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市場調査レポート
商品コード
1355321
スマートトイレ市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年Smart Toilet Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Product Type, By Connectivity Type, By Application, By Distribution Channel, By Region, By Company |
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カスタマイズ可能
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スマートトイレ市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年 |
出版日: 2023年09月11日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 172 Pages
納期: 2~3営業日
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スマートトイレの世界市場は、技術による浴室製品のアップグレードの利用が増加していること、世界中で製品を入手しやすくなっていること、製品提供の多様化が進んでいることから、予測期間中に成長する見込みです。
スマートトイレは一般的に、使用後にトイレや小便器を自動的に開いて流すトイレ機器と説明されます。ボトムウォッシャー、ウォータージェット、ブロードライヤーなどのハードウェア要素で構成され、音を隠すために人工的な洗浄音が使用されます。暖房便座と自動乾燥機は、スマートトイレの内蔵機能です。これらは現在のスマートホームの動向に組み込まれています。スマートトイレの使用により、水と電気が大幅に節約されます。スマートトイレは、洗練されたデザインと技術を組み合わせることで、ユーザー・エクスペリエンス、持続可能性、衛生面を向上させる。
スマートホームへの嗜好の高まりに伴い、技術の継続的な進歩に対する要求がスマートトイレ市場の成長に大きな重点を置いています。消費者はスマートホームのコンセプトに影響され、スマートトイレ、スマートエアコン、スマート冷蔵庫、スマートテレビなどのスマート製品を購入するようになっています。大手企業は、スマート製品に対する需要の高まりに対応するため、革新的で新しい機能を備えたスマートトイレに注力しています。
市場概要 | |
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予測期間 | 2024~2028年 |
市場規模 | 75億2,000万米ドル |
2028年の市場規模 | 131億7,000万米ドル |
CAGR 2023~2028年 | 9.89% |
急成長セグメント | オンライン |
最大市場 | 欧州 |
スマートトイレには、自動洗浄機能、自動乾燥機能、暖房便座など、さまざまな機能があります。さらに、蓋と便座が自動的に開くスマート便座もあれば、手動で洗浄するボタンが付いているものもあります。また、ある種のスマートトイレにはナイトライトが付属しており、夜間でもトイレを明るく整頓することができます。さらに、一般的なモデルと比較して、これらのトイレは機能数が多いです。
スマートトイレは、技術に基づく製品の採用率が高いため、日本のようなハイテク国でよく見られます。日本を除けば、スマートトイレの普及率が最も高い国はオーストラリアとドイツです。さらに米国では、スマートトイレについて一般大衆を啓蒙し、より成功したマーケティング・キャンペーンを支援し、規模の経済を達成することでスマートトイレの価格を引き下げることに重点が置かれています。
製品投入の増加が市場成長を後押し
消費者を引き付け、その期待に応えるため、企業は新製品を発売しており、これがさらに需要に影響を与え、スマートトイレ産業の成長を促すと予想されます。例えば、Kohlerは2022年にNumi 2.0スマートトイレを発売しました。このスマートトイレは、ブルートゥース技術とアレクサを内蔵しているため、ユーザーは音楽を再生したり、ニュースを聞いたり、天気をチェックしたりすることができます。さらに、トイレのLEDライトはガイドとして十分な明るさなので、夜間にトイレを使用する場合、ナイトライトは必要ないと思われます。
さらに、TOTOはキッチン・バス産業展(KBIS)2022で、一体型スマートトイレ「ウォシュレット450」を展示しました。ウォシュレット450一体型トイレは、消費者に最高の優雅さと利便性を提供します。リモコンの見やすいタッチスクリーンは、マグネット式クレードルで壁に取り付けられ、ユーザーの好みを記憶します。リモコンには空気浄化システムが内蔵されており、使用前に毎回ボウルに空気を入れることができます。したがって、各社が新技術を搭載した新しいスマートトイレを発売することで、予測期間中、スマートトイレ市場は世界的に活性化すると予想されます。
スマートトイレの複数の機能が市場の成長を助ける
スマートトイレには、高度な洗浄オプション、オーバーフロー防止設定、遠隔操作機能、緊急洗浄システム、調節可能な制御を備えたビデ・スプレー、自動洗浄システム、スロークローズ蓋、ナイトライト、活性炭脱臭装置などの機能が組み込まれています。
スマートトイレには、便座を自動的に除菌するセルフクリーニング機能もあります。例えば、スマートトイレの供給メーカーのひとつであるTOTOは、便器に水が入る前に水をきれいにする電解水機能を備えたモデルを取り揃えています。温度調節可能な便座、ブルートゥースやMP3接続、内蔵乾燥機、プログラム可能な水流設定など、多くの機能により、スマートトイレは住宅・商業の両分野で人気が高まっています。そのため、スマートトイレに複数の機能を搭載することで、予測期間中の世界のスマートトイレ市場の活性化が期待されます。
節水動向の高まりが製品需要を後押し
世界規模で節水に対する需要が大幅に増加しています。米国ではNever Waste Campaignなど、節水に対する消費者の意識を高めるための政府プログラムが各国で実施されています。米国環境保護庁(EPA)の試算によると、トイレの水漏れ、蛇口の水漏れ、その他の家庭の水漏れにより、米国の家庭から年間1兆ガロン以上の水が漏れており、これはロサンゼルス、シカゴ、マイアミを支えるのに十分な水量です。水漏れを止め、水の使用量を減らすため、消費者は節水に役立つ環境に優しい製品にシフトしています。そのため、市場は従来の便座からスマート便座へのシフトを目の当たりにしています。
スマートトイレは、そのシンプルなデザインと、洗浄時に少量の水を消費する自動洗浄システムによる節水機能により、消費者にとって衛生的で有用なソリューションとなっています。例えば、デュラビットは「デュアル・フラッシュ」技術や「リムレス技術」によって水の消費量を抑えたスマートトイレを提供しています。平均して、デュラビットのスマートトイレはすすぎ1回につき約4.5リットルの水を節約します。そのため、消費者の節水に対する意識の高まりが、予測期間中のスマートトイレ市場を牽引するとみられます。
市場セグメンテーション:
世界のスマートトイレ市場は、製品タイプ、接続タイプ、用途、流通チャネル、地域によって区分されます。製品タイプに基づくと、市場はさらに壁掛け式トイレ、クローズ・カップルド・トイレ、1床用スタンディング・トイレに分けられます。接続性タイプに基づき、市場はWi-Fi&統合制御、Bluetooth、遠隔制御に区分されます。用途別では、市場は住宅用と商業用に区分されます。流通チャネルに基づき、市場はさらにオフラインとオンラインに二分されます。また、市場分析では、地域別の市場セグメンテーションを考案するために、地域別のセグメンテーションも研究しています。
企業プロファイル
Kohler Co.、TOTO Ltd.、Roca Sanitario, S.A.、LIXIL Corporation、Duravit AG、Villeroy &Boch AG、Bio Bidet、Jomoo Kitchen &Bath Co.Ltd、Brondell, Inc.、Masco Corporation(Delta Faucet Company)などが世界のスマートトイレ市場を牽引する主要企業です。
調査範囲
競合情勢:
企業プロファイル:世界のスマートトイレ市場に参入している主要企業の詳細分析。
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Research社は、所定の市場データを用いて、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。
企業情報:
(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)
The global smart toilet market is expected to grow during the forecast period owing to the rising usage of bathroom product upgradation through technology, and ease of product availability across the globe, and growing variety of product offering.
A smart toilet is commonly described as a toilet device that opens and flushes a toilet or urinal automatically after use. It consists of hardware elements including bottom washers, water jets, blow dryers, and artificial flush sounds are used to hide noises. The heated seat and automatic dryer are the built-in functions of a smart toilet. They are integrating into the current smart home trend. Water and electricity are significantly saved by using smart toilets. Smart toilets enhance user experience, sustainability, and hygiene by combining classy designs with technology.
With the rising preference for the smart homes, where the requirement for ongoing advancement of technology has a greater emphasis on the growth of smart toilet market. As the consumers are being influenced by the concept of smart homes to purchase more smart products, such as smart toilets, smart air conditioners, smart refrigerators, and smart television. Leading companies are concentrating on innovative and new featured smart toilets to meet the growing demand for smart products.
Market Overview | |
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Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 7.52 Billion |
Market Size 2028 | USD 13.17 Billion |
CAGR 2023-2028 | 9.89% |
Fastest Growing Segment | Online |
Largest Market | Europe |
Smart toilets offer various features such as automated flush feature, automatic dryer, and heated seat. Furthermore, some smart toilet seats open their lids and seats automatically, while others have a manual flush button. Certain smart toilet also comes with a nightlight, which can keep the bathroom well-lit and tidy at night. Additionally, compared to the typical model, these toilets frequently have a higher feature count.
Smart toilets are frequently found in high-tech countries such as Japan due to the higher adoption of technology-based products. Apart from Japan, the countries with the highest rates of smart toilet adoption are Australia and Germany. Furthermore, in the US, more emphasis is being put on educating the public about smart toilets, supporting more successful marketing campaigns, and bringing down the price of smart toilets by reaching economies of scale.
Increasing Product Launches Boost Market Growth
To attract consumers and meet their expectations, businesses are launching new products, which is further expected to influence the demand and encourage the growth of smart toilet industry. For instance, in 2022, Kohler launched the Numi 2.0 smart toilet. This smart toilet allows users to play music, listen to the news, check the weather owing to its built-in Bluetooth technology and Alexa. Moreover, the LED lights on the toilet are bright enough to act as a guide, so one probably won't require a nightlight if one uses the restroom in the evening.
Furthermore, at Kitchen and Bath Industry Show (KBIS) 2022, TOTO showcased the Washlet 450 integrated smart toilet. The Washlet 450 Integrated Toilet offers consumers the utmost elegance and convenience by opening, closing, and flushing on their own. The remote control's easy-to-read touchscreen connects to the wall with a magnetic cradle and remembers user preferences. It has an internal air purification system and primes the bowl before each use. Therefore, the launching of new smart toilets with the new technologies by the companies is expected to fuel the market for smart toilets globally during the forecast period.
Multiple Features of Smart Toilet Aids Market Growth
Smart toilets include built-in features such as advanced flush options, overflow-proof settings, remote control capabilities, emergency flush systems, bidet sprayers with adjustable controls, automatic flushing systems, slow-close lids, nightlights, activated carbon deodorizers, and more.
Smart toilets also have self-cleaning features that sanitize toilet seats automatically. For instance, Toto, one of the suppliers of smart toilets, has a selection of models with electrolyzed water features that clean water before it enters the toilet bowl. Owing to a number of features including temperature-controlled seats, Bluetooth and MP3 connectivity, built-in dryers, and programmable water pulsing settings, smart toilets are growing in popularity in both the residential and commercial sectors. Therefore, having multiple features in smart toilets is expected to fuel the global smart toilet market during the forecast period.
Surging Trend of Water Conservation Fuels Product Demand
There has been a significant rise in demand for water conservation on a global scale. Owing to multiple government programs being conducted in numerous countries to increase consumer awareness for water conservation such as Never Waste Campaign in United States. The Environmental Protection Agency (EPA) of the US estimates that more than one trillion gallons of water per year could leak from American homes because of running toilets, dripping faucets, and other household leaks, which is enough water to support Los Angeles, Chicago, and Miami. In order to stop the leakage and to use less amount of water, the consumers are shifting toward eco-friendly products that could help in water conservation, therefore the market is witnessing a shift from traditional toilet seating to smart toilet seating.
As the smart toilets are a hygienic and useful solution for the consumers owing to their simple design and water-saving capabilities as they have auto flush system which consumes small amount of water at the time of flushing. For instance, Duravit offers smart toilets with 'Dual Flush' technology and 'Rimless technology' which lowers water consumption. On average, Duravit smart toilets saves around 4.5 liters of water per rinse cycle. Therefore, the rising awareness regarding water conservation among consumers is expected to drive the smart toilets market during the forecast period.
Market Segmentation:
The global smart toilet market is segmented on the basis of product type, connectivity type, application, distribution channel, and region. Based on the product type, the market is further divided into wall-hung toilets, close-coupled toilets, and single-floor standing toilets. Based on the connectivity type, the market is segmented into wi-fi & integrated control, Bluetooth, & remote control. Based on application, the market is segmented into residential and commercial. Based on the distribution channel, the market is further bifurcated into offline and online. The market analysis also studies regional segmentation to devise regional market segmentation.
Company Profile
Kohler Co., Toto Ltd., Roca Sanitario, S.A., LIXIL Corporation, Duravit AG, Villeroy & Boch AG, Bio Bidet, Jomoo Kitchen & Bath Co., Ltd, Brondell, Inc., and Masco Corporation (Delta Faucet Company), etc. are the major players driving the global smart toilet market.
Report Scope:
In this report, the global smart toilet market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
Competitive Landscape:
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global smart toilet market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information:
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)