表紙:見えない矯正歯科市場:現状分析と予測(2023-2030年)
市場調査レポート
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1364812

見えない矯正歯科市場:現状分析と予測(2023-2030年)

Invisible Orthodontics Market: Current Analysis and Forecast (2023-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 144 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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見えない矯正歯科市場:現状分析と予測(2023-2030年)
出版日: 2023年09月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 144 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

見えない矯正歯科市場は、世界の審美的魅力の需要増加により、約18%の安定した成長が見込まれています。国立衛生研究所が2022年に実施した調査によって発表された統計によると、歯科専門医の90.7%が、近年世界中で審美的な歯科処置の需要が増加していることに同意しています。その他、歯列矯正の動向の高まりなど、いくつかの要因が見えない矯正歯科の世界の牽引役となっています。世界保健機関(WHO)が2023年5月に発表した最新のデータによると、インドでは成人の約95%がう蝕に罹患しており、一方では成人の約50%が歯周病に罹患しています。これとは別に、見えない矯正歯科による治療効率の加速は、治療手順の迅速化と精度の向上をもたらし、見えない矯正歯科市場を安定的に牽引しています。2020年のWHOの報告書によると、米国は主要な口腔疾患に関連する直接・間接的な年間支出額で第1位となっています。世界保健総会(WHO)はまた、口腔保健に関する認識を広めるためのイニシアチブをとり、2022年に戦略「口腔保健に関する決議」を改訂しました。この決議は、2030年までに口腔保健の国民皆保険に向けたアプローチとともに、家族、学校、職場における口腔保健に関する認識を広めることを含む予防的アプローチへの従来の治療アプローチからの転換を推奨しています。

タイプ別に見ると、市場はセラミック矯正、クリアアライナー、舌側矯正に区分されます。2022年の見えない矯正歯科世界市場では、クリアアライナーセグメントが最大シェアを占めています。このセグメントが市場を独占した理由は、患者の都合に合わせて歯並びを治療するその個別の方法によるものです。また、他の歯列矯正よりも安全で、患者に魅力的な外観を提供します。デンタルツーリズムの増加も、このセグメントの促進要因です。例えば、2021年の歯科機構の報告書によると、歯科治療費の増加により歯科観光が増加しています。手頃な価格の歯科治療を求めて、毎年何百、何千もの人々が海外に旅行しています。スペインは、米国よりも50~60%安い手頃な価格で、高水準の歯科治療が受けられることで悪名高い、人気のデンタルツーリズムの目的地として浮上しています。

年齢別では、市場は小児、青年、成人に分類されます。思春期のセグメントは、若い年齢の人々への見えない歯科アライナーの採用の増加により、市場を独占しています。さらに、この世代の審美的に魅力的な歯列矯正の需要が増加しており、このセグメントの促進要因となっています。例えば、米国国立衛生研究所の国立歯科頭蓋顔面研究所(NIDCR)は2022年11月に、12歳から19歳の青少年の57%が永久歯にむし歯を持っていると推定しました。少し年齢が高い青少年や低階層の家庭に住む青少年は虫歯になる可能性が高いです。このように、2021年には思春期セグメントが市場を独占しました。

エンドユーザー別では、市場は病院、歯科クリニック、その他に区分されます。歯科診療所セグメントは、歯科治療のための歯科診療所への入院者数の増加、政府支援の増加、歯科ヘルスケア企業による助成金の増加、過去数年間の安全対策に関する啓発プログラムなどに起因して、2022年の市場で大きなシェアを占めました。例えば、Illinois Children's Healthcare FoundationとDelta Dental of Illinois Foundationは、2021年11月に高品質で包括的な口腔保健サービスを支援するために約200万米ドルを拠出しています。このように、2021年の市場では歯科医院が最大シェアを占めています。

見えない矯正歯科の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、世界のその他の地域における世界の存在に基づいて分析されています。北米は、ユーザーフレンドリーな目立たない矯正装置を開発するための投資が増加しているため、2022年の現在のシナリオでは市場を独占しています。北米のような先進国の人々は、歯の健康のために余分な出費をすることに喜びを感じています。政府機関は、患者に効率的な治療を提供するために、歯科専門家のための歯科トレーニングプログラムを開始しています。例えば、米国疾病管理予防センター(CDC)は、公衆衛生と協力し、米国人口の口腔衛生の改善を達成することができる歯科専門家を養成するためのプログラム、歯科公衆衛生レジデンシープログラム(DPHR)を2023年9月に開始しました。また、2021年9月には、歯科医師を対象とした「国立歯科顎顔面研究所(NICDR)」が発足します。この歯科公衆衛生研究トレーニングプログラムは、個人の歯の健康を改善するためのスキルと知識を持つ歯科医師を育成するためのフルタイムの3年間のフェローシップです。このように、2021年の見えない矯正歯科市場では米国が最大シェアを占めています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19が見えない矯正歯科市場に与える影響

第6章 見えない矯正歯科市場収益 、2020-2030年

第7章 タイプ別の市場洞察

  • セラミック矯正装置
  • クリアアライナー
  • 舌側矯正装置

第8章 年齢別の市場洞察

  • 子供たち
  • 思春期
  • 大人

第9章 エンドユーザー別市場洞察

  • 病院
  • 歯科医院
  • その他

第10章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 見えない矯正歯科市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 見えない矯正歯科市場機会

第13章 見えない矯正歯科市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第17章 企業プロファイル

  • Align Technology, Inc.
  • 3M
  • Envista
  • Dentsply Sirona
  • ClearPath Healthcare Services Pvt. Ltd.
  • Henry Schein Inc.
  • Institute Straumann AG
  • G&H Orthodontics
  • Ormco Corporation
  • LingualSystems GmbH.

第18章 免責事項

目次
Product Code: UMHE212289

Invisible orthodontics is a branch of dentistry where teeth can be aligned with the use of nearly invisible braces. This comprises of diagnosis and correction of teeth and jaws aligned in an improper manner. This practice of dental medicine involves consultation, diagnosis, and treatment of misaligned teeth and jaws. It mainly involves the usage of teeth-aligning appliances. Invisible orthodontics can be used to treat multiple dental problems, like gaps between teeth, crowded teeth, crossbites, and others. The most prevalent dental condition reported among all issues is gaps between teeth which is treated with the assistance of braces, usually made up of metals or clear brackets. Invisible braces come with a far larger number of options than traditional braces which provide propelling force to the invisible orthodontics market. These dental aligners are categorized into ceramic braces, clear aligners, and lingual braces. Several factors, including a surge in the incidence of dental issues, the prevalence of aesthetic surgeries, and increased investments in dental care are driving the growth of the market during the forecast period.

The Invisible Orthodontics Market is expected to grow at a steady rate of around 18% owing to the increased demand for aesthetic appeal globally. According to stats published by the National Institute of Health as per a survey conducted in the year 2022, 90.7% of dental specialists agreed that there has been increased demand for aesthetic dental procedures in recent years all across the world. Several other factors, such as the rising trend of getting discrete braces, and others are leading drivers of invisible orthodontics globally. According to the recent data given by the World Health Organization (WHO) in May 2023, about 95% of adults in India are suffering from dental caries, on the other hand about 50% of adults are suffering from periodontal disease. Apart from this, accelerated treatment efficiency with invisible orthodontics has resulted in faster treatment procedures and better accuracy which is also driving this market of invisible orthodontics at a steady rate. As per WHO's report in 2020, the U.S. ranked highest in direct and indirect yearly expenditures related to the leading oral diseases. The World Health Assembly also took an initiative towards spreading awareness about oral health and revised a strategy, 'Resolution on Oral Health' in 2022 which recommends a shift from the traditional treatment approach towards a preventive approach that includes spreading awareness about oral health within the family, schools, and workplaces with an approach towards universal health coverage for oral health by 2030.

Based on type, the market is segmented into ceramic braces, clear aligners, and lingual braces. The clear aligners segment held the maximum share in the global market of invisible orthodontics in 2022. This segment dominated the market because of its discrete manner of treating misaligned teeth as per patient's convenience. Also, they are safer than other braces and offer an attractive look to the patients. Increasing dental tourism is also a propelling factor for this segment. For instance, according to a report by the Dental Organization in 2021, dental tourism has been rising because of the increase in the cost of dental care. A search for affordable dental care has made hundreds and thousands of people travel abroad every year. Spain has emerged as a popular dental tourism destination, infamous for its high standards of dentistry, in affordable prices that are up to 50-60 % lower than in the U.S. Thus, clear aligners dominated the market of invisible orthodontics in 2021.

On the basis of age, the market is categorized into children, adolescents, and adults. The adolescent segment is dominating the market owing to the increased adoption of invisible dental aligners in people of young age. Additionally, there has been increased demand for aesthetically attractive braces in this generation which is a driving factor for this segment. For instance, the National Institute of Dental and Craniofacial Research (NIDCR) of the U.S. National Institutes of Health estimated in November 2022 that 57% of 12 to 19-year-old adolescents have had dental caries in their permanent teeth. While a little older adolescents and those living in lower-class families were more likely to have tooth decay. Thus, the adolescent segment dominated the market in 2021.

On the basis of end users, the market is segmented into hospitals, dental clinics, and others. The dental clinic segment held a significant share of the market in 2022 attributed to the rising admissions in dental clinics for dental treatments, rising government support, increasing grants by dental healthcare companies, and awareness programs regarding safety measures in the past few years. For instance, the Illinois Children's Healthcare Foundation and Delta Dental of Illinois Foundation are contributing nearly USD 2 million to support high-quality, comprehensive oral health services in November 2021. Thus, dental clinics held the maximum share in the market in 2021.

For a better understanding of the market adoption of invisible orthodontics, the market is analyzed based on its worldwide presence in countries such as North America (U.S., Canada, and Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is dominating the market in the current scenario of the year 2022 due to the rising number of investments in developing user-friendly discrete invisible braces. People in developed nations such as North America are happier to spend an extra penny for their dental well-being. Government organizations are initiating dental training programs for dental specialists to provide efficient care to patients. For example, the Centers for Disease Control and Prevention (CDC), U.S. launched a program in September 2023, the Dental Public Health Residency Program (DPHR) to train dental specialists who are able to work cooperatively with public health and achieve modified oral health for the American population. Also, the National Institute of Dental and Craniofacial Research (NICDR) is a program launched for dentists in September 2021. This dental public health research training program is a full-time, three-year fellowship to train dentists with the skills and knowledge to improve the dental health of individuals. Thus, the U.S. held the maximum share of the invisible orthodontics market in 2021.

Some of the major players operating in the market include: Align Technology, Inc.; 3M; Envista; Dentsply Sirona; ClearPath Healthcare Services Pvt. Ltd.; Henry Schein Inc.; Institute Straumann AG; G&H Orthodontics; Ormco Corporation; LingualSystems GmbH.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Invisible Orthodontics Market
  • 2.2. Research Methodology of the Invisible Orthodontics Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE INVISIBLE ORTHODONTICS MARKET

6 INVISIBLE ORTHODONTICS MARKET REVENUE (USD BN), 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Ceramic Braces
  • 7.2. Clear Aligners
  • 7.3. Lingual Braces

8 MARKET INSIGHTS BY AGE

  • 8.1. Children
  • 8.2. Adolescent
  • 8.3. Adults

9 MARKET INSIGHTS BY END-USER

  • 9.1. Hospitals
  • 9.2. Dental clinics
  • 9.3. Others

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11 INVISIBLE ORTHODONTICS MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 INVISIBLE ORTHODONTICS MARKET OPPORTUNITIES

13 INVISIBLE ORTHODONTICS MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 COMPETITIVE SCENARIO

  • 16.1. Competitive Landscape
    • 16.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

17 COMPANY PROFILED

  • 17.1. Align Technology, Inc.
  • 17.2. 3M
  • 17.3. Envista
  • 17.4. Dentsply Sirona
  • 17.5. ClearPath Healthcare Services Pvt. Ltd.
  • 17.6. Henry Schein Inc.
  • 17.7. Institute Straumann AG
  • 17.8. G&H Orthodontics
  • 17.9. Ormco Corporation
  • 17.10. LingualSystems GmbH.

18 DISCLAIMER