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市場調査レポート
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1429277

格安航空会社市場:現状分析と予測(2023年~2030年)

Low-Cost Carrier Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)


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英文 146 Pages
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格安航空会社市場:現状分析と予測(2023年~2030年)
出版日: 2024年01月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 146 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

格安航空会社市場は、多くの新興諸国における国内航空旅行インフラの増加だけでなく、観光のために国際線を利用する航空旅行者の増加への関心の高まりにより、約12.73%の安定したCAGRで成長すると予想されています。さらに、短距離でも経済的な航空運賃を選択する旅行者の関心が高まっていることも、格安航空会社の市場成長を助長することが証明された顕著な要因です。2020年のCOVID-19パンデミックの出現により、世界中の航空会社の多くは、航空旅行の減少による運営コストの回収という大きな課題に直面しました。このため、オンデマンドで付加サービスを利用できる低コストの航空サービスを提供することに重点を置き、それによってターゲットとする顧客層を増やすことに代わった。

これに伴い、世界中の格安航空会社の多くが、経済的な旅行者の急増による需要の増加に対応するため、航空機の保有数を増やすことを発表しました。例えば、2023年にInterGlobe Aviation Limited(インディゴ)は、2023年から2035年の間に引き渡される事業拡大のために500機のエアバス320ジェットを購入すると発表しました。さらに、世界各国のさまざまな政府政策も、国内航空旅行のインフラ整備に適しているとして、格安航空会社の採用を促進しています。

航空機の種類によって、市場はナローボディ、ワイドボディ、その他の航空機に区分されます。このうち、ナローボディ機は世界中で大きなシェアを占めています。狭い滑走路でのナローボディ機の運航が容易であること、コストが低いことから国内旅行に適していることなどが、ナローボディ機の採用率の高さを支えています。さらに、ナローボディ機は通路が1本しかないため座席数が少なく、航空需要が少ない場合には運航コストが削減されます。しかし、ワイド・ボディ・ジェット機は収益性が高く、他のものに比べて広い居住空間を持つが、運航コストが高いだけでなく、座席数を十分に利用できない場合は収益性が低くなります。リージョナルジェットやターボプロップエンジン機などの他のジェット機は、商業空間での用途が低いです。

世界の市場セグメンテーションは、目的地別に国内線と国際線に区分されます。COVID-19パンデミック後の海外旅行の増加や経済活動の再開を考慮し、多くの航空会社は低コストの長期旅行サービスに重点を置いています。UNCTADによると、2019年と比較した2021年、2022年、2023年の海外旅行需要は64%、84%、92%回復しました。これは、多くの旅行者が勉学、観光、雇用など様々な理由で気軽に国際旅行をしていることを示しています。さらに、UNCTADによると、国際観光客の年間成長率は3%から4%と予想されており、これは今後数年間の海外旅行の健全な需要を示しています。このような要因や、海外旅行の長期化による高収益を考慮すると、このセグメントはその主要な地位を維持すると予測されます。

格安航空会社の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界のプレゼンスに基づいて分析されています。アジア太平洋地域は、格安航空会社サービスの急成長市場の一つとして浮上しています。APAC地域は長年にわたり著しい経済成長を遂げており、中間層の拡大により航空旅行が急増しています。その結果、国内旅行と国際旅行の両方で航空旅行の需要が高まっています。さらに、中国、インド、韓国などAPAC地域の多くの国々は、Tier2やTier3の都市に空港を建設することで、航空旅行インフラの向上に大規模な投資を行ってきました。これらの国々は、国内消費と国際輸出の両面で、自動車の主要生産国としての地位を確立しています。さらに、APAC地域、特に中国やインドなどでは、かつてないペースで都市化が進んでいます。都市に移住する人が増えるにつれ、迅速な移動手段に対するニーズが高まっています。このような都市型ライフスタイルの変化は、格安航空会社の需要を促進する上で重要な役割を果たしています。

市場に参入している主な企業には、ライアンエアー、サウスウエスト航空、エアアジア、インディゴ、スクート、ヴァージン・オーストラリア、ウィズ・エアー、スピリット航空、ジェットブルー航空、フライドバイ、アレジアント・トラベル社などがあります。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界の格安航空会社市場収益 、2020-2030年

第6章 航空機タイプ別の市場洞察

  • ナローボディ
  • ワイドボディー
  • その他

第7章 目的地別の市場洞察

  • 国内
  • 国際

第8章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
    • アジア太平洋地域の残りの地域
  • 世界のその他の地域

第9章 世界の格安航空会社市場ダイナミクス

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第10章 世界の格安航空会社市場機会

第11章 世界の格安航空会社市場動向

第12章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第13章 世界の格安航空会社市場バリューチェーンと限界分析

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 企業プロファイル

  • Ryanair
  • Southwest Airlines
  • Air Asia
  • Indigo
  • Scoot
  • Virgin Australia
  • Wizz Air
  • Spirit Airlines
  • JetBlue Airlines
  • Flydubai
  • Allegiant Travel Co.

第16章 免責事項

目次
Product Code: UMAD212572

Low-Cost Carriers refers to no-frill and economical air travel services offered both for domestic as well as international travel. These types of services are offered by the airlines across the globe naming Indigo, Air Asia, Ryanair, Southwest Airlines, JetBlue, Spirit, etc., which target majorly on economy range of travelers looking for convenient air travel.

The Low-Cost Carrier Market is expected to grow at a steady CAGR of around 12.73% owing to the growing focus on enhanced number of air travelers traveling internationally for tourism as well as rise in the domestic air travel infrastructure in many of the developing countries. Furthermore, rising interest of the travelers to opt for economical air fare for shorter distances is another prominent factor that has proven to be conducive for the market growth of low-cost carriers. With the advent of COVID-19 pandemic in 2020, many of the airlines across the globe faced major challenges to recover their operational cost due to lowered air travel. This was substituted by the focus on offering low-cost services for air travel where they can avail add-on services on demand, thereby increasing the target customer base.

In line with this, many of the low-cost carriers across the globe have announced to increase their fleet of aircraft in order to cater to the rising demand from the surge in economical travelers. For instance, in 2023, InterGlobe Aviation Limited (Indigo) announced to purchase 500 Airbus 320 jets for expanding its operations which will be delivered between 2023-2035 . Additionally, various government policies across the globe have also promoted the adoption of Low-Cost Carriers as they are more suitable to improve the domestic air travel infrastructure in the countries.

Based on the aircraft type, the market is segmented into narrow body, wide body and other aircraft. Of these, narrow body aircraft have held a sizeable market share across the globe. The ease of operating narrow body aircraft in smaller runways as well as lower cost making them more apt for domestic travel have supported the higher adoption of narrow body aircraft. Additionally, narrow body aircraft only have one aisle due to which they have lesser seating capacity which reduces the cost of operating these jets in case there is lesser demand for air travel. However, the wide body jets are more profitable and have larger accommodation as compared to others these are high cost in operations as well as are less profitable when the seating capacity is not fully utilized. Other jets such as regional jets as well as turboprop engine aircraft have lower application in commercial space.

The Global Low-Cost Carrier market is segmented as domestic and international in terms of destination. Considering the risen in international travel post COVID-19 pandemic as well as resurge in the economic activities many of the airlines have projected their focus towards low-cost long travel services. According to the UNCTAD the demand for international travel in the years 2021, 2022 and 2023 as compared to 2019 was 64%, 84%, and 92%, recovered. This shows that many of the travelers are readily traveling internationally for various reasons as study, tourism, employment, etc. Additionally, according to the UNCTAD the yearly growth in the international tourist is anticipated to be 3% to 4% which shows a healthy demand for international travel in the coming years. Considering the factors and high revenue generation through longer international travel the segment is projected to hold its major

For a better understanding of the market adoption of Low-Cost Carrier, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (The U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, The U.K., France, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. Asia Pacific is emerging as one of the fastest-growing markets for low-cost carrier services. The APAC region has witnessed remarkable economic growth over the years, leading to a surge in air travel due to the expanding middle class. As a result, there is a growing demand for air travel both in domestic and international travel. Furthermore, many of the countries in the APAC region as China, India, South Korea have made extensive investments in the upliftment of air travel infrastructure by building airports in tier 2 and tier 3 cities. These countries have established themselves as leading producers of automobiles, both for domestic consumption and international exports. Moreover, urbanization is happening at an unprecedented pace in the APAC region, especially in countries like China and India. As more people migrate to cities, there is an increased need for quick transportation. This urban lifestyle shift plays a significant role in driving the demand for Low-Cost Carriers as there is unprecedented growth in city traffic, thereby boosting the Low-Cost Carrier market.

Some of the major players operating in the market include Ryanair, Southwest Airlines, Air Asia, Indigo, Scoot, Virgin Australia, Wizz Air, Spirit Airlines, JetBlue Airlines, Flydubai, and Allegiant Travel Co.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Low-Cost Carrier Market
  • 2.2. Research Methodology of the Low-Cost Carrier Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET REVENUE, 2020-2030F

6 MARKET INSIGHTS BY AIRCRAFT TYPE

  • 6.1. Narrow Body
  • 6.2. Wide Body
  • 6.3. Other

7 MARKET INSIGHTS BY DESTINATION

  • 7.1. Domestic
  • 7.2. International

8 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 8.1. North America
    • 8.1.1. The US
    • 8.1.2. Canada
    • 8.1.3. Rest of North America
  • 8.2. Europe
    • 8.2.1. Germany
    • 8.2.2. The UK
    • 8.2.3. France
    • 8.2.4. Italy
    • 8.2.5. Spain
    • 8.2.6. Rest of Europe
  • 8.3. Asia-Pacific
    • 8.3.1. China
    • 8.3.2. India
    • 8.3.3. Japan
    • 8.3.4. South Korea
    • 8.3.5. Australia
    • 8.3.6. Rest of the APAC
  • 8.4. Rest of the World

9 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET DYNAMICS

  • 9.1. Market Drivers
  • 9.2. Market Challenges
  • 9.3. Impact Analysis

10 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET OPPORTUNITIES

11 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET TRENDS

12 COMPETITIVE SCENARIO

  • 12.1. Competitive Landscape
    • 12.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

13 GLOBAL LOW-COST CARRIER MARKET VALUE CHAIN & MARGINAL ANALYSIS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 COMPANY PROFILED

  • 15.1. Ryanair
  • 15.2. Southwest Airlines
  • 15.3. Air Asia
  • 15.4. Indigo
  • 15.5. Scoot
  • 15.6. Virgin Australia
  • 15.7. Wizz Air
  • 15.8. Spirit Airlines
  • 15.9. JetBlue Airlines
  • 15.10. Flydubai
  • 15.11. Allegiant Travel Co.

16 DISCLAIMER