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市場調査レポート
商品コード
1355242

ストレッチマーク対策製品市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年

Anti-Stretch Mark Products Market - Global Industry Size, Share, Trends, Opportunity, and Forecast, 2018-2028F Segmented By Product Type, By Price Category, By Distribution Channel By Region, Competition


出版日
ページ情報
英文 180 Pages
納期
2~3営業日
カスタマイズ可能
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価格表記: USDを日本円(税抜)に換算
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ストレッチマーク対策製品市場- 世界の産業規模、シェア、動向、機会、予測、2018~2028年
出版日: 2023年09月05日
発行: TechSci Research
ページ情報: 英文 180 Pages
納期: 2~3営業日
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  • 目次
概要

ストレッチマーク対策製品の世界市場規模は、予測期間中に堅調な成長が見込まれます。

医療意識の高まり、肥満率の増加による体重の変動、皮膚関連アレルギーの増加、妊婦の需要の増加など、さまざまな要因が市場を牽引しています。

ストレッチマーク対策製品の世界市場スコープ

ストレッチマーク対策製品は、傷跡や跡を目立たなくする効果的な製剤です。これらの製剤は、有機および無機の両方で、皮膚に直接塗布することができます。さらに、皮膚に栄養と水分を与え、コラーゲンの合成と皮膚の弾力性を高めるのに役立ちます。これらの製品は、腹部、バスト、ヒップ、その他の部位にある傷や跡を目立たなくするために処方され、ストレッチマーク対策製品と呼ばれています。アンチストレッチマーク製品には、肌に栄養を与える成分、抗酸化物質、ビタミンE、その他の有機化合物が配合されており、肌がハリと弾力を取り戻すのを助ける。コラーゲン合成を増加させ、皮膚のかゆみを和らげます。

市場概要
予測期間 2024~2028年
2022年の市場規模 13億2,000万米ドル
2028年の市場規模 17億4,000万米ドル
CAGR 2023~2028年 5.3%
急成長セグメント 血清
最大市場 アジア太平洋

以前のストレッチマーク対策製品は、クリームやローションの形で販売されていたが、顧客からの需要の増加に伴い、製品はボディバター、美容液、マッサージオイルなど様々な形で製造されています。ストレッチマークは線条痕とも呼ばれ、男女を問わず年齢に関係なく皮膚に現れます。ストレッチマーク条体(SG)と呼ばれる萎縮性線状痕は、主に妊娠中に起こる結合組織の変化の一つです。ストレッチマーク対策製品は、ストレッチマーク条の形成を抑えるために使用されます。

ストレッチマーク対策製品の世界市場概要

顧客の外見に対する意識が高まり、使用する製品の品質に注意を払うようになっていることから、ストレッチマーク対策製品の市場は拡大すると予想されます。女性は妊娠中の体重変動により、ストレッチマークの出現をより気にするようになっています。Cosmetics &Toiletriesによると、アメリカ人の86%が思春期にストレッチマークができ、別の調査では、女性の2人に1人が妊娠中にストレッチマークができるといわれています。ストレッチマーク対策製品へのニーズは、高級パーソナルケアや美容グッズへの注目の高まりに後押しされています。顧客は、ストレッチマーク対策製品、保湿製品、日焼け止め製品などのスキンケア製品を使用することで、内面的・外面的な美しさを向上させるためにより多くの時間とお金を投資しています。

さらに、スキンケア製品における天然成分やオーガニック成分の需要の高まりが、市場の成長を後押ししています。メーカーは、スキンケア製品の質感、組成、品質を高めるための研究と技術革新に資金を費やしており、これがストレッチマーク対策製品の市場拡大を促進しています。

ストレッチマーク対策製品の世界市場促進要因

ストレッチマークができる最も顕著な要因は、若年齢、遺伝、妊娠前後の体重増加です。多くの女性にとって、ストレッチマークは感情的・心理的苦痛につながる可能性があります。皮膚に関する問題から自信喪失の問題が生じることもあります。例えば、フランス人女性の71%がストレッチマークの見た目を気にしているといいます。セルフイメージの問題や不安は消費者の間でも生じる可能性があり、そのためストレッチマーク対策製品の需要はより速い速度で伸びると思われます。さらに、ストレッチマーク対策製品は、傷跡の治療手術に比べて安価です。そのため、皮膚科医は通常、妊娠中の瘢痕治療にストレッチマーク対策製品を推奨しています。

不健康なライフスタイルの普及と肥満率の上昇は、予測期間における市場の成長を促進する主な要因です。食事、身体活動レベル、遺伝など、いくつかの要因が肥満率の上昇に寄与している可能性があります。ファーストフードの消費量の増加は、体重の増加や健康問題に直結する可能性があります。ある調査によると、米国の成人肥満率は2020年には42.4%になると推定されています。米疾病対策センター(CDC)の2021年の最新統計によると、20歳以上のアメリカ人の10人に7人以上が太りすぎか肥満です。そのため、カロリーの高いファーストフードの消費が増えると皮膚が伸びる可能性があり、ストレッチマーク防止製品の需要が高まることになります。

世界のストレッチマーク対策製品市場動向

オーガニックでナチュラルなストレッチマーク製品の需要は、化学ベースのスキンケア製品の過剰な使用とともに、皮膚関連のアレルギーや皮膚関連の問題の割合が増加していることが背景にあります。企業は市場競争力を維持するために様々な製品を発売しています。例えば、バイオオイルは2021年に、肌に潤いを与え、傷跡やストレッチマークの目立ちを抑えるバイオオイル・スキンケアオイル(ナチュラル)を発売しました。このナチュラル・オイルは、防腐剤、パラベン、香料、フタル酸エステル、植物性エストロゲン、ステロイドを使わずに作られています。このように、オーガニックでナチュラルな製品は、アレルギーや敏感肌の人にも便利で安全なのです。このように、これらの要因は、予測期間におけるストレッチマーク対策製品の需要を促進する上で重要な役割を果たしています。

世界のストレッチマーク対策製品市場の課題

敏感肌の消費者の間でストレッチマーク対策製品に関連する副作用のリスクが高まっていることは、これらの製品を製造する企業にとって課題となり得る。ストレッチマーク対策製品には、人によってはアレルギー反応を引き起こす可能性のある成分が含まれています。例えば、レチンAという商品名で知られるトレチノインは、剥離や発赤などの副作用があり、妊娠中や授乳中の女性の使用は推奨されていないです。このような事態を避けるため、スキンケア製品にはアレルギー反応のリスクを減らすためのパッチテストが施されることが多いです。このように、スキンケア製品に含まれる有害な化学物質の使用を規制するために、厳格な政策と政策が実施されています。

市場機会

老舗企業数社と新興企業数社が市場の主要参入企業を形成しています。この業界のメーカーは、マーケティング・キャンペーン、パッケージング、ラベリング、製品のイノベーションなど、さまざまな要素に注力するようになっています。例えば、2020年、インド有数のウェルネスブランドであるヒマラヤ・ドラッグ・カンパニーは、ヒマラヤのマザーケアカテゴリーのポートフォリオを拡大しました。ヒマラヤ・ストレッチマーク・オイル&クリームは、妊娠中や妊娠後の母親がストレッチマークを目立たなくするための2ステップのスキンケアです。このように、主な市場機会としては、M&A、有名人とのコラボレーション、製品発売を通じた世界のリーチの拡大が挙げられます。

企業プロファイル

Clarins Group、E.T. Browne Drug Co., Inc.、Basq Skin Care, Inc.、Weleda, Inc.、Dermaclara, LLC、Mama Mio Ltd.、L'Oreal S.A.、Luxor Investments LLC(First Botany Cosmeceuticals)、Honasa Consumer Ltd.、Himalaya Global Holdings Ltd.などは、世界のストレッチマーク対策製品市場の成長をリードする世界プラットフォームにおける主要な市場参入企業です。

市場セグメンテーション

アンチストレッチマーク製品市場は、製品タイプ、価格カテゴリー、流通チャネル、地域に基づいてセグメント化されます。製品タイプに基づき、市場はクリーム、ボディバター、ローション、美容液、マッサージオイルに区分されます。価格カテゴリーに基づくと、市場はマス・プレミアムに二分されます。流通チャネル別に見ると、市場はハイパーマーケット/スーパーマーケット、薬局/ドラッグストア、専門店、オンライン、その他に区分されます。地域別に見ると、市場はアジア太平洋、北米、欧州、中東・アフリカ、南米に区分されます。

調査範囲

ストレッチマーク対策製品の世界市場:製品タイプ別

  • クリーム
  • ボディバター
  • ローション
  • 美容液
  • マッサージオイル

ストレッチマーク対策製品の世界市場:価格カテゴリー別:

  • マス
  • プレミアム

ストレッチマーク対策製品の世界市場:流通チャネル別

  • ハイパーマーケット/スーパーマーケット
  • 薬局/ドラッグストア
  • 専門店
  • オンライン
  • その他

ストレッチマーク対策製品の世界市場:地域別

  • アジア太平洋
    • 中国
    • インド
    • 日本
    • 韓国
    • オーストラリア
  • 北米
    • 米国
    • カナダ
    • メキシコ
  • 欧州
    • ドイツ
    • フランス
    • 英国
    • イタリア
    • スペイン
  • 中東・アフリカ
    • サウジアラビア
    • アラブ首長国連邦
    • 南アフリカ
    • トルコ
  • 南米
    • ブラジル
    • アルゼンチン
    • コロンビア

競合情勢

企業プロファイル:世界のストレッチマーク対策製品市場に参入している主要企業の詳細分析

利用可能なカスタマイズ:

TechSci Research社は、与えられた市場データをもとに、企業固有のニーズに応じたカスタマイズを提供しています。レポートでは以下のカスタマイズが可能です。

企業情報

  • 追加市場参入企業(最大5社)の詳細分析とプロファイリング

目次

第1章 イントロダクション

第2章 調査手法

第3章 エグゼクティブサマリー

第4章 顧客の声分析(B2Cモデル分析)

  • 回答者の属性
    • 性別
    • 年齢別
    • 職業別
  • ブランド認知度
  • 購入決定要因
  • 顧客満足度
  • 購入後に直面する課題

第5章 ストレッチマーク対策製品の世界市場展望

  • 市場規模と予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 製品タイプ別(クリーム、ボディバター、ローション、美容液、マッサージオイル)
    • 価格カテゴリー別(マス、プレミアム)
    • 流通チャネル別(ハイパーマーケット/スーパーマーケット、薬局/ドラッグストア、専門店、オンライン、その他)
    • 地域別
    • 上位5社別、その他(2022年)
  • ストレッチマーク対策製品の世界市場マッピングと機会評価
    • 製品タイプ別
    • 価格カテゴリー別
    • 流通チャネル別
    • 地域別

第6章 アジア太平洋のストレッチマーク対策製品市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 製品タイプ別
    • 価格カテゴリー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第7章 北米のストレッチマーク対策製品市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 製品タイプ別
    • 価格カテゴリー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第8章 欧州のストレッチマーク対策製品市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 製品タイプ別
    • 価格カテゴリー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第9章 中東・アフリカのストレッチマーク対策製品市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 製品タイプ別
    • 価格カテゴリー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第10章 南米のストレッチマーク対策製品市場展望

  • 市場規模・予測
    • 金額別
  • 市場シェアと予測
    • 製品タイプ別
    • 価格カテゴリー別
    • 流通チャネル別
    • 国別

第11章 市場力学

  • 促進要因
    • 医療意識の高まり
    • スキンケア製品に対する需要の高まり
    • 妊婦からの需要の増加
  • 課題
    • 成分に関する厳しい規制
    • 製品認知度の低さ

第12章 COVID-19が世界のストレッチマーク対策製品市場に与える影響

第13章 市場動向と発展

  • 肥満率の増加による体重の変動
  • 製品への有機成分の使用
  • マーケティング戦略の転換
  • 新製品の発売
  • オンラインプレゼンスの増大

第14章 ポーターのファイブ・フォース・モデル

  • 競争企業間の敵対関係
  • 買い手の交渉力
  • 供給企業の交渉力
  • 新規参入業者の脅威
  • 代替品の脅威

第15章 SWOT分析

  • 強み
  • 弱み
  • 機会
  • 脅威

第16章 競合情勢

  • Clarins Group
  • E.T. Browne Drug Co., Inc.
  • Basq Skin Care, Inc.
  • Weleda, Inc.
  • Dermaclara, LLC
  • Mama Mio Ltd
  • L'Oreal S.A.
  • Luxor Investments LLC(First Botany Cosmeceuticals)
  • Honasa Consumer Ltd.
  • Himalaya Global Holdings Ltd.

第17章 戦略的提言/アクションプラン

  • 重点地域
  • ターゲット地域と国
  • ターゲット製品タイプ
  • ターゲット流通チャネル

第18章 調査会社・免責事項

(注:企業リストは、クライアントの要件に基づいてカスタマイズすることができます)

目次
Product Code: 15069

Global Anti-Stretch Mark Products Market size is anticipated to project robust growth in the forecast period. The market is being driven by various factors such as rising healthcare awareness, fluctuation in weight due to increasing obesity rate, rising incidences of skin related allergies, and rising demand from pregnant women.

Global Anti-Stretch Mark Products Market Scope

Anti-Stretch mark products are effective formulations that help in reducing the appearance of scars and marks. These formulations, both organic and inorganic, can be applied directly to the skin. They additionally nourish & hydrate the skin and help in increasing collagen synthesis and elasticity of the skin. These products are formulated to reduce the appearance of scars and marks on the abdomen, breasts, hips, and other parts of the body and are referred to as anti-stretch mark products. The anti-stretch mark products are filled with nourishing elements, antioxidants, vitamin E, and other organic compounds that help the skin regain its firmness and elasticity. They increase collagen synthesis and relieve itchiness in the skin.

Market Overview
Forecast Period2024-2028
Market Size 2022USD 1.32 Billion
Market Size 2028USD 1.74 Billion
CAGR 2023-20285.3%
Fastest Growing SegmentSerum
Largest MarketAsia Pacific

Earlier Anti-Stretch marks products were available in the form of creams and lotions but with increasing demand from customers, the products are manufactured in various forms such as body butter, serum, and massage oil. Stretch marks, also known as striae, can appear on the skin in both men and women at any age. Atrophic linear scars called Striae Gravidarum (SG) are among the connective tissue changes that occur mostly during pregnancy. The Anti-Stretch marks products are used to reduce the formation of striae gravidarum.

Global Anti-Stretch Mark Products Market Overview

The market for anti-stretch mark products is expected to expand as customers are becoming more conscious about their appearance and are paying attention to the quality of products they use. Women are more concerned about appearance of stretch marks due to fluctuation in weight during pregnancy. According to Cosmetics & Toiletries, 86% of Americans develop stretch marks during puberty, and another study found that one in two women get stretch marks during pregnancy. The need for anti-stretch mark products is being fueled by the growing focus on premium personal care and beauty goods. Customers are investing more time and money into improving their internal and external beauty by using skin care products, such as anti-stretch mark products, moisturizing products, and sunscreen products.

Furthermore, rising demand of natural and organic ingredients in skin care products is fueling market growth. Manufacturers are spending money on research and innovation to enhance the texture, composition, and quality of skincare products, which is promoting market expansion of anti-stretch mark products.

Global Anti-Stretch Mark Products Market Drivers

The most prominent factors for formation of stretch marks are younger age, genetical inheritance, and increased pre and post pregnancy weight. For many women, stretch marks can lead to emotional and psychological distress. Self-confidence problems may arise from the skin related issues.. For instance, 71% of French women claim to be concerned about the appearance of stretch marks. The problems with self-image and anxiety may occur among consumers and thus, demand for anti-stretch marks products will grow at a faster rate. Furthermore, anti-stretch marks products are less expensive as compared to scar treatment surgeries. Thus, dermatologist usually recommend Anti-Stretch mark products for scar treatment during pregnancy.

The prevalence of unhealthy lifestyles and the rising rate of obesity are key factors propelling the growth of the market in the forecasted period. Several factors such as diet, physical activity levels, and genetics, can contribute to the growth of obesity rate. The rising consumption of fast food could directly result in increased weight and health issues. According to a study, adult obesity rates in the United States were estimated to be 42.4% in 2020. According to the Centers for Disease Control and Prevention (CDC)'s recent statistics from 2021, more than 7 in 10 American individuals aged 20 and older are either overweight or obese. Thus, increased consumption of calorie-laden fast food could result in stretching of skin, which would lead to rising demand for anti-stretch mark products.

Global Anti-Stretch Mark Products Market Trends

The demand for organic and natural stretch marks products is being fueled by the increased rates of skin-related allergies and skin related issues along with excessive use of chemical-based skin care products. Companies are launching various products to remain competitive in the market. For instance, In 2021, Bio-Oil launched a natural version of Bio-Oil Skincare Oil (Natural) which helps in hydrating skin and reducing the appearance of scars and stretch marks. The natural oil is made without preservatives, parabens, fragrance, phthalates, phytoestrogens, or steroids. Thus, organic and natural products are convenient and safe for people with allergies and sensitive skin. Thus, these factors play an important role in fueling the demand for Anti-Stretch marks products in the forecasted period.

Global Anti-Stretch Mark Products Market Challenges

The increasing risk of adverse effects associated with anti-stretch mark products among consumers with sensitive skin can be a challenge for companies manufacturing these products. Anti-Stretch mark products contain components that can trigger allergic reactions among some people. For instance, Tretinoin, often known by the brand name Retin-A, can have adverse effects like peeling and redness and is not recommended for use of women who are pregnant or nursing. To avoid such situations, skin care products are often provided with patch tests to reduce the risk of allergic reactions. Thus, strict policy and regulations are implemented to regulate the use of harmful chemicals in skincare products which could be a challenge for the market of Anti-Stretch mark products.

Market Opportunities

Several well-established companies and numerous startups make up the market's major players. Manufacturers in the industry are increasing their focus towards various factors such as marketing campaigns, packaging, labelling, and product innovation as these are significant factors in building up the image of the company and in promoting the brand awareness of the company. For instance, In 2020, The Himalaya Drug Company, one of India's premier wellness brands, expanded the portfolio of Himalaya mother care category. Himalaya Stretch Mark Oil & Cream, a two-step skincare routine, has been launched to help moms reduce the appearance of stretch marks during and after pregnancy. Thus, key market opportunities include emphasizing on the global growth of reach through mergers and acquisitions, celebrity collaborations, and product launches.

Company Profiles

Clarins Group, E.T. Browne Drug Co., Inc., Basq Skin Care, Inc., Weleda, Inc., Dermaclara, LLC, Mama Mio Ltd, L'Oreal S.A., Luxor Investments LLC (First Botany Cosmeceuticals), Honasa Consumer Ltd., and Himalaya Global Holdings Ltd. are among the major market players in the global platform that lead the market growth of the global Anti-Stretch Mark Products Market.

Market Segmentation:

The anti-stretch mark products market is segmented based on product type, price category, distribution channel and region. Based on product type, the market is segmented into creams, body butter, lotions, serum, and massage oil. Based on price category, the market is bifurcated into mass and premium. Based on distribution channel, the market is segmented into hypermarkets/supermarkets, pharmacy/drug stores, specialty stores, online and others. Based on region, the market is segmented into Asia-Pacific, North America, Europe, Middle East & Africa, and South America.

Report Scope:

In this report, the global Anti-Stretch Mark Products Market has been segmented into the following categories, in addition to the industry trends which have also been detailed below:

Global Anti-Stretch Mark Products Market, By Product Type:

  • Creams
  • Body Butter
  • Lotions
  • Serum
  • Massage Oil

Global Anti-Stretch Mark Products Market, By Price Category:

  • Mass
  • Premium

Global Anti-Stretch Mark Products Market, By Distribution Channel:

  • Hypermarkets/Supermarkets
  • Pharmacy/Drug Stores
  • Specialty Stores
  • Online
  • Others

Global Anti-Stretch Mark Products Market, By Region:

  • Asia-Pacific
    • China
    • India
    • Japan
    • South Korea
    • Australia
  • North America
    • United States
    • Canada
    • Mexico
  • Europe
    • Germany
    • France
    • United Kingdom
    • Italy
    • Spain
  • Middle East & Africa
    • Saudi Arabia
    • UAE
    • South Africa
    • Turkey
  • South America
    • Brazil
    • Argentina
    • Colombia

Competitive Landscape

Company Profiles: Detailed analysis of the major companies present in the global Anti-Stretch Mark Products Market.

Available Customizations:

With the given market data, TechSci Research offers customizations according to a company's specific needs. The following customization options are available for the report:

Company Information

  • Detailed analysis and profiling of additional market players (up to five).

Table of Contents

1. Introduction

  • 1.1. Product Overview
  • 1.2. Key Highlights of the Report
  • 1.3. Market Coverage
  • 1.4. Market Segments Covered
  • 1.5. Research Tenure Considered

2. Research Methodology

  • 2.1. Objective of the Study
  • 2.2. Baseline Methodology
  • 2.3. Key Industry Partners
  • 2.4. Major Association and Secondary Sources
  • 2.5. Forecasting Methodology
  • 2.6. Data Triangulation & Validation
  • 2.7. Assumptions and Limitations

3. Executive Summary

  • 3.1. Market Overview
  • 3.2. Market Forecast
  • 3.3. Key Regions
  • 3.4. Key Segments

4. Voice of Customer Analysis (B2C Model Analysis)

  • 4.1. Respondent Demographics
    • 4.1.1. By Gender
    • 4.1.2. By Age
    • 4.1.3. By Occupation
  • 4.2. Brand Awareness
  • 4.3. Factors Influencing Purchase Decision
  • 4.4. Customer Satisfaction
  • 4.5. Challenges Faced After Purchase

5. Global Anti-Stretch Mark Products Market Outlook

  • 5.1. Market Size & Forecast
    • 5.1.1. By Value
  • 5.2. Market Share & Forecast
    • 5.2.1. By Product Type Market Share Analysis (Creams, Body Butter, Lotions, Serum, and Massage Oil)
    • 5.2.2. By Price Category Market Share Analysis (Mass and Premium)
    • 5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis (Hypermarkets/Supermarkets, Pharmacy/Drug Stores, Specialty Stores, Online and Others)
    • 5.2.4. By Regional Market Share Analysis
      • 5.2.4.1. Asia-Pacific Market Share Analysis
      • 5.2.4.2. North America Market Share Analysis
      • 5.2.4.3. Europe Market Share Analysis
      • 5.2.4.4. Middle East & Africa Market Share Analysis
      • 5.2.4.5. South America Market Share Analysis
    • 5.2.5. By Top 5 Companies Market Share Analysis, Others (2022)
  • 5.3. Global Anti-Stretch Mark Products Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.1. By Product Type Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.2. By Price Category Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.3. By Distribution Channel Market Mapping & Opportunity Assessment
    • 5.3.4. By Regional Market Mapping & Opportunity Assessment

6. Asia-Pacific Anti-Stretch Mark Products Market Outlook

  • 6.1. Market Size & Forecast
    • 6.1.1. By Value
  • 6.2. Market Share & Forecast
    • 6.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 6.2.2. By Price Category Market Share Analysis
    • 6.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 6.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 6.2.4.1. China Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 6.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.1.1.1. By Value
        • 6.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.1.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 6.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.4.2. India Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 6.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.2.1.1. By Value
        • 6.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.2.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 6.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.4.3. Japan Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 6.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.3.1.1. By Value
        • 6.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.3.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 6.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.4.4. South Korea Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 6.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.4.1.1. By Value
        • 6.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.4.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 6.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 6.2.4.5. Australia Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 6.2.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 6.2.4.5.1.1. By Value
        • 6.2.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 6.2.4.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 6.2.4.5.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 6.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

7. North America Anti-Stretch Mark Products Market Outlook

  • 7.1. Market Size & Forecast
    • 7.1.1. By Value
  • 7.2. Market Share & Forecast
    • 7.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 7.2.2. By Price Category Market Share Analysis
    • 7.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 7.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 7.2.4.1. United States Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 7.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.1.1.1. By Value
        • 7.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.1.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 7.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.2. Canada Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 7.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.2.1.1. By Value
        • 7.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.2.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 7.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 7.2.4.3. Mexico Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 7.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 7.2.4.3.1.1. By Value
        • 7.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 7.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 7.2.4.3.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 7.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

8. Europe Anti-Stretch Mark Products Market Outlook

  • 8.1. Market Size & Forecast
    • 8.1.1. By Value
  • 8.2. Market Share & Forecast
    • 8.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 8.2.2. By Price Category Market Share Analysis
    • 8.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 8.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 8.2.4.1. Germany Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 8.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.1.1.1. By Value
        • 8.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.1.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 8.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.2. France Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 8.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.2.1.1. By Value
        • 8.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.2.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 8.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.3. United Kingdom Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 8.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.3.1.1. By Value
        • 8.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.3.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 8.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.4. Italy Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 8.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.4.1.1. By Value
        • 8.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.4.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 8.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 8.2.4.5. Spain Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 8.2.4.5.1. Market Size & Forecast
        • 8.2.4.5.1.1. By Value
        • 8.2.4.5.2. Market Share & Forecast
        • 8.2.4.5.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 8.2.4.5.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 8.2.4.5.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

9. Middle East & Africa Anti-Stretch Mark Products Market Outlook

  • 9.1. Market Size & Forecast
    • 9.1.1. By Value
  • 9.2. Market Share & Forecast
    • 9.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 9.2.2. By Price Category Market Share Analysis
    • 9.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 9.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 9.2.4.1. Saudi Arabia Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 9.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.1.1.1. By Value
        • 9.2.4.1.1.2. By Volume
        • 9.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.1.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 9.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.4.2. UAE Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 9.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.2.1.1. By Value
        • 9.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.2.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 9.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.4.3. South Africa Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 9.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.3.1.1. By Value
        • 9.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.3.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 9.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 9.2.4.4. Turkey Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 9.2.4.4.1. Market Size & Forecast
        • 9.2.4.4.1.1. By Value
        • 9.2.4.4.2. Market Share & Forecast
        • 9.2.4.4.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 9.2.4.4.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 9.2.4.4.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

10. South America Anti-Stretch Mark Products Market Outlook

  • 10.1. Market Size & Forecast
    • 10.1.1. By Value
  • 10.2. Market Share & Forecast
    • 10.2.1. By Product Type Market Share Analysis
    • 10.2.2. By Price Category Market Share Analysis
    • 10.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
    • 10.2.4. By Country Market Share Analysis
      • 10.2.4.1. Brazil Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 10.2.4.1.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.1.1.1. By Value
        • 10.2.4.1.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.1.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.1.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 10.2.4.1.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.4.2. Argentina Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 10.2.4.2.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.2.1.1. By Value
        • 10.2.4.2.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.2.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.2.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 10.2.4.2.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis
      • 10.2.4.3. Colombia Anti-Stretch Mark Products Market Outlook
        • 10.2.4.3.1. Market Size & Forecast
        • 10.2.4.3.1.1. By Value
        • 10.2.4.3.2. Market Share & Forecast
        • 10.2.4.3.2.1. By Product Type Market Share Analysis
        • 10.2.4.3.2.2. By Price Category Market Share Analysis
        • 10.2.4.3.2.3. By Distribution Channel Market Share Analysis

11. Market Dynamics

  • 11.1. Drivers
    • 11.1.1. Increasing health care awareness
    • 11.1.2. Growing demand for skincare products
    • 11.1.3. Increasing demand from pregnant women
  • 11.2. Challenges
    • 11.2.1. Stringent regulation regarding ingredients
    • 11.2.2. Low product awareness

12. Impact of COVID-19 on Global Anti-Stretch Mark Products Market

13. Market Trends & Developments

  • 13.1. Fluctuation in weight due to increasing obesity rate
  • 13.2. Use of organic components in products
  • 13.3. Shift in marketing strategies
  • 13.4. New product launches
  • 13.5. Increase in online presence

14. Porter's Five Forces Model

  • 14.1. Competitive Rivalry
  • 14.2. Bargaining Power of Buyers
  • 14.3. Bargaining power of Suppliers
  • 14.4. Threat of New Entrants
  • 14.5. Threat of Substitutes

15. SWOT Analysis

  • 15.1. Strengths
  • 15.2. Weaknesses
  • 15.3. Opportunities
  • 15.4. Threats

16. Competitive Landscape

  • 16.1. Company Profiles
    • 16.1.1. Clarins Group
      • 16.1.1.1. Company Details
      • 16.1.1.2. Product & Services
      • 16.1.1.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.1.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.1.5. Recent Developments
      • 16.1.1.6. Key Management Personnel
    • 16.1.2. E.T. Browne Drug Co., Inc.
      • 16.1.2.1. Company Details
      • 16.1.2.2. Product & Services
      • 16.1.2.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.2.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.2.5. Recent Developments
      • 16.1.2.6. Key Management Personnel
    • 16.1.3. Basq Skin Care, Inc.
      • 16.1.3.1. Company Details
      • 16.1.3.2. Product & Services
      • 16.1.3.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.3.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.3.5. Recent Developments
      • 16.1.3.6. Key Management Personnel
    • 16.1.4. Weleda, Inc.
      • 16.1.4.1. Company Details
      • 16.1.4.2. Product & Services
      • 16.1.4.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.4.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.4.5. Recent Developments
      • 16.1.4.6. Key Management Personnel
    • 16.1.5. Dermaclara, LLC
      • 16.1.5.1. Company Details
      • 16.1.5.2. Product & Services
      • 16.1.5.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.5.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.5.5. Recent Developments
      • 16.1.5.6. Key Management Personnel
    • 16.1.6. Mama Mio Ltd
      • 16.1.6.1. Company Details
      • 16.1.6.2. Product & Services
      • 16.1.6.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.6.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.6.5. Recent Developments
      • 16.1.6.6. Key Management Personnel
    • 16.1.7. L'Oreal S.A.
      • 16.1.7.1. Company Details
      • 16.1.7.2. Product & Services
      • 16.1.7.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.7.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.7.5. Recent Developments
      • 16.1.7.6. Key Management Personnel
    • 16.1.8. Luxor Investments LLC (First Botany Cosmeceuticals)
      • 16.1.8.1. Company Details
      • 16.1.8.2. Product & Services
      • 16.1.8.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.8.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.8.5. Recent Developments
      • 16.1.8.6. Key Management Personnel
    • 16.1.9. Honasa Consumer Ltd.
      • 16.1.9.1. Company Details
      • 16.1.9.2. Product & Services
      • 16.1.9.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.9.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.9.5. Recent Developments
      • 16.1.9.6. Key Management Personnel
    • 16.1.10. Himalaya Global Holdings Ltd.
      • 16.1.10.1. Company Details
      • 16.1.10.2. Product & Services
      • 16.1.10.3. Financials (As Per Availability)
      • 16.1.10.4. Key Market Focus & Geographical Presence
      • 16.1.10.5. Recent Developments
      • 16.1.10.6. Key Management Personnel

17. Strategic Recommendations/Action Plan

  • 17.1. Key Focus Areas
  • 17.2. Target Regions & Countries
  • 17.3. Target Product Type
  • 17.4. Target Distribution Channel

18. About Us & Disclaimer

(Note: The companies list can be customized based on the client requirements.)