表紙:マルチベンダーATMソフトウェア市場:現状分析と予測(2022-2030年)
市場調査レポート
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1290888

マルチベンダーATMソフトウェア市場:現状分析と予測(2022-2030年)

Multivendor ATM Software Market: Current Analysis and Forecast (2022-2030)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 140 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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マルチベンダーATMソフトウェア市場:現状分析と予測(2022-2030年)
出版日: 2023年04月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 140 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

マルチベンダーATMソフトウェア市場は、銀行・金融セクターの成長により、予測期間中に約20%のCAGRで大きく成長すると予想されます。また、このソフトウェアは、マルチベンダー機器のネットワークを利用した異なるATMの保守を統一するために利用が拡大しています。また、マルチベンダーのネットワーク上に他の機能を追加実装することで、顧客のパーソナルエリア、支払い、広告管理、その他の金融サービスなどのATM機能を拡張することが可能になります。このような理由から、マルチベンダーATMソフトウェアの需要は目覚ましい勢いで伸びています。例えば、2021年3月、CMS Infosystems Ltdは、インドステイト銀行(SBI)から2019年に取得したマルチベンダーソフトウェアの導入契約1,000,000台のうち、44,467台のATMへの導入を完了したことを発表しました。

コンポーネントの種類に基づき、市場はソフトウェアとサービスに二分されます。この2つのうち、ソフトウェア部門が大きな市場シェアを占めています。この市場の主な要因は、銀行や金融機関がマルチベンダーATMソフトウェアとハードウェアのエコシステムを運用することで大きな価値を得ているという事実です。このエコシステムは、複数の個別のアプリケーションよりも単一の統合システムの方が保守や拡張が容易なため、コスト削減というメリットをもたらします。さらに、メンテナンスとアップデートを合理化し、単一のソフトウェアプラットフォームを使用することで一貫したユーザーインターフェイスを提供することができます。ATM機の設置台数の増加に伴い、銀行や金融機関の導入を促進します。例えば、2022年12月、Statistaによると、2019年から2021年の2年間で、2019年の2,00,000台のATM機から2021年の2,38,000台のATM機の純増があり、ほぼ38,000台の新規設置がありました。

エンドユーザーに基づき、市場は銀行・金融機関と独立系ATM導入業者に二分されます。このうち、独立系ATM導入企業(ブラウンラベルATMとホワイトラベルATM)は、予測期間中に大きなCAGRで成長する予定です。このモデルでは、第三者が銀行のATMを設置・管理し、取引ごとに報酬を支払います。これにより、銀行は、設備投資モデルで発生する場所の選定、ATMマシンの購入、日々の管理といった手間から解放され、成長とコアバンキング業務への集中が高まります。さらに、オペックスモデルでは、銀行が負担する取引コストも30~50%程度減少し、このモデルの実現可能性がさらに高まります。

市場は機能別に、紙幣決済、カード決済、現金/小切手ディスペンサー、通帳プリンター、その他に分類されます。キャッシュ/チェック・ディスペンサーが大きなシェアを占めているのは、世界の取引の大半が依然として現金で行われており、現金の流通量が世界的に増加し、パンデミック以前の限度を超えているためです。その主な理由は、現金が主要な決済手段であり、非常に受け入れられやすく、高い流動性を提供することができるからです。また、新興国の人口の大半を占める農村部では、ATMの設置台数が増加し、現金の引き出しが増加しています。例えば、インド準備銀行(RBI)が発表した2022年3月のデータでは、インド経済の現金流通量は、2021年3月から2022年3月までの1年間で3,420億米ドルから3,760億米ドルに増加し、史上最高を記録しました。また、ATMからの現金引き出しは、2020年3月から2022年3月まで360億米ドルから約380億米ドルに増加しました。

マルチベンダーATMソフトウェアの市場導入に関する理解を深めるため、北米(米国、カナダ、その他北米地域)、欧州(ドイツ、英国、フランス、スペイン、イタリア、その他欧州地域)、アジア太平洋(中国、日本、インド、その他アジア太平洋地域)、その他の地域における、世界規模の存在に基づいて市場を分析しました。アジア太平洋地域のマルチベンダーATMソフトウェア市場は、予測期間中に大きなCAGRで成長すると思われます。アジア太平洋地域の国々の一人当たりGDPが上昇し、生活水準が向上し、人々の裁量所得が増加しているため、国全体の消費が促進され、特にこれらの地域の大部分を占める農村経済において、銀行業務と現金が依然として最も好ましい取引形態であるため、現金の需要が増加しています。さらに、中小企業や中堅企業のような非正規経済の成長は、現金の使用量を大幅に増加させています。さらに、従来のOEMソフトウェアからマルチベンダーATMソフトウェア(MVS)に移行することで、銀行がクラウドを通じてスムーズにリモートでセキュリティ更新を行うことができるようになりました。MVSは、銀行がATMネットワークを通じて、柔軟かつ迅速に顧客にカスタマイズされた商品や新商品を販売することを可能にし、ATMを銀行のデジタル戦略の重要な構成要素にしています。例えば、2021年8月、RBP(Rural Banking Programme)のFinivis Pvt. Ltdは、現金の引き出しや入金が可能なマイクロATMデバイスを搭載したセルフサービスのMego ATMを発表しました。このATMにはAEPSバイオメトリクスが搭載されており、残高を確認したり、送金したりすることができます。これは、PMJD YojnaとAtma Nirbhar Bharat YojnaというRBIによるイニシアティブに基づくイノベーションで、FintechへのホワイトラベルATMを許可しています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目的
  • ステークホルダー
  • 制限事項

第2章 調査手法または前提

  • 調査プロセス
  • 調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 COVID-19が世界のマルチベンダーATMソフトウェア市場に与える影響

第6章 世界のマルチベンダーATMソフトウェアの市場収益、2020-2028年

第7章 市場洞察:コンポーネントの種類別

  • ソフトウェア
  • サービス

第8章 市場洞察:エンドユーザー別

  • 銀行および金融機関
  • 独立したATM導入業者

第9章 市場洞察:機能別

  • 請求書の支払い
  • カード決済
  • 現金/小切手ディスペンサー
  • 通帳プリンター
  • その他

第10章 市場洞察:地域別

  • 北米のマルチベンダーATMソフトウェア市場
    • 米国
    • カナダ
    • その他北米地域
  • 欧州のマルチベンダーATMソフトウェア市場
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他欧州地域
  • アジア太平洋のマルチベンダーATMソフトウェア市場
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • その他アジア太平洋地域
  • その他地域のマルチベンダーATMソフトウェア市場

第11章 マルチベンダーATMソフトウェア市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 マルチベンダーATMソフトウェア市場機会

第13章 マルチベンダーATMソフトウェア市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 ケーススタディ

第17章 戦略的洞察

第18章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第19章 企業プロファイル

  • CMS
  • KAL ATM Software GmbH
  • Auriga Spa
  • Hyosung Global
  • NCR Corporation
  • Hexaon Business Mitrasindo
  • Diebold Nixdorf
  • ZOOM CyberSense
  • Clydestone Group
  • Printec Group

第20章 免責事項

目次
Product Code: UMTI211803

Multivendor ATM software is a technology that enables banks to centralize their ATM channel management to a single central command center which enhances their customer experience and commission real-time updates. Additionally, this software is capable of working across different ATM hardware and software, enabling companies to procure their ATM hardware and software components separately from different vendors, eliminating their dependence on any one vendor.

Due to the growing banking and financial sector, the multivendor ATM software market is expected to grow at a strong CAGR of around 20% during the forecast period. Furthermore, usage of this software is growing for the unification of the maintenance of different ATMs using multivendor devices network. Additionally, it enables the banks to extend the ATM features such as customers' personal area, payments, advertising management, and other financial services by additionally implementing other functions on the multivendor device network. Owing to reasons like these, the demand for Multivendor ATM Software is increasing at an impressive pace. For instance, in March 2021, CMS Infosystems Ltd announced that it has completed the installation of multi-vendor software on 44,467 ATMs, out of the 1,00,000 ATMs contract they had gotten in 2019 from the State Bank of India (SBI) to implement multivendor software.

Based on component type, the market is bifurcated into software and services. Out of the two, the software segment holds a significant market share. The market is mainly driven by the fact that banks and financial institutions are deriving great value from operating a multivendor ATM software and hardware ecosystem which is benefitting them with cost savings as a single integrated system is easier to maintain and scale than multiple separate applications. Additionally, it streamlines maintenance & updates and provides a consistent user interface with the use of a single software platform. Encouraging banks and financial institutions to adopt this with the rising installation of ATM machines. For instance, on December 2022, according to Statista, there was a net addition of almost 38,000 new ATM machines in two years from 2019-2021, from 2,00,000 ATMs in 2019 to 2,38,000 ATM machines in 2021.

Based on end users, the market is bifurcated into Banking & Financial Institutions and Independent ATM deployers. Among the two, independent ATM deployers (brown-label ATMs and white-label ATMs) are going to grow at a significant CAGR during the forecasted period. The market is mainly driven by the fact that banks are shifting their operations from the capex model to the opex model to run their ATMs, where third parties install and manage ATMs of the bank and are paid for each transaction, releasing the banks from the trouble of going through site selection, buying the ATM machines, and managing them on daily basis which happens in the capex model, increasing their focus on growth and core banking operations. Additionally, under opex model the transaction cost incurred by the banks also decreases by almost 30-50% further increasing the viability of this model.

Based on function, the market is segmented into bill payment, card payment, cash/cheque dispenser, passbook printer, and others. The cash/cheque dispenser holds a significant market share simply because of the fact that the majority of the transactions in the world are still dominated by cash, where cash in circulation has increased all across the globe surpassing pre pandemic limit. The main reason behind this is, cash is a principal and highly acceptable mode of payment and is capable of providing high liquidity. Additionally the rising ATM machines in the rural areas of emerging economies where still the majority of the population lives, have increased cash withdrawals. For instance, on March 2022, as per data released by the Reserve Bank of India (RBI), cash in circulation increased by 9.2% in the Indian economy to hit an all-time high of almost USD 376 billion as compared with USD 342 billion in one year from Mar 2021 to Mar 2022, also cash withdrawals from ATM has risen from USD 36 billion to almost USD 38 billion from Mar 2020 to 2022.

For a better understanding of the market adoption of multivendor ATM software, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Spain, Italy, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. The multivendor ATM software market in the Asia Pacific region is going to grow at a significant CAGR during the forecasted period. Owing to the rising per capita GDP of the countries in the Asia Pacific, improving their standard of living and increasing discretionary income of people, driving the overall consumption of the country, increasing banking activity and cash requirements as it is still the most preferred mode of transaction, especially in the rural economy which accounts for the majority of the portion in these regions. Furthermore, the growth of the informal economy such as SMEs and MSMEs is significantly elevating cash usage. Additionally, drifting to Multi-vendor ATM software (MVS) from traditional OEM software allows smooth remote security updates by banks through the cloud. MVS enables banks to market personalized as well as new products to customers across its ATM network in a flexible and fast manner thereby making ATMs a critical component of a bank's digital strategy and can also be seen by the innovations that is happening in this area. For instance, on August 2021, RBP (Rural Banking Programme) Finivis Pvt. Ltd, launched a self-service Mego ATM which is equipped with a micro ATM device which enables cash withdrawals and deposits. The Mego ATM is also installed with AEPS bio metric where one can check their balance and transfer money directly from one source to another. This is an innovation under the PMJD Yojna and Atma Nirbhar Bharat Yojna, an initiative by the RBI which has allowed white-label ATMs to Fintechs.

Some of the major players operating in the market include: CMS; KAL ATM Software GmbH; Auriga Spa; Hyosung Global; NCR Corporation; Hexaon Business Mitrasindo; Diebold Nixdorf; ZOOM CyberSense; Clydestone Group; and Printec Group

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Multivendor ATM Software Market
  • 2.2. Research Methodology of the Multivendor ATM Software Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET COVID-19 IMPACT

6 GLOBAL MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET REVENUE, 2020-2030F

7 MARKET INSIGHTS BY COMPONENT TYPE

  • 7.1. Software
  • 7.2. Service

8 MARKET INSIGHTS BY END USER

  • 8.1. Banking & Financial Institutions
  • 8.2. Independent ATM deployer

9 MARKET INSIGHTS BY FUNCTION

  • 9.1. Bill Payment
  • 9.2. Card payment
  • 9.3. Cash/Cheque dispenser
  • 9.4. Passbook printer
  • 9.5. Others

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America Multivendor ATM Software Market
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe Multivendor ATM Software Market
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific Multivendor ATM Software Market
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. India
    • 10.3.3. Japan
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of the World Multivendor ATM Software Market

11 MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET OPPORTUNITIES

13 MULTIVENDOR ATM SOFTWARE MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 CASE STUDY

17 STRATEGIC INSIGHTS

18 COMPETITIVE SCENARIO

  • 18.1. Competitive Landscape
    • 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

19 COMPANY PROFILED

  • 19.1. CMS
  • 19.2. KAL ATM Software GmbH
  • 19.3. Auriga Spa
  • 19.4. Hyosung Global
  • 19.5. NCR Corporation
  • 19.6. Hexaon Business Mitrasindo
  • 19.7. Diebold Nixdorf
  • 19.8. ZOOM CyberSense
  • 19.9. Clydestone Group
  • 19.10. Printec Group

20 DISCLAIMER