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市場調査レポート
商品コード
1355318
衛生用品市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年Sanitary Products Market- Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Product Type, By Type, By Distribution Channel, By Region, By Company |
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カスタマイズ可能
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衛生用品市場-世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018-2028年 |
出版日: 2023年09月11日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 170 Pages
納期: 2~3営業日
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生理用品の世界市場規模は、メーカーによる製品発売の増加や、再利用可能で環境に優しい生理用ナプキンの人気の高まりにより、予測期間中に成長すると予測されています。
生理用品の世界市場スコープ
生理用品は、月経周期中に月経者によって使用されます。生理用品市場には、パッド、タンポン、パンティライナー、月経カップ、生理用ショーツなど、さまざまなタイプの製品があります。生理用ナプキンや月経パッドと呼ばれることもある生理用パッドは、吸収性素材でできた小さくて薄いパッドで、月経周期の間に月経液を吸収するために使用されます。パンティライナーは生理用ナプキンに似ていますが、より小さく、吸収力が低く、薄いです。月経カップは、月経中に月経衛生用品として膣に入れるもので、主な機能は月経液を集めることです。タンポンは小型の円筒形の使い捨て生理用品で、吸収性の高い素材で作られています。生理用ショーツは、マイクロファイバー・ポリエステルを何層にも重ねた普通の下着のように見えるが、肌から水分を遠ざけながら月経液を吸収するように作られています。
市場概要 | |
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予測期間 | 2024-2028 |
市場規模2022年 | 359億1,000万米ドル |
2028年の市場規模 | 453億8,000万米ドル |
CAGR 2023-2028 | 4.51% |
急成長セグメント | オンライン |
最大市場 | アジア太平洋 |
生理用品の世界市場概要
バングラデシュのような発展途上国では、世界中の多くの人々が生理中の生理用品の使用についてまだ認識していないため、生理用品の使用方法や利点について生理従事者を教育するための政府の取り組みが増加していることから、世界の生理用品市場は予測期間中に成長すると見込まれています。ユニセフによると、バングラデシュとエジプトでは、初潮を迎える前に月経について認識していた女児はわずか32%と66%でした。例えば、世界銀行によれば、月経衛生管理(MHM)は世界中の女性の健康のために必要です。世界では3億人以上の女性が常時月経があり、約5億人の女性が月経用品や適切な月経衛生管理施設を利用できていないと推定されています。少女と女性は、洗浄施設、安価で適切な生理用衛生用品、そして恥ずかしさや烙印を押すことなく生理を管理できるフレンドリーな雰囲気を利用する必要があります。
さらに、生理用品市場の対象地域は、北米、欧州、アジア太平洋、中東・アフリカ、南米です。このうち、アジア太平洋地域は、中国、インドなどの国々で女性人口が多いことに加え、個人衛生に関する消費者の意識が高まっていることから、予測期間中に生理用品市場で大きなシェアを占めると予想されます。
生理用品の世界市場促進要因
生理用品市場は、女性人口の増加により拡大が見込まれます。女性人口の増加は、識字率の向上、女子教育、女性のエンパワーメント、良好な月経衛生の維持によって促進されます。さらに、月経にまつわる社会的烙印を軽減するために、各国のヘルスケア・プログラムで女性用衛生用品を提供する取り組みが行われてきました。これにより、発展途上国や低開発国における生理用品の利用が増加しています。さらに、教育機関に生理用品を提供するためのいくつかの政府の取り組みも、予測期間中の世界の生理用品市場の燃料となっています。例えば、2022年にイングランド政府は、学校やカレッジで学ぶ女子のための「生理用品スキーム」を作っています。この制度では、イングランドのすべての州立学校と16~19歳の教育機関が生理用品制度の対象となります。この制度は、留学先で生理用品を必要とする少女や女性に無料で生理用品を提供するものです。このような事態は、例えば、利用者が生理用品を忘れたり、生理用品を買う余裕がなかったり、予期せず生理が来てしまった場合などに起こりうる。
世界の生理用品市場動向
生理用品市場は、環境に優しい製品の市場開拓によって牽引されています。環境に優しい生理用品は、市販の大量生産プラスチック生理用ナプキンに代わる持続可能な代替品であり、木、竹、麻などの天然繊維や素材で作られています。例えば、"&SISTERS社"は、消費者の要求を満たすエコ・フレンドリー・タンポンを提供しています。このタンポンはすべてオーガニックコットンで作られており、プラスチックや有害な化学物質、合成成分は一切含まれていないです。これらのエコ・タンポンは、快適な全方向への拡張で漏れを最適に防止するContour FitTM形状と、堆肥化可能な段ボール製アプリケータを備えているため、生理期間と環境の両方に適しています。さらに、再利用可能な生理用品の人気が高まっていることも、予測期間中の世界の生理用品市場を活性化させています。例えば、2021年にはPrimark社が女性用の再利用可能な下着を発表しています。この再利用可能な下着は、生理期間中、生理用品を使用せずに着用することができます。この下着は、経血量が中~多いタイプと、経血量が軽~中程度のタイプの2種類から選ぶことができます。したがって、これらの動向は予測期間中、世界の生理用品市場を活性化させると予想されます。
生理用品の世界市場の課題
プラスチックベースの生理用ナプキンは環境に有害であり、生理用品市場の成長にとって重要な障壁の一つとなっています。例えば、プラスチック製の生理用ナプキンは完全に分解されるまでに500年から800年かかります。使い捨てナプキンから作られる廃棄物は、世界規模で毎月何千トンも発生しています。この特別な課題が、世界の生理用品市場の阻害要因となっています。さらに、生理用品企業間の競争の激化は、予測期間中の世界の生理用品市場を抑制します。
衛生用品の世界市場の機会
ユニセフによると、世界では毎月約18億人が月経を迎えており、世界銀行のデータによると、約5億人の女性が生理用品や月経衛生管理のための施設を利用できていないと推定されています。このように、未開拓の市場が大きいため、企業はこの残された市場セグメントに対応する絶好の機会を得ています。さらに、APAC地域の開発が進んでいることも、メーカーがこの地域で対応する機会を提供しています。さらに、"The Hindu"のニュース記事が提供したデータによると、インドでは約49%の女性がいまだに月経周期に布を使用しています。したがって、まだ未開拓の女性グループが多く残っており、メーカーはこのチャンスをつかみ、市場シェアを拡大するチャンスがあります。
世界の生理用品市場企業プロファイル
Johnson &Johnson Services, Inc., The Procter &Gamble Company, Kimberly-Clark Corporation, Essity AB, Kao Corporation, Ontex BV, Unicharm Corporation, Unilever PLC, Edgewell Personal Care Company, First Quality Enterprises, Inc.などが、予測期間中の世界の生理用品市場における主要市場プレイヤーです。
衛生用品の世界市場細分化:
世界の生理用品市場は、製品タイプ、種類、流通チャネル、地域に区分されます。製品タイプに基づき、市場はパッド、タンポン、パンティライナー、月経カップ、生理用ショーツに区分されます。タイプ別では、市場は再利用型と使い捨て型に区分されます。流通チャネルに基づき、市場はスーパーマーケット/ハイパーマーケット、薬局&ドラッグストア、コンビニエンスストア、オンライン、非小売に区分されます。また、市場分析では、地域別の市場セグメンテーションを考案するために、地域別のセグメンテーションも研究しています。
調査範囲
競合情勢
企業プロファイル:世界の衛生製品市場に参入している主要企業の詳細分析
利用可能なカスタマイズ:
TechSci Researchは、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供します。レポートでは以下のカスタマイズが可能です:
企業情報
(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)
Global sanitary products' market size is anticipated to grow during the forecast period owing to the increasing product launches by the manufacturers and rising popularity of reusable & eco-friendly sanitary pads.
Global Sanitary Products Market Scope
Sanitary products are used by menstruators during their menstrual cycles. There are various types of products covered in sanitary products market such as pads, tampons, pantyliners, menstrual cups, and period panties. A sanitary pad, often called a sanitary napkin or a menstrual pad, is a small, thin pad made of an absorbent material that is used to absorb menstrual fluid during the menstrual cycle. Panty liners are similar to sanitary pads; however, they are smaller, less absorbent, and thinner. A menstrual cup is put into the vagina as a menstrual hygiene product during menstruation and its main function is to collect the menstrual fluid. Tampons are small, cylindrical disposable period products that are produced from highly absorbent materials. Period panties look like a normal underwear which have multiple layers of microfiber polyester, but they are made to absorb menstrual fluid while keeping moisture away from the skin.
Market Overview | |
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Forecast Period | 2024-2028 |
Market Size 2022 | USD 35.91 Billion |
Market Size 2028 | USD 45.38 Billion |
CAGR 2023-2028 | 4.51% |
Fastest Growing Segment | Online |
Largest Market | Asia Pacific |
Global Sanitary Products Market Overview
The global sanitary products market is expected to grow during the forecast period owing to increasing government initiatives for educating the menstruators about the usage and benefits of sanitary products as many people around the world are still not aware about the usage of such products during menstruation in developing countries such as Bangladesh. According to UNICEF, in Bangladesh and Egypt only 32% and 66% of girls were aware of menstruation before their first period. For instance, according to the World Bank, the Menstrual Hygiene Management (MHM) is required for the wellbeing of the women around the world. More than 300 million women in the world are menstruating at any particular time and around an estimated 500 million women worldwide lack access to menstruation products and proper period hygiene management facilities. Girls and women need access to wash facilities, inexpensive and suitable menstrual hygiene products, and a friendly atmosphere where they can manage their menstruation without embarrassment or stigma.
Furthermore, the regions covered in the sanitary products market are North America, Europe, Asia-Pacific, Middle East and Africa, South America. Among these, Asia Pacific is expected to have a significant share in the sanitary products market during the forecast period owing to high women population in the countries such as China, India, etc. along with increasing consumer awareness regarding personal hygiene.
Global Sanitary Products Market Drivers
The market for sanitary products is expected to expand as a result of the increasing female population. The rise of the female population is fueled by higher literacy rates, girls' education, women's empowerment, and maintaining good menstrual health. Additionally, efforts to reduce the social stigma associated with menstruation have been made in various nations about providing feminine hygiene products in national healthcare programs. This has increased the utilization of sanitary products in developing and underdeveloped nations. Furthermore, several government initiatives for providing sanitary products in educational institutions also fuel the global sanitary products market during the forecast period. For instance, in 2022, England Government made a "Period Product Scheme" for the girls studying in schools and colleges. In the scheme, all state-maintained schools and 16 to 19 educational organizations in England are eligible for the period product scheme. It offers free sanitary products for girls and women who require them in their place of study. This might happen, for instance, when users forgot their products, which they cannot afford, or unexpectedly got their period
Global Sanitary Products Market Trends
The sanitary products market is being driven by the development of environment-friendly products. Eco-friendly sanitary products are sustainable alternatives to commercial, mass-produced plastic sanitary pads and are made of natural fibers and materials like wood, bamboo, and hemp. For instance, "&SISTERS company" offers the eco-friendly tampons to fulfil the requirements of the consumers. The tampons are made entirely of organic cotton and don't include any plastic, hazardous chemicals, or synthetic ingredients. These eco-tampons are suitable for both period and the environment since they have a Contour FitTM shape that offers comfortable all-around expansion for optimal leak prevention and a compostable cardboard applicator. Furthermore, the increasing popularity of reusable period products also fuels the global sanitary product market during the forecast period. For instance, in 2021, Primark has introduced reusable underwear for women. This reusable underwear may be worn by menstruators without the use of other sanitary products during their period. Customers can select from two types of underwear: medium to heavy flow and light to medium flow. Therefore, all these trends are expected to fuel the global sanitary products market during the forecast period.
Global Sanitary Products Market Challenges
The plastic based sanitary pads is harmful for the environment which serve as one of the key barriers to the market growth for sanitary products. For instance, a plastic sanitary napkin takes between 500 to 800 years to decompose completely. Thousands of tons of waste made from disposable sanitary napkins are produced each month on a global basis. This particular challenge acts as a hinderance in global sanitary products market. Furthermore, increasing competition among the sanitary products companies restrain the global sanitary products market during the forecast period.
Global Sanitary Products Market Opportunities
According to the UNICEF, around 1.8 billion people menstruate each month in the world and as per the data provided by World Bank around estimated 500 million women lack access to sanitary products and facilities for menstrual hygiene management. Thus, with the large untapped market, companies have a great opportunity to cater to this remaining segment of the market. Furthermore, the increasing development in the APAC region is also providing opportunity for the manufacturers to cater in this region. Moreover, according to the data provided by a news article from "The Hindu", around 49% of the women in India still use cloth during their menstrual cycle. Thus, still leaving a large group of females untapped and giving the manufacturers the chance to grab this opportunity and increase their market share.
Global Sanitary Products Market Company Profiles
Johnson & Johnson Services, Inc., The Procter & Gamble Company, Kimberly-Clark Corporation, Essity AB, Kao Corporation, Ontex BV, Unicharm Corporation, Unilever PLC, Edgewell Personal Care Company, and First Quality Enterprises, Inc., etc. are the major market players in the global sanitary products market during the forecast period.
Global Sanitary Products Market Segmentation:
The global sanitary products market is segmented into product type, type, distribution channel, and region. Based on product type, the market is segmented into pads, tampons, panty liners, menstrual cups, and period panties. Based on the type, the market is segmented into reusable and disposable. Based on the distribution channel, the market is segmented into supermarkets/hypermarkets, pharmacy & drug stores, convenience stores, online, and non-retail. The market analysis also studies regional segmentation to devise regional market segmentation.
Report Scope:
In this report, the global sanitary products market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:
Competitive Landscape
Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global sanitary products market.
Available Customizations:
With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:
Company Information
(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)