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市場調査レポート
商品コード
1764951
北米の価格設定ソフトウェア市場の2031年までの予測-地域別分析-タイプ別、企業規模別、産業別North America Pricing Software Market Forecast to 2031 - Regional Analysis - by Type, Enterprise Size, and Industry Vertical |
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北米の価格設定ソフトウェア市場の2031年までの予測-地域別分析-タイプ別、企業規模別、産業別 |
出版日: 2025年04月14日
発行: The Insight Partners
ページ情報: 英文 172 Pages
納期: 即納可能
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北米の価格設定ソフトウェア市場は、2023年に4億1,895万米ドルと評価され、2031年には8億8,569万米ドルに達すると予測され、2023~2031年のCAGRは9.8%と推定されます。
競合価格戦略のニーズの高まりが北米の価格設定ソフトウェア市場を後押し
インフレ、消費者意識、参入企業数の増加といった現在の環境を考慮すると、価格設定はビジネス全体とその成長に影響を与えるため、重要な要素の1つとなっています。競合価格戦略は、特定の商品やサービスの価格設定に影響を与えているさまざまな要因を分析することで、世界中の企業が損失を減らし、企業の収益性を高めるのに役立っています。ユーザーが理解できる要因のひとつに、価格弾力性と需要力学があります。価格弾力性は、価格変化に対する顧客の感度を測定するもので、ビジネスにおいて注目すべき要因の一つです。これは、消費者の行動を特定し、それに応じて価格を最適化するのに役立ちます。さらに、流通チャネル全体における競合他社の価格分析にも役立ちます。競争が激化し、競争上の優位性を求めるニーズが高まる中、このデータがあれば、企業は競合価格を打ち出すことができます。この競合価格戦略は、ダイナミック価格設定において非常に有益です。eコマースやその他のオンライン市場の浸透により、ダイナミックプライスの動向はますます高まっています。価格設定ソフトウェアは、顧客行動や競合他社の分析を特定するだけでなく、流通チャネル全体の価格設定管理にも役立つため、最終的に価格設定ソフトウェアの採用が増加しています。
北米の価格設定ソフトウェア市場概要
北米の価格設定ソフトウェア市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。米国やカナダなどの先進国ではインフラが整備されているため、製造企業は科学技術や商業の限界に挑むことができます。北米の全体では、技術の進歩とデジタル化により、製造産業では高い競合が発生しています。米国国立標準技術ラボによると、米国の製造業は2023年に2兆9,000億米ドルと評価され、GDP全体に占める割合は10.0%に達しました。米国やカナダなどの国々は、先進的な技術と自動化をビジネス全体に導入している先駆者です。北米の全域でインターネットの普及率が高いことや、スムーズでシームレスな業務運営と価格設定管理における人的ミスの削減のため、ビジネスへのデジタル技術の導入を促進する政府の取り組みが、北米の全域での価格設定ソフトウェアの導入をさらに促進しています。北米のには、Comcast(Comcast Corporation)、Verizon Communications、AT&T、Lumen Technologies、T-MobileなどのIT・通信企業が多く存在します。これらの企業は世界中で製品やサービスを提供しているため、複数の国から収益を上げています。このような企業は、製品やサービスの提供価格の最適化や管理のために、価格設定ソフトを採用するケースが増えています。また、同地域ではIT・通信サービスのトラフィック競争が激しく、価格設定ソフトウェアを利用してオファリングの価格設定や競合価格を効率的に分析する必要性が高まっています。
北米の価格設定ソフトウェア市場の収益と2031年までの予測(金額)
北米の価格設定ソフトウェア市場のセグメンテーション
北米の価格設定ソフトウェア市場は、タイプ、企業規模、産業別、国別に分類されます。
タイプ別では、北米の価格設定ソフトウェア市場はクラウドベースとオンプレミスに区分されます。2023年の北米の価格設定ソフトウェア市場シェアでは、クラウドベースのセグメントが大きなシェアを占めています。
企業規模別では、北米の価格設定ソフトウェア市場は中小企業と大企業に二分されます。2023年の北米の価格設定ソフトウェア市場シェアでは、大企業セグメントがより大きなシェアを占めています。
業種別に見ると、北米の価格設定ソフトウェア市場は、製造業、旅行・ホスピタリティ、IT・通信、小売・eコマース、飲食品、BSFI、その他に区分されます。2023年の北米の価格設定ソフトウェア市場シェアでは、製造業セグメントが最大シェアを占めています。
国別に見ると、北米の価格設定ソフトウェア市場は米国、カナダ、メキシコに区分されます。2023年の北米の価格設定ソフトウェア市場では、米国セグメントが最大のシェアを占めました。
BOOPER、COMPETERA LIMITED、Epicor Software Corp、Eversight、Flintfox、Mercio、Minderest、Omniaretail B.V.、Price Edge、Price f(x)AG、PriceBeam、Pricemoov、PricingHUB、Prisync、PROS Holdings Inc、Reactev、RELEX Solutions、Retalon、Revalize, Inc、Sniffie Software Ltd.Toptal, LLC、Vendavo, Inc、WEBCentric d.o.o、Wiser Solutions, Inc、Zilliant, Inc.などが北米の価格設定ソフトウェア市場で事業を展開する主要企業です。
The North America pricing software market was valued at US$ 418.95 million in 2023 and is expected to reach US$ 885.69 million by 2031; it is estimated to register a CAGR of 9.8% from 2023 to 2031.
Increasing Need for Competitive Pricing Strategies Boost North America Pricing Software Market
Considering the current environment where inflation, consumer awareness, and the number of players are increasing, pricing has become one of the important factors as it affects the overall business and its growth. Competitive pricing strategies help companies across the globe to reduce losses and increase the profitability of the company by analyzing a variety of factors that are affecting the pricing of particular goods and services. One of the factors that allow users to understand is price elasticity and demand dynamics. Price elasticity is one of the notable factors in the business as it measures customer sensitivity toward price changes. This helps identify consumer behavior and further optimize the price accordingly. In addition, it also helps analyze the competitors' prices across the sales channels. With this data, companies can come up with competitive prices as the competition is getting fierce and the need for competitive advantages is increasing. This competitive pricing strategy is highly beneficial in setting dynamic prices. Owing to the increased penetration of e-commerce and other online marketplaces, the trends of dynamic prices have increased. Pricing software helps the users not only identify customer behavior and competitors' analysis but also helps in pricing management across the sales channel, which ultimately leads to increased adoption of the pricing software.
North America Pricing Software Market Overview
The North America pricing software market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The well-established infrastructure in developed countries, such as the US and Canada, helps manufacturing firms explore the limits of science, technology, and commerce. Across North America, technological advancements and digitalization have led to high competition in the manufacturing industry. As per the National Institute of Standards and Technology, the manufacturing industry in the US was valued at US$ 2.9 trillion and registered a 10.0% share of the total GDP in 2023. Countries such as the US and Canada are pioneers in the adoption of advanced technology and automation across their businesses. The high penetration of the Internet across North America and government initiatives for promoting the adoption of digital technologies in businesses for smooth and seamless operation and reducing human error in pricing management are further catalyzing the adoption of pricing software across North America. North America has a high presence of IT and telecom companies including Comcast Corporation, Verizon Communications, AT&T, Lumen Technologies, and T-Mobile. These companies offer their products and services worldwide, thereby generating revenue from several countries. Such companies are increasingly adopting pricing software for the price optimization and management of their product and service offerings. Additionally, the traffic of IT and telecommunication services is very competitive in the region, fueling the need for these companies to efficiently analyze the pricing of their service provided and competitive pricing by using pricing software.
North America Pricing Software Market Revenue and Forecast to 2031 (US$ Million)
North America Pricing Software Market Segmentation
The North America pricing software market is categorized into type, enterprise size, industry vertical, and country.
By type, the North America pricing software market is segmented into cloud based and on-premise. The cloud based segment held a larger share of the North America pricing software market share in 2023.
In terms of enterprise size, the North America pricing software market is bifurcated into small & medium enterprises and large enterprises. The large enterprises segment held a larger share of the North America pricing software market share in 2023.
Based on industry vertical, the North America pricing software market is segmented into manufacturing, travel and hospitality, IT and telecom, retail and e-commerce, food and beverages, BSFI, and others. The manufacturing segment held the largest share of the North America pricing software market share in 2023.
Based on country, the North America pricing software market is segmented into the US, Canada, and Mexico. The US segment held the largest share of the North America pricing software market in 2023.
BOOPER; COMPETERA LIMITED; Epicor Software Corp; Eversight; Flintfox; Mercio; Minderest; Omniaretail B.V.; Price Edge; Price f(x) AG; PriceBeam; Pricemoov; PricingHUB; Prisync; PROS Holdings Inc; Reactev; RELEX Solutions; Retalon; Revalize, Inc; Sniffie Software Ltd.; Toptal, LLC; Vendavo, Inc; WEBCentric d.o.o; Wiser Solutions, Inc.; and Zilliant, Inc. are some of the leading companies operating in the North America pricing software market.