表紙:速達・小包の世界市場 (2022年)
市場調査レポート
商品コード
1130050

速達・小包の世界市場 (2022年)

Global Express & Small Parcels 2022

出版日: | 発行: Transport Intelligence Ltd. | ページ情報: 英文 | 納期: 即日から翌営業日

価格
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速達・小包の世界市場 (2022年)
出版日: 2022年09月27日
発行: Transport Intelligence Ltd.
ページ情報: 英文
納期: 即日から翌営業日
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概要

世界の速達・小包市場は、国内・クロスボーダーECの好調に牽引され、2021年に12.2%の成長を遂げました。市場は、成長と機会に影響を与える多くの要因によって、高い競争力を維持しています。B2Cは引き続き成長し、市場を独占しており、世界規模のインテグレーターが国際市場を独占している一方、国内市場はより断片的なままです。

主な調査結果

速達便の全体的な市場規模・地域別(2021年)

出典:Ti

  • 1. 2021年の世界の速達・小包市場は12.2%成長しましたが、2026年の予測は悲観的です。
  • 2. 2021年の国際市場は国内よりも急速に拡大しました。
  • 3. 2021年の速達市場は、7地域中6地域が2桁の成長を遂げました。
  • 4. ラストマイルとクロスボーダー市場は、2026年までの5年間で2桁のCAGRで成長すると予想されます。
  • 5. 2021年のB2C市場は2,785億6,590万ユーロ、B2B市場は1,835億7,200万ユーロと見込まれています。

当レポートでは、世界の速達・小包市場について分析し、全体的な市場規模の動向見通し (2021年~2026年) や、分野別 (国内/国外、B2B/B2Cなど)・地域別の詳細動向、昨今の市場の主な傾向、競合情勢 (各企業の売上高・貨物輸送量・収益率など)、主要企業のプロファイルと業績比較、といった情報を取りまとめてお届けいたします。

目次

第1章 市場規模

  • 世界
    • 国際・国内
    • B2B/B2C
  • 地域別の市場規模
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 北米

第2章 市場動向

  • GDPの動向
    • 欧州
    • 北米
    • アジア太平洋
  • eコマース
    • 世界の概要
    • アジア太平洋
    • 北米
    • 欧州
    • B2B eコマース
  • 持続可能性
    • キャリアの持続可能性プロファイル
    • 電気自動車メーカー
  • PUDO (PickUp DropOff) ネットワーク
    • Hivebox
    • InPost
    • Deutsche Post DHL
    • La Poste / GeoPost
    • Amazon Hub
  • ラストマイル配送のスタートアップ
    • Beelivery
    • Budbee
    • Milkman Technologies
    • Ninja Van
    • Urbantz
    • Veho

第3章 競合情勢

  • 競合企業ランキング
    • 小包の収入
    • 小包の数量
    • 小包1個当たり収益
  • インテグレーターの比較
    • 収益
    • EBITマージンの比較
    • 成長率の比較 (数量ベース)
    • 1個あたりの収益
    • インテグレーターの地上業務の比較
    • 産業部門による成長の牽引
  • 小包の市場価格と収益
    • 政府の政策により、小包価格の下落は幾分停滞

第4章 企業プロファイル

  • DHL Parcels
  • UPS Parcels
  • FedEx Parcels
  • USPS
  • Royal Mail (and GLS)
  • La Poste (and DPD)
  • Yamato
  • Sagawa
  • Correos
  • Poste Italiane
  • SF Express
  • Yunda Express
  • YTO Express
  • ZTO Express
  • STO Express

第5章 市場予測

  • 市場予測 (金額ベース)
    • アジア太平洋
    • 欧州
    • 北米
  • GDPの予測
  • eコマースの予測
目次

New report contains brand new express logistics market data, trend analysis and for the first time, B2C and B2B market splits.

New Ti data reveals the express and small parcels market grew by 12.2% in 2021, driven by strong domestic and cross-border e-commerce performance. The market remains highly competitive with many drivers influencing growth and opportunities. B2C continues to grow and dominate the market, global integrators control the international market whilst the domestic market remains much more fragmented.

Ti's Global Express & Small Parcels 2022 report provides a detailed, up to date view of the trends influencing the market.

The report contains:

  • 2021 market sizes, 2022 growth rates and 2026 forecasts split by region, country, domestic, international and for the first time, B2B and B2C
  • Market segmentation - domestic vs international and B2B v B2C
  • Market trend analysis including e-commerce growth, sustainability trends, electric vans expansion, PUDO growth and last-mile start-ups
  • GDP growth and forecasts , split by region
  • Competitive analysis - revenues, parcel volumes and parcel yield
  • Express provider profiles and comparative reviews.

Key Findings

Total Express Market Size by Region (2021)

                                                                   Source: Ti

  • 1. The global express and small parcels market grew 12.2% in 2021, but 2026 forecasts are pessimistic.
  • 2. The international market expanded more rapidly than domestic in 2021.
  • 3. Six out of seven regions saw double-digit express market growth in 2021.
  • 4. Last-mile and cross-border markets are expected to grow by double digit CAGR's in the five years to 2026.
  • 5. In 2021, Ti valued the B2C market at €278,565.9m, and the B2B market at €183,572m.

Word from the author

"Strong demand from the retail e-commerce sector, paired with recovering GDP, helped fuel growth in the express market during 2021. However, the market now faces several headwinds." Nia Hudson, Report Author & Research Analyst, Ti.

Table of Contents

1. Market Sizing

  • 1.1. Global
    • 1.1.1. International and Domestic
    • 1.1.2. B2B/B2C
  • 1.2. Market Size by Region
    • 1.2.1. Asia Pacific
    • 1.2.2. Europe
    • 1.2.3. North America

2. Market Trends

  • 2.1. GDP Trends
    • 2.1.1. Europe
    • 2.1.2. North America
    • 2.1.3. Asia Pacific
  • 2.2. e-commerce
    • 2.2.1. Global Overview
    • 2.2.2. Asia Pacific
    • 2.2.3. North America
    • 2.2.4. Europe
    • 2.2.5. B2B e-commerce
  • 2.3. Sustainability
    • 2.3.1. Carrier Sustainability Profiles
    • 2.3.2. Electric Vehicle Manufacturers
  • 2.4. PickUp DropOff Networks
    • 2.4.1. Hivebox
    • 2.4.2. InPost
    • 2.4.3. Deutsche Post DHL
    • 2.4.4. La Poste / GeoPost
    • 2.4.5. Amazon Hub
  • 2.5. Last-Mile Start-Ups
    • 2.5.1. Beelivery
    • 2.5.2. Budbee
    • 2.5.3. Milkman Technologies
    • 2.5.4. Ninja Van
    • 2.5.5. Urbantz
    • 2.5.6. Veho

3. Competitive Landscape

  • 3.1. Competitor Ranking
    • 3.1.1. Parcels Revenue
    • 3.1.2. Parcels Volume
    • 3.1.3. Revenue Per Parcel
  • 3.2. Integrator Comparison
    • 3.2.1. Revenue
    • 3.2.2. EBIT Margin Comparison
    • 3.2.3. Volume Growth Comparison
    • 3.2.4. Revenue Per Piece
    • 3.2.5. Integrator Ground Operations Comparison
    • 3.2.6. Vertical Sectors Driving Growth
  • 3.3. Parcel Market Pricing and Yield
    • 3.3.1. Parcel Pricing decline somewhat stalled by government policy

4. Company Profiles

  • 4.1. DHL Parcels
  • 4.2. UPS Parcels
  • 4.3. FedEx Parcels
  • 4.4. USPS
  • 4.5. Royal Mail (and GLS)
  • 4.6. La Poste (and DPD)
  • 4.7. Yamato
  • 4.8. Sagawa
  • 4.9. Correos
  • 4.10. Poste Italiane
  • 4.11. SF Express
  • 4.12. Yunda Express
  • 4.13. YTO Express
  • 4.14. ZTO Express
  • 4.15. STO Express

5. Market Forecast

  • 5.1. Market Forecast by Value
    • 5.1.1. Asia Pacific
    • 5.1.2. Europe
    • 5.1.3. North America
  • 5.2. GDP Forecast
    • 5.2.1. Europe
    • 5.2.2. North America
    • 5.2.3. Asia Pacific
  • 5.3. e-commerce Forecast
    • 5.3.1. Asia Pacific
    • 5.3.2. North America
    • 5.3.3. Europe