, the market is segmented into science-fiction, manga, superhero, horror, and others. The segment of manga within the comic book market has profitable potential for development due to the increasing interest in these products worldwide and intercultural exchange. Due to interesting plots and peculiar drawing the manga published in Japan has gained popularity in foreign countries which is why sales and readership in foreign countries have risen greatly. This expansion has also been boosted by translated manga, the emergence of digital manga platforms, as well as the popular incorporation of manga into the mainstream media. Moreover, manga has expanded its influence through increased anime adaptations that help to enhance manga's position as a dominant force in the global comic book market and increase the interconnected relationship between them. Thus, the manga segment is expected to grow significantly in the forecast period among the genres.

Based on the end-user, the market is bifurcated into kids and adults. The market of comic books that are aimed towards adult readers has grown over the years as comic books have grown more mature and complex. This rise is evident in Graphic Novels end comics that have content that is more mature than earlier portrayals of 'mere' comics and are meant for the adult market. Maturity and getting appropriate credit assigned to comics as a form of literature also contributed to pop culture, in addition to the Technology and independent publishers opened up new ways of communication with the public. This extension demonstrates that there is an improved appreciation of comics as an interesting, strong medium and capable of narrating a story to adults. Thus, the adult segment is expected to grow at a significant rate in the forecast period among the end-users.

For a better understanding of the market adoption of comic books, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The market of comic books in North America has been steadily growing in recent years and this is owed partly to the movies and television serials with superheroes that gave boost to the category. The availability of more multimedia outlets; the continuing emergence of mainstream, cable, satellite, and pay-per-view programming; the broadening of the market; the sharpening of the distinctive point of view; and the trend back to independents and creators have appealed to a new audience. In addition, high sales in collector and limited-edition print issues, and a strong and growing convention community also cater to the healthy and changing market. For instance, In July 2024, Tom Hardy's sci-fi comic book series 'Arcbound' was released by U.S.-based Dark Horse Comics to build Arcbound Universe. Thus, amongst areas, North America is expected to grow at a significant rate in the forecast period.

Some of the major players operating in the market include MARVEL; Dark Horse Comics LLC; Image Comics, Inc.; DC Entertainment; Archie Comic Publications, Inc.; IDW Publishing; Rebellion; DMG Entertainment Inc.; SHOGAKUKAN ASIA PTE. LTD.; HAKUSENSHA.

TABLE OF CONTENTS

1.MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2.RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Comic Book Market
  • 2.2. Research Methodology of the Comic Book Market
  • 2.3. Respondent Profile

3.EXECUTIVE SUMMARY

  • 3.1. Industry Synopsis
  • 3.2. Segmental Outlook
    • 3.2.1. Market Growth Intensity
  • 3.3. Regional Outlook

4.MARKET DYNAMICS

  • 4.1. Drivers
  • 4.2. Opportunity
  • 4.3. Restraints
  • 4.4. Trends
  • 4.5. PESTEL Analysis
  • 4.6. Demand Side Analysis
  • 4.7. Supply Side Analysis
    • 4.7.1. Merger & Acquisition
    • 4.7.2. Investment Scenario
    • 4.7.3. Industry Insights: Leading Startups and Their Unique Strategies

5.PRICING ANALYSIS

  • 5.1. Regional Pricing Analysis
  • 5.2. Price Influencing Factors

6.GLOBAL COMIC BOOK MARKET REVENUE (USD BN), 2022-2032F

7.MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE

  • 7.1. Physical Comic
  • 7.2. Digital Comic

8.MARKET INSIGHTS BY GENRE

  • 8.1. Science-Fiction
  • 8.2. Manga
  • 8.3. Superhero
  • 8.4. Horror
  • 8.5. Others

9.MARKET INSIGHTS BY END-USER

  • 9.1. Kids
  • 9.2. Adults

10.MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11.VALUE CHAIN ANALYSIS

  • 11.1. List of Market Participants

12.COMPETITIVE LANDSCAPE

  • 12.1. Competition Dashboard
  • 12.2. Competitor Market Positioning Analysis
  • 12.3. Porter Five Forces Analysis

13.COMPANY PROFILES

  • 13.1. MARVEL
    • 13.1.1. Company Overview
    • 13.1.2. Key Financials
    • 13.1.3. SWOT Analysis
    • 13.1.4. Product Portfolio
    • 13.1.5. Recent Developments
  • 13.2. Dark Horse Comics LLC
  • 13.3. Image Comics, Inc.
  • 13.4. DC Entertainment
  • 13.5. Archie Comic Publications, Inc.
  • 13.6. IDW Publishing
  • 13.7. Rebellion
  • 13.8. DMG Entertainment Inc.
  • 13.9. SHOGAKUKAN ASIA PTE. LTD.
  • 13.10. HAKUSENSHA

14.ACRONYMS & ASSUMPTION

15.ANNEXURE