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市場調査レポート
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ソーシャルネットワーキングアプリの世界市場:現状分析と予測(2022年~2028年)

Social Networking App Market: Current Analysis and Forecast (2022-2028)

出版日: | 発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd | ページ情報: 英文 156 Pages | 納期: 即日から翌営業日

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ソーシャルネットワーキングアプリの世界市場:現状分析と予測(2022年~2028年)
出版日: 2023年01月01日
発行: UnivDatos Market Insights Pvt Ltd
ページ情報: 英文 156 Pages
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界のソーシャルネットワーキングアプリの市場規模は、予測期間中に約22%のCAGRで成長すると予測されています。5G技術の需要の高まり、パーソナライズされたフィードベースのアプリの急増、暗号化および自己破壊的なメッセージングベースのソーシャルアプリの需要の高まりは、市場の成長に寄与しています。

当レポートでは、世界のソーシャルネットワーキングアプリ市場について調査しており、市場の洞察、市場動向、競合シナリオ、企業概要など、包括的な情報を提供しています。

目次

第1章 市場イントロダクション

  • 市場の定義
  • 主な目標
  • ステークホルダー
  • 制限

第2章 調査手法または仮定

  • ソーシャルネットワーキングアプリ市場の調査プロセス
  • ソーシャルネットワーキングアプリ市場の調査手法
  • 回答者プロファイル

第3章 市場要約

第4章 エグゼクティブサマリー

第5章 世界のソーシャルネットワーキングアプリ市場へのCOVID-19の影響

第6章 世界のソーシャルネットワーキングアプリ市場の収益(2020年~2028年)

第7章 市場の洞察:市場別

  • Google Playストア
  • Apple App Store
  • Microsoft Store
  • その他

第8章 市場の洞察:デバイス別

  • スマートフォン
  • その他

第9章 市場の洞察:収益源別

  • 広告
  • アプリ内購入
  • 有料アプリ

第10章 市場の洞察:地域別

  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • その他の北米
  • 欧州
    • ドイツ
    • 英国
    • フランス
    • イタリア
    • スペイン
    • その他の欧州
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • その他のアジア太平洋地域
  • 世界のその他の地域

第11章 ソーシャルネットワーキングアプリの市場力学

  • 市場促進要因
  • 市場の課題
  • 影響分析

第12章 ソーシャルネットワーキングアプリの市場機会

第13章 ソーシャルネットワーキングアプリの市場動向

第14章 需要側と供給側の分析

  • 需要側分析
  • 供給側分析

第15章 バリューチェーン分析

第16章 価格分析

第17章 戦略的洞察

第18章 競合シナリオ

  • 競合情勢
    • ポーターのファイブフォース分析

第19章 企業概要

  • Reddit, Inc.
  • Meta
  • Twitter, Inc.
  • Meetup
  • Tumblr, Inc.
  • Viber Media S.a r.l.
  • LinkedIn
  • ByteDance
  • Snap Inc.
  • Koo Bombinate Technologies Pvt. Ltd.

第20章 免責事項

目次
Product Code: UMME211641

Social networking apps are applications intended to build an online community of people interested in sharing interests and activities. Most social networking applications are web-based and offer users a variety of interaction options, including email and instant messaging. Moreover, the term social networking refers to the use of internet-based social media sites to stay connected with friends, family, colleagues, or customers. Social networking can have a social purpose, a business purpose, or both, through sites like Facebook, Twitter, Instagram, and Pinterest.

The Social Networking App Market is expected to grow at a strong CAGR of around 22% during the forecast period owing to the rising demand for 5G technology worldwide. Furthermore, the surge in the adoption of personalized feed-based apps and the growing demand for encrypted & self-destructive messaging-based social apps are further contributing to the growth of the market. In addition, the rising adoption of social media is also helping the market to grow at a strong growth rate. For instance, according to Nasdaq, Inc.; approximately 4.6 billion people worldwide were connected to social media in 2022, up from 3.9 billion in 2020.

Based on the marketplace, the market is segmented into the google play store, apple app store, Microsoft store, and others. Amongst these, the google play store held the major share of the market in 2020. The market dominance of the google play store is due to the presence of a large number of Android devices worldwide compared to other marketplace-based devices. Also, the google play store offers more options for the number of applications in the marketplace compared to the apple app store, Microsoft store, and other stores

By device, the market is divided into smartphones and others. Among these, smartphones captured a dominating share of the social networking app market in 2020 and are expected to grow at a strong CAGR during the forecasted period owing to the rising smartphone penetration and increase in the usage of smartphones across the globe. The rise of smartphones had a huge effect on social media usage because most users spend digital media time on social sites and most entertainment apps are accessed through a smartphone.

On the basis of revenue source, the market is segmented into advertising, in-app purchases, and paid apps. The advertising segment catered to a significant share of the social networking app market in 2020. This is because social media advertising allows businesses to hyper-target specific users, build an audience database, and directly track return on investment. Moreover, social media advertising majorly helps in increasing brand awareness, managing brand reputation, and boosting conversions or sales

For a better understanding of the market adoption of the telecom billing software industry, the market is analyzed based on its worldwide presence in the countries such as North America (U.S., Canada, and the Rest of North America), Europe (Germany, U.K., France, Italy, Spain, Rest of Europe), Asia-Pacific (China, Japan, India, Rest of Asia-Pacific), Rest of World. APAC is expected to grow at a substantial CAGR during the forecast period owing to the rising demand for AI-based social networking applications for business networking. Moreover, the increasing use of technically complex video reel-based apps that support video editing is also fueling the expansion of the industry. In addition, the expanding base of internet subscribers in developing economies such as India, Bangladesh, China, and others is further expected to provide lucrative growth opportunities for the market in the region

Some of the major players operating in the market include: Reddit, Inc.; Meta; Twitter, Inc.; Meetup; Tumblr, Inc.; Viber Media S.a r.l.; LinkedIn; ByteDance; Snap Inc.; and Koo Bombinate Technologies Pvt. Ltd.

TABLE OF CONTENTS

1 MARKET INTRODUCTION

  • 1.1. Market Definitions
  • 1.2. Main Objective
  • 1.3. Stakeholders
  • 1.4. Limitation

2 RESEARCH METHODOLOGY OR ASSUMPTION

  • 2.1. Research Process of the Social Networking App Market
  • 2.2. Research Methodology of the Social Networking App Market
  • 2.3. Respondent Profile

3 MARKET SYNOPSIS

4 EXECUTIVE SUMMARY

5 GLOBAL SOCIAL NETWORKING APP MARKET COVID-19 IMPACT

6 GLOBAL SOCIAL NETWORKING APP MARKET REVENUE, 2020-2028F

7 MARKET INSIGHTS BY MARKETPLACE

  • 7.1. Google Play Store
  • 7.2. Apple App Store
  • 7.3. Microsoft Store
  • 7.4. Others

8 MARKET INSIGHTS BY DEVICE

  • 8.1. Smartphone
  • 8.2. Others

9 MARKET INSIGHTS BY REVENUE SOURCE

  • 9.1. Advertising
  • 9.2. In-App Purchases
  • 9.3. Paid Apps

10 MARKET INSIGHTS BY REGION

  • 10.1. North America
    • 10.1.1. U.S.
    • 10.1.2. Canada
    • 10.1.3. Rest of North America
  • 10.2. Europe
    • 10.2.1. Germany
    • 10.2.2. U.K.
    • 10.2.3. France
    • 10.2.4. Italy
    • 10.2.5. Spain
    • 10.2.6. Rest of Europe
  • 10.3. Asia-Pacific
    • 10.3.1. China
    • 10.3.2. India
    • 10.3.3. Japan
    • 10.3.4. Rest of Asia-Pacific
  • 10.4. Rest of the World

11 SOCIAL NETWORKING APP MARKET DYNAMICS

  • 11.1. Market Drivers
  • 11.2. Market Challenges
  • 11.3. Impact Analysis

12 SOCIAL NETWORKING APP MARKET OPPORTUNITIES

13 SOCIAL NETWORKING APP MARKET TRENDS

14 DEMAND AND SUPPLY-SIDE ANALYSIS

  • 14.1. Demand Side Analysis
  • 14.2. Supply Side Analysis

15 VALUE CHAIN ANALYSIS

16 PRICING ANALYSIS

17 STRATEGIC INSIGHTS

18 COMPETITIVE SCENARIO

  • 18.1. Competitive Landscape
    • 18.1.1. Porters Fiver Forces Analysis

19 COMPANY PROFILED

  • 19.1. Reddit, Inc.
  • 19.2. Meta
  • 19.3. Twitter, Inc.
  • 19.4. Meetup
  • 19.5. Tumblr, Inc.
  • 19.6. Viber Media S.a r.l.
  • 19.7. LinkedIn
  • 19.8. ByteDance
  • 19.9. Snap Inc.
  • 19.10. Koo Bombinate Technologies Pvt. Ltd.

20 DISCLAIMER