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市場調査レポート
商品コード
1363948
ソーシャルネットワーキングプラットフォームの世界市場:2023-2030年Global Social Networking Platform Market 2023-2030 |
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カスタマイズ可能
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ソーシャルネットワーキングプラットフォームの世界市場:2023-2030年 |
出版日: 2023年09月20日
発行: Orion Market Research
ページ情報: 英文 250 Pages
納期: 2~3営業日
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世界のソーシャルネットワーキングプラットフォーム市場は、予測期間中にCAGR 27.5%という大幅な成長が見込まれています。世界のソーシャルネットワーキングプラットフォーム市場の成長を促進する主な要因には、短編動画コンテンツ消費の増加と世界のインターネット普及が含まれます。2022年にソーシャルネットワークのアカウントを持つ人は52億7,000万人で、そのほとんどがFacebook、Instagram、中国のWeChatを利用しています。HubSpot Blogsの調査によると、2023年4月、人々は週に17時間のオンラインビデオを視聴しています。人々は、他のどのタイプのコンテンツよりも、動画コンテンツをシェアする確率が52%高いです。視聴者の75%がモバイルデバイスで短編動画コンテンツを視聴しています。マーケッターの83%が、動画は60秒未満にすべきだと提言しています。全世界のデジタル動画視聴者数は35億人に達する見込み。
プライバシーに関する懸念と政府の方針が、世界のソーシャルネットワーキングプラットフォーム市場の成長を抑制しています。多くのユーザーは、個人情報の脆弱性から個人情報の盗難やその他のサイバー犯罪が発生することを懸念しています。プラットフォームは、ユーザーから提供された多くの個人情報を頻繁に収集しており、ユーザーの知らないうちに、あるいは同意なしに、ユーザーからデータを収集・共有しているとして、しばしば批判されています。Business Insider Indiaの記事によると、2021年に5億3,300万人のフェイスブックユーザーの電話番号と個人データがネット上に流出しました。ノートンによる2021年のレポートでは、回答者の14%が自分のソーシャルメディア・アカウントで不正な活動を経験したと述べています。さらに、2021年9月、米国成人に対するピュー・リサーチ・センターの調査によると、米国人の41%が個人的に何らかのオンライン・ハラスメントを経験したことがあります。そのうちの75%はソーシャルメディア・サイト上で起きています。2022年8月、インド政府は新たなITルールに基づき、ソーシャルメディア・コンテンツをブロックする105の命令を出しました。2023年3月、ニュージーランドはTikTokの利用を禁止すると発表しましたが、この決定はサイバーセキュリティの専門家や他国と協議した上で下されました。
広告セグメントが、2022年に他のセグメントと比較して最も高い市場シェアを占めています。TAM Media Research 2022によると、デジタル広告は2022年に前年比52%増と堅調に推移し、サービス部門がデジタル媒体のトップ広告主でした。他のセグメントと比較すると、広告セグメントが最大の市場シェアを持っていました。また、サービス業界がデジタルメディアの最大の広告主であり、2022年の広告収益額は1,091億米ドルに達しています。ソーシャルメディアの普及は、企業がソーシャルメディア広告を通じて多数のユーザーにリーチできることを意味し、彼らは必要なすべての関連データを持っているとして、ソーシャルメディアプラットフォームは、高度なターゲティングオプションを提供するように非常に効果的です。ソーシャルメディアプラットフォームは、彼らがサイトに広告を出すことができるように、企業のお金を請求します。例えば、企業はより多くの人々に見られるように、または長い期間宣伝するために彼らの広告のために多くを支払うことができます。メタ・プラットフォームズの2本柱であるフェイスブックとインスタグラムが最も収益を上げています。YouTubeはダントツの3位で、LinkedInはTikTokとSnapchatを抑えて4位です。
世界のソーシャルネットワーキングプラットフォーム市場は、北米(米国とカナダ)、欧州(イタリア、スペイン、ドイツ、フランス、その他)、アジア太平洋(インド、中国、日本、韓国、その他)、世界のその他の地域(中東とアフリカ、ラテンアメリカ)など、地域によってさらに細分化されます。中でも北米は、企業向けソーシャルネットワークの利用が増加しているため、予測期間中に最も速い成長率を記録すると予想されます。
アジア太平洋地域では、ソーシャルメディアが広く利用されています。インド、中国、マレーシアなどの新興経済諸国では、インターネット加入者の基盤が拡大しています。Meta(Facebook)、YouTube、WhatsApp、Instagram、X(twitter)は、この地域で最も人気のあるソーシャルネットワークプラットフォームです。Meltwaterによるレポートによると、2023年3月現在、アジア太平洋地域のマーケティング担当者に最も利用されているプラットフォームはFacebookで、その割合は87%に達し、9億3,430万人のユーザーを抱えています。このソーシャルメディアプラットフォームに続くのは、インスタグラム(81%)、リンクトイン(81%)、ユーチューブ(64%)、ツイッター(50%)です。TikTokを利用しているのはわずか29%。TikTokは2位のInstagramに迫る勢いでしたが、インドから追い出されたことで、その結果はほぼ不可能となっています。DFMA(Digital Marketing for Asia)によると、アジア太平洋地域は世界のユニーク・ソーシャルメディア・ユーザーの大半を占め、世界のソーシャルネットワーキングプラットフォーム・オーディエンスの64%に達しています。
Title: Global Social Networking Platform Market Size, Share & Trends Analysis Report Market by Type (Advertising, In-app purchase, and Paid apps), by Application (Entertainment, Commercial, and Other Applications), by Service (Social Networking, Microblogging, Instant Messaging, and Photo Sharing Networks), and by End Users (Personal, SMEs, and Large Enterprises)Forecast Period (2023-2030).
The global social networking platform market is anticipated to grow at a considerable CAGR of 27.5% during the forecast period. The major factor driving the global social networking platform market growth includes increased short-form video content consumption and internet penetration globally. There were 5.27 billion people with a social network account in 2022, with most of them on Facebook, Instagram, or WeChat in China. They spend on average, According to HubSpot Blogs research, In April 2023, people are watching, 17 hours of online videos per week. People are 52% more likely to share video content than any other type of content. 75% of viewers watch short-form video content on their mobile devices. 83% of marketers suggest videos should be under 60 seconds. The number of digital video viewers worldwide is expected to reach 3.5 billion globally.
Privacy concerns and government policies are restraining the global social networking platforms market growth. Many users worry that identity theft and other cybercrimes could result from the vulnerability of their personal information. Platforms frequently gather a lot of user-provided personal data and are often criticized for collecting and sharing data from users without their knowledge or consent. According to an article in Business Insider India, 533 million Facebook users' phone numbers and personal data were leaked online back in 2021. The 2021 report by Norton states that 14% of respondents experienced unauthorized activity on their social media accounts. Moreover, in September 2021, A Pew Research Center survey of U.S. adults found that 41% of Americans have personally experienced some form of online harassment. 75% of those cases took place on social media sites. And some of the other factors also restraining the market like recently, in August 2022, Indian Govt issued 105 orders to block social media content under new IT rules. In March 2023, New Zealand announced that it would ban TikTok on devices, the decision was made after discussing the matter with cybersecurity experts and other countries.
The global social networking platform market is segmented based on type, application, service, and end user. Based on type, the market is segmented into advertising, in-app purchases, and paid apps. Based on application, the market is sub-segmented into entertainment, commercial, and other applications. Based on services, the market is segmented into social networking, microblogging, instant messaging, and photo-sharing networks. Based on end users, the market is segmented into personal, SMEs, and large enterprises. Among these, Increasing commercial platforms that use social networking platforms is expected to drive the market during the forecast period.
The advertising segment accounted for the highest market share in 2022 as compared to the rest of the segments. According to TAM Media Research 2022, Digital advertising rose a robust 52% year-on-year in 2022 and the service sector was the top advertiser on the digital medium and predicted to grow more in the upcoming years if we look at the advertising revenue solely in 2022 was US$109.10 billion. Compared to the other segments, the advertising segment had the largest market share. The prevalence of social media means that businesses can reach large numbers of users through social media advertising, is highly effective as social media platforms offer advanced targeting options as they have all the related data that are needed. Social media platforms charge companies' money so they can advertise on their site. For example, companies can pay more for their advert to be seen by more people or promoted for a longer period of time. Facebook and Instagram, which are the two main pillars of Meta Platforms, generate the most revenue. YouTube is a distant third, with LinkedIn fourth ahead of TikTok and Snapchat.
The global social networking platform market is further segmented based on geography, including North America (the US and Canada), Europe (Italy, Spain, Germany, France, and others), Asia-Pacific (India, China, Japan, South Korea, and others), and the Rest of the World (the Middle East & Africa and Latin America). Among these, North America is expected to experience the fastest growth rate during the forecast period because of the region's use of enterprise social networks is increasing.
In the Asia-Pacific region, social media is widely used. Owing to the expanding base of internet subscribers in developing economies such as India, China and Malaysia. Meta (Facebook), YouTube, and WhatsApp, Instagram and X(twitter) are the most popular social networks platforms in the regions. According to a report by Meltwater, in March 2023, Facebook dominated the social landscape in the Asia Pacific as it is the most used platform by marketers in the region at 87% had 934.3 million users. The social media platform is followed by Instagram (81%), LinkedIn (81%), YouTube (64%), and Twitter (50%). Only 29% are using TikTok. TikTok would have been closing in on Instagram for second place, but its ejection from India has made that outcome nearly impossible. According to DFMA (Digital Marketing for Asia), Asia-Pacific accounts for the majority of unique social media users worldwide, making up 64% of the global audience in the social networking platform .
The major companies serving the global social networking platform market include ByteDance Ltd., LinkedIn Corp., Meetup, Meta Platforms Inc., Quora Inc., Snap Inc., Telegram Group Inc., and Ask.fm among others. The market players are considerably contributing to the market growth by the adoption of various strategies, including mergers and acquisitions, partnerships, collaborations, and new product launches, to stay competitive in the market. For instance, in October 2022, Twitter, Inc acquired by an entity controlled entirely by Elon Musk for USD 54.20 per share in cash, in a deal worth approximately USD 44 billion. Twitter became a privately held firm after the acquisition was completed.