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市場調査レポート
商品コード
1765001
API管理のアジア太平洋市場 - 2031年までの予測、地域分析:コンポーネント別、展開別、組織規模別、エンドユーザー別Asia Pacific API Management Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Component, Deployment, Organization Size, and End User |
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API管理のアジア太平洋市場 - 2031年までの予測、地域分析:コンポーネント別、展開別、組織規模別、エンドユーザー別 |
出版日: 2025年04月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 152 Pages
納期: 即納可能
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アジア太平洋のAPI管理市場は、2023年に10億9,400万米ドルと評価され、2031年には101億4,893万米ドルに達し、2023年から2031年までのCAGRで32.1%の成長が予測されています。
APIと人工知能(AI)の統合がアジア太平洋のAPI管理市場を押し上げる
人工知能(AI)はAPI業界を変えることができます。APIシステムはAIの統合によって流動的かつインテリジェントになり、より専門的で関連性の高い情報を顧客に提供できます。AIはAPI管理に必要な人間の作業を削減する一方で、セキュリティと効率をこれまで達成できなかったレベルまで高めることで、より高い精度を実現することができます。同様に、AIセキュリティソリューションは、大規模なサイバー攻撃を検知・軽減するAPIセキュリティの能力を向上させます。素早く変化するデータに対して動的なチェックを行う能力を持つAIは、情報への不正アクセスを検知し、侵入者がその大部分にアクセスするのを防ぐことができます。これらのソリューションは、情報を危険にさらすAPIコールを防ぎ、システムを保護します。さらにAIは、アクセスパターンとスキャンペイロードに対して静的なセキュリティチェックを行うことで、侵入を検知するセキュリティプログラミングの能力を向上させる。リクエストを検証し、APIコールやメッセージ内の危険なコンテンツの動向をスキャンすることで、AIによる静的なセキュリティチェックは、基本的なルールやゲートウェイよりもはるかに多くのことを検知することができます。このように、AIとAPI管理の統合は、予測期間中にAPI管理市場に有利な機会を提供すると期待されています。
アジア太平洋のAPI管理市場の概要
アジア太平洋のAPI管理市場は、中国、日本、インド、韓国、オーストラリア、その他アジア太平洋に区分されます。この地域の企業は、コアビジネス機能においてAPI管理ソリューションの採用を増やしています。さまざまな業界でAPI管理のニーズが高まっており、既存のビジネスシステムの改善と強化に注力する企業が増えていることが、アジア太平洋のAPI管理市場の成長を後押ししています。新しい働き方が出現し、業界全体でデジタル化が大きく進む中、この地域ではプロセスの改善を推進し、ビジネスモデルを再構築するためのAPI管理のニーズが高まっています。こうしたすべての要因がアジア太平洋のAPI管理市場の成長に寄与しています。
アジア太平洋のAPI管理市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋のAPI管理市場のセグメンテーション
アジア太平洋のAPI管理市場は、コンポーネント、展開、組織規模、エンドユーザー、国に基づいてセグメント化されます。コンポーネントに基づき、アジア太平洋のAPI管理市場はソリューションとサービスに二分されます。2023年の市場シェアはソリューションセグメントが大きいです。
展開では、アジア太平洋のAPI管理市場はクラウドとオンプレミスに二分されます。2023年にはクラウドセグメントがより大きな市場シェアを占めています。
組織規模では、アジア太平洋のAPI管理市場は大企業と中小企業に二分されます。2023年には大企業セグメントがより大きな市場シェアを占めています。
エンドユーザー別では、アジア太平洋のAPI管理市場は、IT・通信、BFSI、ヘルスケア、政府、製造、その他に分類されます。2023年にはIT・通信分野が最大の市場シェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋のAPI管理市場は、中国、日本、インド、オーストラリア、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。2023年のアジア太平洋のAPI管理市場シェアは中国が独占しました。
International Business Machines Corp、Microsoft Corp、Oracle Corp、Google LLC、Broadcom Inc、Software AG、Akamai Technologies Inc、SAP SE、Amazon Web Services Inc、Postman, Incは、アジア太平洋のAPI管理市場で事業を展開する主要企業の一部です。
The Asia Pacific API management market was valued at US$ 1,094.00 million in 2023 and is expected to reach US$ 10,148.93 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 32.1% from 2023 to 2031.
Integration of API with Artificial Intelligence (AI) Boosts Asia Pacific API Management Market
Artificial intelligence (AI) can alter the API industry. API systems can become fluid and intelligent with the integration of AI, providing customers with more specialized and relevant information. AI can reduce the human work required for API administration while giving higher degrees of precision by raising security and efficiency to previously unattainable levels. Similarly, AI security solutions improve API security's ability to detect and mitigate large-scale cyberattacks. With its ability to perform dynamic checks on quickly changing data, AI can detect unlawful access to information and prevent the intruder from accessing a large portion of it. These solutions prevent API calls that compromise information, thereby protecting the system. Furthermore, AI improves the capacity of security programming to detect intrusions by performing static security checks on access patterns and scan payloads. By verifying requests and scanning for hazardous content trends within API calls and messages, static security checks driven by AI can detect far more than basic rules and gateways. Thus, the integration of AI with API management is expected to offer lucrative opportunities for the API management market during the forecast period.
Asia Pacific API Management Market Overview
The Asia Pacific API management market is segmented into China, Japan, India, South Korea, Australia, and the Rest of Asia Pacific. Enterprises in the region increasingly adopt API management solutions in their core business functions. The growing need for API management across various industries and the increasing focus of organizations on improving and enhancing existing business systems boost the API management market growth in Asia Pacific. With new ways of working emerging and huge growth in digitization across industries, there is an increasing need for API management to drive process improvement and reimagine business models in the region. All such factors contribute to the API management market growth in Asia Pacific.
Asia Pacific API Management Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific API Management Market Segmentation
The Asia Pacific API management market is segmented based on component, deployment, organization size, end user, and country. Based on component, the Asia Pacific API management market is bifurcated into solutions and services. The solutions segment held a larger market share in 2023.
In terms of deployment, the Asia Pacific API management market is bifurcated into cloud and on-premises. The cloud segment held a larger market share in 2023.
Based on organization size, the Asia Pacific API management market is bifurcated into large enterprises and SMEs. The large enterprises segment held a larger market share in 2023.
By end user, the Asia Pacific API management market is categorized into IT & Telecom, BFSI, healthcare, government, manufacturing, and others. The IT & Telecom segment held the largest market share in 2023.
Based on country, the Asia Pacific API management market is segmented into China, Japan, India, Australia, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific API management market share in 2023.
International Business Machines Corp; Microsoft Corp; Oracle Corp; Google LLC; Broadcom Inc; Software AG; Akamai Technologies Inc; SAP SE; Amazon Web Services Inc; and Postman, Inc are some of the leading players operating in the Asia Pacific API management market.