|
市場調査レポート
商品コード
1764990
スポーツ栄養のアジア太平洋市場 - 2031年までの予測、地域分析:製品タイプ別、流通チャネル別Asia Pacific Sports Nutrition Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Product Type and Distribution Channel (Supermarkets and Hypermarkets, Specialty Stores, Online Retail, and Others) |
||||||
|
スポーツ栄養のアジア太平洋市場 - 2031年までの予測、地域分析:製品タイプ別、流通チャネル別 |
出版日: 2025年04月17日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 150 Pages
納期: 即納可能
![]() |
アジア太平洋のスポーツ栄養市場は、2023年に43億8,624万米ドルと評価され、2031年には93億7,853万米ドルに達し、2023年から2031年までのCAGRで10.0%の成長が予測されています。
スポーツ活動を支援する政府の積極的な取り組みがアジア太平洋のスポーツ栄養市場を後押し
スポーツ栄養市場は、スポーツや身体活動への取り組みを促進する、世界各地で実施されているいくつかの好意的な政府の取り組みやプログラムによって牽引されています。南オーストラリア州政府は、2027年までに1,800万米ドルを投資して女性専用のスポーツインフラやプログラムを構築することで、同国の少女や女性がアスリートとしてのキャリアを追求することを支援しています。
スポーツ栄養企業は、タンパク質の摂取量を増やし、エネルギーとパフォーマンスを向上させたいと考えている女性アスリートをターゲットにすることで、顧客基盤を拡大できる可能性があります。こうした企業は、特に女性の要求に合わせたスポーツ栄養製品を発売することができます。こうした要因は、スポーツ栄養製品メーカーにとって市場機会と考えられ、競合他社との差別化を図り、予測期間中にスポーツ栄養市場における市場ポジションを強化するのに役立ちます。
アジア太平洋のスポーツ栄養市場概要
中国は、身体活動やスポーツ活動の増加により、アジア太平洋におけるスポーツ栄養製品の最大市場の1つとなっています。いくつかの有利な政府の取り組みやプログラムが、同国における消費者のスポーツ活動への参加を促進しています。例えば、2023年に中国政府は、国内のスポーツイベント&活動、スポーツインフラ開発に32億米ドルの投資を発表し、国内の陸上競技やフィットネス愛好家を奨励する結果となりました。これはさらに、アスリートやフィットネス愛好家の間でエネルギーレベルと筋力を向上させるためのスポーツ栄養製品の消費の増加につながります。
アジア太平洋のスポーツ栄養市場の収益と2031年までの予測(金額)
アジア太平洋のスポーツ栄養市場のセグメンテーション
アジア太平洋のスポーツ栄養市場は、製品タイプ、流通チャネル、国によって区分されます。製品タイプ別に見ると、アジア太平洋のスポーツ栄養市場はサプリメント、バー、RTD飲料、その他に区分されます。2023年にはサプリメントセグメントが最大の市場シェアを占めています。
流通チャネルに基づき、アジア太平洋のスポーツ栄養市場はスーパーマーケット&ハイパーマーケット、専門店、オンライン小売、その他に区分されます。専門店セグメントが2023年に最大の市場シェアを占めました。
国別に見ると、アジア太平洋のスポーツ栄養市場はオーストラリア、中国、日本、インド、韓国、その他アジア太平洋に区分されます。2023年には、中国がアジア太平洋のスポーツ栄養市場シェアを独占しました。
Glanbia Plc、NOW Foods、Garden of Life LLC、PepsiCo Inc、Quest Nutritional LLC、Abbott Laboratories、Amway Corp、GNC Holdings, LLC、Herbalife Nutrition Ltdは、アジア太平洋のスポーツ栄養市場で事業を展開する大手企業の一部です。
The Asia Pacific sports nutrition market was valued at US$ 4,386.24 million in 2023 and is expected to reach US$ 9,378.53 million by 2031; it is estimated to record a CAGR of 10.0% from 2023 to 2031.
Favorable Government Initiatives Supporting Sports Activities Boost Asia Pacific Sports Nutrition Market
The sports nutrition market is driven by several favorable government initiatives and programs taking place worldwide promoting engagement in sport and physical activities. The government of South Australia is supporting the girls and women in the country to pursue careers as athletes by committing an investment of US$ 18 million to build sports infrastructures and programs dedicated to women by 2027.
Sports nutrition companies can potentially increase their customer base by targeting women athletes looking to increase their protein intake and enhance energy and performance. These companies can launch sports nutrition products specifically tailored to women's requirements. Such factors can be considered as a market opportunity for sports nutrition product manufacturers, helping them differentiate from their competitors and strengthen their market position in the sports nutrition market over the forecast period.
Asia Pacific Sports Nutrition Market Overview
China is one of the largest markets for sports nutrition products in Asia Pacific due to the increased physical and sports activities. Several favorable government initiatives and programs are promoting consumer engagement in sports activities in the country. For instance, in 2023, the government of China announced an investment of US$ 3.2 billion in sports events & activities, and sports infrastructure development in the country, which resulted in encouraging athletics and fitness enthusiasts in the country. This further leads to an increased consumption of sports nutrition products to improve energy levels and muscle strength among athletes and fitness enthusiasts.
Asia Pacific Sports Nutrition Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
Asia Pacific Sports Nutrition Market Segmentation
The Asia Pacific sports nutrition market is segmented based on product type, distribution channel, and country. Based on product type, the Asia Pacific sports nutrition market is segmented into supplements, bars, RTD beverages, and others. The supplements segment held the largest market share in 2023.
Based on distribution channel, the Asia Pacific sports nutrition market is segmented into supermarkets & hypermarkets, specialty stores, online retail, and others. The specialty stores segment held the largest market share in 2023.
Based on country, the Asia Pacific sports nutrition market is segmented into Australia, China, Japan, India, South Korea, and the Rest of Asia Pacific. China dominated the Asia Pacific sports nutrition market share in 2023.
Glanbia Plc; NOW Foods; Garden of Life LLC; PepsiCo Inc; Quest Nutritional LLC; Abbott Laboratories; Amway Corp; GNC Holdings, LLC; and Herbalife Nutrition Ltd are some of the leading players operating in the Asia Pacific sports nutrition market.