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市場調査レポート
商品コード
1355321

スマートトイレ市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年

Smart Toilet Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Product Type, By Connectivity Type, By Application, By Distribution Channel, By Region, By Company


出版日
ページ情報
英文 172 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
価格
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本日の銀行送金レート: 1USD=146.99円

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スマートトイレ市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年
出版日: 2023年09月11日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 172 Pages
納期: 2~3営業日
GIIご利用のメリット
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  • 概要
  • 目次
概要

スマートトイレの世界市場は、技術による浴室製品のアップグレードの利用が増加していること、世界中で製品を入手しやすくなっていること、製品提供の多様化が進んでいることから、予測期間中に成長する見込みです。

スマートトイレは一般的に、使用後にトイレや小便器を自動的に開いて流すトイレ機器と説明されます。ボトムウォッシャー、ウォータージェット、ブロードライヤーなどのハードウェア要素で構成され、音を隠すために人工的な洗浄音が使用されます。暖房便座と自動乾燥機は、スマートトイレの内蔵機能です。これらは現在のスマートホームの動向に組み込まれています。スマートトイレの使用により、水と電気が大幅に節約されます。スマートトイレは、洗練されたデザインと技術を組み合わせることで、ユーザー・エクスペリエンス、持続可能性、衛生面を向上させる。

スマートホームへの嗜好の高まりに伴い、技術の継続的な進歩に対する要求がスマートトイレ市場の成長に大きな重点を置いています。消費者はスマートホームのコンセプトに影響され、スマートトイレ、スマートエアコン、スマート冷蔵庫、スマートテレビなどのスマート製品を購入するようになっています。大手企業は、スマート製品に対する需要の高まりに対応するため、革新的で新しい機能を備えたスマートトイレに注力しています。

市場概要
予測期間 2024~2028年
市場規模 75億2,000万米ドル
2028年の市場規模 131億7,000万米ドル
CAGR 2023~2028年 9.89%
急成長セグメント オンライン
最大市場 欧州

スマートトイレには、自動洗浄機能、自動乾燥機能、暖房便座など、さまざまな機能があります。さらに、蓋と便座が自動的に開くスマート便座もあれば、手動で洗浄するボタンが付いているものもあります。また、ある種のスマートトイレにはナイトライトが付属しており、夜間でもトイレを明るく整頓することができます。さらに、一般的なモデルと比較して、これらのトイレは機能数が多いです。

スマートトイレは、技術に基づく製品の採用率が高いため、日本のようなハイテク国でよく見られます。日本を除けば、スマートトイレの普及率が最も高い国はオーストラリアとドイツです。さらに米国では、スマートトイレについて一般大衆を啓蒙し、より成功したマーケティング・キャンペーンを支援し、規模の経済を達成することでスマートトイレの価格を引き下げることに重点が置かれています。

製品投入の増加が市場成長を後押し

消費者を引き付け、その期待に応えるため、企業は新製品を発売しており、これがさらに需要に影響を与え、スマートトイレ産業の成長を促すと予想されます。例えば、Kohlerは2022年にNumi 2.0スマートトイレを発売しました。このスマートトイレは、ブルートゥース技術とアレクサを内蔵しているため、ユーザーは音楽を再生したり、ニュースを聞いたり、天気をチェックしたりすることができます。さらに、トイレのLEDライトはガイドとして十分な明るさなので、夜間にトイレを使用する場合、ナイトライトは必要ないと思われます。

さらに、TOTOはキッチン・バス産業展(KBIS)2022で、一体型スマートトイレ「ウォシュレット450」を展示しました。ウォシュレット450一体型トイレは、消費者に最高の優雅さと利便性を提供します。リモコンの見やすいタッチスクリーンは、マグネット式クレードルで壁に取り付けられ、ユーザーの好みを記憶します。リモコンには空気浄化システムが内蔵されており、使用前に毎回ボウルに空気を入れることができます。したがって、各社が新技術を搭載した新しいスマートトイレを発売することで、予測期間中、スマートトイレ市場は世界的に活性化すると予想されます。

スマートトイレの複数の機能が市場の成長を助ける

スマートトイレには、高度な洗浄オプション、オーバーフロー防止設定、遠隔操作機能、緊急洗浄システム、調節可能な制御を備えたビデ・スプレー、自動洗浄システム、スロークローズ蓋、ナイトライト、活性炭脱臭装置などの機能が組み込まれています。

スマートトイレには、便座を自動的に除菌するセルフクリーニング機能もあります。例えば、スマートトイレの供給メーカーのひとつであるTOTOは、便器に水が入る前に水をきれいにする電解水機能を備えたモデルを取り揃えています。温度調節可能な便座、ブルートゥースやMP3接続、内蔵乾燥機、プログラム可能な水流設定など、多くの機能により、スマートトイレは住宅・商業の両分野で人気が高まっています。そのため、スマートトイレに複数の機能を搭載することで、予測期間中の世界のスマートトイレ市場の活性化が期待されます。

節水動向の高まりが製品需要を後押し

世界規模で節水に対する需要が大幅に増加しています。米国ではNever Waste Campaignなど、節水に対する消費者の意識を高めるための政府プログラムが各国で実施されています。米国環境保護庁(EPA)の試算によると、トイレの水漏れ、蛇口の水漏れ、その他の家庭の水漏れにより、米国の家庭から年間1兆ガロン以上の水が漏れており、これはロサンゼルス、シカゴ、マイアミを支えるのに十分な水量です。水漏れを止め、水の使用量を減らすため、消費者は節水に役立つ環境に優しい製品にシフトしています。そのため、市場は従来の便座からスマート便座へのシフトを目の当たりにしています。

スマートトイレは、そのシンプルなデザインと、洗浄時に少量の水を消費する自動洗浄システムによる節水機能により、消費者にとって衛生的で有用なソリューションとなっています。例えば、デュラビットは「デュアル・フラッシュ」技術や「リムレス技術」によって水の消費量を抑えたスマートトイレを提供しています。平均して、デュラビットのスマートトイレはすすぎ1回につき約4.5リットルの水を節約します。そのため、消費者の節水に対する意識の高まりが、予測期間中のスマートトイレ市場を牽引するとみられます。

市場セグメンテーション

世界のスマートトイレ市場は、製品タイプ、接続タイプ、用途、流通チャネル、地域によって区分されます。製品タイプに基づくと、市場はさらに壁掛け式トイレ、クローズ・カップルド・トイレ、1床用スタンディング・トイレに分けられます。接続性タイプに基づき、市場はWi-Fi&統合制御、Bluetooth、遠隔制御に区分されます。用途別では、市場は住宅用と商業用に区分されます。流通チャネルに基づき、市場はさらにオフラインとオンラインに二分されます。また、市場分析では、地域別の市場セグメンテーションを考案するために、地域別のセグメンテーションも研究しています。

企業プロファイル

Kohler Co.、TOTO Ltd.、Roca Sanitario, S.A.、LIXIL Corporation、Duravit AG、Villeroy &Boch AG、Bio Bidet、Jomoo Kitchen &Bath Co.Ltd、Brondell, Inc.、Masco Corporation(Delta Faucet Company)などが世界のスマートトイレ市場を牽引する主要企業です。

調査範囲

スマートトイレの世界市場:製品タイプ別

  • 壁掛け便器
  • 密閉型便器
  • 床置き型便器

スマートトイレの世界市場:接続タイプ別

  • Wi-Fi&統合制御
  • Bluetooth&遠隔制御

スマートトイレの世界市場:用途別

  • 住宅用
  • 業務用

スマートトイレの世界市場:流通チャネル別

  • オンライン
  • オフライン

スマートトイレの世界市場:地域別

  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
    • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • トルコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア

競合情勢

企業プロファイル:世界のスマートトイレ市場に参入している主要企業の詳細分析。

利用可能なカスタマイズ

TechSci Research社は、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。

企業情報

  • 追加市場参入企業の詳細分析とプロファイリング(最大5社)。

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声分析

  • ブランド認知度
  • 購買決定要因
  • 直面する課題

第5章 スマートトイレの世界市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 製品タイプ別(壁掛け便器、密閉型便器、床置き型便器)
    • 接続タイプ別(Wi-Fi&統合制御、Bluetooth&遠隔制御)
    • 用途別(住宅用、業務用)
    • 流通チャネル別(オンライン、オフライン)
    • 地域別
    • 上位5社別、その他(2022年)
  • スマートトイレの世界市場マッピングと機会評価
    • 製品タイプ別
    • 接続タイプ別
    • 流通チャネル別
    • 用途別
    • 地域別

第6章 欧州のスマートトイレ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 製品タイプ別
    • 接続タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第7章 北米のスマートトイレ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 製品タイプ別
    • 接続タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 アジア太平洋のスマートトイレ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 製品タイプ別
    • 接続タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 中東・アフリカのスマートトイレ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 製品タイプ別
    • 接続タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 南米のスマートトイレ市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェア・予測
    • 製品タイプ別
    • 接続タイプ別
    • 用途別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第11章 市場力学

  • 促進要因
    • 複数の機能の利用可能性
    • M&Aの増加
    • 製品発売数の増加
  • 課題
    • コストの上昇
    • 企業間競争の激化

第12章 COVID-19が世界のスマートトイレ市場に与える影響

第13章 市場動向と発展

  • スマートトイレの普及拡大
  • スマートホームの増加
  • 個人衛生に関する消費者意識の高まり
  • 技術のアップグレード
  • 節水傾向の高まり

第14章 ポーターのファイブフォース分析

  • 競争企業間の敵対関係
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第15章 SWOT分析

  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第16章 競合情勢

  • KOHLER Co.
  • TOTO LTD.
  • Roca Sanitario, S.A.
  • LIXIL Corporation
  • Duravit AG
  • Villeroy & Boch AG
  • Bio Bidet
  • JOMOO Kitchen & Bath Co., Ltd
  • Brondell, Inc.
  • Masco Corporation(Delta Faucet Company)

第17章 戦略的提言/アクションプラン

  • 重点分野
  • ターゲット製品タイプ
  • ターゲット流通チャネル

第18章 調査会社・免責事項

(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)

目次
Product Code: 14960

The global smart toilet market is expected to grow during the forecast period owing to the rising usage of bathroom product upgradation through technology, and ease of product availability across the globe, and growing variety of product offering.

A smart toilet is commonly described as a toilet device that opens and flushes a toilet or urinal automatically after use. It consists of hardware elements including bottom washers, water jets, blow dryers, and artificial flush sounds are used to hide noises. The heated seat and automatic dryer are the built-in functions of a smart toilet. They are integrating into the current smart home trend. Water and electricity are significantly saved by using smart toilets. Smart toilets enhance user experience, sustainability, and hygiene by combining classy designs with technology.

With the rising preference for the smart homes, where the requirement for ongoing advancement of technology has a greater emphasis on the growth of smart toilet market. As the consumers are being influenced by the concept of smart homes to purchase more smart products, such as smart toilets, smart air conditioners, smart refrigerators, and smart television. Leading companies are concentrating on innovative and new featured smart toilets to meet the growing demand for smart products.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 7.52 Billion
Market Size 2028USD 13.17 Billion
CAGR 2023-20289.89%
Fastest Growing SegmentOnline
Largest MarketEurope

Smart toilets offer various features such as automated flush feature, automatic dryer, and heated seat. Furthermore, some smart toilet seats open their lids and seats automatically, while others have a manual flush button. Certain smart toilet also comes with a nightlight, which can keep the bathroom well-lit and tidy at night. Additionally, compared to the typical model, these toilets frequently have a higher feature count.

Smart toilets are frequently found in high-tech countries such as Japan due to the higher adoption of technology-based products. Apart from Japan, the countries with the highest rates of smart toilet adoption are Australia and Germany. Furthermore, in the US, more emphasis is being put on educating the public about smart toilets, supporting more successful marketing campaigns, and bringing down the price of smart toilets by reaching economies of scale.

Increasing Product Launches Boost Market Growth

To attract consumers and meet their expectations, businesses are launching new products, which is further expected to influence the demand and encourage the growth of smart toilet industry. For instance, in 2022, Kohler launched the Numi 2.0 smart toilet. This smart toilet allows users to play music, listen to the news, check the weather owing to its built-in Bluetooth technology and Alexa. Moreover, the LED lights on the toilet are bright enough to act as a guide, so one probably won't require a nightlight if one uses the restroom in the evening.

Furthermore, at Kitchen and Bath Industry Show (KBIS) 2022, TOTO showcased the Washlet 450 integrated smart toilet. The Washlet 450 Integrated Toilet offers consumers the utmost elegance and convenience by opening, closing, and flushing on their own. The remote control's easy-to-read touchscreen connects to the wall with a magnetic cradle and remembers user preferences. It has an internal air purification system and primes the bowl before each use. Therefore, the launching of new smart toilets with the new technologies by the companies is expected to fuel the market for smart toilets globally during the forecast period.

Multiple Features of Smart Toilet Aids Market Growth

Smart toilets include built-in features such as advanced flush options, overflow-proof settings, remote control capabilities, emergency flush systems, bidet sprayers with adjustable controls, automatic flushing systems, slow-close lids, nightlights, activated carbon deodorizers, and more.

Smart toilets also have self-cleaning features that sanitize toilet seats automatically. For instance, Toto, one of the suppliers of smart toilets, has a selection of models with electrolyzed water features that clean water before it enters the toilet bowl. Owing to a number of features including temperature-controlled seats, Bluetooth and MP3 connectivity, built-in dryers, and programmable water pulsing settings, smart toilets are growing in popularity in both the residential and commercial sectors. Therefore, having multiple features in smart toilets is expected to fuel the global smart toilet market during the forecast period.

Surging Trend of Water Conservation Fuels Product Demand

There has been a significant rise in demand for water conservation on a global scale. Owing to multiple government programs being conducted in numerous countries to increase consumer awareness for water conservation such as Never Waste Campaign in United States. The Environmental Protection Agency (EPA) of the US estimates that more than one trillion gallons of water per year could leak from American homes because of running toilets, dripping faucets, and other household leaks, which is enough water to support Los Angeles, Chicago, and Miami. In order to stop the leakage and to use less amount of water, the consumers are shifting toward eco-friendly products that could help in water conservation, therefore the market is witnessing a shift from traditional toilet seating to smart toilet seating.

As the smart toilets are a hygienic and useful solution for the consumers owing to their simple design and water-saving capabilities as they have auto flush system which consumes small amount of water at the time of flushing. For instance, Duravit offers smart toilets with 'Dual Flush' technology and 'Rimless technology' which lowers water consumption. On average, Duravit smart toilets saves around 4.5 liters of water per rinse cycle. Therefore, the rising awareness regarding water conservation among consumers is expected to drive the smart toilets market during the forecast period.

Market Segmentation:

The global smart toilet market is segmented on the basis of product type, connectivity type, application, distribution channel, and region. Based on the product type, the market is further divided into wall-hung toilets, close-coupled toilets, and single-floor standing toilets. Based on the connectivity type, the market is segmented into wi-fi & integrated control, Bluetooth, & remote control. Based on application, the market is segmented into residential and commercial. Based on the distribution channel, the market is further bifurcated into offline and online. The market analysis also studies regional segmentation to devise regional market segmentation.

Company Profile

Kohler Co., Toto Ltd., Roca Sanitario, S.A., LIXIL Corporation, Duravit AG, Villeroy & Boch AG, Bio Bidet, Jomoo Kitchen & Bath Co., Ltd, Brondell, Inc., and Masco Corporation (Delta Faucet Company), etc. are the major players driving the global smart toilet market.

Report Scope:

In this report, the global smart toilet market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Global Smart Toilet Market, By Product Type:

  • Wall Hung Toilet
  • Close-Coupled Toilet
  • Single Floor Standing Toilet

Global Smart Toilet Market, By Connectivity Type:

  • Wi-Fi & Integrated Control
  • Bluetooth & Remote Control

Global Smart Toilet Market, By Application:

  • Residential
  • Commercial

Global Smart Toilet Market, By Distribution Channel:

  • Online
  • Offline

Global Smart Toilet Market, By Region:

  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
    • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
    • Australia
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • South Africa
    • Turkey
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Colombia

Competitive Landscape:

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global smart toilet market.

Available Customizations:

With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information:

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Product Overview
  • 1.2. Key Highlights of the Report
  • 1.3. Market Coverage
  • 1.4. Market Segments Covered
  • 1.5. Research Tenure Considered

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Overview
  • 3.2. Market Forecast
  • 3.3. Key Regions
  • 3.4. Key Segments

4. Voice of Customer Analysis

  • 4.1. Brand Awareness
  • 4.2. Factors Influencing Purchase Decision
  • 4.3. Challenges Faced

5. Global Smart Toilet Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Wall Hung Toilet, Close-Coupled Toilet, Single Floor Standing Toilet)
    • 5.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis (Wi-Fi & Integrated Control, Bluetooth & Remote Control)
    • 5.2.3. By Application Market Share Analysis (Residential, Commercial)
    • 5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis (Online, Offline)
    • 5.2.5. By Regional Market Share Analysis
      • 5.2.5.1. Europe Market Share Analysis
      • 5.2.5.2. North America Market Share Analysis
      • 5.2.5.3. Asia-Pacific Market Share Analysis
      • 5.2.5.4. Middle East & Africa Market Share Analysis
      • 5.2.5.5. South America Market Share Analysis
    • 5.2.6. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
  • 5.3. Global Smart Toilet Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.2. By Connectivity Type Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.4. By Application Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.5. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment

6. Europe Smart Toilet Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 6.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
    • 6.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 6.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 6.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 6.2.5.1. Germany Smart Toilet Market Outlook
        • 6.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.5.1.1.1. By Value
        • 6.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.5.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.1.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 6.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.5.2. France Smart Toilet Market Outlook
        • 6.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.5.2.1.1. By Value
        • 6.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.5.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.2.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 6.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.5.3. United Kingdom Smart Toilet Market Outlook
        • 6.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.5.3.1.1. By Value
        • 6.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.5.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.3.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 6.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.5.4. Italy Smart Toilet Market Outlook
        • 6.2.5.4.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.5.4.1.1. By Value
        • 6.2.5.4.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.5.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.4.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.4.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 6.2.5.4.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.5.5. Spain Smart Toilet Market Outlook
        • 6.2.5.5.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.5.5.1.1. By Value
        • 6.2.5.5.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.5.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.5.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 6.2.5.5.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 6.2.5.5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis

7. North America Smart Toilet Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 7.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
    • 7.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 7.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 7.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 7.2.5.1. United States Smart Toilet Market Outlook
        • 7.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.5.1.1.1. By Value
        • 7.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.5.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.1.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 7.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.5.2. Canada Smart Toilet Market Outlook
        • 7.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.5.2.1.1. By Value
        • 7.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.5.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.2.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 7.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.5.3. Mexico Smart Toilet Market Outlook
        • 7.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.5.3.1.1. By Value
        • 7.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.5.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.3.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 7.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 7.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
        • 7.2.5.3.2.5.

8. Asia-Pacific Smart Toilet Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 8.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
    • 8.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 8.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 8.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 8.2.5.1. China Smart Toilet Market Outlook
        • 8.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.1.1.1. By Value
        • 8.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.1.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.5.2. India Smart Toilet Market Outlook
        • 8.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.2.1.1. By Value
        • 8.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.2.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.5.3. Japan Smart Toilet Market Outlook
        • 8.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.3.1.1. By Value
        • 8.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.3.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.5.4. South Korea Smart Toilet Market Outlook
        • 8.2.5.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.4.1.1. By Value
        • 8.2.5.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.4.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.4.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.4.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.5.5. Australia Smart Toilet Market Outlook
        • 8.2.5.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.5.5.1.1. By Value
        • 8.2.5.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.5.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.5.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 8.2.5.5.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 8.2.5.5.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis

9. Middle East & Africa Smart Toilet Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 9.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
    • 9.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 9.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 9.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 9.2.5.1. Saudi Arabia Smart Toilet Market Outlook
        • 9.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.5.1.1.1. By Value
        • 9.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.5.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.1.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 9.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.5.2. UAE Smart Toilet Market Outlook
        • 9.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.5.2.1.1. By Value
        • 9.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.5.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.2.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 9.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.5.3. South Africa Smart Toilet Market Outlook
        • 9.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.5.3.1.1. By Value
        • 9.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.5.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.3.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 9.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.5.4. Turkey Smart Toilet Market Outlook
        • 9.2.5.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.5.4.1.1. By Value
        • 9.2.5.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.5.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.4.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 9.2.5.4.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 9.2.5.4.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis

10. South America Smart Toilet Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 10.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
    • 10.2.3. By Application Market Share Analysis
    • 10.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 10.2.5. By Country Market Share Analysis
      • 10.2.5.1. Brazil Smart Toilet Market Outlook
        • 10.2.5.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.5.1.1.1. By Value
        • 10.2.5.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.5.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 10.2.5.1.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 10.2.5.1.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 10.2.5.1.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.5.2. Colombia Smart Toilet Market Outlook
        • 10.2.5.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.5.2.1.1. By Value
        • 10.2.5.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.5.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 10.2.5.2.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 10.2.5.2.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 10.2.5.2.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.5.3. Argentina Smart Toilet Market Outlook
        • 10.2.5.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.5.3.1.1. By Value
        • 10.2.5.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.5.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 10.2.5.3.2.2. By Connectivity Type Market Share Analysis
        • 10.2.5.3.2.3. By Application Market Share Analysis
        • 10.2.5.3.2.4. By Distribution Channel Market Share Analysis

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
    • 11.1.1. Availability of multiple features
    • 11.1.2. Increasing mergers & acquisitions
    • 11.1.3. Growing number of product launches
  • 11.2. Challenges
    • 11.2.1. Higher cost
    • 11.2.2. Increasing competition among companies

12. Impact of COVID-19 on the Global Smart Toilet Market

13. Market Trends & Developments

  • 13.1. Increasing the popularity of smart toilet
  • 13.2. Growing number of smart homes
  • 13.3. Rising consumer awareness regarding personal hygiene
  • 13.4. Technological upgradation
  • 13.5. Surging trend of water conservation

14. Porter's Five Forces Model

  • 14.1. Competitive Rivalry
  • 14.2. Bargaining Power of Buyers
  • 14.3. Bargaining Power of Suppliers
  • 14.4. Threat of New Entrants
  • 14.5. Threat of Substitutes

15. SWOT Analysis

  • 15.1. Strengths
  • 15.2. Weaknesses
  • 15.3. Opportunities
  • 15.4. Threats

16. Competitive Landscape

  • 16.1. Company Profiles
    • 16.1.1. KOHLER Co.
      • 16.1.1.1. Company Details
      • 16.1.1.2. Product & Services
      • 16.1.1.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.1.5. Recent Developments
      • 16.1.1.6. Key Management Personnel
    • 16.1.2. TOTO LTD.
      • 16.1.2.1. Company Details
      • 16.1.2.2. Product & Services
      • 16.1.2.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.2.5. Recent Developments
      • 16.1.2.6. Key Management Personnel
    • 16.1.3. Roca Sanitario, S.A.
      • 16.1.3.1. Company Details
      • 16.1.3.2. Product & Services
      • 16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.3.5. Recent Developments
      • 16.1.3.6. Key Management Personnel
    • 16.1.4. LIXIL Corporation
      • 16.1.4.1. Company Details
      • 16.1.4.2. Product & Services
      • 16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.4.5. Recent Developments
      • 16.1.4.6. Key Management Personnel
    • 16.1.5. Duravit AG
      • 16.1.5.1. Company Details
      • 16.1.5.2. Product & Services
      • 16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.5.5. Recent Developments
      • 16.1.5.6. Key Management Personnel
    • 16.1.6. Villeroy & Boch AG
      • 16.1.6.1. Company Details
      • 16.1.6.2. Product & Services
      • 16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.6.5. Recent Developments
      • 16.1.6.6. Key Management Personnel
    • 16.1.7. Bio Bidet
      • 16.1.7.1. Company Details
      • 16.1.7.2. Product & Services
      • 16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.7.5. Recent Developments
      • 16.1.7.6. Key Management Personnel
    • 16.1.8. JOMOO Kitchen & Bath Co., Ltd
      • 16.1.8.1. Company Details
      • 16.1.8.2. Product & Services
      • 16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.8.5. Recent Developments
      • 16.1.8.6. Key Management Personnel
    • 16.1.9. Brondell, Inc.
      • 16.1.9.1. Company Details
      • 16.1.9.2. Product & Services
      • 16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.9.5. Recent Developments
      • 16.1.9.6. Key Management Personnel
    • 16.1.10. Masco Corporation (Delta Faucet Company)
      • 16.1.10.1. Company Details
      • 16.1.10.2. Product & Services
      • 16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.10.5. Recent Developments
      • 16.1.10.6. Key Management Personnel

17. Strategic Recommendations/Action Plan

  • 17.1. Key Focus Areas
  • 17.2. Target Product Type
  • 17.3. Target Distribution Channel

18. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)