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市場調査レポート
商品コード
1361590
海洋表面レーダーシステム市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018年~2028年Ocean Surface Radar Systems Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028 Segmented By Product Type, By Component, By Application, By Radar Range, By Region and Competition |
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カスタマイズ可能
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海洋表面レーダーシステム市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018年~2028年 |
出版日: 2023年10月03日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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世界の海洋表面レーダーシステム市場は、予測期間2023F~2028Fに成長する見込み。
レーダー(電波探知測距)は、電波を使って周囲の物体を識別する装置です。そのため、船舶、ブイ、鳥など、海上領域にあるものはすべてレーダーで認識することができます。波長の短いマイクロ波を使って、物体の位置と距離を驚くほど高い精度で測定することができます。レーダーは海上での用途に加え、気象学や航空監視など、他の多くの産業でも採用されています。ほとんどの海洋レーダーは、3GHz(波長10cm)から10GHzの周波数帯で運用されています。10GHz(波長3cm)の帯域で動作するレーダーは、3GHz帯(波長10cm)の帯域で動作するレーダーよりも鮮明で完全な画像を提供することが知られており、これらの帯域はXバンド(10GHz)およびSバンドとして知られています。船舶が3GHz帯のレーダーを使用する場合、信じられないほど小さな物体を探知し、より詳細な陸地のレーダー痕跡を与える可能性が高くなります。3GHz帯のレーダーは、20海里の範囲をカバーすることができるため、より広範囲をカバーすることができます。
市場概要 | |
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予測期間 | 2024-2028 |
市場規模 | 70億5,000万米ドル |
2028年市場規模 | 91億7,000万米ドル |
CAGR 2023-2028 | 4.62% |
急成長セグメント | 漁船 |
最大市場 | 北米 |
イスラエルのIAI、世界の海軍、DRDOの共同開発プロジェクト。長距離地対空ミサイル(LR-SAM)は、デュアルパルスロケットモーターを使用し、射程距離は70km。LR-SAMは、1対のパルス・ロケット・モーター、終末期のアクティブ・レーダー・シーカー、誘導のための慣性・中間コース・アップデートを使用し、射程は70kmです。熱サイクルの後、LR-SAMデュアルパルスモーターの発射に成功しました。LR-SAMロケットモータの環境試験と非破壊試験は完了しました。また、6つのコンポーネント試験が完了しました。
コースター、漁船、ヨット、貨物船、2台目のレーダーや10cmレーダーの機能を必要とする客船など、さまざまなユーザーのために、XバンドとSバンドが設計されています。悪天候の場合、Xバンド・レーダーは海や雨のクラッタによって著しく妨害されるため、Sバンド・レーダーが目標認識を確実にします。船舶にはXバンドとSバンドのレーダーを装備することをお勧めします。この装置は、30kWまたは60kWの出力、短いまたは長いアンテナラジエーター、従来の電子プロット機能、オプションの自動レーダープロット補助装置(ARPA)など、いくつかの異なる構成で注文することができます。船舶スタッフの負担を軽減し、衝突回避のレベルを上げるために、船舶搭載レーダーには一定のプロッティング補助機能が必要です。
Sバンドレーダーの周波数は2~4GHz、波長は8~15cmです。Sバンド・レーダーの波長と周波数は減衰しにくいです。そのため、局地的な気象観測にも全球的な気象観測にも利用できます。アメリカ国立気象局(NWS)が使用しているSバンドレーダーの波長は10cm強です。この帯域のレーダーは、大きなアンテナアンテナとそれを動かす大きなモーターが必要という欠点があります。Sバンドのアンテナ・ディッシュの大きさは、しばしば25フィートを超えることがあります。Sバンドレーダーは大気の減衰の影響を受けにくいというのが、その最も顕著な利点です。Sバンドレーダーのこの利点は、降水、氷、雪による電磁信号の著しい障害を最小限に抑えます。Sバンド・レーダーは、悪天候を見通すことができるため、軍用機と民間機の両方のナビゲーションに役立ちます。近距離と遠距離の両方の気象観測に役立ちます。Sバンドレーダーは低スループットに対応しています。長距離の探知を達成するためには、より高いパルスパワーが必要です。2GHzの狭帯域周波数スペクトルがSバンド・スペクトルを構成します。帯域幅が狭いため、Sバンドレーダーには高いパルスパワーが必要。Sバンドレーダーには大きなアンテナが必要です。Sバンドレーダーでは、アンテナの大きさは一般に25フィートを超えます。
表示される目標物という意味では、ある物体から跳ね返ってPPI(Plan Position Indicator)に描かれた電磁波が、パラボラ・レーダーのアンテナが放送・受信するものです。航路再開の可否は、その電磁波が本船のレーダー受信機に反射する周波数と時間の長さによって決まる。PPIに表示されるターゲットは、パルスが2倍の距離を進み、ターゲットに当たって戻ってくるため、実質的にはその距離の半分となります。
レーダーは、衝突の可能性を減らすために近くの船舶を追跡したり、航行補助装置を見つけたり、レーダー航法を行うために使用されます。レーダーは、電波信号が送信機から物体まで伝わり、再び戻ってくるまでの時間を測定し、その物体までの距離を計算します。これらの測定値は、半径が対象物の距離に等しい円で構成される位置線(LOP)に変換することができます。海洋レーダーは、指向性アンテナを採用しているため、物体の方位を確定することもできます。しかし、レーダーの方位測定は、その構造上、距離測定よりも精度が劣る。
単一のアンテナで信号の送受信を行う場合、マイクロ秒単位で開閉できる機械的なスイッチがないため、電子的なスイッチが必要になります。これらのスイッチング機構は、デュプレクサまたはT/Rセルと呼ばれます。送信パルスが直接レシーバーに入ってダメージを与えるのを防ぐため、送信モードと受信モードの間でアンテナを切り替えることで、送信パルスの間はアンテナ接続をレシーバーからトランスミッターに移動させ、エコーパルスの間はレシーバーに戻すスイッチとして使用されます。
地表レーダーシステム市場で行われた新たな技術開拓は、複数出力(MIMO)システム、複数入力、アクティブ電子制御アレイ(AESA)、デジタルビームフォーミング(DBF)技術、パッシブコヒーレントロケーションレーダー(PCLR)システム、インテリジェント信号コーディング、ミリ波レーダー、半導体パワーアンプ(PA)、レーダーデジタル信号処理(DSP)であり、これらの技術開発はすべて、最近の多くの近代的なレーダー設計に影響を与えています。
MIMOレーダーのルーツは通信システムにあり、カバーエリアを拡大し、信号品質を向上させるために使用されました。MIMOレーダーは、直交偏波と同時に無相関の信号を放射します。これにより、カバーエリアが拡大し、受信信号品質が向上します。各送信信号の非相関性は、長距離の小さなターゲットを検出するために不可欠です。適切な変調を行えば、約70デシベルのデコリレーションが可能です。新世代の合成開口レーダー(SAR)システムでは、デジタル・ビーム・フォーミング(DBF)により複数の仰角・方位角受信チャンネル(AVP)を利用します。これにより、複数のデジタル受信ビーム(DBR)を合成し、信号の明瞭度を高め、雑音指数を低減することができます。
DBFは、アンテナ素子の集合体によって形成された、重み付けされた複数の独立したビームを送受信することで実現します。各アンテナ・エレメントの信号はアナログからデジタルにダウンコンバートされ、メモリに保存されます。メモリから、任意の数のビームを同時にデジタル処理することができます。DBFの主な利点は、複数のビームを作成するために、大きなビームカバレッジを同時に処理できることです。そのため、DBFを使用することで、最新のレーダーに見られる機械的な可動部品なしに、より高い角度分解能と広いカバレッジを達成することができます。
AESAレーダー技術は、非常に強力なSDRである新世代のTRモジュールを使用しており、非常に高いデータレートで無線通信を行うことができます。AESAレーダーは、主に古いレーダー技術のアップグレードや置き換えに使用されます。AESAの設計は、信頼性を向上させるモジュラー・コンセプトを採用しています。重要なTRモジュールが故障しても、レーダー全体が使用不能になるわけではなく、モジュールを交換することでシステムを短時間で復旧させることができます。
本レポートでは、海洋表面レーダーシステム市場を以下のカテゴリーに分類し、さらに業界動向についても詳述しています:
企業プロファイル:海洋表面レーダーシステムの世界市場における主要企業の詳細分析
Tech Sci Researchでは、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
Global ocean surface radar system market is expected to grow in the forecasted period 2023F-2028F. Radar (radio detection and ranging) is a device that uses radio waves to identify objects in the surrounding. Thus, things in the maritime realm such as ships, buoys, or birds can all be recognized by radar. Short-wavelength microwaves can be used to measure the object's location and distance with incredibly high accuracy. In addition to maritime applications, radars are employed in many other industries, such as meteorology and aerial surveillance. Most oceanic radars operate between the frequencies of 3 GHz (10 cm wavelength) and 10 GHz. The bands which operate in range of 10 GHz (3 cm wavelength) are known to offer better defined complete picture than those that operate in the range of 3 GHz band (10 cm wavelength), these bands are nevertheless know to as the X band (10GHz) and S-band. If a ship uses a radar which has a range of 3 GHz, then it is more likely that they will detect incredibly small objects and give radar traces of land more detail. The 3 GHz bands radars have high coverage of area with a range of 20 nautical miles, this radar is employed to provide more extensive coverage.
X band radars function at frequencies between 8 and 12 GHz and a wavelength between 2.5 and 4 cm. The X band radar is more sensitive and can detect tiny particles due to its shorter wavelength. Due to their ability to pick up on even the smallest water particles, these radars are also utilized to pick up on light precipitation like snow. X band radars are only utilized for very close-range weather observation since they attenuate so easily. Additionally, because of the radar's tiny size, it may be carried around like the Doppler on Wheels. (DOW) The majority of large ships have an X band radar to detect weather phenomena.
Market Overview | |
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Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 7.05 Billion |
Market Size 2028F | USD 9.17 Billion |
CAGR 2023-2028 | 4.62% |
Fastest Growing Segment | Fishing Vessel |
Largest Market | North America |
It is a cooperative development project of the Israeli IAI, the global navy, and DRDO. Long Range Surface-to-Air Missile (LR-SAM) uses a dual pulse rocket motor and has a range of 70 km. It uses a pair of pulse rocket motor, an active radar seeker in terminal phase, and inertial/mid-course update for guidance, and has a range of 70 km. After thermal cycling, the LR-SAM Dual Pulse motor successfully fired. Environmental and non-destructive testing of the LR-SAM rocket motor is complete. Additionally, six component tests have been successfully completed.
For a variety of users, including coasters, fishing boats, yachts, cargo ships, and passenger ships needing a second radar or 10 cm radar features, the X-Band and S-Band are designed. When there is bad weather, S-band radar ensures target recognition because X-band radars are severely hampered by sea or rain clutter. It is advised that the ship equip X-band and S-band radars. The apparatus can be ordered in several different configurations, including those with a 30- or 60-kW output, a short or long antenna radiator, a conventional electronic plotting capability, and an optional automatic radar plotting aid (ARPA). To lessen the burden on ship staff and raise the level of collision avoidance, shipborne radar must have certain plotting aids.
S band radars function at frequencies between 2-4 GHz and wavelengths between 8 and 15 cm. The wavelength and frequency of S band radars make them difficult to attenuate. They can thus be used for both local and global weather observation. The S band radars used by the National Weather Service (NWS) have a wavelength of just over 10 cm. This band of radar has the disadvantage that it needs a big antenna dish and a big motor to power it. A S band dish's size can frequently exceed 25 feet. The fact that S-band radar is less vulnerable to atmospheric attenuation is by far its most prominent benefit. This benefit of S-band radar minimizes significant electromagnetic signal impairments from precipitation, ice, and snow. S-band radar is helpful for both military and commercial aircraft navigation because it can see through bad weather. It is helpful for both close-range and distant weather observations. Lower throughput is supported by S-band radar. To achieve long-range detection, a higher pulse power is necessary. The 2GHz narrow-band frequency spectrum makes up the S-band spectrum. Due to its limited bandwidth, S-band radar requires a high pulse power. A big antenna is necessary for S-band radar. In S-band radar, the antenna size generally exceeds 25 feet.
In terms of a target being displayed, the electromagnetic wave that rebounded off a certain object and painted itself on the PPI (Plan Position Indicator) is what the parabolic radar antenna broadcasts and receives. Finding out whether the boat's route can be resumed or not depends on the frequency and length of time it takes for the flashes to reflect to the ship's radar receiver. The target shown on the PPI is essentially half in terms of its range because the pulse travels twice as far, as it is going, hitting the target, and coming back.
Radars are used to track nearby vessels to reduce the likelihood of collisions as well as to find navigational aids and perform radar navigation. Radar measures the amount of time it takes for a radio signal to travel from a transmitter to an object and back again to calculate the distance to that object. These measurements can be transformed into lines of position (LOPs) made up of circles whose radius is equal to the object's distance. Marine radars may also establish an object's bearing because they employ directional antennae. However, a radar's bearing measurement is less precise than its distance measurement because of how it is built.
Whenever a single antenna is used for sending and receiving signal and there aren't any real mechanical switches that can be opened and closed in a matter of microseconds, as a result, electronic switches are required. These switching mechanisms are referred to as duplexers or T/R Cells. To prevent the transmitted pulse from entering the receiver directly and damaging it, switching the antenna between the transmit and receive modes is used as a switch to move the antenna connection from the receiver to the transmitter during the transmitted pulse and back to the receiver during the echo pulse.
The new technological advancements made in the surface radar system market are that it has multiple output (MIMO) systems, multiple inputs, active electronically steered array (AESA), digital beam forming (DBF) techniques, passive coherent location radar (PCLR) systems, intelligent signal coding, millimeter wave radar, semiconductor power amplifiers (PA, radar digital signal processing (DSP), all these technological developments have inspired many modern radar designs in recent times.
MIMO radar has its roots in communication systems where it was used to increase the coverage area and improve the signal quality. MIMO radars emit uncorrelated signals at the same time as orthogonal polarization. This increases the coverage and improves the signal quality received. Decorrelation of each transmitted signal is essential for the detection of small targets over long distances. A decorrelation of around 70 decibels is possible with proper modulation. In the newer generation, Synthetic Aperture radar (SAR) systems make use of multi-Elevation and Azimuth Receiver Channels (AVP) with Digital Beam Forming (DBF). This enables the synthesis of multiple Digital Receiver Beams (DBRs) for enhanced signal clarity and reduced noise figure.
DBF is accomplished by sending and receiving multiple independent, weighted beams formed by a collection of antenna elements. Each antenna element's signals are down converted from analogue to digital and stored in memory. From memory, any number of beams may be digitally processed at the same time. The main benefit of DBF is that large beam coverage can at the same time be processed to create multiple beams. Therefore, DBF can be used to achieve higher angular resolution and broad coverage without the mechanical moving parts found in modern radars.
AESA radar technology uses new generation TR modules which are very powerful SDRs that can be used for radio communications with very high data rate. The AESA radar is mainly used to upgrade and replace old radar technology. The design of AESA uses modular concept which improves reliability. A critical TR module failure does not mean that the whole radar is out of service and the system can be restored in a short time by replacing the module.
The global ocean surface radar market is divided into product type, component, application, radar range, and by region. Based on product type the market is divided into X-band, S-band. Based on component type the market is divided into transmitter, receiver, antennae, and others. Based on the application type market is divided into fishing vessel, recreational boat, merchant marine, naval and coastguard, naval fire-control radar, VTS and coaster surveillance radars, others. Based on the radar range, the market is divided into short range, medium range, long range.
Major market players in the ocean surface radar system market are Larsen Toubro Limited, Beml Ltd., Advanced Weapons and Equipment Global Limited, Alpha Design Technologies Pvt Ltd, Bharat Electronics Limited, Tata Advanced Systems Limited, Pipavav Defence & Offshore Engineering Company, FURUNO ELECTRIC CO., LTD., MAGNUM MARINE SERVICES, and NEW SUNRISE CO., LTD.
In this report, the ocean surface radar systems market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global ocean surface radar systems market.
Tech Sci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report: