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市場調査レポート
商品コード
1333897
EVエコシステム市場:現状分析と予測(2022-2030年)EV Ecosystem Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030) |
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カスタマイズ可能
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EVエコシステム市場:現状分析と予測(2022-2030年) |
出版日: 2023年07月30日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 154 Pages
納期: 即日から翌営業日
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EVエコシステム市場は、電気自動車需要の急増により、予測期間中にCAGR約19%の高成長が見込まれています。さらに、消費者の需要を促進するために、補助金や税制上の優遇措置でEVエコシステムを支援することによって、テールパイプ排出を抑制し、電気自動車の普及を促進することに政府が重点を置くようになったため、予測期間中に市場は大きな成長を遂げると予想されます。例えば、国際エネルギー機関(IEA)によると、世界各国政府は2020年に電気自動車に対する直接購入奨励金と税控除として140億米ドルを支出し、これは前年比25%増となります。
ステークホルダーのタイプに基づき、市場は製造、モビリティ、サプライヤー、消費者、規制当局、ソフトウェア・接続プロバイダーに区分されます。EVエコシステムの最も重要な構成要素は消費者であり、需要を促進するためにあらゆることが行われます。EVエコシステムの構築には、インフラ、ステークホルダー間のパートナーシップ、技術開発、EVモデル流通の加速化など、すべてのステークホルダーによる大規模な投資が必要であり、この急速に拡大するエコシステムは、この新興・拡大エコシステムの構成要素のいずれかに早くから関与しているステークホルダーにとって、かなり高い投資収益が見込める巨大な投資機会を提示しています。
インフラストラクチャ・エコシステムに基づき、市場は充電インフラ、バッテリー製造、原材料採掘・物流に区分されます。電気自動車のエコシステムの発展は、この3つのインフラの複合的な成長に依存しています。充電インフラは、消費者の信頼を促し、航続距離の不安から解放することで、電気自動車の普及に不可欠です。さらに、バッテリーは電気自動車の心臓部であり、EVエコシステムの成長は、エネルギー密度の向上とコスト削減によるバッテリー性能に大きく依存しています。さらに、電気自動車用電池は、リチウム、コバルト、ニッケル、グラファイトなどの特定の原材料を必要とします。この原材料の抽出、加工、輸送はEVエコシステムの重要な構成要素であり、これらの原材料の持続可能で効率的なサプライチェーンを維持することが重要です。
推進力タイプに基づき、市場はBEV、PHEV、HEVに区分されます。BEVは予測期間中に大きなCAGRが見込まれます。BEVの原動力は都市化であり、2030年までに世界人口の50%以上が都市に住むようになると予測されています。さらに、世界中の企業や政府は、GHG(温室効果ガス)排出量の削減、騒音公害の削減、効率性の向上を目指しており、EVの主流化に力を入れています。政府は、EV購入者に対して税額控除やインセンティブを提供し、EVをより身近な存在にしています。例えば、国際エネルギー機関(IEA)によると、消費者は2020年に電気自動車の購入に1,200億米ドルを費やし、2019年から50%増加します。
車両タイプに基づき、市場は乗用車、商用車、二輪車に区分されます。なかでも乗用車は、大衆の間で急速に普及しているため、最も急成長しているセグメントです。近年、電気自動車の販売台数は飛躍的に伸びており、中でも乗用車はコストの低下、航続距離の向上、充電インフラの台頭により人気が急上昇しています。2021年には、世界中の消費者がEVの購入に2,500億米ドルを費やすと推定されています。EV販売の伸びは電動化への投資を促進し、2021年には輸送分野におけるエンドユーザー全体の投資の65%以上を占める。さらに、テールパイプ排出に関する政府の厳しい規則が、EVの需要をさらに押し上げています。例えば、国際エネルギー機関(IEA)によると、欧州連合(EU)では、欧州委員会の「Fit-for-55」パッケージに、2030年までに自動車で55%、バンで50%、2035年までに両者で100%の車両排ガス削減を求める法律が含まれています。
EVエコシステムの市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、インド、日本、韓国、オーストラリア、その他アジア太平洋地域)、その他の世界の国々に基づいて分析されています。アジア太平洋地域のEVエコシステム市場は、予測期間を通じて大きな成長が見込まれています。アジア太平洋諸国の一人当たりGDPが上昇しているため、生活水準が向上し、人々の手に入るお金が増え、各国の消費を牽引しています。自動車販売台数に占める電気自動車の割合は欧州が最も高いが、販売台数では中国が群を抜いており、電気自動車の生産・販売台数で世界トップに浮上しています。アジア諸国は、2023年にはほぼ1,300万台の電気自動車を生産すると予測されています。一方、2022年には、中国は世界で生産された電気自動車総数の約52%、ほぼ350万台を販売し、インドは現在100万台の3分の1だが、前年比168%近い伸びを示しています。したがって、これらの新興国が持つ市場規模、所得と意識の向上を伴う人口規模、価格と製品の面で顧客に大きな価値を提供するOEMの利用可能性、そして政府からのさらなる支援を見てみると、APAC地域の電気自動車市場は将来的に高い成長が見込まれています。例えば、中国は(2020年までの)NEV補助金プログラムを2022年末まで延長したが、基本補助金の額を毎年10%、20%、30%ずつ減らし始めています(2020年から2022年の間)。2023年末まで、NEVの購入税免除も延長されました。
An ecosystem constitutes an interdependent group of enterprises, peoples, components, and infrastructure that works together in conjunction to form a sustainable community. Every factor of an ecosystem depends on every other factor either directly or indirectly for the community to sustain and thrive. The EV ecosystem comprises vehicle connectivity, new business models, manufacturing practices, infrastructures, and sustainability. Building a successful and working ecosystem is the only way for accelerating the adoption rate of new energy vehicles, where electric vehicle manufacturers will have to amplify the network effect with other stakeholders in the mobility ecosystem.
The electric vehicle ecosystem market is expected to grow at a strong CAGR of around 19% during the forecast period owing to the surging demand for the electric vehicle. Furthermore, the market is expected to witness significant growth over the forecast period owing to the increased government focus on curbing tailpipe emissions and increasing electric vehicle adoption by supporting the EV ecosystem with subsidies and tax incentives, in order to drive consumer demand. For instance, according to the international energy agency(IEA), Governments across the world spent USD 14 billion on direct purchase incentives and tax deductions for electric cars in 2020, a 25% rise year-on-year.
Based on stakeholder type, the market is segmented into manufacturing, mobility, supplier, consumer, regulator, and software & connectivity provider. The most important component of an EV ecosystem is the consumer, where everything is done in order to drive the demand, till the momentum is established and consumer demand drives sufficient growth independently. Building an EV ecosystem will require major investments to done by all the stakeholders in infrastructure, partnerships among each other, technology developments, and accelerated EV model distribution, and this rapidly expanding ecosystem is presenting a huge investment opportunity with a fairly high possible return on investments, to the early stakeholders in any of the component of this emerging and expanding ecosystem.
Based on the infrastructure ecosystem, the market is segmented into charging infrastructure, battery manufacturing, and raw material mining and logistics. The development of the electric vehicle ecosystem is reliant on the combined growth of all three infrastructures, where charging infrastructure is essential for the widespread adoption of electric vehicles by encouraging consumer confidence and relieving them from range anxiety. Furthermore, the battery is the heart of an electric vehicle where the growth of the EV ecosystem is heavily reliant on the battery performance with improved energy density and reduced cost, which is also important in enhancing the range and the affordability of electric vehicles. Additionally, EV batteries require specific raw materials such as lithium, cobalt, nickel, and graphite. The extraction, processing, and transportation of this raw material form a critical component of the EV ecosystem, and it is important to maintain a sustainable and efficient supply chain for these materials.
Based on propulsion type, the market is segmented into BEV, PHEV, and HEV. BEV is anticipated to witness a significant CAGR during the forecast period. The driving factor for BEV is urbanization where more than 50% of the global population is projected to be living in the cities by the year 2030, where driving distances are much shorter hence making BEV an ideal choice. Moreover, businesses and governments worldwide are aiming at reducing GHG(greenhouse gas) emissions, reducing noise pollution, and increasing efficiency by focusing more on making EVs mainstream where governments are offering tax credits and incentives for those who purchase EVs, making electric vehicles more accessible for the mass adoption, further boosting the demand of the electric vehicles which is also getting reflected in the sales data. For instance, according to the international energy agency(IEA), Consumers spent USD 120 billion on electric car purchases in 2020, a 50% increase from 2019, which breaks down to a 41% increase in sales and a 6% rise in average prices.
Based on vehicle type, the market is segmented into passenger vehicles, commercial vehicles, and two-wheelers. Out of all, passenger vehicles are the fastest-growing segment owing to their rapid adoption among the masses. In recent years sales of electric vehicles have increased exponentially and among all, passenger cars are surging in popularity as their cost is decreasing, range is improving, and rising charging infrastructure. In 2021 consumers across the world spent an estimated USD*250*billion on EV purchases. The growth in EV sales is driving investment in electrification, which represented more than 65% of overall end-user investment in the transport sector in 2021. Moreover, government stringent rules that are coming regarding tailpipe emissions are further driving the demand for EVs. For instance, according to the international energy agency(IEA), In the European Union, the Fit-for-55 package from the European Commission includes a law that calls for fleet emission reductions of 55% for cars and 50% for vans by 2030 and 100% for both by 2035.
For a better understanding of the market adoption of the EV ecosystem, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, India, Japan, South Korea, Australia, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The Electric Vehicle ecosystem market in the Asia Pacific region is anticipated to witness significant growth throughout the forecast period. Owing to the rising per capita GDP of the countries in the Asia Pacific hence improving the standard of living and increasing money in the hands of people driving the consumption of the countries. Though as a percentage of total vehicles sold electric vehicle percentage is highest in Europe but the number of units sold in China is leading the pack and has emerged as a top producer and seller of electric vehicles in the world. The Asian countries are projected to produce almost 13 million electric vehicles in the year 2023, whereas, in 2022, china has sold roughly 52% of the total EVs produced in the world which amounts to almost 3.5 million units, India the number is currently at one-third of a million unit but was almost 168% growth from the previous year. Hence, looking at the size of the market that these emerging economies have, the size of the population with rising income and awareness and the availability of the OEMs that are offering great value buys to the customers in terms of price and product and further support from the governments is showing a future of high growth prospects for the electric vehicles market in the APAC region. For instance, China (from a previous 2020 expiration date) extended its NEV subsidy program through the end of 2022, albeit it has started to reduce basic subsidy amounts by 10%, 20%, and 30% per year. (between 2020 and 2022). Through the end of 2023, it also extended the exemption from purchase taxes for NEVs.
Some of the major players operating in the market include: Tesla; BYD Company Ltd; Rivian; ABB; EVBoxS; Siemens; ChargePoint, Inc.; Panasonic Corporation; SAMSUNG SDI CO., LTD; and Contemporary Amperex Technology Co., Limited