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市場調査レポート
商品コード
1394648
セイボリー(うま味・風味)成分市場:現状分析と予測(2023-2030年)Savory Ingredients Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030) |
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カスタマイズ可能
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セイボリー(うま味・風味)成分市場:現状分析と予測(2023-2030年) |
出版日: 2023年11月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
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セイボリー(うま味・風味)成分市場は、2023~2030年にかけて約5.2%のCAGRを記録すると予測されています。セイボリー添加物は、加工中に食品の味を変化させ、製品の品質と保存性を高める風味増強剤です。これらの食品添加物は、食品の香り、風味、味の改善に貢献します。これらの物質は自然な芳香味を付与し、クイックミール、肉製品、栄養価の高い食品、香辛料の製造に一般的に使用されています。セイボリー成分の需要拡大は、パッケージ化されたインスタント食品の需要増加と急速な都市化が、市場浸透に貢献する技術主導のイノベーションにより、投資家にとってますます魅力的になっていることに起因しています。さらに、新世代の都会的な嗜好の増加により、西洋の食習慣の影響が拡大し、セイボリー成分市場の需要が増加すると予想されます。しかし、MSGのような合成セイボリー成分の悪影響に関する意識の高まりは、消費者が酵母エキスのような天然成分をより好む先進地域におけるこの市場の成長を制限する主な要因の一つです。
市場セグメンテーションはタイプ別に、でんぷん、タンパク質、酵母、グルタミン酸ナトリウム(MSG)、その他に区分されます。グルタミン酸ナトリウム(MSG)セグメントは大きな市場シェアを占め、予測期間中に急成長すると予測されています。その利用は、製品の保存性を高め、食品調製における塩分含有量を最小限に抑えるのに役立ちます。
由来に基づいて、市場は天然と合成に細分化されます。天然セグメントはかなりの市場シェアを握っており、予測期間中に大幅なCAGRで成長すると予想されます。さらに、天然食品の医療上の利点に関する意識の高まりと有機栽培手順の進歩が、天然栄養剤と飲料の需要を促進すると予想されます。
用途に基づき、市場は食品と飼料に細分化されます。食品セグメントはかなりの市場シェアを握っており、予測期間中に大幅なCAGRで成長すると予想されています。これは、パッケージスナックや冷凍食品のような多くの食品用途で、MSGや酵母エキスのようなセイボリー成分の消費が多いことに起因しています。
セイボリー成分の市場普及をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、フランス、イタリア、スペイン、英国、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、オーストラリア、その他APACの諸国)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されます。アジア太平洋地域は、香ばしいスナック、スープ、加工肉製品の大量消費により、セイボリー成分産業の主要市場を構成しています。アジア太平洋地域は新興市場であり、同地域の多数の食品メーカーにビジネスチャンスをもたらすと予想されています。例えば、中国やインドのような発展途上国では、社会人の増加、多忙なライフスタイル、若年人口の増加により、麺類の消費が急増しています。中国のような国では、特にHoReCa部門で大量のMSGが消費されています。麺類ブランドの大半は、MSG、でんぷん、酵母エキスを統合しているため、即席麺や同様の簡便食品に対する需要の高まりは、セイボリー成分市場の成長率を増大させると予想されます。
The savory ingredients market is expected to register a CAGR of approx. 5.2% over the period of 2023-2030. Savory additives are flavour enhancers that change the taste of food items during processing to increase product quality and shelf life. These food additives contribute to the improvement of the fragrance, flavor, and taste of food products. These substances impart a natural aromatic taste and are commonly used in the manufacture of quick meals, meat products, nutritious food, and spices. The growing demand for savory Ingredients can be attributed to rising demand for packaged instant food products and rapid urbanization has become increasingly attractive to investors owing to the technology-driven innovations contributing to market penetration. For instance, in December 2019, Angel Yeast Co. ltd launched a new natural flavor-enhancing solution for plant based food and beverages in Europe. This product launch will help the company to strengthen its portfolio and increase its customer base in Europe. Furthermore, influence of western food habits is anticipated to grow on account of the increased urban taste among new generation and hence, increasing the demand for savory ingredients market. However, the growing awareness regarding the ill-effects of synthetic savory ingredients such as MSG, is one of the key factors restricting the growth of this market in developed regions, where the consumers are more inclined toward natural ingredients such as yeast extracts.
Based on the type, the savory ingredients market is segmented into starches, proteins, yeast, monosodium glutamate (MSG) and others. The monosodium glutamate (MSG) segment accounted for a significant market share and it is estimated that it will grow rapidly during the projected timeframe. Its utilization helps increase the product shelf-life and minimize the salt content in food preparation.
Based on the source, the market is fragmented into natural and synthetic. The natural segment grabbed a considerable market share, and it is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period. Moreover, the rising mindfulness about the medical benefits of natural food items and the progress in organic cultivating procedures is anticipated to drive the demand for natural nourishment and drinks.
Based on the application, the market is fragmented into food and feed. The food segment grabbed a considerable market share, and it is expected to grow at a significant CAGR during the forecast period. This is attributable to the high consumption of savory ingredients such as MSG as well as yeast extracts, in numerous food applications, like packaged snacks and frozen meals.
For a better understanding of the market adoption of the savory Ingredients, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (United States, Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, France, Italy, Spain, United Kingdom, and Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Australia, and Rest of APAC), and Rest of World. Asia-Pacific constitutes a major market for the savory ingredients industry owing to due to the large-scale consumption of savory snacks, soups, and curated meat products. The Asia Pacific region is an emerging economy in the market which is anticipated to create opportunities for numerous other food manufacturers in the region. For instance, the surging consumption of noodles in evolving economies like China and India due to increasing working professionals, busy lifestyles, and the growing young population. Countries like China consume large quantities of MSG, specifically in the HoReCa sector. The majority of noodles brands integrate MSG, starch, and yeast extract thus the mounting demand for instant noodles and similar convenience food products is expected to augment the market growth rate of the savory ingredients market.
Some of the major players operating in market are: Ajinomoto ADR Representing One Ord Shs; AngelYeast Co., Ltd.; Archer-Daniels-Midland Co; Associated British Foods ADR; Cargill Incorporated; Givaudan ADR; Kerry Group PLC - ADR; Koninklijke DSM N.V.; Sensient Technologies Corp; Symrise among others. Several M&A's along with partnerships have been undertaken by these players.