デフォルト表紙
市場調査レポート
商品コード
1324925

植物性鶏肉市場:現状分析と予測(2022-2028年)

Plant-Based Chicken Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 149 Pages | 納期: 即日から翌営業日

● お客様のご希望に応じて、既存データの加工や未掲載情報(例:国別セグメント)の追加などの対応が可能です。  詳細はお問い合わせください。

価格
価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
本日の銀行送金レート: 1USD=157.14円
植物性鶏肉市場:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年07月31日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 149 Pages
納期: 即日から翌営業日
  • 全表示
  • 概要
  • 目次
概要

植物性鶏肉市場は、動物福祉と結びついた健康・ウェルネスの増加により、約7.6%の大幅な成長が見込まれています。同市場の主要企業は、植物性鶏肉製品の需要を拡大するため、他の企業と提携しています。例えば、2022年1月、KFCはビヨンド・ミートを使用した植物由来のフライド・チキンを全国で発売しました。

市場はタイプ別に、ナゲット、テンダー、ストリップ、バーガー・ポップコーン、その他に区分されます。予測期間中、ナゲットカテゴリーが市場を独占します。これは、美味しくて便利な肉の代替食として、植物ベースの食事の人気が高まっているためです。また、動物福祉や食肉生産が環境に与える影響に対する懸念が、ナゲット市場の成長にさらに拍車をかけています。さらに、多くの大手企業が製品ポートフォリオを増やすために製品を発売しています。例えば、2022年11月、ビヨンド・ミートは、2つの新しいヴィーガンチキン製品、すなわち、ヴィーガンポップコーンチキン、および、そら豆と他の植物性タンパク質をベースに作られたチキンナゲットを発売しました。

流通チャネルに基づき、市場はオンラインストアと小売店(ハイパーマーケット/スーパーマーケット、コンビニエンスストア、専門食品店、その他)に分類されます。このうち、ハイパーマーケット/スーパーマーケットは予測期間中に大きなCAGRで成長すると予想されます。これは主に、植物由来製品専用のコーナーや棚があるため、消費者がこれらの商品を見つけやすく、購入しやすいことによる。加えて、一部のスーパーマーケットでは、植物由来製品の自社ブランドを立ち上げており、ブランド製品よりも手頃な価格で購入できる場合が多いです。さらに、植物由来の食事が健康と環境に良いということを認識する人が増えていることから、スーパーマーケットやハイパーマーケットでは、消費者の需要に応えるため、植物由来の商品の取り扱いを今後も拡大していくと思われます。

植物性鶏肉業界の市場導入をよりよく理解するために、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、インド、日本、その他アジア太平洋地域)、その他世界の国々における世界の存在に基づいて分析されます。APACは予測期間中に大幅なCAGRで成長すると予想されています。これは主に、植物ベースの食事が健康と環境にもたらす利点に対する認識が高まっていることに加え、食品の安全性と動物福祉に対する懸念が高まっているためです。加えて、APACには中国やインドなど世界最大の食肉消費国があり、食肉生産による環境への影響や人獣共通感染症の蔓延に対する懸念から、植物性鶏肉代替食品の消費が拡大しています。市場には、さまざまな業種で植物性鶏肉を提供する企業が多いです。例えば、2022年12月、Another Foods社はインド初の植物由来のフードサービス対応チキンを発売しました。これは、ホスピタリティ業界やレストラン業界全体の需要をサポートするフードサービス専用です。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19が植物性鶏肉市場に与える影響

第6章 植物性鶏肉市場収益、2020-2028年

第7章 タイプ別の市場洞察

  • ナゲット
  • テンダー
  • ストリップ
  • バーガー・ポップコーン
  • その他

第8章 流通チャネル別の市場洞察

  • オンラインストア
  • 小売店
    • ハイパーマーケット・スーパーマーケット
    • コンビニエンスストア
    • 専門食料品店
    • その他

第9章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • スペイン
    • イタリア
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第10章 植物性鶏肉市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第11章 植物性鶏肉市場機会

第12章 植物性鶏肉市場動向

第13章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第14章 バリューチェーン分析

第15章 価格分析

第16章 戦略的考察

第17章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第18章 企業プロファイル

  • Beyond Meat
  • Impossible Foods Inc.
  • Tofurky
  • Gardein(Conagra, Inc.)
  • Kellogg NA Co.
  • Lightlife Foods, Inc(Maple Leaf Foods)
  • BlueTribe
  • Imagine Foods Pvt. Ltd
  • FIRST PRIDE(Tyson Foods, Inc)
  • Tata Simply Better

第19章 免責事項

目次
Product Code: UMCG211957

Plant-Based Chicken is a food product created to imitate the taste and texture of chicken, to prevent the killing of chickens for food. A culinary product called "plant-based chicken" aims to replicate the flavor and texture of real chicken. Typically, soy, wheat, or vegetable protein is used to make plant-based chicken, which is then formed into patties, nuggets, or roasts. Foods like plant-based chicken are typically regarded as healthier alternatives to meat since they have lower amounts of saturated fat and higher levels of fiber. Most significantly, selecting a plant-based diet as an alternative to meat is a humane one. Every time you eat one, you contribute to improvements in animal welfare.

The Plant-Based Chicken Market is expected to grow at a significant rate of around 7.6% owing to the increasing health & wellness coupled with animal welfare. Major companies in the market are collaborating with other players to increase the demand for plant-based chicken products. For instance, in Jan 2022, KFC launched plant-based fried chicken made with Beyond Meat nationwide. To create a meat substitute that mimicked the taste and texture of whole-muscle chicken, like chicken breast, rather than the ground-up consistency of nuggets.

Based on type, the market is segmented into nuggets, tenders, strips, burgers & popcorn, and others. The nuggets category is to dominate the market during the forecast period. This is owing to the increasing popularity of plant-based diets as they are tasty and convenient alternatives to meat. Also, concerns about animal welfare and the environmental impact of meat production are further adding to the growth of the plant-based chicken nugget market. Moreover, many major players are launching products to increase their product portfolio. For instance, in Nov 2022, Beyond Meat launched 2 New Vegan Chicken Products i.e vegan popcorn chicken and chicken nuggets made with a base of faba beans and other plant proteins.

Based on distribution channel, the market is categorized into online stores, and retail stores (hypermarkets/ supermarkets, convenience stores, specialty food stores, and others). Among these, the hypermarkets/ supermarkets are expected to grow with a significant CAGR during the forecast period. This is mainly owing to having dedicated sections or shelves for plant-based products, making it easier for consumers to find and purchase these items. In addition, some supermarkets are even creating their brand of plant-based products, which can often be more affordable than branded products. Furthermore, more people are becoming aware of the health and environmental benefits of plant-based diets, it is likely that supermarkets and hypermarkets will continue to expand their plant-based offerings to meet the demand of consumers.

For a better understanding of the market adoption of the Plant-Based Chicken industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, India, Japan, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. APAC is anticipated to grow at a substantial CAGR during the forecast period. This is mainly due to the increasing awareness of the health and environmental benefits of plant-based diets, as well as growing concerns about food safety and animal welfare. In addition, APAC is home to some of the world's largest meat-consuming countries, including China and India, where concerns about the environmental impact of meat production and the spread of zoonotic diseases have led to a growing consumption of plant-based chicken alternatives. Many companies in the market offer plant-based chicken across various industries. For instance, in Dec 2022, Another Foods launched India's First Plant-Based Food-Service-Ready Chicken. It is specifically for food service to support the demands across the hospitality and restaurant industries.

Some of the major players operating in the market include: Beyond Meat; Impossible Foods Inc.; Tofurky; Gardein (Conagra, Inc.); Kellogg NA Co.; Lightlife Foods, Inc (Maple Leaf Foods); BlueTribe; Imagine Foods Pvt. Ltd; FIRST PRIDE (Tyson Foods, Inc); Tata Simply Better.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Plant-Based Chicken Market
  • 2.2. Research Methodology of the Plant-Based Chicken Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE PLANT-BASED CHICKEN MARKET

6 PLANT-BASED CHICKEN MARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY TYPE

  • 7.1. Nuggets
  • 7.2. Tenders
  • 7.3. Strips
  • 7.4. Burgers & Popcorn
  • 7.5. Others

8 MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 8.1. Online Stores
  • 8.2. Retail Stores
    • 8.2.1. Hypermarkets/ Supermarkets
    • 8.2.2. Convenience Stores
    • 8.2.3. Specialty Food Stores
    • 8.2.4. Others

9 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 9.1. North America
    • 9.1.1. U.S.
    • 9.1.2. Canada
    • 9.1.3. Rest of North America
  • 9.2. Europe
    • 9.2.1. Germany
    • 9.2.2. U.K.
    • 9.2.3. France
    • 9.2.4. Spain
    • 9.2.5. Italy
    • 9.2.6. Rest of Europe
  • 9.3. Asia-Pacific
    • 9.3.1. China
    • 9.3.2. India
    • 9.3.3. Japan
    • 9.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 9.4. Rest of World

10 PLANT-BASED CHICKEN MARKET DYNAMICS

  • 10.1. Market Drivers
  • 10.2. Market Challenges
  • 10.3. Impact Analysis

11 PLANT-BASED CHICKEN MARKET OPPORTUNITIES

12 PLANT-BASED CHICKEN MARKET TRENDS

13 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 13.1. Demand Side Analysis
  • 13.2. Supply Side Analysis

14 VALUE CHAIN ANALYSIS

15 PRICING ANALYSIS

16 STRATEGIC INSIGHTS

17 COMPETITIVE SCENARIO

  • 17.1. Competitive Landscape
    • 17.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

18 COMPANY PROFILED

  • 18.1. Beyond Meat
  • 18.2. Impossible Foods Inc.
  • 18.3. Tofurky
  • 18.4. Gardein (Conagra, Inc.)
  • 18.5. Kellogg NA Co.
  • 18.6. Lightlife Foods, Inc (Maple Leaf Foods)
  • 18.7. BlueTribe
  • 18.8. Imagine Foods Pvt. Ltd
  • 18.9. FIRST PRIDE (Tyson Foods, Inc)
  • 18.10. Tata Simply Better

19 DISCLAIMER