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市場調査レポート
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1324913

人工唾液市場:現状分析と予測(2022-2028年)

Artificial Saliva Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)


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英文 142 Pages
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人工唾液市場:現状分析と予測(2022-2028年)
出版日: 2023年07月31日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 142 Pages
納期: 即日から翌営業日
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  • 概要
  • 目次
概要

また、医師は、鎮痛剤や化学療法など、ドライマウスを引き起こすことが知られている薬や医療処置と一緒に人工唾液の使用を勧めることがあります。例えば、米国国立がん研究所(NIH)によると、2022年には米国に1,810万人のがんサバイバーがいると推定されています。これは人口の約5.4%に相当し、2032年には24.4%増の2,250万人になると予測されています。

人工唾液市場は、がん患者における嚥下障害の有病率の増加により、約13%の安定した成長が見込まれています。また、先進国・新興国ともに口腔疾患の治療には高額な費用がかかること、可処分所得が増加し国民1人当たりの支出が増加していることも、予測期間中の市場成長を後押しします。

製品タイプに基づき、市場は経口スプレー、経口液、内服液、ゲル、粉末に区分されます。予測期間中、最もCAGRが高いのは経口スプレーです。これは主に、使いやすさ、効率性、低コストによるもので、これらのスプレーはドライマウス状態の治療に一般的に使用されています。また、主なプレーヤーによる製品開発の増加が、このセグメントの成長を後押ししています。例えば、ニューメキシコ工科大学が創製しライセンス供与を受けた独自物質MycoDelensに基づくマウススプレーMouth Kote-MDは、2021年にParnell Pharmaceuticals, Inc.によって発表されました。

年齢層別に見ると、市場は成人と小児に二分されます。このうち、成人のカテゴリーが2020年の人工唾液市場の成長を支配しました。これは主に、人工唾液が成人患者により多く使用されているためであり、ドライマウス症状は一般的に小児患者よりも成人患者の方が多いため、この状況がすぐに変わることはないと思われます。

このセグメントの成長のもう一つの要因は、口腔がんや食道がんによる嚥下障害の増加です。例えば、世界がん研究基金(WCRF International)によると、2020年には約604,100件の食道がんが新たに診断されました。

人工唾液市場は、流通チャネル別に病院薬局、小売薬局、スーパーマーケット&ハイパーマーケット、その他に分類されています。予測期間中、最も高い成長を遂げるのは小売薬局です。これは主に、医薬品の手頃な価格と、ドライマウス状態を引き起こす糖尿病、脳卒中、アルツハイマー病、シェーグレン症候群、HIV/AIDSの症例が増加する人口増加によるものです。例えば、国際糖尿病連合(IDF)によると、2021年には約120万人の若者や青少年が1型糖尿病を患っています。

人工唾液業界の市場導入に関する理解を深めるため、市場は北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋地域(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他世界の国々における世界の存在に基づいて分析されます。北米は予測期間中に大幅なCAGRで成長すると予想されています。これは主に、市場の主要企業が存在すること、口腔疾患に対する意識が高まっていること、口腔乾燥症を治療するための製品利用が増加していること、可処分所得が増加していること、がんやアルツハイマー病の有病率が増加していること、技術的進歩が進んでいること、患者人口が多いことなどが要因であり、市場の成長を助長すると予想されます。例えば、国立慢性疾患予防センター(CDC)によると、2020年には580万人ものアメリカ人がアルツハイマー病と共存しています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19が人工唾液市場に与える影響

第6章 人工唾液市場収益、2020-2028年

第7章 製品タイプ別の市場洞察

  • 経口スプレー
  • 経口液
  • 内服液
  • ゲル

第8章 年齢層別の市場洞察

  • 成人
  • 小児

第9章 流通チャネル別の市場洞察

  • 病院薬局
  • 小売薬局
  • その他

第10章 地域別の市場洞察

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋
    • 中国
    • 日本
    • インド
    • その他アジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 人工唾液市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 人工唾液市場機会

第13章 人工唾液市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 価格分析

第17章 戦略的洞察

第18章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第19章 企業プロファイル

  • GSK plc.
  • Cipla Inc.
  • Mission Pharmacal Company
  • Fresenius Kabi AG
  • Parnell Pharmaceuticals, Inc.
  • CCMed Ltd.
  • ENTOD INTERNATIONAL
  • Midatech Pharma PLC
  • Forward Science
  • Bausch Health Companies Inc.

第20章 免責事項

目次
Product Code: UMHE211945

Chewing, swallowing, digesting, and speaking all depend on saliva. Additionally, it controls bacteria growth in the mouth & reducing the risk of infection and tooth decay. While primarily water, natural saliva also contains mucous, enzymes, and electrolytes. Although artificial saliva doesn't exactly like the saliva that our glands normally create, the combination of its ingredients can help relieve symptoms like bad breath and a feeling of dryness or stickiness in the mouth.

Also, doctors may recommend the use of artificial saliva alongside medications and medical treatments, such as pain medications and chemotherapy, that are known to cause dry mouth. For instance, according to the National Cancer Institute (NIH), in 2022, it is estimated that there are 18.1 million cancer survivors in the United States. This represents approximately 5.4% of the population and it is projected to increase by 24.4%, to 22.5 million, by 2032.

The artificial saliva market is expected to grow at a steady rate of around 13% owing to the increasing prevalence of dysphagia condition in cancer patients. Also, the expensive treatments for oral diseases in both developed & developing countries and the growing disposable income and increasing per-capita spending drive the growth of the market during the forecast period.

Based on product type, the market is segmented into oral spray, oral solution, oral liquid, gel, and powder. The oral spray category is to witness the highest CAGR during the forecast period. This is mainly due to their ease of use, efficiency & low cost, and these sprays are commonly used to treat dry mouth conditions. Also, increasing product development by key players drives the growth of the segment. For instance, Mouth Kote-MD, a mouth spray based on MycoDelens, a proprietary substance created and licensed by New Mexico Tech University, was presented by Parnell Pharmaceuticals, Inc. in 2021.

On the basis of age group, the market is bifurcated into adult and pediatric. Among these, the adult category dominated the growth of the artificial saliva market in 2020. This is mainly due to the artificial saliva being used more by adult patients and this is unlikely to change anytime soon as the dry mouth condition is typically more common in adult patients than pediatric ones.

The other factor for the growth of this segment is the growing dysphagia condition due to mouth cancer or oesophageal cancer. For instance, according to the World Cancer Research Fund (WCRF International), around 604,100 new cases of oesophageal cancer were diagnosed in 2020.

Based on distribution channel, the artificial saliva market has been classified into hospital pharmacies, retail pharmacies, supermarkets & hypermarkets, and others. The retail pharmacies category is to witness the highest growth during the forecast period. This is mainly due to the affordability of medicines and the growing population with rising cases of diabetes, stroke, Alzheimer's disease, Sjogren's syndrome, or HIV/AIDS which will cause dry mouth conditions. For instance, as per the International Diabetes Federation (IDF), around 1.2 million youngsters and youths have type 1 diabetes in 2021.

For a better understanding of the market adoption of the artificial saliva industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. North America is anticipated to grow at a substantial CAGR during the forecast period. This is mainly due to the availability of major market key players, rising awareness about oral diseases, growing product utilization to treat xerostomia, rising disposable incomes, increasing prevalence of cancer and Alzheimer's disease, growing technological advancements, and presence of a large patient population in the region, which is expected to aid the market growth. For instance, according to the National Center for Chronic Disease Prevention (CDC), in 2020, as many as 5.8 million Americans were living with Alzheimer's disease.

Some of the major players operating in the market include: GSK plc.; Cipla Inc.; Mission Pharmacal Company; Fresenius Kabi AG; Parnell Pharmaceuticals, Inc.; CCMed Ltd.; ENTOD INTERNATIONAL; Midatech Pharma PLC; Forward Science; Bausch Health Companies Inc.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Artificial Saliva Market
  • 2.2. Research Methodology of the Artificial Saliva Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 IMPACT OF COVID-19 ON THE ARTIFICIAL SALIVA MARKET

6 ARTIFICIAL SALIVA MARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY PRODUCT TYPE

  • 7.1. Oral Spray
  • 7.2. Oral Solution
  • 7.3. Oral Liquid
  • 7.4. Gel
  • 7.5. Powder

8 MARKET INSIGHTS BY AGE GROUP

  • 8.1. Adult
  • 8.2. Paediatric

9 MARKET INSIGHTS BY DISTRIBUTION CHANNEL

  • 9.1. Hospital Pharmacies
  • 9.2. Retail Pharmacies
  • 9.3. Others

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. Japan
    • 10.3.3. India
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of World

11 ARTIFICIAL SALIVA MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 ARTIFICIAL SALIVA MARKET OPPORTUNITIES

13 ARTIFICIAL SALIVA MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICING ANALYSIS

17 STRATEGIC INSIGHTS

18 COMPETITIVE SCENARIO

  • 18.1. Competitive Landscape
    • 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

19 COMPANY PROFILED

  • 19.1. GSK plc.
  • 19.2. Cipla Inc.
  • 19.3. Mission Pharmacal Company
  • 19.4. Fresenius Kabi AG
  • 19.5. Parnell Pharmaceuticals, Inc.
  • 19.6. CCMed Ltd.
  • 19.7. ENTOD INTERNATIONAL
  • 19.8. Midatech Pharma PLC
  • 19.9. Forward Science
  • 19.10. Bausch Health Companies Inc.

20 DISCLAIMER